تبلیغات متنی
آزمون علوم پایه دامپزشکی
ماسک سه لایه
خرید از چین
انجام پروژه متلب
حمل خرده بار به عراق
چت روم
ایمن بار
Bitmain antminer ks3
چاپ ساک دستی پلاستیکی
برتر سرویس
لوله بازکنی در کرج
برای تقویت اسپرم چه بخوریم؟

صفحه ی نخست

ایمیل مدیر

صفحه خانگی

مشخصات مدیر

RSS

علاقمندی کردن

ذخیره کردن صفحه

منوی اصلی

صفحه نخست
پروفایل مدیر وبلاگ
پست الکترونیک
آرشیو وبلاگ
عناوین مطالب وبلاگ
بزرگترین فروشگاه اینترنتی

خبرنامه



لينك باكس و بنر

پيام مديريت وبلاگ : با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، به سايت خاور نیوز خوش آمديد . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وبلاگ ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما در بهتر شدن كيفيت مطالب وبلاگ ياري رسانيد . براي سريع تر رسيدن به مطلب مورد نظر از آرشيو موضوعي استفاده كنيد همچنين ميتونيد به آرشيو مراجعه كنيد. براي تبادل لينك , لوگو ,بنر يا آر اس اس از طريق نظرات به ما اطلاع دهيد .
برای تقویت اسپرم چه بخوریم؟
درباره :

 


فعال ماندن، کاهش استرس و ایجاد تغییر در رژیم غذایی و سبک زندگی می تواند به تقویت اسپرم در مردان کمک کند. همچنین مصرف برخی مکمل های غذایی ممکن است برای افزایش تعداد اسپرم مفید باشد

اکنون ممکن است تعجب کنید که چگونه می توان تعداد و تحرک اسپرم را با غذا افزایش داد، پس ادامه مطلب را بخوانید.

با توجه به اینکه تقریباً 40 درصد مشکلات ناباروری به طور مستقیم به عوامل مردانه مربوط می شود، توجه به تغذیه مناسب باروری هم برای مردان و هم برای زنان بسیار مهم است.

در مردان، مشکلاتی شامل تعداد کم اسپرم، شکل غیر طبیعی اسپرم و تحرک کم اسپرم است. علاوه بر ورزش منظم و پرهیز از محصولات تنباکو، غذاهای زیادی وجود دارد که می تواند تعداد و تحرک اسپرم را بهبود بخشد و اسپرم شما را قوی تر کند.

اسپرم چقدر سالم است؟

یک بیضه مرد سالم می تواند چندین میلیون اسپرم در روز تولید کند که به طور متوسط ​​​​1500 اسپرم در ثانیه است. سه پارامتر اصلی که اسپرم سالم را تعیین می کند تعداد، تحرک و شکل اسپرم است.

ناگفته نماند که تولید اسپرم سالم بخش مهمی از سلامت مردان است. با این حال، مهم است که به یاد داشته باشید که اسپرم سالم چیزی بیش از تعریفی از باروری مردانه است. علاوه بر این، خوب است بدانید که اسپرم با کیفیت بالا نیز می تواند شانس بارداری و داشتن فرزندی سالم را افزایش دهد.

اما متأسفانه، علائم ذکر شده در مورد اسپرم سالم می تواند با افزایش سن و انتخاب سبک زندگی ناسالم کاهش یابد. در واقع، یک مطالعه در سال 2017 نشان داد که تعداد اسپرم ها در طول 40 سال گذشته به طور قابل توجهی کاهش یافته است.

علاوه بر این، یک مطالعه در سال 2015 که مردان 30 ساله و مردان 50 ساله را مقایسه کرد، کاهش 3-22٪ در تعداد اسپرم و 3-37٪ کاهش در تعداد اسپرم را گزارش کرد.

نقش اسپرم در بارداری

حجم اسپرم از 1.5 میلی لیتر تا 5.0 میلی لیتر در هر اسپرم متغیر است. حدود 50 تا 60 درصد از اسپرم ها باید در وضعیت خوب و تحرک باشند. کیفیت و کمیت اسپرم نقش مهمی در بچه دار شدن دارد.

تعداد کم اسپرم یکی از دلایل اصلی ناباروری مردان است. بنابراین، بسیار مهم است که با روش ها و مواد غذایی مختلف برای افزایش تعداد اسپرم آشنا شوید و چه چیزهایی را در رژیم غذایی خود بگنجانید تا شانس باروری خود را به طور طبیعی یا از طریق درمان ناباروری افزایش دهید.

ناباروری مردان چیست؟

باروری یک مرد را باید با کیفیت و کمیت سلول های اسپرم او ارزیابی کرد. گاهی ناباروری به عملکرد جنسی و گاهی به کیفیت اسپرم مربوط می شود. در اینجا چند نمونه از هر کدام آورده شده است:

میل جنسی: میل جنسی تمایل فرد به داشتن رابطه جنسی را توصیف می کند. غذاها یا مکمل هایی که گفته می شود میل جنسی را افزایش می دهند، آفرودیزیک نامیده می شوند.

اختلال نعوظ: اختلال نعوظ به عنوان ناتوانی جنسی نیز شناخته می شود. اختلال نعوظ ناتوانی مرد در دستیابی یا حفظ نعوظ است.

تعداد اسپرم: یکی از ویژگی های مهم کیفیت اسپرم، تعداد و غلظت اسپرم در حجم معینی از منی است.

تحرک اسپرم: یکی از عملکردهای ضروری اسپرم های سالم، توانایی آنها در شناور شدن است. تحرک اسپرم به عنوان درصد اسپرم متحرک در نمونه مایع منی اندازه گیری می شود.

سطح تستوسترون: سطوح پایین تستوسترون، هورمون جنسی مردانه، می تواند باعث ناباروری در برخی از مردان شود.

علاوه بر این، داشتن سبک زندگی و رژیم غذایی سالم بسیار مهم است. برخی از غذاها و مواد مغذی مزایای باروری بیشتری نسبت به سایرین دارند.

آیا تعداد کم اسپرم مشکل ساز است؟

بله، این یک مشکل است. یک مطالعه اخیر نشان داد که میانگین تعداد اسپرم در طول 38 سال گذشته 59 درصد کاهش یافته است. کاهش تعداد اسپرم همراه با تمایل به بچه دار شدن در سنین بالاتر به این معنی است که برخی از زوج ها برای باردار شدن دچار مشکل می شوند.

چرا تعداد اسپرم ها کم شده است؟ آیا رژیم غذایی ما اسپرم را از بین می برد؟

هیچ کس نمی داند چرا تعداد اسپرم به سرعت در حال کاهش است. برخی افراد می گویند که قرار دادن لپ تاپ روی پای خود می تواند به اسپرم آسیب برساند. برخی معتقدند گرمای تولید شده توسط تلفن همراه در جیب شلوار باعث کاهش اسپرم می شود.

چاقی نیز یک عامل احتمالی است، آنچه می خوریم همیشه مقصر هر مشکل سلامتی است. بر این اساس، تعدادی از مطالعات نشان داده است که مصرف برخی مواد غذایی می تواند به اسپرم آسیب برساند و همچنین غذاهایی وجود دارد که می تواند اسپرم را در مردان تقویت کند.

استراحت کنید و استرس را به حداقل برسانید

استرس می تواند بر تمام روابط شما تأثیر بگذارد. استرس می تواند دفعات رابطه جنسی را کاهش دهد یا میل جنسی شریک شما را کاهش دهد.

استرس شدید نیز در تقویت اسپرم نقش منفی دارد. بنابراین یادگیری آرامش و انجام اقداماتی برای کاهش استرس در زندگی شما می تواند به هنگام تلاش برای باردار شدن کمک کند.

وقتی استرس دارید، داشتن روحیه خوب سخت است، استرس می تواند رضایت جنسی شما را کاهش دهد و به باروری شما آسیب برساند. محققان بر این باورند که هورمون کورتیزول ممکن است تا حدی این اثرات نامطلوب استرس را توضیح دهد.

در حالی که اضطراب شدید و غیرقابل توضیح اغلب با دارو درمان می شود، اشکال خفیف افسردگی را می توان با تکنیک های آرام سازی کاهش داد. مدیریت استرس می تواند به سادگی پیاده روی در طبیعت، مدیتیشن، ورزش یا گذراندن وقت با دوستان باشد.
 

برچسب : ,
نوشته شده در يکشنبه 22 بهمن 1402 توسط خاور نیوز | لينك ثابت |
عناوين آخرين مطالب ارسالي
» آهنگ جدید سامان جلیلی به نام «جاده»
» آهنگ جدید سینا حجازی به نام «برمودا»
» برای تقویت اسپرم چه بخوریم؟
» رنگ کردن و استفاده از مو
» آهنگ جدید مجید رضوی به نام «این همه دوست دارم یادت میشه نره»
» خرید ملک در قبرس شمالی (بهترین قیمت ملک در قبرس)
» دما باید به دقت کنترل شود
» امنیت فیزیکی چیست؟ معرفی تهدیدات و ریسک های Physical Security
» انواع دستگاه فتوکپی
» تاثیر روانشناسی آموزشی در بهبود آموزش و پرورش
» آهنگ جدید معین زد به نام «من خوابم نمیبره دیگه خوابم نمیبره
» A - Z از فالوور اینستاگرام فالونیک
» آنچه باید از معلمان خود درباره باغ پرندگان اصفهان پرسیده داشته باشید
» دبی مال بد است. اما بهتر است به احتمال زیاد درباره آن اضافی بدانید.
» معایب و مزایای استفاده از مایکروفر
» دیگر هرگز روستای فیلبند خود را از دست ندهید
» A - Z راهنما خرید فالوور اینستاگرام ارزان
» تشک فنری رویا بونل 1
» انواع رژیم کم کربوهیدرات (کتوز چیست و چگونه به این مرحله برسیم)
» ملافه چه رنگی بخرم؟

صفحات ديگر


درباره وبلاگ




آرشيو مطالب

1403
1402

نظر سنجی



آمار و امكانات

تعداد آنلاین : 2
بازدید امروز : 308
بازدید دیروز : 695
بازدید هفته : 308
ماه گذشته : 3949
سال گذشته : 64836
بازدید کل : 205427
تعداد پست ها : 48
تعداد نظرات : 1
پیج رنک : PageRank 0 out of 10

0


پشتیبانی

RSS

POWERED BY
blogtez.com