تبلیغات متنی
آزمون علوم پایه دامپزشکی
ماسک سه لایه
خرید از چین
انجام پروژه متلب
حمل خرده بار به عراق
چت روم
ایمن بار
Bitmain antminer ks3
چاپ ساک دستی پلاستیکی
برتر سرویس
لوله بازکنی در کرج
خاور نیوز

صفحه ی نخست

ایمیل مدیر

صفحه خانگی

مشخصات مدیر

RSS

علاقمندی کردن

ذخیره کردن صفحه

منوی اصلی

صفحه نخست
پروفایل مدیر وبلاگ
پست الکترونیک
آرشیو وبلاگ
عناوین مطالب وبلاگ
بزرگترین فروشگاه اینترنتی

خبرنامه



لينك باكس و بنر

پيام مديريت وبلاگ : با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، به سايت خاور نیوز خوش آمديد . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وبلاگ ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما در بهتر شدن كيفيت مطالب وبلاگ ياري رسانيد . براي سريع تر رسيدن به مطلب مورد نظر از آرشيو موضوعي استفاده كنيد همچنين ميتونيد به آرشيو مراجعه كنيد. براي تبادل لينك , لوگو ,بنر يا آر اس اس از طريق نظرات به ما اطلاع دهيد .
امنیت فیزیکی چیست؟ معرفی تهدیدات و ریسک های Physical Security
درباره :

 

 

از اینکه اتومبیل خود را در پارکینگ شرکت و یا پارکینگ شهرداری می گذارید چه هدفی دارید ؟ وقتی دستورالعمل سازمان شما به شما دستور می دهد که بایستی هر ساله یک عکس جدید از خودتان برای قرار گرفتن بر روی کارت شناسایی سازمانی بگیرید و در اختیار سازمان قرار بدهید از اینکار چه هدفی را دنبال می کند ؟ وقتی برای اتاق های حاوی تجهیزات کلید هایی دارید که آنها را در بین کارمندان مسئول تقسیم می کنید ، به دنبال چه چیزی هستید ؟ وقتی برای باغ یا ویلای خود سگ نگهبان و سیم خاردار تهیه می کنید چه هدفی دارید ؟ آموزش نتورک پلاس ، امنیت فیزیک چیزی است که شما همه روزه با آن درگیر هستید و نمی توانید بگویید که امنیت فیزیکی در دنیای امروزی اهمیت چندانی ندارد . هدف اصلی امنیت فیزیکی تشخیص ، به تاخیر انداختن ، شناسایی ، ارزیابی و پاسخگویی در مقابل تهدیداتی است که امنیت ما را هدف خود قرار داده اند.

 

TOSINSO

ریسک های امنیت فیزیکی

 

از آن زمانی که انسان پای بر روی زمین گذاشت تهدیدات فیزیکی نیز برای آن وجود داشت . امنیت فیزیکی چیست ، حتی در زمان های قدیم هم این موضوع در خصوص ساخته شدن قلعه ها نیز صدق می کرد ، یک قلعه هیچ وقت در همه جا ساخته نمی شد ، همیشه برای ساخته شدن یک قلعه یک طرح و ایده نیاز بود . حفاظ های خارجی مثل دیوارها ، کانال ها ، چاله ها و سنگرها برای محافظت در برابر هجوم غارتگران بایستی تعبیه می شدند . نگهبانان و دکل های دیده بانی باید به نحوی طراحی می شدند که بر دشمن مسلط بوده و دیده بانان بتوانند کلیه حرکات اطراف را زیر نظر داشته باشند .

 

 

TOSINSO

 

زمانی که یک غریبه وارد منطقه می شد این دستورالعمل ها و خط مشی ها بودند که تعیین می کردند چگونه بایستی با این غریبه رفتار شود ، یک دستورالعمل برای تشخیص خودی یا غریبه بودن ناشناس تعریف شده است و دستورالعمل دیگری چگونگی رفتار کردن با این ناشناس را در صورت تشخیص غریبه بودن و یا آشنا یا خودی بودن تعریف می کرد . شما برای ورود به این قلعه بایستی قوانین ورود به آن و همچنین دسترسی های مجاز برای ورود به آنرا داشته باشید در غیر اینصورت با مجازات هایی سنگین مواجه می شدید. در دنیای مدرن تهدیدات زیاد و متنوعی در خصوص امنیت وجود دارد . این نوع تهدیدات به سه طبقه بندی بسیار گسترده به شرح زیر تقسیم می شوند :

 

 

    بلایای طبیعی

    تهدیدات انسانی

    مشکلات فنی

 

 

تهدیدات طبیعی

 

بلایای طبیعی ممکن است به انواع و اشکال مختلفی رخ بدهد . همچنین بلایای طبیعی چیزی نیست که بتوان از وقوع آن جلوگیری کرد ، شما صرفا می توانید تمهیداتی در قالب طرح های عملیاتی برای چگونگی مقابله با این نوع حوادث برای خود و سازمان خود در نظر بگیرید .این تمهیدات ممکن است برای هر سازمان با توجه به شرایط مکانی آن متغیر باشد. برای مثال سازمان هایی که در نزدیکی خلیج همیشه فارس و استان های جنوب کشور هستند بایستی تمهیداتی برای مقابله با حوادثی مانند طوفان دریایی در مواقع اضطراری را در نظر گرفته باشند .آموزش لینوکس ، حال آنکه وجود چنین طرح شرایط اضطراری در سازمان هایی که در تهران قرار گرفته اند الزامی ندارد . بنابراین برای اینکه بتوانیم یک طرح خوب و مناسب برای مقابله با حوادث طبیعی داشته باشیم بایستی شرایط محیطی و آب و هوایی و زمین شناسی مکانی را که قرار است برای آن طرح مقابله با حوادث طبیعی را ایجاد کنیم ، کاملا درک کرده و آنرا مورد مطالعه قرار دهیم. در ادامه انواع بلایای طبیعی را که سازمان های بایستی بتوانند با آنها مواجه شوند را بررسی می کنیم :

 

 

بلایای طبیعی

 

 

 

    تندبادها و توفان های استوایی : اینگونه از پدیده های طبیعی ساخته دست مادر طبیعت یعنی اقیانوس و اتمسفر هستند . قدرت این پدیده ها از طریق گرمایی است که از جانب دریا می آید .اینگونه بلایا با گذر کردن از روی اقیانوس سرعت خود را افزایش می دهند و زمانی که به ساحل دریا می رسند باعث ایجاد تندباد ها و تورنادو ها می شوند.

    امواج جذر و مدی و تسونامی : واژه تسونامی برگرفته از فرهنگ لغت ژاپنی ها است و به معنای لنگرگاه امواج ( Harbor Wave ) است . این پدیده طبیعی شامل دنباله ای از امواج پراکنده است با ارتقاع بالا است که به هنگام برخورد با ساحل دریا خسارات زیادی را وارد می کنند.

    سیل و طغیان رودخانه ها : سیل ها زمانی به وقوع می پیوندند که خاک توانایی جذب آب را به خوبی نداشته باشد و یا اینکه اینقدر مقدار بارندگی زیاد می شود که زمین توانایی جذب این مقدار باران را نداشته و به ناچار رودخانه ها طغیان می کنند و منجر به سیل می شوند . سیل ها وقتی آب بیش از اندازه ظرفیت نهر ها و رودخانه ها واردشان شود نیز به وجود می آیند و مناطق اطراف رودخانه را در بر می گیرند .

    زلزله : زلزله یا زمین لرزه در حقیقت به حرکت لایه های زمین در امتداد هم گفته می شود که این لایه ها به گسل نیز معروف می باشند.مناطقی مثل آذربایجان و تهران بیشتر در معرض وقوع چنین پدیده هایی هستند اما بصورت کلی ایران بر روی گسل های زیادی قرار گرفته است که این کشور را به یکی از مستعد ترین کشورها برای وقوع زلزله تبدیل کرده است .

    گردباد ها و تورنادو : گردبادها تغییرات ناگهانی هوا هستند که با قدرت زیادی همراه هستند و معمولا از توفان های رعد و برق بیرون می آیند . ابتدای آنها از سطح زمین شروع شده و بصورت حلقه ای از باد چرخشی تا آسمان ادامه می یابند .گردبادها یک محدوده تخریب برای خود دارند که می تواند به اندازه مساحت یک زمین فوتبال تا یک مایل بزرگی داشته باشد . اگر با یکی از این نوع گردبادها مواجه شدید حتما فاصله خود را با آن حفظ کنید در غیر اینصورت از سرزمین عجایب سر در خواهید آورد .

    آتش سوزی : این پدیده خطرناکترین و ترسناکترین پدیده طبیعی می باشد که از لحاظ تخریب و گرفتن جان انسان ها رتبه اول را به خود در میان بالای طبیعی اختصاص داده است . برای مثال و بر طبق آمار این پدیده در آمریکای شمالی در سال 1993 بیش از 4500 نفر را به کام مرگ کشاند . این مقدار کشته در سال 1993 در مقایسه با تمام حوادث طبیعی آن زمان که شامل زلزله ، توفان و تسونامی و سیل بودند به تنهایی بیشترین مقدار کشته را به خود اختصاص داده بود .

 

 

تهدیدات انسانی

 

تهدیدات انسانی یکی دیگر از موارد مهمی است که بایستی در خصوص امنیت فیزیکی به آن اهمیت داد . در مقابل تهدیداتی مثل گردبادها ، سیل و سونامی ها شاید نتوان کار خاصی را انجام داد ، اما در برابر تهدیدات انسانی تا حد زیادی می توان از وقوع آنها جلوگیری کرد . تهدیدات انسانی به تروریسم ، ویرانگری ، سرقت و تخریب دارایی های سازمان طبقه بندی می شوند . در ادامه توضیحاتی را در خصوص اینگونه تهدیدات انسانی ارائه خواهیم کرد :

 

    تروریسم : برای بسیاری از ما به محض اینکه اسم تروریسم را می شنویم ، نوعی خشونت و بی حرمتی به افراد را در ذهن تصور می کنیم در حالی که کاملا به این شکل نیست . در واقع تروریسم استفاده عمدی از خشونت و بی حرمتی با برنامه ریزی و تعمد قبلی و برای رسیدن به اهداف یک عده سیاستمدار یا دین ستیز که قصد تخریب کشور و یا مذهب دیگری را دارند ، است .

    ویرانگری: ویرانگری که به نام لاتین Vandalism معرف است ، برگرفته ای از یک شخصیت ویرانگر تاریخ به نام وندال است که در سال 445 قبل از پس از میلاد مسیح در رم زندگی می کرده است . شنیدن نام این فرد ویرانگری را به یاد همه می اندازد و به همین دلیل نام وندال برابر است با ویرانگری ، هرگاه اسم ویرانگری به میان می آید یعنی دارایی های کشور یا شخص یا گروهی را تخریب و اموال آن را ویران کردن .

    سرقت : سرقت از داراییهای یک شرکت دارای طبقه بندی است ، یک سرقت می تواند ناراحت کننده باشد یا خسارت زننده . قطعا طبقه بندی های زیادی می توان برای این نوع تهدید بکار برد اما این طبقه بندی ها در حال حاضر کفافیت می کند . اگر در شرکت شما لپ تاپ رئیس شرکت را سرقت کنند این موضوع واقعا ناراحت کننده است ، اما این لپ تاپ به راحتی جایگزین می شود اما نکته اینجاست که اطلاعاتی که در درون لپ تاپ وجود داشته است ممکن است بسیار برای شرکت حیاتی بوده باشد و این موضوع می تواند برای شرکت خسارت بار باشد . تصور کنید که اطلاعات تمام محصولات و تولیدات شرکت در این لپ تاپ وجود داشته است و رقیبان این شرکت به این اطلاعات دست پیدا می کنند.

    تخریب : یکی از کارمندان شرکت که به اطلاعات حساس و حیاتی شرکت دسترسی دارد ، فایل اطلاعات تولیدات شرکت را از روی کامپیوتر یا از داخل مرکز مستندات حذف می کند !!! چقدر این موضوع می تواند برای شرکت زیانبار باشد ؟ آیا نقشه ای برای تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعات وجود داشته است ؟

    فعالیت های مجرمانه : اینگونه فعالیت ها بسیار متونع و گسترده هستند . شرکت شما برای اینکه بتواند از زیر بار مالیت شانه خالی کند ، اعلام ورشکستگی می کند در حالی که اصلا چنین مشکلی وجود ندارد . مدیر شبکه شما در شبکه داخلی شرکت سیستم بازیهای آنلاین راه اندازی می کند و از آن کسب در آمد می کند . مدیر شبکه از اینترنت سازمان به عنوان مرکز دانلود اطلاعات شخصی استفاده می کند و بعد کلکسیون موسیقی دنیا را جمع کرده و آن را در یک فروشگاه اینترنتی به فروش می رساند !!! و بسیاری از مدل های دیگر جرم که در یک سازمان وجود دارد .

 

 

مشکلات فنی

 

بر خلاف بلایای طبیعی و تهدیدات انسانی ، مشکلات فنی جزء مواردی محسوب می شود که احتمال وقوع آن بسیار زیاد است مخصوصا بدون دلیل خاص و در مواقعی که اصلا فکرش را هم نمی کنید . البته معمولا اینگونه شرایط باعث صدمه دیدن و یا تهدید جانی برای انسان ها نیست . شرایط اضطراری معمولا به خسارات ارتباطات ، خسارات برق و تلفن و خراب شدن تجهیزات طبقه بندی می شوند که در ادامه به تشریح این موارد می پردازیم :

 

    خسارات ارتباطات : سیستم های ارتباطی از نوع داده و صدا امروزه نقش حیاتی را در سازمان ها ایفا می کنند . خسارات ارتباطات می تواند شامل قطعی خطوط ارتباطی صوت و یا ارتباطات شبکه اطلاعاتی باشد . فرض کنید شما یک خط اضافی T1 برای ارتباطات WAN سازمانی اجاره کرده اید ، ار کجا متوجه می شوید که این خط همیشه در حال کار و فعال است ؟ در بیشتر اوقات زمانی به فکر استفاده از این نوع خطوط می افتیم که کار از کار گذشته است و این خط نیز توسط مستخدمی که مشغول نظافت اتاق سرور بوده است قطع شده است ...

    خسارات به امکانات: امکانات در اینجا به معنی سیستم های ارتباطی ، آبرسانی ، گازرسانی ، برق و ... هستند . خسارت وارد شدن به این امکانات باعث بروز مشکلات زیادی برای سازمان می شود و روند کاری سازمان را دچار اختلال و وقفه می کند . وجود ژنراتور های برق و سیستم های برق اضطراری و ارتباطی جایگزین میتواند تا حد زیادی در اینگونه موارد به ما کمک کند . البته این موضوع کاملا به دیدگاه سازمان و ریسک پذیری سازمان بستگی دارد . ممکن است سازمانی با نداشتن چند روز برق هم بتواند به کار خود ادامه دهد ( چون کاری نمی کنن کارمنداش ، فقط نشستن جک می گن پس نیاز چندانی به برق ندارن ) اما در شبکه ای مانند شبکه بانک سامان حتی 5 دقیقه قطعی برق هم قابل قبول نخواهد بود زیرا ضرر بسیار زیادی را می تواند برای کسب و کار آنها در بر داشته باشد .

    خراب شدن تجهیزات : تجهیزات خواسته یا ناخواسته در طول زمان دچار مشکل و خسارت می شوند . به همین دلیل است که همه سازمان ها به تیم نگهداری و پشتیبانی فنی تجهیزات نیاز دارند . یک بررسی از بیش از 1000 شرکت و سازمان دولتی نشان داده است که بیش از 65 درصد تجهیزاتی که بیش از یک هفته از مدت زمان خراب شدن آنها گذشته است و همچنان خراب مانده و به حالت عملیاتی در نیامده اند ، دیگر هیچگاه به حالت عملیاتی باز نگشته اند. در اینگونه موارد وجود یک مستند به نام SLA که مخفف Service Level Agreement است بسیار ضروری است .

 

 

این سند در واقع یک راهکار برای مقابله با مواقع خرابی تجهیزات است . در این مستند شرکت هایی که از آنها تجهیزات خریداری شده است به شما تضمین می دهند که طی مدت زمان معینی پس از بروز مشکل برای این تجهیزات یا سرویس ها آنها را به حالت عملیاتی بازگردانند . البته در کشور عزیزمان ایران این مستند صرفا جنبه تشریفاتی دارد و هیچگاه نمی توان به آن متکی بود .

 

برای مثال شما سرویس های ارتباطی مخابرات را دریافت می کنید و یک سند SLA تحویل می گیرید ، پس از مطالعه بندهای موجود در این سند بسیار خوشحال خواهید شد که به به چه سرویس خوبی و در انتها با این بند مواجه خواهید شد : هیچ تعهدی نسبت به قطعی سرویس نداریم ... هر کاری دلت خواست بکن ... هیچ غلطی نمیتونی بکنی ... مجبوری آخرش از ما سرویس بگیری ... بوجور دا وار دی ....  در دوره آموزش نتورک پلاس و بخش مفاهیم امنیت فیزیکی ، کمی مفصل تر از این چیزی که در اینجا می بینید صحبت می کنیم ، بد نیست به این ویدیو هم نگاهی بیندازید.

برچسب : ,
نوشته شده در چهارشنبه 13 دی 1402 توسط خاور نیوز | لينك ثابت |
انواع دستگاه فتوکپی
درباره :



زمانی که می خواهید فایل ها، اسناد یا تصاویر را چاپ کنید، چاپگرهای مختلف به کارتان می آیند و این کار را با کمترین هزینه انجام می دهند. دستگاه های فتوکپی زیادی در بازار وجود دارد و هر کدام عملکردهای متفاوتی دارند. شناخت این دستگاه ها و شناخت ویژگی های آنها به شما کمک می کند تا بهترین دستگاه چاپ را متناسب با نیاز خود انتخاب کنید. از این رو در این مقاله سوئیچ های مختلفی را ارائه کرده ایم و کاربرد آنها را مورد بحث قرار داده ایم.

انواع دستگاه های کپی را بررسی کنید

بیشتر فعالیت های سازمان ها، مجموعه ها و شرکت های مختلف به فرآیند کپی بستگی دارد. بنابراین دانستن جزئیات فنی و کاربرد هر یک از این ابزارها کار با آن ها را برای کاربران آسان تر می کند. انواع مختلف لیوان ها در اندازه ها و کاربردهای متفاوتی تولید می شوند و عملکردهای متفاوتی دارند. دستگاه‌های دیجیتال، دستگاه‌های تک رنگ، دستگاه‌های رنگی، دستگاه‌های جهانی، دستگاه‌های آنالوگ و دستگاه‌های رایانه‌ای برخی از انواع مختلف دستگاه کپی هستند که در این مقاله به آنها خواهیم پرداخت.

دستگاه کپی دیجیتال

دستگاه کپی دیجیتال یکی از انواع دستگاه های کپی چند منظوره است که علاوه بر کپی، امکان فکس، اسکن و پرینت را نیز دارد. این دستگاه ها عملکردهای متفاوتی دارند و اغلب دارای محفظه های بیشتری برای کاغذ و ابزار هستند و در عین حال فرآیندهای روزانه را نیز آسان می کنند. با وجود ویژگی های پیشرفته، استفاده از دوقلوهای دیجیتال آسان است. دستگاه های کپی دیجیتال رایج ترین نوع دستگاه کپی هستند.

کپی مونو

دستگاه های کپی سیاه و سفید تنها از یک رنگ تونر استفاده می کنند که آن مشکی است. به همین دلیل است که به آنها تک رنگ یا تک رنگ می گویند. این دستگاه یکی از انواع دستگاه های فتوکپی مورد استفاده در ادارات می باشد. آنها در ظرفیت های مختلف از حجم کم تا حجم بالا موجود هستند. برخی از مدل های دستگاه کپی سیاه و سفید می توانند 100 صفحه در دقیقه کپی کنند. علاوه بر این، هر شرکتی می تواند از این نوع دستگاه استفاده کند.

دستگاه کپی رنگی

دستگاه کپی رنگی نوع دیگری از دستگاه کپی است که کپی های رنگی تولید می کند. این دستگاه ها می توانند نسخه های سیاه و سفید را چاپ کنند و عموماً همه کاره هستند. کپی رنگی دارای 4 درام و 4 کارتریج می باشد. برخی از مدل های این دستگاه ها دارای درام یا کارتریج بیشتری هستند. چهار رنگ اصلی کپی رنگی شامل CMYK یا فیروزه ای است و ماشین ها این رنگ ها را برای ایجاد رنگ های دیگر ترکیب می کنند.

دستگاه کپی چند منظوره

این نوع دستگاه کپی می تواند علاوه بر کپی، عملکردهای بسیار دیگری را نیز در اختیار شما قرار دهد. اخیرا تولیدکنندگان دستگاه کپی در تلاش هستند تا تولید این نوع دستگاه کپی را افزایش دهند. کپی، اسکن، پرینت و فکس از مهم ترین عملکردهای دستگاه کپی چند منظوره هستند. حتی جدیدترین مدل های این دستگاه ها مجهز به اینترنت هستند و با اتصال آنها به شبکه اینترنت دفتر می توانید اسناد یا تصاویر را برای ارسال از طریق ایمیل اسکن کنید.

هرچه دستگاه کپی شما پیشرفته تر باشد، ویژگی های اسکن بیشتری خواهید داشت و می توانید با استفاده از اتصال USB یا اتصال بی سیم چاپ کنید. اگر دستگاه شما قابلیت نصب نرم افزار مدیریت سفارشی را دارد، می تواند دستگاه کپی را نیز متصل کند.

دستگاه کپی رومیزی

دستگاه های کپی رومیزی آوافرهنگ انواع کوچکی از دستگاه های فتوکپی هستند که در فضای کوچکی قرار می گیرند و حتی می توان آنها را روی میز قرار داد. این ابزارها می توانند ساده یا چند منظوره باشند. آنها معمولاً برای کاغذهای A4 ساخته می شوند. این ماشین ها را نمی توان با کاغذ A3 استفاده کرد. دستگاه‌های کپی که روی کاغذ A3 کار می‌کنند معمولاً دارای پایه یا فضایی هستند که می‌توان از آن به عنوان ذخیره‌سازی استفاده کرد. می توانید دستگاه را طوری تنظیم کنید که ماژول های سینی کاغذ اضافی را در خود جای دهد و اجازه دهید دستگاه به ارتفاع طبیعی خود برسد.

سازنده آنالوگ

قدیمی ترین نوع دستگاه کپی دستگاه کپی آنالوگ است. سن آنها به این معنی است که نسبت به سایر دستگاه ها مشکلات و خرابی بیشتری دارند. همچنین این دستگاه ها باید از قطعات متحرک زیادی برای کپی استفاده کنند. دستگاه‌های کپی آنالوگ از نور، آینه‌ها و لنزها برای نمایش تصویر سند روی صفحه استفاده می‌کنند. البته استفاده از این وسایل دیگر مرسوم نیست و در حال منسوخ شدن است. زیرا یافتن انواع لوازم یدکی و پشتیبانی پس از فروش بسیار مشکل است. بنابراین، شرکت ها، ادارات و سایر مشاغل نباید این مدل را خریداری کنند، به خصوص اگر کار می کند. با خرید این دستگاه ها می توانید در هزینه های خود صرفه جویی کنید اما استفاده طولانی مدت از آنها دردسرساز است.

 

برچسب : ,
نوشته شده در شنبه 25 آذر 1402 توسط خاور نیوز | لينك ثابت |
تاثیر روانشناسی آموزشی در بهبود آموزش و پرورش
درباره :

 

تاثیر روانشناسی آموزشی در بهبود آموزش و پرورش بسیار مهم و گسترده است. روانشناسی آموزشی به عنوان یک حوزه تخصصی در روانشناسی، به مطالعه روابط بین فرایندهای روانی و آموزش و پرورش می‌پردازد. این حوزه به بررسی عواملی مانند روانشناسی دانش‌آموزان، روانشناسی معلمان، روانشناسی محیط آموزشی و روانشناسی فرایندهای آموزشی می‌پردازد. در ادامه به تاثیر روانشناسی آموزشی در بهبود آموزش و پرورش می پردازیم.

1.بهبود روابط اجتماعی:

روانشناسی آموزشی می‌تواند بهبود روابط اجتماعی دانش‌آموزان و معلمان را تسهیل کند. این حوزه مطالعه‌ای بر روابط میان فردی، تعاملات گروهی و مهارت‌های ارتباطی دانش‌آموزان و معلمان انجام می‌دهد. با استفاده از تکنیک‌ها و روش‌های روانشناسی آموزشی، معلمان می‌توانند روابط مثبت و سازنده با دانش‌آموزان برقرار کنند که در نتیجه باعث بهبود فرایند آموزش و یادگیری می‌شود.

 

2. افزایش انگیزه و علاقه:

روانشناسی آموزشی می‌تواند بهبود انگیزه و علاقه دانش‌آموزان به یادگیری را تسهیل کند. با ارائه روش‌ها و استراتژی‌های مناسب برای ایجاد انگیزه و علاقه در دانش‌آموزان، معلمان می‌توانند محیطی را فراهم کنند که دانش‌آموزان با احساس موفقیت و رضایت بیشتری به یادگیری بپردازند.

 

3. تنظیم رفتار و مدیریت کلاس:

 روانشناسی آموزشی به معلمان کمک می‌کند تا بتوانند بهترین روش‌ها را برای تنظیم رفتار و مدیریت کلاس خود انتخاب کنند. این حوزه مطالعه‌ای بر روش‌ها و تکنیک‌های موثر در مدیریت رفتار دانش‌آموزان، حل تعارض‌ها و مشکلات کلاسی و ایجاد محیطی منظم و گرم برای یادگیری است.

 

4. توسعه مهارت‌های اجتماعی و روانشناختی:

روانشناسی آموزشی می‌توسعه مهارت‌های اجتماعی و روانشناختی دانش‌آموزان را تسهیل می‌کند. با استفاده از روش‌ها و فنون آموزشی روانشناختی، معلمان می‌توانند دانش‌آموزان را در توانایی‌های مهمی مانند مهارت‌های ارتباطی، حل مسئله، خلاقیت و خودتنظیمی تقویت کنند.

 

5. تضمین رضایتمندی و خوشحالی:

 روانشناسی آموزشی به معلمان کمک می‌کند تا رویکردها و روش‌هایی را پیاده کنند که باعث رضایتمندی و خوشحالی دانش‌آموزان شوند. ایجاد محیطی پشتیبان‌کننده، مشارکتی و پذیرایی برای دانش‌آموزان می‌تواند بهبود فرایند آموزش و پرورش را تسهیل کند.

 

نقش روانشناسی آموزشی

به علاوه، روانشناسی آموزشی تأثیر مستقیم بر بهبود عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان نیز دارد. این حوزه مطالعه‌ای بر روش‌ها و استراتژی‌های آموزشی است که بهبود یادگیری و حفظ مطالب را تسهیل می‌کنند. با استفاده از اصول و تکنیک‌های روانشناسی آموزشی، معلمان می‌توانند روش‌های فعالیت‌محور، مشارکتی و تعاملی را برای آموزش مورد استفاده قرار دهند. این روش‌ها می‌توانند باعث فعال شدن و مشارکت فعال دانش‌آموزان در فرایند یادگیری شوند و در نتیجه بازدهی و عملکرد تحصیلی آن‌ها را بهبود بخشند.

روانشناسی آموزشی همچنین به مدیران و سیاست‌گذاران آموزش و پرورش کمک می‌کند تا تصمیم‌گیری‌های بهتری درباره ساختارها و سیستم‌های آموزشی بگیرند. با در نظر گرفتن عوامل روانشناختی و اجتماعی در تدوین سیاست‌ها و برنامه‌های آموزشی، می‌توان به بهبود کیفیت و اثربخشی سیستم آموزش و پرورش دست یافت.

 

در نتیجه:

روانشناسی آموزشی می‌تواند در شناسایی و مدیریت مشکلات روانشناختی دانش‌آموزان نقش مهمی ایفا کند. با توجه به اینکه هر دانش‌آموز دارای نیازها، مشکلات و تفاوت‌های فردی است، روانشناسی آموزشی می‌تواند به معلمان کمک کند تا نیازها و مشکلات روانشناختی دانش‌آموزان را شناسایی و راهکارهایی برای مدیریت آن‌ها ارائه دهند. این کار می‌تواند بهبود روانشناختی و روان‌کاوی دانش‌آموزان را تسهیل کند و آن‌ها را در مسیر یادگیری و توسعه شخصیتی بهتری قرار دهد. وب سایت روان سنتر به شما این امکان را میدهد که بهترین روانشناسان کشور را برای دریافت مشاوره، ارزیابی کنید و در نهایت بهترین گزینه را انتخاب کنید.

برچسب : ,
نوشته شده در جمعه 10 آذر 1402 توسط خاور نیوز | لينك ثابت |
آهنگ جدید معین زد به نام «من خوابم نمیبره دیگه خوابم نمیبره
درباره :

متن آهنگ معین زد من خوابم نمیبره

من اینجامو تو اونجایی چرا دوریم یه عالمه
من خوابم نمیبره دیگه خوابم نمیبره
دلم میخواد بخندم اما خنده هام پر از غمه
من خوابم نمیبره دیگه خوابم نمیبره
اینجا بی تو سرده گل من یه دوس داشتن سادس حرف دل من
ول کردی دستامو میترسه دل من تو بگو الان کجایی تو
اینجا بی تو ولگردم گل من میشه بازم بشینی امشب تو پای حرف دل من
نگو برگشت نداره برگرد دوباره مرگ دل من تو بگو الان کجایی تو

نشد نمیشه نه حرفاتم کلیشه ان تو حالت خوب میشه ولی نه پیش من
میخندی به ریش من
تو پیلست هرکی بی شیله بود غبار غم میادشو میشینه روت
که از کنده بلند میشه همیشه دود نبود پیشم اونکه تو فکرمه
پلا شکسته ولی تو برگرد شاید ببینیم و بگیره خندت
ما که کارمون نمیشه این بوده همیشه ولی تو برگرد

برکت نداره بدون حرکت مثل سیگار بدون فندک
صدبار بهت گفتم نرو هربار صدامو نشنیدی
این بار نگاه کن تو چشام این بار خود هم ترسیدی

من اینجامو تو اونجایی چرا دوریم یه عالمه
من خوابم نمیبره دیگه خوابم نمیبره
دلم میخواد بخندم اما خنده هام پر از غمه
من خوابم نمیبره دیگه خوابم نمیبره

ببین اگه حالم بده اگه دنیا تو پرمو تو بالم زده
اگه تو لکم از صبح تا آخر شبش ولی درد و دلام با توئه بازم تهش
دلم تنگه واست من بهت هست حواسم
میدونی کارام به چشمت نمیاد چون هیچی حالیم نیست از سیاست

صدبار بهت گفتم نرو هربار صدامو نشنیدی
این بار نگاه کن تو چشام این بار خود هم ترسیدی

عشق یعنی جای نفرین با دعا یادش کنی
خانه اش آباد دلداری که یارش را فروخت

من اینجامو تو اونجایی چرا دوریم یه عالمه
من خوابم نمیبره دیگه خوابم نمیبره
دلم میخواد بخندم اما خنده هام پر از غمه
من خوابم نمیبره دیگه خوابم نمیبره

https://musicdel.ir/single-tracks/281811/

برچسب : ,
نوشته شده در جمعه 10 آذر 1402 توسط خاور نیوز | لينك ثابت |
A - Z از فالوور اینستاگرام فالونیک
درباره :

در تمامی پلن های ربات ایران سوشال امکانات پایه ای ربات یکسان است اما مدت زمان اشتراک زمانی و خدمات جانبی آن متفاوت می باشد. بنابراین با خرید فالوورهای شبه واقعی در کنار بسته های لایک و بازدید می توانید تمامی تعاملات پیج تان را طبیعی نشان دهید. قبل از این من اعتمادی به ربات های اینستاگرامی نداشتم و همیشه می ترسیدم اکانتم بسته شود. 6- استفاده از روش های جذب فالوور پرطرفدار در شبکه های اجتماعی: مثلا قرار دادن لینک صفحه اینستاگرام خود در بیوگرافی توئیتر یا در پروفایل فیسبوک خود. فالوور ها اصلا کاربری ندارند که بخواهد پیج شما را پسند کند و یا نکند و در نتیجه هیچ واکنشی در برابر پیج شما بجز بالا بردن افزایش بازدید کاربردی دیگر نخواهد داشت. خرید فالوور فعال ایرانی تضمینی شما را قادر می سازد تا به نوعی صفحات فعلی خودتان را در اینستاگرام به هر تعدادی که در مالکیت داشته باشید مجهز نمایید. به طور کلی هر فعالیتی که بیش از حد معمول در اینستاگرام انجام شود خلاف قوانین اینستاگرام است. سایت خرید فالوور یک شرکت مشتری مدار است که در آن همیشه حق با مشتری است. اگر یک پیج تازه کار و یک کسب و کار نوپا هستید که هنوز درآمد خاصی نداشتهاید و نیاز دارید که تعداد دنبالکنندههای پیج خود را افزایش دهید، فالوور ارزان مناسبترین گزینه برای شما است. اینستاگرام آنالایتیکس اطلاعات بسیار ارزشمندی در اختیار شما قرار می دهد که برای جذب فالوور بیشتر و بالا بردن فالوور اینستاگرام به شما کمک زیادی می کند. مجموعه رادیب خدمات زیادی در حوزه دیجیتال مارکتینگ ارائه می کند که یکی از این خدمات مربوط به اینستاگرام است. امید از انجام چنین کاری این است که آن حساب های کاربری هم شما را فالو کنند. به این نکته توجه کنید که اگر بخواهیم محصولات و خدماتتان را به صورت اینترنتی بفروشید حتماً باید کاری کنید تا مخاطبان تان به شما اعتماد کنند.

محتوای اینفلوئنسرها محتوای ثابت و مشخصی نیست و شما ممکن است در طول روز با ویدئوهای عجیب و غریبی مواجه شوید که هیچگاه به ذهنتان خطور نمی کرده است تا کسی در مورد همچین موضوعی تولید محتوا کند. شخصا این ربات را تست کرده ام و از نظر قابلیت و امکانات چیزی کم و کثر ندارد. از طرفی اگر هرچه امکانات ربات اینستاگرام مد نظرتان بیشتر باشد هم تعامل با دیگر کاربران بیشتر می شود که مستقیما باعث افزایش فالوور بیشتر می شود و هم فعالیت اکانت شما در اینستاگرام طبیعی تر جلوه داده می شود. فروش فالوور کلاب هاوس در فالو جت به شکل خیلی سادهای انجام می شود و شما می توانید با انتخاب پلن افزایش فالوور کلاب هاوس که مدنظرتان هست، فقط با چند کلیک اقدام به ثبت سفارش کنید و با درگاه پرداخت مد نظرتان هزینه آن را پرداخت کنید تا در کمترین زمان ممکن فالوورهای کلاب هاوس به حساب شما اضافه شوند. یکی از مزیت های فالوجت زمان بندی ارسال پست در اینستاگرام برای هر تعداد اکانتی که مد نظرتان باشد است. یعنی شما اگر سه اکانت اینستاگرام نیز داشته باشید برای هر سه آن ها می توانید پست های زمانبندی شده برای انتشار تعیین کنید. یکی از بهترین ربات های اینستاگرام ربات اینستا ربات است که شخصا ازش استفاده کرده ام و همینطور مشتریان زیادی دارم که هم اکنون ازش استفاده می کنند. کایلی جنر (Kylie Jenner) معروف ترین زن اینستاگرام است که جز افرادی است که بالاترین فالوور اینستا را دارد! به همین دلیل نیاز است قبل از خرید لایک ارزان اینستاگرام از فروشنده سوالات لازم را بپرسید. زمانی که کاربری را در اینستاگرام فالو میکنید، احتمال زیادی وجود دارد که او نیمنگاهی به فید شما بیندازد. شخصا از این ربات هم استفاده نکرده ام و افرادی که تاکنون از این ربات استفاده کرده اند ناراضی نبوده اند.

وقتی از ربات حرف می زنیم دیگر بحث فالوورهای فیک از میان می رود و کاملا مطمئن هستید که آنهایی که شما را فالو کرده واقعی و به خواست خودشان بوده است. خیلی جای تعجب ندارد که او را در لیست پیج های با بیشترین فالوور اینستا ببینیم. نقشهای او در فیلمهایی مانند جومانجی، جزیره اسرارآمیز، رمپیج و هرکول در کنار موفقیتهای ورزشی، وی را به شهرت ویژهای رساند. فالوورهای ارزان قیمت دیجی ممبر با داشتن کیفیت بالا، کمترین ریزش را نیز دارند. پنل های فالوو فیک رایگان زیادی در سراسر وب وجود دارد ولی بعد از چند روز کار با آنها متوجه تفاوت کیفیت سرویس فالوور فالولند می شوید. همچنین میتوانید با شارژ مبلغ بالا، مقدار قابل توجهی شارژ رایگان از مدیریت دریافت نموده و در نتیجه هزینه هر کا برای شما ممکن هست نصف قیمت هم تمام شود. به طور متوسط، پاداش از یوتیوب برای 1000 دیدگاه (همچنین به عنوان CPM شناخته می شود - هزینه در هر هزار) بسته به مکان بینندگان و مخاطبان هدف از 0,5 تا 6 دلار متغیر است. یکی از راه ها ایجاد یک آدرس ایمیل خاص برای کارمندان است تا عکس ها، ویدئو های کوتاه،memes و hyperlapses و چیزهای دیگر خود را ارسال کنند. این کار بخصوص در فضای مجازی بسیار دشوار است زیرا شناخت این افراد با تاکتیک های زیادی امکان پذیر است که بصورت دستی قاعدتا امکان پذیر نیست. البته پیشنهادی که من برای تست ربات های اینستاگرام به شما می کنم این است که حتما از یک اکانت فیک برای این کار استفاده کنید. در پیج اینستاگرام این هنرمند کشورمان بیشتر تصاویری از حضور در جشنواره های مختلف ، گریم های مختلفش در نقش هایی که قرار است ایفا کند و تصویری از دخترش به چشم میخورد. تعدادی هشتگ تخصصی و پرجستجو برای کسب و کار خود پیدا کنید؛ البته نه به این معنا که برای همۀ پستهایتان فقط از این هشتگها استفاده کنید.

پس یک ربات خوب اینستاگرامی باید گزارش های دقیق را حتی به صورت لحظه ای به شما ارائه دهد و مهمتر از آن باید گزارش دقیقی از بازدهی اهداف مورد فعالیت را به شما نشان دهد تا متوجه شوید افراد هدف شما چقدر برای شما بازدهی داشته اند. من قبلا از ربات نینجاگرام دارای لایسنسش رو استفاده می کردم خیلی خوب بود. امکانات ربات اینستاگرام کاربر مجازی خیلی بیشتر از ربات های دیگر است، زیرا طی سال های اخیر، ربات های مختلف؛ به خاطر مشکلاتی که اینستاگرام برای آنها ایجاد کرده بود دست از فعالیت کشیده بودند اما ربات کاربر مجازی در این مدت فعال بوده و بخاطر مشتریان زیادی که جذب کرده است امکانات متعددی به ربات خود افزوده است. و این اتفاق بسیار خوبی برای شما خواهد بود چون بدون هیچ کار خاصی، فالوورهای روح را از پیج خود حذف می کنید. هشتگ ها یکی از راههای پیدا کردن شما توسط کاربران محسوب میشود، بنابراین اگر در کپشن پستهایتان بطور مناسب از آنها استفاده نکنید، یک شانس بزرگ برای دیده شدن را از دست میدهید. طبیعتاً هرچه تعداد کاربرانی که با این صفحات در تعاملند بیشتر باشد، باعث دیده شدن بیشتر این کسب و کارها خواهند شد. توجه کنید که با یادگیری اصول کسب درآمد از اینستاگرام آکادمی نوین، تعامل با مخاطبان برای رسیدن به فروش را یاد میگیرید. علاوه بر این در صورتی که با مخاطبان خود تعامل برقرار کنید و پاسخگوی آن ها باشید؛ می تواند کمک بزرگی به رشد کسب و کار خود و ایجاد یک اعتماد دوسویه کنید و در یک کلام فروش بیشتری را تجربه کنید. همانطور که می دانید هرچه تعامل افراد با استوری های شما بیشتر باشد، اینستاگرام استوری های شما را به افراد بیشتری نشان می دهد.

اگر هم می خواهید ویدیوهای شما بیشتر دیده شوند، حتما زیرنویس را به آنها اضافه کنید؛ چون اکثر افراد دوست ندارند با صدای بلند مخصوصا در مکانهای عمومی، ویدیو تماشا کنند. بهترین چیز در مورد اینستاگرام این است که به خودی خود مانند یک میکروبلاگ است که دارای یک جزء بصری عالی است که تعامل بالایی را به همراه دارد. در این قسمت هر تعداد لایکی که دوست دارید می توانید خریداری کنید. تبلیغات هر کسب و کار ، یکی از پرهزینه ترین بخش های آن کسب و کار به حساب می آید. با توجه به پشتیبانی خوب و قابلیت های ویژه ای که این ربات دارد و مشتریان راضی زیادی که حداقل من می شناسم دارد گزینه خوبی برای انتخاب بهترین ربات اینستاگرام است. اگر می خواهید بدون دردسر از یک ربات ایستاگرام خوب استفاده کنید این ربات را به شما پیشنهاد می کنم. در حال حاضر سایت های ایرانی نسخه کرک شده این ربات را در معرض فروش قرار داده اند که از امنیت پایینی برخوردار است و استفاده از نسخه کرک شده به هیچ وجه پیشنهاد نمی شود. اگر قصد استفاده از این ربات را دارید سعی کنید نسخه اصلی آن را از سایت سازنده اش به قیمت ماهانه 37 دلار خریداری کنید. در مجموع سعی کنید سرگرم کردن مخاطبان را یاد بگیرید تا بتوانید از این طریق نیز صدای خود را به مخاطبان بیشتری برسانید. در این مقاله سعی کردم بهترین ربات های موجود اینستاگرام برای افزایش فالوور را به شما معرفی کنم. بمرور که در اینستاگرام فعال باشید، پیج همکاران خود را میبینید، فقط به راحتی از کنار آنها عبور نکنید. به این صورت همیشه با مخاطبان خود در تعامل هستید حتی اگر زمانی که در مسافرت به سر ببرید و به اکانت اینستاگرام تان دسترسی نداشته باشید. به عنوان مثال اگر ربات شما فقط لایک و فالو کند فالوور زیادی نمی تواند برای شما جذب کند چون تعامل کمتری دارد.

سه ربات اولی که در این مقاله به شما معرفی کردم جزء بهترین ربات های اینستاگرام هستند و نظرات مثبت زیادی از کاربرانی که از این ربات ها استفاده کرده اند دیده ام. البته زمانی که بتوان بیشتر از 100 مدل دکوراسیون منزل را در کمتر از 10 دقیقه و در این شبکه اجتماعی مشاهده کرد، واقعا هم به سراغ وب سایت ها رفتن کار هوشمندانه ای به نظر نمیرسد. اگر شما برای پیج کاری خود، فالوور واقعی و فعال بخرید، نه تنها ضرر نخواهید کرد، بلکه در مدت زمان بسیار کوتاهی می توانید سود فراوانی از فالوور های واقعی پیج خود بدست آورید. صفحات کاری در این رسانهها، به معرفی و تبلیغ خدمات و محصولات خود پرداخته و با مخاطبان هدف خود به بهترین شکل ممکن در تعامل هستند. یکی از مزیت های ربات اینبو تشخیص دادن افراد آنلاین در اینستاگرام برای تعامل بیشتر با آن هاست. لایک کامنت به این معناست که افراد پس از مطالعه کامنت شما در اینستاگرام آن را لایک کنند البته در صورت تایید و مورد قبول بودن آن برای هر مخاطب … ۲۰ روزه ارسال تیکت زدم به پشتیبانی هر دو ربات هیچکدام جواب ندادن. را بررسی نماییم. لازم به ذکر است که فالوور خارجی به افرادی اطلاق می شود که واقعی و فعال بوده و از کشوری غیر از ایران می باشند. مثلا پنل ربات هوشمند اینستاگرام، پنل ربات فقط برای ارسال پیام دایرکت یا پنل ربات فقط برای ارسال کامنت تبلیغاتی که تعرفه ماهانه هر کدام 70 هزار تومان می باشد. در ادامه این محتوا بیشتر درمورد هر سلبریتی و میزان فالوور آن صحبت می کنیم. و از آنها بخواهید با لایک کردن، گذاشتن کامنت و یا ارسال پست برای دوستانشان به بازدید بیشتر محتوایتان کمک کنند و در عین حال جایزه بگیرند. حال این سؤال وجود دارد که به جای جذب فالوور بیشتر، پیج بخریم یا خیر؟

برچسب : ,
نوشته شده در سه شنبه 25 مهر 1402 توسط خاور نیوز | لينك ثابت |
آنچه باید از معلمان خود درباره باغ پرندگان اصفهان پرسیده داشته باشید
درباره :

Free photo overhead aerial drone shot of a narrow desert road with a car on the side of the road قدمت چهارباغ عباسی به دوران شاه عباس اول صفوی برمیگردد. کاروانسرای مادر شاه که همان هتل عباسی امروز است بههمراه بازار هنر و مدرسه شاه سلطان حسین (مدرسه چهارباغ) این مجموعه سهگانه را تشکیل میدهند. مجموعه امیرچخماق همه دیدنیها را در خودش دارد. شاید برات جالب باشه که بدونی این بازار طولانیترین بازار شهر یزد به حساب میاد و تو دل اون همه جور چیزی گیر میاد. امروزه به حوزه علمیه تبدیل شده است، ساختمانی دو طبقه با ۷۸ حجره است که جزو آثار ملی ثبت شده نیز میباشد. میباشد. امروزه از این بنا به عنوان چایخانه و رستوران سنتی استفاده می شه. معماری سنتی این فضا با وجود کاشیهای لاجوردی به کار رفته در آن، واقعا آرامبخش است و مسیر راه پله ورودی حمام و پاگردها، کاملا روشن و چراغانی است. حمام خان دالانی دارد که به سربینه ای میرسد. قدمت این بنا به حدود ۲۰۰ سال قبل برمیگردد، بنابراین باید آن را متعلق به دورهی ناصر الدین شاه دانست؛ دستور ساخت آن توسط حاکم یزد محمد تقی خان بافقی صادر شد و در سال 1212هجری قمری در زمینی به مساحت هزار و صد متر مربع کلنگ ساخت اینا به زمین زده شده که طی سال های آینده بخش های مختلفی به آن افزوده شده و در نهایت به محلی برای استحمام و نظافت، رفع خستگی، گذراندن اوقات فراغت و حتی گفتگو و حل مسائل و مشکلات روز تبدیل شد. ورود و خروج به حمام از طریق راهرویی به نام دالان صورت میگیرد که پس از آن به فضای بزرگی به نام سربینه وارد می شوید که سقف آن گنبدی شکل است و نور داخل حمام را تامین میکند، در این فضا سکوهایی برای نشستن وجود دارد و دیوارهای آن مزین به نقاشی های زیبایی شده که عمدتا مربوط به دورهی قاجار هستند سربینه در گذشته محلی برای تعویض لباس و آماده شدن برای ورود به گرم خانه بوده که برای رفتن به سمت این مکان باید از محلی به نام میان در عبور کنید؛ گرم خانه که محل اصلی استحمام بوده با ورود به آن سقف گنبدی شکل با ستون های متعدد و استخری بزرگ نظر شما را به خود جلب می کند، ازبخش های دیگر حمام خان میتوان به فضایی به نام تون اشاره کرد که دخمه ای برای سوزاندن هیزم و گرم کردن آب بوده، خزینه نیز سالنی سرپوشیده پر از آب گرم است.

بادگیر باغ دولت آباد بلندترین بادگیر جهان با ارتفاع 33 متر است که این توانایی را دارد که فضای اطاف را مانند یک کولر امروزی، خنک کند. گفته میشود که سنگهای مرمر سبز را به به دستور لطفعلیخان زند از مراغه به شیراز آوردهاند. اما در یزد به معنی کوچه هایی مسقف و سر پوشیده گفته می شود که بیشترین کوچه های به اصطلاح ساباط را می توانید در بخش بافت تاریخی مشاهده نمایید. به همین دلیل به این بنا، ساختمان تابستانه، عمارت بادگیر و یا کوشک گفته میشود. امروزه کافهای به نام کافه هوگو در این عمارت قدیمی فعالیت دارد. بین گل مربعی بربالای راهرو ودست راست کلمه " الله " به خطّ کوفی ، داخل آن نیز با همین خط (دوطرف مقابل هم ) سورهفاتحه وبر بالای کلمه مذکور در یک خط مستقیم " اعوذبالله من الشیطان الرجیم " و " بسم الله الرحمن الرحیم " نوشته شده است .مقابل کتیبه مذکور در فوق، کلمه "محمد" به خطّ کوفی قراردارد. این حمام نیز توسط شخص میرزا محمد تقی خان بافتی در سال ۱۱۷۰ تاسیس شد و نمایانگر معماری زیبا و شاخص عهد قاجاریه است. در عهد سلجوقیان تا عهد مغول هنر آجرکاری نقشی شاخص و بارز را در معماری اسلامی ایفا می کند.

آب انبار موجود در بازار دروازه مهریز، جزو آثار ملی ثبت شده ایران است و از حیث تاریخی و گردشگری بسیار شاخص و خود بنایی منحصر بفرد است. برخلاف نام آن که به نظر میرسد محصولات مرتبط با کاشی و کاشی کاری در آن موجود باشد، بازار کاشی گری در واقع راستهی آهنگران است که از حرفههای قدیمی و بومی یزد میباشد. توی بخش شمال شرقی این میدون هم مدرسهای به اسم مدرسه شفیعیه قرار داره که اون هم از بناهای دیدنی یزده. یزد از شهرهای باستانی ایران با فرهنگ و تمدن کهن که قدمت آن به بیش از سه هزار سال می رسد این شهر خشتی بعد از ونیز ایتالیا عنوان دومین شهر تاریخی جهان را دارد از این رو آثار تاریخی با معماری های منحصر به فرد فراوانی در یزد می توان پیدا کرد یکی از این بناهای تاریخی در آن حمام خان است که نام اصلی آن گرما به نور بوده، اما از آن جایی که این حمام بیشتر مورد استفادهی بزرگان شهر و خان و خانزاده ها بوده به این نام معروف شده، این حمام قدیمی با معماری ساده و زیبای خود نقش مهمی در شناخت تاریخ و معماری قدیم کشور داشته، که نمونه های آن نیز در جای جای کشورمان یافت می شود اما این حمام با معماری منحصر به فرد خود نه تنها یکی از مهم ترین آثار تاریخی یزد است بلکه توانسته به یکی از جاذبه های گردشگری یزد تبدیل شود که در فهرست آثار ملی کشور نیز به ثبت رسیده است. البته آنچه مسلم است در آن زمان، این مکان نقش حسینیه را نداشته، چون ساخت چنین فضاهایی از زمان صفویه به بعد در ایران رواج پیدا کرده است. پس از آن پادشاهان قاجار نیز به این میدان توجهی نداشتند زیرا اصفهان بعد از صفویه دیگر پایتخت ایران نبود. صفویه را می توان به عنوان شکوه و عظمت در معماری اصفهان دانست چرا که شاه عباس شکوه و معماری ویزه ای را به این شهر تقدیم کرد.

یکی دیگر از بخشهای بازار خان، راسته زرگران است که در آن طلا و جواهرات مبادله میشود. در راسته یا بازار قیصریه میتوان انواع پارچههای سنتی یزد را مشاهده و انتخاب نمود. در راسته کاشی گری انواع محصولات فلزی، مثل ابزارآلات به فروش میرسد. در این واحد بیمار زیر نظر دامپزشکهای خبره مداوا میشوند، همچنین واکسیناسیون کل پرندههای باغ و نظافت و بهداشت و ضدعفونی کل مجموعه باغ پرندگان نیز به عهده این واحد است. در پایان پیشنهاد میکنیم اگر تاکنون گذار شما به این باغ افتاده و خاطرههای خوشی از تماشای پرندگان و حیاتوحشِ این باغ دارید، در قسمت نظرات برای ما و دیگر خوانندههای ره بال آسمان از این خاطرههای خوش بگویید و تجربههای سودمند خود از بازدید از باغ پرندگان اصفهان را با ما و دیگر خوانندهها به اشتراک بگذارید. اگر به بازار خان یزد میروید، پیشنهاد میدهیم یک کاسه عدسی سنتی و خوشمزه نیز خودتان را مهمان کنید تا یزدگردی طعم دلچسبش را هم به شما نشان دهد. ق به حكمرانی یزد رسید - ساخته شده است. مدرسه ضیائیه در سلسله ایلخانیان بنا نهاده شد و در مورخ 23 اسفند ماه سال 1346 شمسی به ثبت ملی رسید. یکی از نکات قابل توجه در مورد این مسجد این است که قدیمی ترین کاشی کاری موجود در بنا در هشتی ورودی شرقی است و مربوط به سال 1364 شمسی است. هیئت عزاداران حسینی کوی چهار منار یکی از هیئتهای قدیمی یزد است که قدمت تأسیس و بنیاگذاری آن به حدود ۱۴۰ سال پیش میرسد و جمعیت فعلی عزاداران آن ۱۲۰۰ نفر است که آقایان علی فرهنگ دوست، علی محمد کوهپایهای زاده (مصدق)، علیرضا کریمی، عباس کفاش، رضا فرهنگ دوست به عنوان اعضاء هیئت امنا فعلی هیئت مشغول به کار هستند.

پارچه های مختلف دیگری مانند زر دوزی ها، مخمل، دارایی بافی یا ایکاک و غیره نیز در شهر یزد تولید میشوند. این مجموعه مشتمل بر مدرسه و قیصریه است که همگی آنها جزو نقاط دیدنى شهر محسوب مىشوند. یکی از مشهورترین دیدنیهای یزد که در زمان قاجار ساخته شده مجموعه خان هست. که بدون شک، ارزش تماشا و بازدید را دارند. در شرایط رقابتی، ارزش توسط سطح تعادل عرضه و تقاضا و یا قیمت تعادلی بازار تعیین می­گردد. البته سی و سه پل به جزء نام « پل الله وردی خان» نام های دیگری هم داشته است که در برخی از کتب و اسناد و مدارک قدیمی وجود دارد. این مسجد از قدیمی ترین مساجد ایرانی به حساب می آید که الگویی برای ساخت سایر مساجد چهار ایوانی بوده است. این مسجد باشکوه بر روی آتشکدهای در دوره ساسانیان بنا شده و یکی از زیباترین مساجد دوره تیموری است. مدرسه ضیائیه یزد، سازه باابهت و زیبایی دارد و گنبد بزرگ و باشکوه آن، بیش از هرچیز خودنمایی میکند. در نزدیکی بازار خان یزد واقع شده و از حیث معماری بسیار زیبا و باشکوه است. ۱۳ فروردین ۱۳۹۹ - آتشکده زرتشتیان از پرطرفدارترین بناهای تاریخی یزد به شمار میرود که در این گزارش به ماجرای آتش 1500 سالهی آن پرداختهایم. محمدتقی خان کار ساخت باغ را با ایجاد قناتی به طول ۶۵ کیلومتر آغاز کرد و آب را از مهریز به یزد و محل کنونی باغ دولتآباد انتقال داد.درنهایت این باغ با مساحتی درحدود هفتاد هزار مترمربع با مجموعه ای از ساختمانها، حوضها و آبنماها در میان باغی با گلها و درختان گوناگون ساخته شد.کوشک دولت آباد از مهم ترین بخشهای مجموعه به شمار میرود که بادگیر بلند دولت آباد بر روی آن قرار گرفته است که با ارتفاع ۳۳/۸ متر بلندترین بادگیر خشتی شناخته شده در جهان است. همان طور که اشاره شد، بازار خان بخشی از یک مجموعه است که با همین نام خوانده میشود.

بازارچه قیصریه دو در چوبی بزرگ و نفیس دارد که هنوز هم توسط آن باز و بسته میشوند. اگر تمایل دارید تمام حجرهها باز باشند، بهتر است بعد از ظهرها و پیش از غروب آفتاب به بازار بروید. این سردر یک بار فرو ریخته اما بعد ها مورد مرمت قرار گرفته و شکل امروزی به خود گرفته است. اکنون دیگر آتش مقدس زرتشتیان در آتشکده ای درون یک بنای بزرگ تاریخی که با کمک و و وقف و هدیه عده ای از زرتشتیان آن زمان ساخته شده، نگهداری می شود و توسط نگهبان آتش که هیربد نامیده می شود و برای روشن ماندن آتش هر بار باید چوبی را به درون آتش بیاندازد؛حفاظت می شود. میله قپق که دارای ارتفاعی حدود 40 متر بود ولی در دیگر اثری از آن در مرکز میدان دیده نمی شود. بعد از آن، از این میله ها برای پر کردن آب انبار مسجد برای وضو گرفتن استفاده شده است. مدرسه ضیائیه در سال 631 هجری قمری به وسیله عارف نامدار آن زمان، ضیاءالدین حسین رضی در ویرانه های زندان اسکندر تاسیس و بعد ها توسط پسرانش تکمیل گردید. حمام خان معروف به گرمخانه نور، حمامی است بنا شده توسط محمد تقی خان بافقی حاکم یزد به سال ۱۲۱۲ هجری قمری درمیدان خان و در کنار مجموعه خان یزد. مجموعه خان در تاریخ ۲۱ اردیبهشت ۱۳۶۵ با شماره ثبت ۱۷۰۹ به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

محله فهادان یکی از کهنترین و اصیل ترین محله های شهر یزد است که در گذشته از محلات اعیان نشین شهر یزد بوده است. البته که برخی از این حمامها نیز در گذر زمان تخریب و فرسوده شدهاند. آمدهاست. (البته بعدها عده ای خواستهاند در اصل کتیبه دست ببرند و جملاتی را در رد و لعن ابابکر و عمر و عثمان و…در کنار کتیبه افزوده اند.) محراب مسجد از دو بخش تشکیل شدهاست که در قسمت پایینی متصل به کف محراب و در قسمت بالای محراب کلمات «الله احد» و «الله صمد» به خط کوفی مشهود است. می شد. متاسفانه عمر او به دنیا وفادار نبود و همسرش این مجموعه ارزشمند را به اتمام رساند و از همان زمان نام امیرچخماق(امیرچقماق) با این مجموعه گره خورد. مجموعه خان یزد در خیابان امام خمینی، خیابان قیام و محلهی لب خندق قرار گرفته است. ایسنا/یزد معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد در خصوص تداوم برنامه بلند مدت و پیشگیرانه در برابر آسیب عوامل بیولوژیک آتشکده یزد، گفت: تزریق محلول سمی در قسمتهایی از سالن بازدید کنندگان و گهنبارخانه آتشکده یزد اجرا شد. با توجه به جدول (3) مشاهده می­شود که متغیرهای تحصیلات، درآمد، تمایل به حفاظت از میراث فرهنگی و متغیر تأثیر مبلغ ورودی، بر تمایل به پرداخت برای بازدید از مجموعه بناها شامل کاخ عالی قاپو، مسجد جامع عباسی و مسجد شیخ لطف الله و متغیرهای سن، تحصیلات، درآمد و تمایل به حفاظت از میراث فرهنگی بر تمایل به پرداخت برای حفاظت از میدان نقش جهان اثر معنی­دار دارند. زنجیر چینابی طلای یزد، در لیست میراث ناملموس ایران ثبت شده است. طلای شهر یزد 20 عیار است و این دلیل زردی و درخشش بالای آن است. طلای شهر یزد نیز به دلیل کیفیت، دوام و زیبایی آن در ایران مشهور بوده است. حمام خان در خیابان قیام شهر یزد واقع شده است.

ورودی حمام به همراه یک لیوان نوشیدنی چای یا شربت 1500 تومن بود. در مورد باغ چهلستون خوب است بدانید این باغ به تمامی باغهای اطراف خود در آن زمان از جمله باغ های محدوده خیابان چهارباغ و میدان نقش جهان دسترسی داشت و عمارت میانی آن،کاخ چهلستون، از طریق تونلی به همه کاخ های آن دوره اصفهان یعنی کاخ هشت بهشت اصفهان و عالی قاپو متصل بود. سه بنای اصلی این باغ عمارت هشتی، طنبی، سر در می باشد.این بنا از سه شاه نشین با درهای مشبک، اتاقک بادگیر، هشتی و دو اتاق پستو تشکیل شده و شکل کلی بنا به یک هشت ضلعی شبیه است. در رو به روی بادگیر، حوضی وجود دارد که زیبایی خاصی به محیط باغ دولت آباد می بخشد، اگر درانتهای باغ دولت آباد بایستیم میتوانیم تمام بادگیر را در انعکاس آب حوض ببینیم. امروزه اثر خاصی از زندان اسکندر در مدرسه ضیائیه به چشم نمیخورد و تنها یک گودال فرو رفته در بنا وجود دارد که به نظر برخی از تاریخ نویسان سیاهچال زندان اسکندر بوده است. هر کدام از بخشها و تیمچهها نام خاصی دارند. مسجد عتیق اصفهان دارای دو گنبد است که هر کدام از ساختار و ویژگیهای مخصوص به خود برخوردار میباشد.

برچسب : ,
نوشته شده در يکشنبه 23 مهر 1402 توسط خاور نیوز | لينك ثابت |
دبی مال بد است. اما بهتر است به احتمال زیاد درباره آن اضافی بدانید.
درباره :

 

همچنین این مرکز خرید برند های پوشاک معروفی را برای فروش دارد مانند H&M و Sephora، Waitrose. آن ها در کنار خرید اسباب بازی از آکواریومی با ۴۸ متر تونل و تماشای انواع کوسه ها و ماهی های رنگی و عروس دریایی لذت می برند. ولی اگر این هم راضی تان نکرد می توانید به کمک غواصان وارد آکواریوم شوید و در کنار کوسه های آکواریوم، یکی از بی نظیرترین تجربه های زندگیتان را داشته باشید. طراحی زیبای این محوطه به کمک نورهای نئونی رنگی و فضاهای سبز جذاب محیط مناسبی را جهت گذراندن لحظاتی شاد در کنار خانوادهتان فراهم میکند. از دیگر اماکن تاریخی دبی، دهکده میراث هاتا میباشد که ارگ و قلعه 200 ساله ای در آن قرار دارد که بازدید از آن بسیار جذاب است. به طور کلی این مرکز خرید، حدود 140 فروشگاه دارد که گردشگران زیادی همه ساله آن را بازدید می کنند. منطقه بستکیه فعلی دبی نماد حضور چندصد ساله ایرانیان در این شهر است. اگر شما می خواهید به سبک رنگارنگ و آذین شده قدم نهاد قدم بگذارید بهتر است به این پاساژ بروید. البته در بسیاری از فروشگاههای کوچک میتوان با چانه زدن قیمتها را تعدیل کرد اما در فروشگاههایی که به سبک غربی فعالیت میکنند، با توجه به قیمتهای اکثرا متعادل چانه زدن تاثیری در قیمتها نخواهد داشت. برخی از جاذبههای اصلی خرید در اینجا عبارتاند از فروشگاههای بزرگ لنگر، Centrepoint و Debenhams. جاذبههای این دنیا اونقدر زیاده که شاید نتونم همه رو از نزدیک ببینم، ولی بازم برای اون روز رویا پردازی میکنم و همین رویا پردازی باعث شده که موقع نوشتن جوری جزئیات رو توی ذهنم مجسم کنم که انگار قبلا اونجا بودم. سینما ریل دبی مال یکی از ۴ شعبه سینما ریل دبی است که با داشتن ۲۲ پرده سینمایی، امکان به تماشا کشیدن همزمان فیلمهای مطرح روز دنیا را دارد.

در این مرکز خرید لوکس دبی میتوانید انواع کالاهای لوکس را بخرید و یا در سینمای 21 صفحهای آن، فیلمهای مشهور دنیا را تماشا کنید. میتوانید با تور دبی علاءالدین تراول همراه شوید یا سفری شخصی به این شهر داشته باشید و گشت و گذاری بینظیر در بهترین مراکز خرید دبی را تجربه کنید. دبی مال در کنار برج خلیفه که بلندترین برج دنیا است قرار دارد و هر سال بیش از ۸۰ میلیون گردشگر از طریق تورهای گردشگری و یا شخصی را به سمت خود می کشاند. عین دبی نقشی استراتژیک در حمایت از چشمانداز بلندمدت دبی برای تقویت موقعیت جهانی خود بهعنوان یک مرکز کلیدی گردشگری و ادامه ساختن شهرت امارت به عنوان پیشرو در موقعیت های تفریحی و سرگرمی جهانی را ایفا میکند. اگر این قطعه کثیف است و نیاز به تمیز کردن دارد ، بهتر است آن را به یک کارگاه جواهرات ببرید. برای دسترسی به سطح 125، شما نیاز دارید بلیط ورودی برج خلیفه، که همچنین به شما امکان می دهد از سطح 124 بازدید کنید. در حقیقت این مرکز خرید بخشی از پروژه برج خلیفه دبی میباشد. یک باغ وحش و یک محل بازی برای کودکان نیز در مرکز خرید مرکاتو وجود دارد. نام این محل برگرفته ااز یک جهانگرد معروف عرب به اسم ابن است. مرکز خرید ابن بطوطه شامل ۲۷۵ فروشگاه، فان سیتی مخصوص کودکان سالن بولینگ، مجموعه سینمایی با ۲۱ پرده و۵۰ رستوران سنتی و محلی است و یک سالن نمایشگاه بزرگ به نام چاینا کورت نیز دارد که سالانه رویدادهای مهمی را در آن برگزار می کنند. علاوه بر این ها، یک هتل جذاب به نام هتل لاپتیا دبی نیز در این مجموعه چند منظوره به چشم می خورد. یکی از لوکس ترین و مدرن ترین شهرهای جهان، دبی می باشد و دارای جاذبه های گردشگری زیادی از جمله مراکز خرید است زیرا جذاب ترین قسمت هر سفر، خرید و گشت و گذار در مراکز خرید است.

این مکان پس از دبی مال و سیتی استارز بزرگ ترین فروشگاه خاورمیانه است، این مرکز سه طبقه دارد که هر سطح آن به قسمت پارکینگ اتومبیل ها راه دارد، از قسمت های مهم امارات مال علاوه بر فروشگاههای متنوع و جذاب می توان به موارد زیر اشاره نمود:شهربازی،سالن اسکی ،سالن تئاتر، سینما و نمایشگاه های هنری و رستوران، کافه و … اتوبوسهای سریعالسیر بین این سه ترمینال هر نیم ساعت یکبار حرکت میکنند اگرچه برای رفتن به ترمینال شماره دو بهترین راه استفاده از تاکسی است. آثاری که در این دو بخش وجود دارند مطمئنا متفاوت بوده و هر گردشگری بنا به علاقه و میل خود میتواند از هرکدام بازدید کند.بخش تاریخی دبی شامل آثاری تاریخی است که البته قدمت برخی از آنها به زحمت به یکصد سال میرسد. از زمان آغاز به کار در سال ۱۹۷۱، اقتصاد امارات متحده عربی تا حد زیادی به صادرات نفت و گاز آن وابسته بوده است، با این حال، تلاشهای مترقی دولت این امکان را برای سایر بخشها مانند املاک و گردشگری فراهم کرده است. آکواریوم دبی از مشهورترین جاذبههای گردشگری این کشور است که در دبی مال، یکی از بزرگترین پاساژهای خرید دنیا قرار دارد. اسکی دبی دارای ۵ پیست اسکی است که از نظر سختی،ارتفاع و شیب با هم تفاوت دارند.طولانی ترین پیست آن ۴۰۰ متر طول دارد و بیش از ۶۰ متر ارتفاع دارد که باعث میشود این پیست اولین پیست سرپوشیده در دنیا در نوع خود باشد.اسکی بازان و اسنوبورد سواران با هر سطح توانایی از این شیب های مختلف لذت خواهند برد و همچنین اسنوبورد سواران میتوانند با استفاده از لوله ی ۹۰ متری ای بر روی مهارت های نمایشی شان تمرین کنند.کودکان و والدین مشتاق هم میتوانند در پارک برفی که بزرگترین پارک برفی سرپوشیده در دنیا با مساحت ۳۰۰۰متر است،تفریح کنند.

ناحیه بستکیه: ناحیهای تاریخی در دبی که به همراه الشندغه جزء قدیمیترین نواحی امارات محسوب شده و امروزه حکام امارات سعی میکنند این محله را به پارکی تاریخی تفریحی تبدیل کنند. برج کایان که دومین برج مارپیچ بلند جهان است، در محله دبی مارینا قرار دارد؛ علاوه بر آن، برج الیت رزیدنت که در زمان تکمیل ساخت آن در سال ۲۰۱۲،سومین برج بلند مسکونی دنیا محسوب میشد، یکی از جذابیتهای دبی مارینا محسوب میشود. مرکز خرید دبی: بزرگترین مرکز خرید جهان از نظر وسعت کلی و ششمین مرکز از نظر مساحت قابل تجارت است که در کنار برج خلیفه دبی قرار داشته و دارای بیش از ۱۲۰۰ فروشگاه است. مرکز خرید دبی (دبی مال): بزرگترین مرکز خرید دبی است که در سال ۲۰۰۸ افتتاح گردیده و دارای بیش از ۱۲۰۰ مغازه و خردهفروشی است. خط ۵ کیلومتری مونوریل نیز بین هتل آتلانتیس و جومیرا تأسیس گردیده اما به سبب متصل نبودن به خط مترو محدودیت زیای دارد. عبور از برجالعرب و وادی وحش و بسیاری از هتلها و فروشگاهها از خصوصیات این خط است. رو داخل محفظه شیشه ای ببینیند که مشغول شنا کردن ، راه رفتن و یا غذا خوردن هستند ، البته شما اگر از دیدن مارها نمیترسید در قسمت دیگر از این باغ وحش میتوانید انواع مارهای خزنده ، مارمولکها ، سوسمارها کوچک و بزرگ و انواع حیوانات دو زیست را هم از نزدیک مشاهده نمایید . اتومبیل: راه زمینی این کشور از طریق عمان و عربستان صعودی است بنابراین امکان سفر زمینی از طریق ایران میسر نیست. شما پس از مراجعه به این مرکز خرید، با نمادها، معماری ها، هنر و شگفتی های 6 منطقه ای که ابن بطوطه به آن جا سفر کرده است و وصف سفر را مکتوب کرده است، اشنا خواهید شد. در این مرکز خرید، رستوران ها و فودکورت های مجلل به نام The Eatery وجود دارد و در طبقه فوقانی آن، فودکورتی به نام Rooftop وجود دارد که رستوران های فضای باز را شامل می شود.

در این ساحل امکاناتی از جمله خدمات غریق نجات، زمین بازی برای کودکان، محوطه مخصوص باربیکیو و پیکنیک، فضای سبز و یک کتابخانه رایگان وجود داشته گردشگران میتوانند یک روز از سفر خود را در کنار جمیرا بیچ سپری کنند. ابن بطوطه یکی از لوکس ترین مراکز خرید دبی است که با کاشیکاریهای زیبا و باغهای چای سرسبز در فضای باز، تزئین شده است. هر چند جا به جا شدن با مترو در دبی و رسیدن به این نقطه راحت ترین و سریع ترین روش است اما لذتی را در طول جهت برای شما به عنوان گردشگر نخواهد داشت. یک ایستگاه مترو در نزدیکی مرکز خرید امارات مال دبی وجود دارد که بهترین راه برای رسیدن به این مرکز خرید محسوب می شود. اگر ترمز اضطراری قطار را بکشید و دلیلی نداشته باشید، یک هزار درهم جریمه خواهید شد. نام این مرکز خرید از جهانگرد بزرگ عرب (ابن بطوطه) گرفته شده است که ۶۰۰ سال پیش از دنیا رفته و یادآور ارزش های قوی اسلامی است.اگر در تابستان به این مرکز خرید در دبی سر بزنید شاهد کالاهای مخصوص و محلی در زمینه لباس و هنر نیز خواهید بود. آب و هوای این شهر گرم و بیابانی است بطوریکه تابستانهای شرجی و داغی با درجه حرارتی گاه تا ۵۰ درجه را نیز شاهد بوده است.

در ماه های جولای و آگوست نرخ های ارزان تری خواهید یافت، اگرچه این ماه ها به دلیل دمای خفه کننده ای که می تواند به 48 درجه سانتی گراد برسد، زمان خوبی برای سفر به دبی نیست. شهر دبی که به دلیل سرگرم کننده بودن آن شناخته شده است، دارای پارک های آبی زیادی است که تجربیات هیجان انگیزی را به کودکان و بزرگسالان ارائه می دهد. همچنین برای کودکان ، یک مرکز مراقبت از کودکان و همچنین یک پارک سرگرمی و تفریحی شناخته شده به عنوان سیاره جادویی وجود دارد که همه می توانند از آن در تور ارزان لذت ببرند. Breaker’s Bay که بزرگترین استخر موج در خاورمیانه است، یک سرسره آبی ۳۲ متری بهنام Jumeirah Sceirah و Masters Blaster از امکانات این پارک آبی هستند. این مجموعه 250 هزار مترمربع است و در آن 25 نوع سرسره متفاوت وجود دارد. این پارک دارای 7 مدل سرسره است. هنگامی که میخواهید به دبی سفر کنید، بسیار نادر است که به مراکز خرید دبی از جمله بازار طلای این شهر نروید. این پاساژ محل شگفت انگیزی است که پس از گشت و گذار و لذت از خرید خود در یک کافی شاپ نشسته و یک فنجان قهوه اسپرسو سفارش دهید و در سفر تور دبی خرداد 98 لذت ببرید. سپس با سرمایهگذاری در صنعت توریسم، توانست خود را به عنوان یک شهر تجاری موفق در منطقه و حتی جهان، معرفی کند. مرکز دیرا: مرکز تجاری تفریحی بزرگ دیرا که سالانه نزدیک به ۲۰ میلیون نفر از آن بازدید نموده و از امکانات تفریحی آن بهره میبرند. به محض ورود از درب وردی قلعه، یک در بزرگ با میخهای آهنی وجود دارد و دیوارها و برجهای جنگ زده آن گواه منازعات گذشته هستند.هدف اصلی از پیدایش آن عرضه و ثبت زندگی سنتی بود که بخش عمده ای از آن با سرعت در حال محو شدن است.در ورودی موزه، بازدید کننده می توانند مجموعه ای از نقشه های قدیمی خلیج فارس و امارات را همراه با عکسهای هوایی که توسعه شهری قابل ملاحظه دبی را بین سالهای 1960 و 1980 نشان می دهند، مرور نمایند.

جالب است بدانید هرکدام از کابین های این چرخ و فلک، اندازه ای برابر با یک مینی بوس دارند! دبی دینو در واقع نام اسکلتی است که در بخش مرکزی طبقه همکف دبی مال قرار دارد. مال امارات در منطقه البرشا واقع شده است و حدود 630 برند بینالمللی را در خود جای داده است. فستیوال سیتی دبی در نزدیکی ساحل نهر قرار دارد و میزبان بیش از 500 برند و فروشگاه است. مرکز خرید دبی، دارای برند های معروفی مانند گوچی، لوئیز ویتون و غیره است و چندین فروشگاه معروف دیگر را دارد که مخصوص به فروش لوازم آرایش بریتانیا نیز می باشد. مرکز خرید دراگون مارت ۲ (Dragon Mart 2) نیز همچون دراگون مارت اصلی، مرکز خریدی چینی است که در آن انواع کالا از انواع پوشاک و کیف و کفش گرفته تا لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم برقی و الکترونیکی، اثاثیه منزل و… از برندهای چینی عرضه میشود. مراکز خرید دبی، تنها برای خرید نیستند و شامل مجموعه ای از رستوران ها، کافه ها، مراکز تفریح، کالا های شگفت انگیز، بازی، سرگرمی و غیره نیز می باشد که مسافران و گردشگران را شگفت زده خواهد کرد. مرکز خرید دبی مال، از لوکس ترین و بزرگ ترین مراکز خرید در دبی است و فروشگاه های زیادی را شامل می شود و نزدیک به 1200 فروشگاه را دارد. یکی از سرگرمیهای محبوب گردشگران، گشت و گذار در لوکس ترین مراکز خرید دبی است. یک سینمای 22 صفحهای، پیست اسکیت روی یخ و آکواریوم از دیگر امکانات تفریحی این مرکز خرید لوکس است. این فرودگاه دارای سه ترمینال مجهز است که ترمینال شماره یک و شماره سه مستقیما به یکدیگر متصل هستند. همچنین فروشگاه های مواد غذایی زیادی مانند لادوره و کارخانه chese cake در مرکز خرید دبی مال وجود دارد که از خصوصیات این مرکز خرید است.

در این شهر تقریبا برای هر سلیقه و هر مزاجی و البته هر قیمتی میتوان غذایی پیدا کرد! ولی نگران نباشید، تمامی کوسهها در محفظهای مخصوص در داخل آکواریوم، و با برنامه ی غذایی مرتبی نگهداری شده و آسیبی به کسی نمیرسانند. شرکت کشتیرانی ایرانی والفجر هر روزه سرویسهایی بین بندر رشید در دبی و بندر لنگه در برنامه خود دارد. دبی شهری است که با ساخت بلندترین ساختمانها، بزرگترین بازارها، مرتفع ترین رستوران جهان و بزرگ ترین آکواریوم دنیا همواره در پی ثبت نام خود در کتاب گینس بوده است. گفته میشود که طول این زیپ لاین برابر طول ۲۸ زمین فوتبال است و به دلیل این تمایزها توانسته در کتاب گینس نام خود را ثبت کند. در مرکز خرید سیتی سنتر، فروشگاه هایی تخفیفی وجود دارد که به آن Mumuso، Daiso گفته می شود. جای خوشبختی است که اطلاع دهیم در دبی انواع و اقسام هتل ها از دو ستاره تا 7 ستاره را می توانید رزرو نمایید. به دلیل تعداد زیاد بالای فروشگاه های این مرکز، باید از سیستم حمل و نقل استفاده اجاره ماشین در دبی نمایید. بازار السطوة: این بازار شامل تعداد زیادی مغازه کوچک واقع در جنوب غربی بر دبی و نزدیک جاده شیخ زاید است که اغلب مشغول فروختن پارچههای رنگارنگ و لباسهای متنوع هستند. مرکز دیرا: مرکز تجاری دیرا که برای اولین بار در سال ۱۹۹۵ افتتاح گردیده شامل بخش بزرگی از فروشگاهها و خرده فروشیها و نیز چندین هتل و رستوران است بطوریکه مقصد اول بسیاری از گردشگران و علاقه مندان خرید بشمار میرود. اما خط سبز یا Green Line که بعد از خط قرمز راه اندازی گردیده به مرکز شهر و نقاط مرکزی دبی متصل است. بهترین راه برای دسترسی به آکواریوم لاست چمبرز دبی استفاده از مونوریل یا اتوبوس است. مصر، هند، چین، اندلس، پارس و تونس که معماری هر یک از این قسمتها برگرفته از کشورهایی است که ابن بطوطه به آنها سفر کرده است .

برچسب : ,
نوشته شده در دوشنبه 17 مهر 1402 توسط خاور نیوز | لينك ثابت |
معایب و مزایای استفاده از مایکروفر
درباره :



مزایای مایکروفر

استفاده از مایکروفر برای پخت و پز در حفظ خواص غذایی غذا موثر است. این روش پخت مواد معدنی و ویتامین های بیشتری را نسبت به سایر روش های پخت حفظ می کند، زیرا پخت در مایکروویو زمان کمتری برای گرم کردن غذا می برد، پخت و پز در داخل خانه انجام می شود و نیازی به آب نیست. مدت زمان بسیار طولانی در مقادیر کم.مصرف شناخته شده است که آب زیاد، حرارت سطح و پختن بیش از حد مواد مغذی موجود در غذا را از بین می برد.

مایکروویو برای یخ زدایی غذاهای منجمد مانند گوشت، مرغ یا سبزیجات ایده آل است که در چند دقیقه انجام می شود و یکی از مطمئن ترین روش های یخ زدایی است. مزیت دیگر پخت و پز در مایکروویو این است که طعم طبیعی غذا را حفظ می کند، به این معنی که دیگر نمک یا شکر اضافه نمی شود. مایکروویو غذا را با رطوبت خودش می پزد، بنابراین نیازی به اضافه کردن چربی اضافی مانند کره یا روغن نیست.

لوازم جانبی مایکروویو بوش. این ماکروویو غذا را در مدت زمان کوتاهی بدون اضافه کردن آب یا چربی می‌پزد، بنابراین ویتامین‌های بیشتری را حفظ می‌کند و چربی موجود در آن کاهش می‌یابد یا به طور کامل حذف می‌شود. از طرفی در مایکروفر تمام انرژی صرف پخت و پز می شود نه برای گرم کردن ظروف یا کف فر، بنابراین مایکروفر وسیله ای سازگار با مصرف بهینه انرژی است و در صورت نیاز به پخت مقدار زیادی غذا یا فر معمولی شما کاملا پر است، استفاده از مایکروفر مقرون به صرفه تر است.

مزایای مایکروفر

پختن غذا در مایکروویو کوتاه است و میکروب های موجود در غذا نمی میرند و برای سلامتی مضر هستند.  نمایندگی رسمی خدمات لوازم خانگی بوش در ایران به گفته مخالفان، استفاده از مایکروویو در این دستگاه می تواند علاوه بر ضایعات مواد غذایی، افراد را تحت تاثیر قرار دهد و به بدن آنها نیز آسیب برساند. امواج کوتاه مایکروویو باعث انفجار و شکستن ذرات غذا می شود و این مولکول های مضر توسط بدن انسان شناسایی نمی شوند و در متابولیسم بدن شرکت نمی کنند که می تواند باعث سرطان های مختلف شود.

 

برچسب : ,
نوشته شده در يکشنبه 16 مهر 1402 توسط خاور نیوز | لينك ثابت |
دیگر هرگز روستای فیلبند خود را از دست ندهید
درباره :

 

آبشار ایج یکی از جاهای دیدنی رامسر است که به آن آبشار ده قلو هم می گویند. آباد شوید که در آن جادهای فرعی به طول ۵۰ کیلومتر وجود دارد و دارای چندین روستای متصل به هم شامل روستاهای طویر، مرس، کنسدره، فشکور، بیجدنو، ناتر، دالیر و الیت میباشد. همچنین رودی در این روستا جریان دارد که از قسمت جنوبی روستا جریان یافته و سرچشمه رودخانه چالوس میباشد. بنابراین بهترین زمان سفر به فشکور از نظر آب و هوایی فصل تابستان میباشد. ❌❌ چرا باید فشکور را دید؟ ایران ، دهکده رویایی فشکور است. کوه سرد و کوهستانی میباشد، به طوریکه در فصل تابستان نیز برای گرم کردن بدن و منازل از بخاری هیزمی استفاده میشود و در اکثر مواقع دارای پوشش مه غلیظ است که مناطق بسیار زیبا و رویایی را بوجود میآورد و همچنین بارش برف در زمستان گاهی به بیش از یک متر میرسد که باز هم به زیبایی طبیعت این منطقه میافزاید اما روستا خالی از سنکه اجاره ون برای شمال با راننده میشود. در دالخانی شما بیشتر اوقات می توانید مه غلیظی را ببینید که جنگل را فرا گرفته و صحنه ای رویایی و بی نظیر را بوجود آورده است. در دیلمان، گونه های مختلفی از حیوانات مانند پلنگ، گربه وحشی، شغال، گراز، خرس قهوه ای، سمور و چندین مورد دیگر زندگی میکنند و با خیال راحت می توانید در این منطقه بدون هیچ ممنوعیتی بازدید کنید، فقط توجه داشته باشید که اینجا منطقه ای شکار ممنوع است.

بر اساس آثار مختلفی نظیر ابزار و ظروف مسی، مفرغی و سفالی که در این منطقه یافت شده است میتوان پی برد که زندگی غارنشینی از ۲۰۰۰ سال پیش از میلاد در این منطقه وجود داشته است. هر قدر، ارتفاع بیشتر میشود، میتوان خنکی هوا را نسبت به گرگان و حتی پایین دست ناهارخوران هم احساس کرد. از هر سو که به دیدن آبشار آب پری رویان بروید، باید از جادههای اطراف آن گذر کنید. دریاچه سقالکسار فقط ۶۴ متر از سطح دریا ارتفاع دارد و مساحت آن نیز ۱۵ هکتار است که در پشت یک سد خاکی واقع شده است. این عمق حتی محرک آنهاییست که دلشان میخواهد از ارتفاع زیاد به داخل آب شیرجه بزنند. موقعیت قلعه مارکوه به آن چشمانداز بیمانندی رو به دریای خزر، مزارع برنج، مرکبات و باغهای چای ،تپه ها و ارتفاعات سرسبز البرز و روستاهای اطراف و رودخانه نسارود بخشیده است که میتوان ازین ظرفیت بهتر بهره گرفت. در واقع ناهارخوران را میتوان نوعی پارک به شمار آورد که برخلاف پارکهای جنگلی طبیعی، قبل از مطالعه، طراحی و تجهیز به صورت خودجوش برای بهرهمندی از مواهب طبیعی و مناظر موجود آن توسط مردم از زمانهای قدیم استفاده شده است. در این منطقه نقطهای وجود دارد که از بالای آن میتوان تمام تنکابن را دید. پس از عبور از این راهرو محوطهی قلعه نمایان میشود و از آنجا با پشت سر گذاشتن چند پلهی سنگی میتوان به سمت پشت بام بالای دروازه رفت. توجه کنید که این جاده در ناحیه ی شمالی کشور قرار دارد پس بارش باران در بیشتر فصول سال دیده میشود. یکی از آبشارهای خزهای ایران در 5 کیلومتری علیآباد کتول قرار دارد.

با رسیدن به سیاهکل باید مسیر ۴۵ کیلومتری را به سمت دیلمان از میدان بسیج سیاهکل طی کنید که مسیری بسیار پر پیچ و خم است. این پارک به قدری در میان گردشگران شهرت و محبوبیت دارد که سازمان گردشگری آن را هفتمین پارک جنگلی مهم کشور می داند! آبشار لونک به خصوص در سالهای اخیر محبوبیت بیشتری هم پیدا کرده است. همچنین از سال 1373 تا به امروز هر ساله مسابقاتی هم در زمینه ماهی گیری در دریاچه سد لار برگزار میشود و شرکت کنندگان بسیاری در آن حضور پیدا میکنند. کفش و لباس راحتی، از ضروریترین وسایل هر سفر است. اما در فصلهای بهار و تابستان، میتوانید سبکتر سفر کنید. به همین دلیل بهتر است در فصلهای پاییز و همینطور اوایل بهار برای بازدید از این شهر بروید. به همین خاطر اگر در پاییز و بهار به اینجا بروید سفری راحتتر خواهید داشت. بهترین زمان برای بازدید از این دشت بی نظیر در فصل بهار است که بی شک چنین منظره ای را در هیچ جایی از جهان پیدا نخواهید کرد. به جرات می توان گفت منظره این دشت به گونه ای است که گویا به کارت پستال نگاه می کنید و باورتان نمی شود که در منطقه شمالی کشورمان چنین جایی وجود دارد.

گرگان، مرکز استان گلستان، در شمال شرق کشورمان واقع شده است. کندلوس، روستایی است از توابع بخش کجور شهرستان نوشهر در استان مازندران است. روستای فیلبند در مناطق شمال شرقی استان مازندران قرار گرفته است و از دیدنیهای شهرستان بابل به شمار میآید. سال ها بعد نیز این حمام توسط سازمان میراث فرهنگی مرمت شده و اکنون در فهرست آثار میراث فرهنگی قرار دارد. این قلعه در طول سالیان دراز تخریب شده است و بخش های زیادی از آن باقی نمانده است اما با این حال جزو آثار باستانی به شمار می رود و بسیاری از علاقمندان به تاریخ و آثار باستانی از قلعه مارکوه بازدید می کنند. از نظر تاریخ سکونت، دیلمان یکی از قدیمیترین سکونتگاههای بشر در ایران به شمار میآید؛ بهطوری که آثار زندگی غارنشینی و ابزار و ظروف مسی و مفرغی و سفالی نشان میدهد که از ۲۰۰۰ یال پیش از میلاد مسیح در این منطقه زندگی وجود داشته است. این منطقه سالم ترین و دست نخورده ترین جنگل های میان بند (جنگل های دامنه کوه) را در شمال ایران دارد و گفته می شود تنها منطقه ای در کشور است که ببرها می توانند به راحتی در آن زندگی کنند. یکی دیگر از توریستی ترین جاذبه های گردشگری چمخاله، ساحل چمخاله است که می توان آن را به عنوان یکی از مهمترین مکان های دیدنی این شهر معرفی کرد. درواقع شما می توانید در روستای فیلبند تفریحات جذابی را تجربه کنید که در ادامه برخی از بهترین آن ها را نام برده ایم. در نزدیکی امامزاده میهمانپذیری وجود دارد که در صورت حضور متولیِ آن می توانید در آنجا توقف و استراحت کنید. در این دریاچه میتوانید تفریحاتی مثل قایقسواری، ماهیگیری و در فضای اطراف آن از اسبسواری لذت ببرید. محیط انسانی این منطقه شامل بخش مسکونی، اداری، خدماتی، تفریحی و بخش باغ و فضای سبز خصوصی است.

اماکن تفریحی این منطقه عبارتند از : گاو سرای زردک، شیر کوه، ارن، هوکوتو و مناطق جنگلی مثل دوهال دره، صاف سر، الاتک، سنگ سرک، خارس، چماز چال، گزنا کوتی، آبشار عالی رو، آبشار لاس دره و… این آبشار از ارتفاعات کوهستان به یک دره ای عمیق سرازیر می شود و به دلیل اینکه در مسیر خود چند شاخه می شود به آبشار ده قلو هم معروف است. این بوستان جنگلی انواع درختان مانند افرا، راش، ون و ممرز را دارد و به علت اینکه این درختان قدمت بالایی دارند بسیار بزرگ و تنومند است. استان گلستان آبشارهای بسیار زیبایی را در خود جای داده است. آبشار لوه گلستان چه امکانات اقامتی دارد؟ اگر چه هتل در گیسوم وجود ندارد، اما اگر هتل را برای اقامت ترجیح میدهید میتوانید از هتلهای رضوانشهر، تالش و بندر انزلی که فاصله کمی با گیسوم دارند استفاده کنید. مسیرهای صعود به قله های جواهرده کمی سخت و پیچیده است و برای افراد حرفه ای مناسب می باشد. جواهرده در فاصله بیست و هفت کیلومتری شهر رامسر واقع گردیده است. قلعه و برج گرماور در ۳ کیلومتری روستای دیلمان قرار دارد و قدمت این قلعه به دوران پیش از اسلام بر می گردد و به عنوان قلعه ای بزرگ و گسترده بوده که فقط برج دیدبانی از آن باقی مانده است.

Humpback Whale - with Octane Support آبشار اوبن یکی از آبشارهای بسیار بکر و زیبای ایران است که در جنگل دودانگه ساری قرار گرفته است. جنگل گلستان به خصوص در فصول بهار و تابستان بسیار سرسبز و دیدنی است. درختان تا خود آسمان قد کشیدهاند و برگهای آنها در بهار و پاییز هر کدام به رنگی زیبا دیده میشود. اگر قصد جنگل گردی دارید، باید قبل از هر چیزی به فکر تهیه یک کفش مناسب باشید. ارتفاع آن نسبت به دریای خزر چیزی در حدود 64 متر است. ارتفاع متوسط بیشتر این منطقه حدود 400 تا 450 متر از سطح دریا است که در برخی نواحی به 700 تا 900 متر نیز میرسد. به هر حال این نیز بخشی از تاریخچه ی بنا می باشد که نمی توان از آن چشم پوشی کرد. پارک جنگلی کشپل از جمله جاذبه های گردشگری شمال ایران است که هر ساله مسافران و گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می کند. آبشار آب پری که از چشمه یکی از کوه های مازندران سرچشمه می گیرد،دارای آبی بسیار گوارا بوده و به همین خاطر بسیاری از گردشگران مسیری ۲۰ کیلومتری از رویان تا آبشار را طی می کنند تا از این آب برای مصرف خانگی و شرب استفاده کنند. برای رفتن به جاده اسالم به خلخال کافی ست، از سمت تالش به غرب استان گیلان حرکت کنید تا به مسیر کیلومتری برسید. این خیابان که به جاده ناهارخوران مشهور است، مسیری برای پیادهروی و نیز، تفریح مردم است. محیط این رستوران به صورت باغی بوده که در آن آلاچیق هایی با ظرفیت های متفاوتی وجود دارند که مشتریان با توجه به تعداد نفرات خود به سراغ یکی از آن ها می روند. این کاخ حدود ۶۰۰ متر دارد و در میان باغی به مساحت ۶۰ هزار متر ساخته شده است. در غروب روزهای تابستان و ساعات اولیه شب گاهی تعداد مردم در محدودهای به وسعت دو سه کیلومتر مربع به بیش از ۳۰ هزار نفر میرسد.

عده ای دیگر عقیده دارند که چون زمین های دامداری و جنگل های اولیه تبدیل به چمنزار و سبزه زار شد و زیبایی سبزه ها و چشمه سارها و مرغوبیت زمین برای کشت و کار مفید بود از آن رو این محل را جواهر دشت گفته اند. جنگلهای ناهارخوران بازماندهیی از جنگلهای کهن هیرکانی است و هنوز هم میتوان، باوجود جنگل زداییها اراضی متراکمی را آنجا شاهد بود. در روستای جواهرده رامسر علاوه بر جاذبه های طبیعی، جاذبه های تاریخی هم وجود دارند که مسجد آدینه یکی از آن ها است. با همکاری استانداری و دادستان بر آن شدیم تا به محض اتمام اعتبار زمان مجوز هریک از این معادن، دیگر مجوز آنها تمدید نشود. درحالی که در برهه دیگر به عنوان برجهای راهنما یا دیدبانی و یا حتی جایی برای علامت دادن از آن استفاده میشد. جذابیت این پارک از مسیر آن آغاز میشود؛ مسیری پرپیچ و خم اما رویایی: درختان تنومند مسیر را در آغوش کشیدهاند و تابش نور خورشید از لابلای شاخهها آن را رویاییتر میکند. پس از رسیدن به این آبشار از صدای شر شر آب، تلالو نور خورشید بر پهنه آبشار و نشستن ذرات ریز آب روی پوستتان غرق در لذت خواهید شد. یکی از چیزهایی که توجه شما را به هنگام ورود به بوستان جنگلی صفارود جلب می کند صدای رود است که هرچه به آن نزدیک تر می شوید صدای آن بیشتر و بیشتر می شود و حسی تازه و شعف انگیز را در شما بوجود می آورد.

در ۹ کیلومتری جاده جواهرده، بوستانی بزرگ وجود دارد که رود صفارود از میان آن عبور می کند. سپس در لاهیجان وارد جاده جنوبی یا همان جاده ۱۵ کیلومتری سیاهکل شوید که در این ناحیه با جنگل های انبوه و زیبایی روبرو خواهید شد. در حیاط کاخ مرمر درختان کم یاب میوه و انواع مرکبات وجود دارد و گونه های گیاهی متفاوتی که بعضا از کشورهای دیگری وارد شده اند به چشم می خورد. وقتی به پارک رسیدید وارد بازی رنگ و نور میشوید. رانندگی و گوش دادن به آهنگ مورد علاقه اتان در جاده ای که دو طرف آن را درختان بلندی پوشانده است، به طوری که نور خورشید از لابلای شاخ برگ های درختان و سقف آسمان، راه خود را به جاده باز می کند حس و حال دیگری دارد. در این مقاله از معرفی جاهای دیدنی ایران یکی از جاذبه های بسیار زیبای نور یعنی آبشار آب پری را به شما معرفی خواهیم کرد که یکی از جاهای دیدنی بسیار زیبا و دیدنی محسوب می شود. همچنین پیشنهاد میکنیم خودتان را یک چای دبش و داغ یا یک کاسه آش خوشمزه مهمان کنید تا لذت پیاده روی در این مسیر دو چندان شود. اگر دوست داشتید، می توانید یک وعده غذایتان را در این رستوران میل کنید.

شما می توانید برای اجاره ویلا در رامسر و یا استفاده از ویلاهای دنج و تفریحی به وب سایت باباسفر مراجعه کرده و سفری دلچسب در شهر رامسر و یا سایر شهرهای ایران را تجربه کنید. خزهها روی صخره گسترده شدهاند و زیبایی آن را چند برابر کردهاند. زمستانهای آن برفی اما تماشایی و تابستانهای آن گرم و مرطوب است. منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: Ali)پارک ملی گلستان آبوهوای ثابتی ندارد، در نتیجه زمانی که بار سفر برای بازدید از جنگل گلستان میبندید، چندین دست لباس گرم و معمولی همراه داشته باشید. در دانشنامه گلستان آمده است: ناهارخوران با مساحت تقریبی ۳۰۰ هکتار به منطقهای گفته میشود که بیشتر شامل جنگلهای حاشیه جاده بوده اما مساحت پارک جنگلی ناهارخوران که مدیریت آن را شهرداری مرکز استان گلستان بر عهده دارد حدود ۱۶۸ هکتار است. در واقع، سیاهکل در شمال آبشار با فاصلهای حدود ۲۱ کیلومتر و دیلمان در جنوب آن با فاصلۀ ۲۴ کیلومتر قرار گرفتهاند؛ همچنین رشت در شمال غربی این آبشار واقع شده است و در حدود ۶۰ کیلومتر با آن فاصله دارد. این بازار در کنار اسکله قرار دارد و دوشنبه بازارهای آن بسیار معروف است. ناهارخوران و منطقه جنگلی آن که مطالعات نشان میدهد با ۴۰ میلیون سال قدمت در زمره مجموعه جنگلهای هیرکانی بوده و به عصر ژوراسیک بازمیگردند، اقلیمی معتدل و نیمهمرطوب دارند. مراسم سال مج با فرارسیدن سال نو، همراه با انتخاب نام چند کودک از خانواده و استخاره گرفتن از نام آنها آغاز می شود، هرکدام که خوب آمد به عنوان سال مج انتخاب میشود. هنگاميكه در سال 1316 عمليات ساخت «پل ورسك» بر روي درهي 110 متري « ورسك » توسط شركت «كامپساكس» آلماني به پايان رسيد هيچ كس باور نميكردكه قطار از رويآن بگذرد، يا جرأت ديدنآن را نداشت. دیوار قرمز رنگی که از سمت دریای خزر به طرف کوه های گلیداغ زیبایی را امتداد داده است.

در میان جنگلهای منطقه سیاهمزگی گیلان، آبشاری جوان و پرشکوه، از بلندای صخرهها به پایین کوه روان شده است. در فصل زمستان روستاهای این ناحیه شبیه به یک نقاشی می مانند. آبشاری در فاصله ۲۲ کیلومتری دیلمان در میان درختان جنگلی قرار دارد که به عنوان استراحتگاه در این ناحیه به شمار می رود. از لحاظ آب و هوایی، ناحیه ناهارخوران گرگان جزو نواحی معتدل و نیمه مرطوب خزری است که آب و هوای آن مطبوع و ملایم است و به دلیل افزایش ارتفاع، هوای خنک تری نسبت به شهر گرگان بویژه در فصل تابستان دارد. معمولاً شبهای پنجشنبه و جمعه مردم شهر به این نقطه آمده و از هوای تازه و ملایم آن استفاده میکنند. به همین خاطر امروزه پل ورسک را به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری شمال مورد استقبال گردشگران تور شمال بوده است و نام آن برای همه به عنوان یکی از دیدنی های سوادکوه مازندران شناخته شده است. آب آبشار در انتها به درون حوضچه کوچکی می ریزد که خیلی از گردشگران را برای شیرجه زدن در آب وسوسه می کند. امامزاده عبدالله علاوه بر اینکه زیارتگاهی راحت و آرام است، مناظر زیبا و شادی را برای شما به ارمغان می آورد. هنگام سفر به دالخانی می توانید همراه خود آذوقه ی چند ساعته ای ببرید و بدون اینکه به محیط زیست آسیب بزنید چند ساعتی را در این جنگل های زیبا بگذرانید و روح خود را تازه کنید. اما اگر به دنبال اقامتگاهی به صورت دربست با امکانات مناسب هستید، می توانید به سراغ سوئیت هایی بروید که در این روستا وجود دارند. اگر میخواهید در سفرتان، اقامتی در خوشآبوهواترین منطقه رودسر داشته باشید و به این ییلاق زیبا هم نزدیک باشید، سراغ اجاره اقامتگاه بوم گردی الاسوسو رودسر بروید و در خانهای بمانید که گوشهگوشه آن رنگوبوی محلی دارد.

در گذشته به این قلعه سعادت کوه و قلاچکوه هم می گفتند اما هم اکنون به آن مارکوه می گویند. از آن جا که روستا در دامنه کوهی به همین نام واقع شده است می توانید از آن جا شاهد چشم اندازی از دریا و جنگل باشید. در حال حاضر تور آبشارهای گلستان را داریم که می توانید از بهترین آبشارهای استان گلستان دیدن کنید و در جنگل های استان قدم بزنید. وجود جنگل گیسوم باعث شده است که روستای گتگسر در کنار آن به یک روستای مهمان پذیر با خانه های ویلایی تبدیل شود و اهالی این منطقه به دلیل حضور بیش از حد مسافران خانه های خود را تبدیل به سوئیت های مهمان پذیر کنند، این پارک با امکاناتی نظیر: پارکینگ داخلی محوطه، مسیرهای پیاده روی، کمپینگ طبیعی، مناطق پیکنیک روزانه، پلاژ، هتل، پارک کودکان و… همانند سایر روستاهای پلکانی، سقف این خانه، حیاط خانه بالایی است. دیلمان، روستایی در شرق گیلان و نزدیک شهر سیاهکل است که با ارتفاع بیشتر از ۲ هزار متر خود مورد توجه گردشگران زیادی قرار می گیرد، برای رسیدن به این روستا باید از جاده جنگلی عبور کنید. در کف طاقچه به فاصله 20 سانتیمتری از لبه آن کف چینی پله مانندی به ارتفاع 20سانتی متر ساخته اند که قسمتهایی از آن تخریب شده است .

حمام تاریخی دیلمان از جاهای دیدنی سیاهکل است که حتما در شهر دیلمان باید از آن دیدن کنید. لطفا سایت دالاهو را دنبال کنید. چشمانتان را ببندید و تصور کنید در روستایی خوش آب و هوا هستید. در بالای آبشار، جنگلی سرسبز با امکانات رفاهی عالی برای تفریح و گشت و گذار مسافران فراهم شده است تا یکی از زیباترین مناظر طبیعی را از نزدیک تماشا کنید. این شهر در تمام فصلهای سال جذابیتهای خودش را دارد. آب این آبشار در فصلهای بارش باران و برف زیاد میشود و با سرعت زیادی به پایین میریزد و تمام فضا مهآلود میشود؛ انگار آن فضا را دود پوشانده است! اینجا، میتوانید معماری رازی که بارزترین ویژگی آن استفاده از آجرهای با کیفیت است را مشاهده کنید. این شهر به لحاظ شرایط اقلیمی بسیار متنوع است؛ به این صورت که شما در گوشهای از این شهر اقلیم جنگلی و در گوشه دیگر اقلیم بیابانی را میتوانید ببینید. استان گلستان، یکی از دیدنی ترین استان های ایران با جاذبه های طبیعی فراوان است؛ که هرساله، مسافران زیادی را از سراسر ایران به سمت خود می کشاند. از سیاهکل تا دیلمان حدود ۴۵ کیلومتر مسافت وجود داشته که این مسافت را نیز حدود ۱ ساعت می توانید طی کنید و در طول مسیر خود از سیاهکل به دیلمان از زیبایی های طبیعت اطراف خود نهایت لذت را ببرید. برای سفر به روستای دیلمان می توانید از شهر رشت مسیری ۴۲ کیلومتری را به سمت لاهیجان بروید. بنابراین سعی کنید با تجهیزات مناسب و آمادگی کامل به این منطقه بروید و در مسیر به تابلوها و علایم هشدار دهنده دقت کنید. از آنجایی که این جنگل یکی از پارکهای عمومی مازندران است و امکانات زیادی دارد، جمعیت زیادی به آنجا می روند، بنابراین اگر به دنبال جای خلوت هستید، پارک جنگلی کشپل شاید انتخاب خوبی نباشد.

برچسب : ,
نوشته شده در جمعه 14 مهر 1402 توسط خاور نیوز | لينك ثابت |
A - Z راهنما خرید فالوور اینستاگرام ارزان
درباره :

Iran Tehran 4K , Milad Noor Shopping Center - مرکز خرید میلاد نور شهرک غرب تهران ایران هشت برچسب در واقع برچسبی است که برای دسته بندی و به اشتراک گذاری پست های بزرگ در اینستاگرام و به طور کلی شبکه های اجتماعی استفاده می شود. با گذشت زمان ، ممکن است بخواهید عکس ها را براساس تاریخ آنها دسته بندی کرده و مثلاً در آخر هفته یا تعطیلات آنها را جمع آوری کنید. بنابراین حتما از آنها استفاده کنید. بنابراین تنها راه موفقیت تلاش و پشتکار و تولید محتوای باکیفیت است. 7. مکالمه را شروع کنید: طبق شاخص اجتماعی Sprout 2020 ، کاربران با محتواهای بصری مانند ویدیو و عکس ارتباط بیشتری به نسبت محتوای متنی برقرار می کنند. حتی در مواردی که با روش های طبیعی فالوورها جذب می شوند و یا با خرید فالوور اینستاگرام ارزان، کابران وارد پیج می شوند بازهم ممکن است با گذشت زمان تعداد محدودی از فالوورها ریزش کنند. دیگه صبر نکنید و با خرید فالوور ایرانی اینستاگرام با قیمت مناسب، موفقیت پیج خودتون رو تضمین کنید. اگر دوست داشتید، میتوانید آنها را فالو کنید، سکه بگیرید و با همان سکهها، درخواست افزایش Follower ثبت کنید. این فرایند در مورد سفارشات خرید ویو برای استوری، IGTV و پست های ویدیویی شما نیز اعمال شده و پس از ثبت سفارش، به سرعت تعداد بازدید اینگونه پست های شما را افزایش می دهد.

پس با عملکرد اینگونه اپ ها آشنا بوده و بخوبی می دانید کلیه پروفایل هایی که از این نرم افزار ها که با نام هایی همچون فالوورگیر اینستاگرام، فالوور بگیر و … اینستاگرام همیشه فرصتی را برای ارسال عکس های زیبا و جذاب برای نشان دادن نام تجاری خود ارائه می دهد. در حالی که نمونه کارهای وی در اینستاگرام عکس های زیبا و حرفه ای از یوگا را نشان می دهد. شما بهتر است که بیشترین وقت خود را بر روی تولید محتوای جذاب و حرفه ای بگذارید و بالا آمدن صفحه تان را به ما بسپارید.بدون اینکه نیاز باشد ماه ها یا حتی سال ها بر روی یک پیج سرمایه گذاری کنید تا رشد کند. در حالی که برخی از مارک ها از عکس های حرفه ای برای عکس های اینستاگرام خود استفاده می کنند ، بیشتر آنها از تلفن های هوشمند استفاده می کنند. به همین دلیل امکان خرید فالوور جعلی و فیک در آن زمان وجود داشت؛ اما امروزه اگر یک کاربر فالوور جعلی خریداری کند، فوراً الگوریتمهای هوشمند اینستاگرام به آن پی میبرند و فالوورهای جعلی را از حساب او حذف میکنند. این ها کاربران واقعی هستند اما اینکه فعالیت داشته باشند یا نداشته باشند به خود آن ها بستگی دارد. اگر نتیجه رضایت بخش بود، به راحتی می توانید به آن ها اعتماد کنید و سرویس موردنظر خود را خریداری کنید.

فضای اینستاگرام و صفحه خود را خوب شناسایی کنید. زمانی که کاربری را در اینستاگرام فالو میکنید، احتمال زیادی وجود دارد که او نیمنگاهی به فید شما بیندازد. به خصوص اگر مخاطبان خود را در یک منطقه زمانی متفاوت هدف قرار دهید. خرید فالوور ایرانی واقعی کمترین میزان ریزش را در پیج شما دارد؛ به خصوص زمانی که از سایت معتبر مای ممبر خریداری می کنید با توجه به کیفیت خدمات این ریزش کاهش بیشتری خواهد داشت. اگر تیم شما یک حساب Box یا Dropbox برای اشتراک دارد ، می توانید یک پوشه مشترک ایجاد کنید که در آن افراد بتوانند به طور خودکار عکس ها و فیلم های خود را بارگذاری کنند. داستان در اینستاگرام برای افراد بی تجربه مبهم و خشک است. آیا فالوور واقعی اینستاگرام وجود دارد یا خیر؟ خیر ما این راه را به شما پیشنهاد نمیکنیم. در یک کلام خیر! تصور کنید یک اکانت شخصی یا یک شرکت یا فروشگاه کوچک در همان شروع فعالیت خود در فضای فیزیکی یا مجازی با حجم انبوهی از فالوور رو به ور شود در این حالت قطعا می توان به درستی فعالیت این اکانت شک کرد و نتیجه عکس بر اعتبار شما در فضای مجازی خواهند گذاشت. شروع به تیراندازی کنید تا جنبه انسانی برند شما بیشتر نشان داده شود. شما میتونید هشتگی برای برند خود ایجاد کنید. شما میتوانید در استوریها نیز از هشتگ استفاده کنید. می توانید درخواست لایک عکس هایی با هشتگ خاص داشته باشید. مثلاً اگه در فشن لباس، برند خاصی دارید با انتشار ویدیویی کوتاه از کالکشن جدید خودتون در پلتفرم دیگه از مخاطب درخواست کنید برای دیدن کامل کالکشن شما به صفحهی شما در اینستاگرام بیاد. گزینه “علاقه مند نیستم” را لمس کنید.

2. مجددا رمز خود را در کادر مربوطه وارد کنید و کادر آبی موجود در پایین صفحه را لمس کنید. خواه تولد گروهی باشد ، هم یک جلسه کاری یا یک حیوان سرگرم کننده ، پیروان فداکار شما می خواهند همه چیزهایی را که روزانه به روز می کنید مشاهده کنند. از یه طرف پیج های زیادن هستن که یه مدت فعالیت خوبی داشتن ولی در ادامه تصمیم گرفتن تا مسیر کاری خودشون رو تغییر بدن. در ادامه به این پرسشها پاسخ خواهیم داد. این را در صفحه خود بخاطر داشته باشید. مسیری که قرار است در آن حرکت داشته باشید را از همان ابتدا مشخص کنید تا علاوه انتخاب قدمهای درست برای رسیدن به هدف بتوانید ارزیابی درستی از دستاوردهای خود داشته باشید. با ۲۷ روش ساده و کاربردی افزایش ، ۱۰۰۰ فالوور وفادار را در اینستاگرام جذب کنید. مگر در مواردی که فالوور ارزشمند و تقریبا یکسان داشته باشید، در غیراین صورت نباید از کسی بخواهید که با شما S4S انجام دهد. فالوکمپ یکی از معروف ترین این اپلیکیشن ها را در اختیار دارد و سرور افزایش فالوور اینستاگرام ما مستقیما از طریق API موجود در اپلیکیشن، سفارشات خرید فالوور ثبت شده در سایت را به صورت فوری مدیریت می کند.

اگر همراه ما باشید و از طریق راه های ارتباطی کم و کاستی ها رو بهمون یادآوری کنین، روز به روز بهتر خواهیم شد. ما تمام تلاشمون رو میکنیم که برای محصولی که توی سایت بیکو قرار میگیره، کمترین قیمت رو میان فروشگاههای آنلاین داشته باشیم. یکی از بهترین راهها برای بیشتر دیده شدن ویدیوها، اضافه کردن زیرنویس یا متن به تمام پستها و استوریهایی است که صدا دارند. یکی از روش هایی که به سرعت و بدون دردسر میتوان به تعداد فالوور های اینستاگرام افزود خرید فالوور واقعی است. با استفاده از مشاورههای دقیق و هوشمندانه، میتوان به راهکارهای امن، کم هزینه و پرسود برای این خرید ایدهآل، دست یافت. خرید فالوور ارزان قیمت برای بسیاری از کسب و کارهای مختلف و نوپا، مفید و ارزشمند خواهد بود. در نتیجه باز هم عواقب سختی در انتظار اکانت شما خواهد بود. انتظار زیادی نداشته باشید که این فالوورها برای تعامل بیشتر پیج ایسنتاگرام شما کاری انجام دهند. دقیقا چه کاری انجام میدهید و قرار است درباره چه چیزهایی در صفحه خود صحبت کنید؟ متفاوت بودن به معنای خاص بودن نیست ، به معنای خلاقیت و ابتکار در کاری است که قصد انجام آن را دارید. اگر جزو کاربران فعال این شبکه اجتماعی هستید و از آن بعنوان یک ابزار به معنای واقعی قدرتمند و رایگان در جهت توسعه کسب و کار خود بهره می برید، قطعا روش های مختلف افزایش دنبال کنندگان پیج خود را آزموده و نتایج مختلفی نیز بدست آورده اید. و نتایج را ترکیب کنید تا به نتیجه نهایی برسید. سعی کنید مطالعهٔ کپشنها را برای خواننده جذاب کنید و از هرگونه لحنی که بین شما و مشتری فاصله ایجاد میکند، دوریکنید. پس از مدتی فضای تولید محتوا در اینستاگرام حرفهای تر از گذشته شد و این روزها فضای اینستاگرام فارسی نیز مملو از محتواهای مختلف و جذاب شده است.

البته بی بی سی فارسی او را نگه داشته و شاید در روزها و ماه های آینده انتقامش را بگیرد اما او با نفر اول مهناز افشار یک میلیون و 600 هزار نفر فاصله دارد. اما امروز دیگر، نگاه مخاطبان تنها به رنگ و لعاب تصاویر نیست و به محتوای متنی نیز، اهمیت زیادی میدهند. ایموجیها به ذهن مخاطب استراحت میدهند و باعث افزایش فهم مطلب میشوند. به بیانی دیگر، مطالبی که به اشتراک گذاشته میشوند از اهمیت بالایی برخوردارند. اگر صفحه شخصی برای خود دارید ، عکس ها و مطالبی را که درباره خودتان ارسال می کنید در صفحه قرار دهید تا برای مخاطبان شما جذاب تر شود. از قسمت لوکیشن هم برای دیده شدن پستهای خود استفاده کنید. هم از هشتگهای بسیار محبوب استفاده کنید و هم از هشتگهای دقیقتر و کوچکتری که پستهای کمتری در آنها منتشر شده. از آنجا که اینستاگرام یک برنامه موبایل است ، احتمالاً بیشتر عکس هایی را که با تلفن همراه خود ارسال می کنید گرفته اید. با این حال ، از آنجا که اینستاگرام در درجه اول برنامه ای است که در دستگاه های تلفن همراه مورد استفاده قرار می گیرد ، کاربران تمایل دارند هر وقت خواستند از آن استفاده کنند.

یکی از اصلیترین و مهمترین مزایای افزایش فالوور در اینستاگرام این است که هر چه فالوور بیشتری داشته باشید، قطعاً میزان شهرت و معروفیت شما هم بیشتر خواهد شد چرا که افراد بیشتری با شما آشنا میشوند. در آخر ، اعلان ها را فعال کنید تا بتوانید ببینید وقتی افراد عکس های شما را به اشتراک می گذارند یا در مورد آن نظر می دهند. اگر مخاطبان شما از یک سن و گروه اجتماعی خاص هستند ، ارسال عکس ها و محتوای غیر مرتبط با علاقه و انگیزه ای که آنها را به صفحه شما پیوند می دهد به شما امکان می دهد ردیابی را متوقف کنید. غیر فعال کردن اینستاگرام با گوشی هم امکان پذیر است. حالا برخی با چندین اکانت فرعی و یک اکانت اصلی و برخی دیگر مستقیما و تنها با یک پروفایل و آن هم اکانت اصلی خود در حال استفاده از اپ می باشند. در ادامهی این مقاله قصد داریم به دلایل کم شدن فالوورهای اینستاگرام و روش های جلوگیری از آن بپردازیم. در این مقاله قصد داریم با چند راهکار عالی برای افزایش فالوور اینستاگرام آشنا شویم. اگر می خواهید با طرز کار این ربات ها آشنا شوید مقاله «ربات اینستاگرام چگونه می تواند باعث افزایش فالوور پیج شما شود» را مطالعه نمایید. حتما با دیگران تعامل داشته باشید، عکسهای دیگران را لایک کنید و برای آنها نظر بنویسید. با استفاده از این نرم افزار می توانید به راحتی عکس، ویدئو، هشتگ و متن های اینستاگرام یا همان کپشن را دانلود کنید. همچنین ، هنگامی که افراد عکس خود را ارسال می کنند و از هشتگ ویژه ای برای ردیابی حساب شما استفاده می کنند.

معمولا افراد برای اینکه موضوع خاصی را در اینستاگرام پیدا کنند، آن را جستجو میکنند. در حال حاضر یکی از بهترین و قوی ترین ربات های اینستاگرام، ربات نینجاگرام است که یک ربات خارجی است و خرید آن به صورت دلاری می باشد. نحوه فعالیت الگوریتم اینستاگرامی به این صورت است که وقتی شما عکس و یا ویدئویی را در پیج اینستاگرام خود منتشر میکنید، اینستاگرام پست شما را تقریبا به 10 درصد از فالوور های شما نشان داده میشود. این طبیعی ترین روش برای جلب توجه دیگران و افزایش فالوور در اینستاگرام است. آنها علاوه بر افزایش دید شما، این پتانسیل را دارند که مشتریان بیشتری را به خود جلب کرده و نتیجه نهایی کسب و کار شما را بهبود بخشند. این ممکن است گاهی اوقات آنها را ناراحت کند و نه تنها فرد را با برچسب خراب کند و دوستانش را به خود جلب نکند ، بلکه از پیگیری صفحه شما منصرف می شود. ابتدا ، وقتی اعلان هایی دریافت می کنند که شما آنها را دنبال می کنید ، می توانند حساب شما را بررسی کنند و تصمیم بگیرند که شما را دنبال کنند یا نه. نام کاربری اینستاگرام خود را وارد کنید. پیروان شما می خواهند احساس مسئولیت و شناخته شده کنند و شما می توانید با استفاده از داستان ها یک برنامه وفاداری به نام تجاری داشته باشید که فقط به کسانی که محتوای شما را مرور می کنند پاداش می دهد. جنبه های داستان های بعد از مرحله او متن انسانی زیادی را برای وبلاگ نام تجاری او فراهم می کند و همه این مدل فیلم های خوب را دوست دارند. بعد از اینکه توسط این برنامه فالوورهای پیج افزایش یافت، برای عکس ها و ویدئوها نیز به طور خودکار لایک اینستاگرام افزایش می یابد.

اگر شما در شروع کار هستید، برای اینکه مردم به شما عتماد کنند باید و حتما از فالوور های خریدنی استفاده کنید تا میزان فالوورهای شما به حد قابل قبولی برسد. از زیاده روی در آن پرهیز کنید. چون 90 درصد آن ها اکانت های فیک هستند که تحت هیچ شرایطی با شما تعامل نخواهند داشت. اگر فالوور واقعی اینستاگرام بخرید به هیچ وجه برای پیج تان ضرر نخواهد داشت چون فالوورها فعال و ایرانی هستند. خلاقانه ترین هشتگهای مبتنی بر کسب و کار و هدف شما در اینستاگرام همیشه راهی برای موفقیت بیشتر هستند. من در این مقاله میخواهم هر راهی که میتواند باعث پیشرفت شما و پیج شما شود و همچنین روش های افزایش فالوور را بگویم. یکی از پارامتر های بسیار مهم در هر پیج اینستاگرام، فالوور های آن می باشد. با این حساب اگر کسی بخواهد پیجی در اینستاگرام راه اندازی کند که فالوورهای فعال زیادی داشته باشد و از آن به درآمد برسد، باید چند سال تلاش کند و بعد از آن کسب درآمد کند؟ بدیهی است بعد از تکمیل و جذب فالوور های خریداری شده، شما می توانید این گزینه را به حالت قبلی برگردانید. آیا میتوانیم فالوورهای ایرانی واقعی را از یک قشر یا شهر خاص خریداری کنیم؟ اما برای اینکه اینفلوئنسر اینستاگرام شوید خرید فالوور به تنهایی کفایت نمیکند زیرا باید تعداد فالوورها با تعداد لایک یا ویو مطاقبت داشته باشد ، فرض کنید شما 100کا فالوور خریداری کرید ولی نهایت لایک های شما 200 است ، در اینجا دیگران متوجه فیک بودن فالوورهای شما میشوند. این عدم اعتماد آسیب جدی به کسب و کار در این فضا میزد اما امروزه با روی کار آمدن فالوور واقعی تمامی این مشکلات رهسپار نیستی شده اند. این پلتفرم قابلیت پخش ویدیوهای طولانی با مدت زمان حداکثر یک ساعت رو داره.

۴. لیست پیشنهادی اینستاگرام رو ببینید. در ساعت تنها تعداد مشخصی از افراد را می توان در اینستاگرام فالوو کرد. شبکه اجتماعی اینستاگرام یکی از بهترین پلتفرم های شبکه مجازی است که برای کاربران محبوبیت زیادی دارد و تقریبا اغلب افراد دارای اکانت يا همان حساب كاربری در اینستاگرام هستند. ۷- کمپین های تبلیغاتی با حساب های مشابه انجام دهید. اگر با محصولی مانند فروش لباس و بسته های تبلیغاتی و گل و سایر نیازهای عمومی و روزمره ارائه دهنده خدمات هستید ، از آمادگی که در طول روز برای او انجام داده اید عکس بگیرید و آن را در صفحه قرار دهید. به گفته تالیا کورن متخصص رشد رسانه های اجتماعی، ایجاد یک دنبال کننده سالم در هر بستر رسانه های اجتماعی یک تعهد بزرگ است و به دست آوردن آن علاقمندان و طرفداران گرانقدر به استراتژی، مهارت و زمان زیادی نیاز دارد. در صورتی که از این راهکارها به درستی و آگاهانه استفاده کنید، بدون شک نتیجه خواهید گرفت و هدفتان در این رسانه اجتماعی محقق خواهد شد. علاوه بر آن نتیجه بررسیهای مختلف نشان میدهد ساعات شلوغ اینستاگرام حوالی ده شب است. در نتیجه به شما امکان می دهد بیشتر دیده شوید. فقط یک یا دو نفر می توانند حساب اینستاگرام شما را مدیریت کنند. برای مثال، جاستین بیبر کانادایی، بیش از ۱۶۴ میلیون نفر فالور در این شبکه اجتماعی دارد، ولی کل جمعیت کانادا حدود ۳۷ میلیون نفر است!

برچسب : ,
نوشته شده در پنجشنبه 6 مهر 1402 توسط خاور نیوز | لينك ثابت |
عناوين آخرين مطالب ارسالي
» تکنیک های بازنویسی محتوا
» وسواس چیست؟ انواع وسواس‌های فکری و عملی و درمان آن‌ها
» آزمایش مایع نخاعی ; عوارض آزمایش LP و یا پیونکسیون کمری
» آهنگ جدید سامان جلیلی به نام «جاده»
» آهنگ جدید سینا حجازی به نام «برمودا»
» برای تقویت اسپرم چه بخوریم؟
» رنگ کردن و استفاده از مو
» آهنگ جدید مجید رضوی به نام «این همه دوست دارم یادت میشه نره»
» خرید ملک در قبرس شمالی (بهترین قیمت ملک در قبرس)
» دما باید به دقت کنترل شود
» امنیت فیزیکی چیست؟ معرفی تهدیدات و ریسک های Physical Security
» انواع دستگاه فتوکپی
» تاثیر روانشناسی آموزشی در بهبود آموزش و پرورش
» آهنگ جدید معین زد به نام «من خوابم نمیبره دیگه خوابم نمیبره
» A - Z از فالوور اینستاگرام فالونیک
» آنچه باید از معلمان خود درباره باغ پرندگان اصفهان پرسیده داشته باشید
» دبی مال بد است. اما بهتر است به احتمال زیاد درباره آن اضافی بدانید.
» معایب و مزایای استفاده از مایکروفر
» دیگر هرگز روستای فیلبند خود را از دست ندهید
» A - Z راهنما خرید فالوور اینستاگرام ارزان

صفحات ديگر
صفحه قبل 1 2 3 4 5 6 صفحه بعد


درباره وبلاگ




آرشيو مطالب

1403
1402

نظر سنجی



آمار و امكانات

تعداد آنلاین : 3
بازدید امروز : 185
بازدید دیروز : 549
بازدید هفته : 2758
ماه گذشته : 10948
سال گذشته : 71835
بازدید کل : 212426
تعداد پست ها : 51
تعداد نظرات : 1
پیج رنک : PageRank 0 out of 10

0


پشتیبانی

RSS

POWERED BY
blogtez.com