تبلیغات متنی
آزمون علوم پایه دامپزشکی
ماسک سه لایه
خرید از چین
انجام پروژه متلب
حمل خرده بار به عراق
چت روم
ایمن بار
Bitmain antminer ks3
چاپ ساک دستی پلاستیکی
برتر سرویس
لوله بازکنی در کرج
خاور نیوز

صفحه ی نخست

ایمیل مدیر

صفحه خانگی

مشخصات مدیر

RSS

علاقمندی کردن

ذخیره کردن صفحه

منوی اصلی

صفحه نخست
پروفایل مدیر وبلاگ
پست الکترونیک
آرشیو وبلاگ
عناوین مطالب وبلاگ
بزرگترین فروشگاه اینترنتی

خبرنامه



لينك باكس و بنر

پيام مديريت وبلاگ : با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، به سايت خاور نیوز خوش آمديد . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وبلاگ ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما در بهتر شدن كيفيت مطالب وبلاگ ياري رسانيد . براي سريع تر رسيدن به مطلب مورد نظر از آرشيو موضوعي استفاده كنيد همچنين ميتونيد به آرشيو مراجعه كنيد. براي تبادل لينك , لوگو ,بنر يا آر اس اس از طريق نظرات به ما اطلاع دهيد .
تشک فنری رویا بونل 1
درباره :



در تمام دنیا تشک فنری  تانیل چوب را موجودی زنده در خواب می دانند. این تشک یکی از پرطرفدارترین انواع تشک در دنیا از نظر راحتی است.

تشک های رویا در انواع و مدل های مختلف با استفاده از آخرین تکنولوژی روز دنیا تولید می شوند. چارچوب این تشک ها از فنرهای بافته شده و پیوندی تشکیل شده است. بنابراین بسیار مقاوم و بادوام است.ساخت و استفاده از اسکلت فنری این تشک ها وزن بدن را به طور یکنواخت در تمام لبه تشک توزیع می کند. این بیماری ها خفیف تر از انواع بیماری های بهاری هستند. در عین حال اولین بیماری های این گروه بیشتر برای افراد با وزن بالا مناسب است.

اگر نگران خواب و سلامتی خود هستید و مدت زیادی است که به دنبال تشکی با ویژگی های خاص هستید، توصیه می کنیم از تشک مرغوب استفاده کنید. dream mattress


ویژگی های اصلی

زمان تحویل بسته به مقصد متفاوت است.

نوع تشک رویا تانیل چوب فنری

ارتفاع 1 ± 24 سانتی متر

کشوری که ایران را پایه گذاری کرد

6 سال ضمانت کیفیت

خدمات پس از فروش 6 سال پشتیبانی چادر خواب و خدمات پس از فروش

ابعاد فوق با تلورانس 2± سانتی متر می باشد

مشخصات فنی

درجه سختی (از 10 امتیاز) 7 (نسبتا سخت)

فریم تشک رویا بونل 1 دارای قاب کامل فنری است که به یک اسکلت فلزی و فنرهای مسطح تقویت شده در طرفین دارد.

جنس: سه لایه پارچه گلدوزی شده

جنس بیرونی با سه لایه پارچه بافته شده گلدوزی شده است

لایه های نرم با تراکم های مختلف

الیاف ضد حساسیت با خاصیت ارتجاعی

ویژگی خاص

با اسفنج پس انداز (فشرده)

 

برچسب : ,
نوشته شده در يکشنبه 12 شهريور 1402 توسط خاور نیوز | لينك ثابت |
انواع رژیم کم کربوهیدرات (کتوز چیست و چگونه به این مرحله برسیم)
درباره :

ابن روزها اکثر افراد درگیر اضافه وزن و چاقی هستند و در صدد کاهش وزن رژیم های متفاوتی رو تست میکنند بیشتر رژیم های موقت مثل رژیم شیر یا رژیم میوه و .. در وهله اول شاید خوب به نظر برسند اما آسیب زیادی به بدن وارد میکنند. بهترین رژیم با توجه به تجربه خودم رژیمی هست که به عنوان لایف استایل زندگیتون بشه و در طولانی مدت هم بدنتون رو سالمتر میکنه هم بعد از کاهش وزن، وزنتون مجدد برنمیگرده. من خودم شخصا از وقتی خودم رو شناختم درگیر چاقی بودم و به جرات میگم که تعداد رژیم هایی که امتحان کردم واقعا حسابشون از دستم رفته اما بهترین و اخرین رژیمی که دیگه واقعا لایف استایلم شد و الان چندین ساله که ناخوداگاه و بدون محاسبه کردن رعایتش میکنم همین رژیم کم کربوهیدرات هست. بریم ببینم این رژیم چی هست و چطوری باید شروع بشه؟

 

خب من اول انواع رژیم های لوکارب را بهتون معرفی کنم و تفاوت هایی که باهم دارند تا بتونید راحت تر تصمیم بگیرید که چطور میتونید از این رژیم بعنوان لایف استایل استفاده کنید.

این رژیم ها قدمتی به قدمت پیدایش انسان ها دارد، چون ما انسانها در ابتدا نه کشاورزی میدانستیم نه کارخانه و مغازه ای بود که ازش مواد مورد نیازمون را تهیه کنیم. چه چیزهایی اطرافمان بود به غیر از حیوانات، گیاهان و میوه های خودرو در جنگلها؟

پس انسان اولیه از انواع گوشتها و گیاهان استفاده میکرد چون طبیعت جسم اش همین بود و هست.

 

 

 

انواع رژیم کم کربوهیدرات ( low carb )

 رژیم پالئو یا پارینه سنگی

 رژیم دوکان

 رژیم اتکینز

 رژیم کتوژنیک

 رژیم لوکارب

 

رژیم پالئو یا پارینه سنگی

شامل مصرف انواع پروتئین(گوشت قرمز،مرغ،ماهی..)، میوه ها، آجیل(بادام زمینی ممنوع)و چربیهای مفید هستش.

مصرف شکر، لبنیات، غلات، سبزیجات نشاسته ای، نمک و ادویه زیاد، کافئین و انواع روغنهای صنعتی ممنوع است.

 

رژیم دوکان

این رژیم، یک رژیم با پروتیین بالا و کربوهیدرات کم هست که بصورت 4 مرحله ای انجام میشه،در دو مرحله اول شخص وزنش رو کاهش میده و در دو مرحله دوم وزن رو به تثبیت میرسونه

 

در مرحله اول (حمله) فقط پروتئین خالص حیوانی بدون چربی و حداقل سبزیجاتبه مدت یک هفته

 

مرحله دوم (کروز)   به صورت یک روز در میان پروتئین خالص بدون چربی و یک روز پروتئین بهمراه سبزیجات سبز و مجاز و روزانه تا دو قاشق غذاخوری سبوس جو دو سر هم اضافه میشود به رژیم، مصرف میوه ها ممنوع است مگر تا مرحله سوم که مرحله تثبیت است و به ازای هر کیلو کاهش در مراحل قبل باید ده روز در این مرحله بمانید.

 

مرحله سوم (تحکیم) که بصورت ترکیب دو مرحله ی قبلی بعلاوه مقدار کمی نان و پنیر و میوه هایی مانند طالبی و پرتقال و ..

 

مرحله چهارم (تثبیت) در این مرحله همه ی مواد غذایی مجاز هستند اما بهتره مرحله سوم رو ادامه بدید تا کاهش وزنتون ماندگار بشه

 

رژیم اتکینز

محبوب ترین رژیمی هست که تجربه کردم چون شامل چهار مرحله هست که کاهش وزن و تغییر لایف استایل و سپس برگشت به سفره خانواده را دارد. البته کاهش کمتری نسبت به رژیم کتوژنیک دارد.

در مرحله اول رژیم اتکینز حداکثر کربوهیدرات خالص مصرفی حدود 15 تا 20 گرم خواهد بود که از سبزیجات مجاز و پنیرهای چرب باید تامین بشود بهمراه مقدار پروتئین مورد نیاز بدن و 65 درصد از بشقاب چربی مفید.

به مرور از مقدار چربی کاسته و به مقدار کربوهیدرات افزوده میشود، بهمراه کاهش وزن. اگر کاهش وزن متوقف شد مجددا از مقدار کربوهیدرات کاسته و به مقدار چربی افزوده میشود.

در کل چهار مرحله دارد که هر مرحله مواد غذایی مجاز مربوط به خود را دارد.

 

رژیم لوکارب

این رژیم با اینکه باز هم بر پایه پروتئین و چربی مفید است اما بدن وارد کتوز نمیشود و مصرف 100 تا 120 گرم کربوهیدرات در روز مجاز است اما بیشتر از میوه‌ها و سبزیجات و لبنیات پرچرب باید باشد، کاهش خیلی کمتر از رژیم های فوق است اما خیلی راحت تر و نزدیکتر به سفره خانواده ایرانی است.

حبوبات، غلات، شکر و آردهای سفید و روغنهای صنعتی همچنان ممنوع است. البته چربی فقط از آجیل و گوشتها و تخم‌مرغ تامین میشود و حداکثر روغن مصرفی در حد چند قاشق در روز بصورت حرارت ندیده است.جوان ایرانی (irjavan.com)

 

رژیم کتوژنیک

این رژیم بر پایه پروتئین و چربی زیاد است و حداکثر مقدار کربوهیدرات از 5 تا 15 گرم در روز است. مصرف انواع پروتئین، چربی مفید، سبزیجات برگ سبزیجات و انواع پنیر چرب و فقط مقدار کمی از توت ها مجاز است. در مورد این رژیم ما خیلی صحبت کردیم که میتونید در این مقاله بخونید.

 

همه ی رژیم های فوق بدن را وارد حالت کتوز کرده که برای تولید انرژی به جای مصرف گلوکز مصرف کتون را شروع میکنه که از سوختن چربیهای ذخیره شده در بدن تولید میشود.

 

 

 

کتوز چیست؟

برخی از افراد فکر می کنند که کتوز بسیار خطرناک است البته ممکه که کتوز را با کتواسیدوز اشتباه بگیرند که کاملا متفاوت هستند.

در حالی که کتواسیدوز یک بیماری جدی ناشی از دیابت کنترل نشده است، کتوز یک حالت متابولیکی طبیعی است.

در واقع، کتوز و رژیم غذایی کتوژنیک به طور گسترده مورد مطالعه قرار گرفته است و نشان داده شده که مزایای عمده ای برای کاهش وزن دارد. رژیم غذایی کتوژنیک اثرات درمانی دره که صرع، دیابت نوع 2 و چند بیماری مزمن دیگر دارد.

کتوز به طور کلی برای بسیاری از افراد ایمن در نظر گرفته شده است.  با این حال، ممکن است به ویژه در ابتدا به چند عوارض جانبی منجر شود.

 

بررسی اجمالی کتوز؛

کتوز یک بخش طبیعی از سوخت و ساز بدن است و زمانی این حالت اتفاق می افتد که مصرف کربوهیدرات بسیار کم باشد مانند گرفتن یک رژیم غذایی کتوژنیک، یا زمانی که شما برای یک مدت طولانی چیزی نخورده باشید.

در هر دو حالت سطح انسولین کاهش می یابد، که باعث می شود چربی بسیار زیادی از سلول های چربی به بیرون منتشر شود، هنگامی که این اتفاق می افتد، کبد چربی ها را گرفته و بخش بزرگی از آن را به کتون تبدیل می کند.

در طول کتوز، بسیاری از بخش های بدن کتون را به جای کربوهیدرات برای تولید انرژی می سوزانند و این حالت شامل بخش بزرگی از مغز می شود.

با این حال، این حالت بلافاصله اتفاق نمی افتد.  بدن و مغز شما در بعضی اوقات برای “انطباق” این وضعیت به زمان طولانی نیاز دارد.

در طول این مرحله سازگاری، شما ممکن است برخی عوارض جانبی موقتی را تجربه کنید. که معمولا از این مرحله به عنوان “آنفولانزای کم کربوهیدرات” یا “آنفلوآنزای کتو” اشاره می شود.

 

آنفولانزای کم کربوهیدرات یا کتو

در آغاز کتوز، شما ممکن است طیف وسیعی از علائم منفی را تجربه کنید.

که اغلب به عنوان “آنفولانزای کم کربوهیدرات” یا “آنفلوآنزای کتو”  یاد می شوند چرا که آنها شبیه علائم آنفولانزا هستند.

این علایم شامل:

 

سردرد

خستگی

ابهام مغز

افزایش گرسنگی

خواب بد

حالت تهوع

کاهش عملکرد فیزیکی

این مسائل ممکن است مردم را از ادامه پیروی از یک رژیم غذایی کتوژنیک، قبل از شروع تمام مزایا منصرف کنند.  با این حال، “آنفولانزای کم کربوهیدرات”  معمولا بیش از چند روز طول نمی کشد. البته اینم بگم که من هیچکدوم از این عوارض رو اصلا تجربه نکردم و اتفاقا خیلی انرژی و نشاط داشتم

 

بوی بد دهان

 

 

یکی از عوارض جانبی شایع کتوز بوی بد دهان است، که اغلب به عنوان میوه ای و کمی شیرینی توصیف است.علت بوی بد دهان استون است، که یک کتون است که از محصول جانبی سوخت و ساز چربی ایجاد می شود.

سطح استون خون در کتوز بالا می رود، بدن برای خلاص شدن از شر آن از طریق تنفس آن را از بدن خارج می کند.

گاهی اوقات، عرق و ادرار نیز شروع بوی استون می دهند.برای اکثر مردم، این بو غیر معمول نفس چند هفته طول می کشد.

کتو در کلمه کتوز از آنجا معنی میگیره که بدن باعث تولید مولکول های سوختی کوچک به نام “کتون” می شود، این یک سوخت جایگزین برای بدن است، زمانی که قند خون (گلوکز) به حداقل می‌رسد.

کتون ها زمانی تولید می‌شوند که شما مقدار بسیار کمی از کربوهیدرات (که به قند خون تجزیه می شوند)و فقط مقدار متوسط از ​​پروتئین می خورید چون پروتئین بیش از حد می تواند به قند خون تبدیل شود.

همانطور که گفتم کتون ها در کبد، از چربی تولید می شوند سپس به عنوان سوخت در بدن مصرف می شوند از جمله در مغز، زیرا مغز یک عضو گرسنه است که هر روز مقدار زیادی انرژی مصرف می کند و نمی تواند به طور مستقیم برای خود انرژی تولید کند و این اتفاق فقط می تواند توسط گلوکز و یا کتون ها اجرا شود.

 

 

 

فواید کتون

کاهش وزن

بهبود دیابت نوع دوم

تمرکز بیشتر

افزایش استقامت فیزیکی

کنترل صرع

 عادی کردن فشار خون

آکنه کمتر و پوستی بهتر

رفع سوزش سر دل

رفع بیماریهای گوارشی مزمن

رفع تمایل و اعتیاد به شکر

رفع سندرم تخمدان پلی کیستیک

حملات میگرنی کمتر

کاهش وزن

 

 

با رسیدن به حالت کتوز بدن به یک دستگاه چربی سوز برای کاهش وزن تبدیل می‌شود.

چربی سوزی به طرز چشمگیری افزایش می یابد، در حالی که انسولین(هورمون ذخیره سازی چربی) در سطح بسیار کاهش می یابد و این شرایط ایده آل ایجاد می کند که در آن از دست دادن چربی بدون گرسنگی رخ می دهد.

حدود 20 پژوهش علمی بالاترین درجه ( RCTs ) نشان می دهد که در مقایسه با سایر رژیم های غذایی، رژیم های کم کرب و کتوژنیک باعث کاهش وزن می شوند.

 

بهبود دیابت نوع دوم

 

 

مشکل اصلی در دیابت، سطح بالای قند خون است و قند خون از کربوهیدرات هایی است که ما می خوریم.

بنابراین، اگر شما کربوهیدراتهای کمتری مصرف کنید، بسیار منطقی است که بدن کنترل قند خون برای خود را آسانتر می کند.

بسیاری از افرادی که رژیم های کم کربوهیدرات را برای کنترل دیابت نوع دو خود در پیش گرفته اند موفق به تغییر مثبت در این زمینه شده‌اند، و بسیاری از پزشکان تجربه درمان بیماران خود را با نتایج باور نکردنی در این رژیم ثبت کرده‌اند.

 

تمرکز بیشتر

 

 

کتوز باعث جریان ثابت سوخت (کتون) به مغز می شود و از نوسانات در قند خون جلوگیری می کنید که این امر غالباً باعث افزایش تمرکز و تمرکز بیشتر می شود، بسیاری از افراد از رژیم های کتو مخصوصا برای افزایش عملکرد ذهنی استفاده می کنند.

یک تصور غلط رایج وجود دارد که خوردن مقدار زیادی کربوهیدرات برای عملکرد مناسب مغز مورد نیاز است اما این فقط زمانی درست است که کتون ها(که غذای ممتاز مغز هستند) در دسترس نباشند.

بعد از چند روز (تا یک هفته) از تطابق کتوئید – که در آن ممکن است افراد دچار تمرکز مشکل شوند، سردرد داشته باشند و به راحتی تحریک شوند(که نتیجه تخلیه گلوکز از جسم است) بدن و مغز می توانند به راحتی با استفاده از کتون ها کار کنند، در این حالت بسیاری از افراد انرژی بیشتری دریافت می کنند و تمرکز ذهنی را بهبود می بخشند.

 

افزایش استقامت فیزیکی

 

 

با رژیم غذایی کتوژنیک می توانید به میزان قابل توجهی استقامت فیزیکی خود را افزایش دهد، به شما اجازه دسترسی مداوم به چربی های ذخیره شده را می دهد.

مصرف کربوهیدرات ذخیره شده (گلیکوژن) تنها برای چند ساعت تمرین شدید یا کمتر انجام می شود، اما چربی های ذخیره ی شما انرژی کافی برای صرفه جویی در هفته ها یا حتی ماه ها دارند .

هنگامی که شما به سوزاندن کربوهیدرات ها عادت دارید(همانند اکثر مردم امروز) ذخیره چربی شما به راحتی در دسترس نیست و آنها نمی توانند برای مغز شما سوخت لازم را تامین کنند، این امر به طور مداوم نیاز به خوردن قبل، در طول و بعد از جلسات تمرین طولانی است، یا حتی فقط برای تقویت فعالیت های روزانه خود و اجتناب از گرسنگی و تحریک پذیر شدن.

در یک رژیم Ketogenic این مشکل حل شده است، همانطور که بدن و مغز شما به راحتی می توانند به وسیله چربی های ذخیره شده شما تغذیه شوند.

این که آیا شما در یک رویداد استقامتی فیزیکی رقابت می کنید یا فقط تلاش برای رسیدن به اهداف دیگری متمرکز شده اید، بدن شما سوختی دارد که شما برای ادامه در دسترس دارید.

 

کنترل صرع

 

 

رژیم کتوژنیک یک درمان پزشکی اثبات شده برای صرع است که از دهه 1920 استفاده شده است و  به طور سنتی، به خصوص در کودکان مبتلا به صرع کنترل نشده موثر است.

اخیرا هم آزمایش روی بزرگسالان مبتلا به صرع موفقیت آمیز بوده و نتایج مشابه خوبی داشت، بسیاری از آزمایشات تصادفی کنترل شده ای که اثربخشی رژیم کتوژنیک را در کاهش تشنج در بیماران مبتلا به صرع نشان می دهد وجود دارد.

استفاده از رژیم کتوژنیک در صرع به این صورت است که معمولا به افراد اجازه می دهد داروهای ضد صرع کمتری مصرف کنند، در حالی که تشنجات غیر معمول ندارند و حتی بتوانند به طور کامل از مصرف داروها جلوگیری کند.

همانطور که همه داروهای ضد تشنج دارای عوارض جانبی مانند خواب آلودگی، کاهش تمرکز، تغییر شخصیت و یا حتی کاهش IQ هستند – داشتن داروهای کمتر و یا بدون مصرف دارو می تواند بسیار سودمند باشد.

 

رفع سندرم تخمدان پلی کیستیک

 

 

سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) بسیار شایع است، که تا 10٪ زنان در سن بارداری را تحت تاثیر قرار می دهد و فراتر از مشکلات قاعدگی و سایر علائم جسمی، علت اصلی ناباروری است.

 

🔴شایع ترین نشانه های PCOS ؛

بی نظمی های قاعدگی مانند دوره های نامنظم، خفیف یا سنگین بودن خونریزی، ناتوانی در باردار شدن، آکنه، موی بیش از حد در صورت و بدن(از جمله لب بالا، چانه و قفسه سینه) و چاقی.

 

🔴 علت و درمان ؛

در زنان با وزن بیش از حد دیابت نوع دو ،یابت بارداری قبلی و سندرم تخمدان پلی کیستیک از نتایج مقاومت انسولین و انسولین بیش از حد ، علاوه بر فشار خون بالا و اختلالات کلسترول است.

بسیاری معتقدند که PCOS مستقیما با مقاومت به انسولین و سطوح انسولین بالا مانند سایر مشکلات ذکر شده در بالا ایجاد می شود.

به خوبی متوجه شدیم که تغییرات شیوه زندگی باعث کاهش وزن شده و می تواند علائم PCOS را بهبود بخشد، و بنابراین دیابت نوع 2 را درمان کند .

با توجه به ارتباط مستقیم وزن اضافی با سطوح انسولین بالا و سایر مشکلات متابولیکی، رژیم کم کربوهیدرات راه حل ایده آلی برای درمان است.

رژیم کم کربوهیدرات تنها درمانی است که به طور مداوم و قابل اطمینان سطح انسولین را کاهش می دهد و مسائل متابولیکی را که PCOS شامل آنهااست را بهبود بخشد، بنابراین یک رژیم کم کربوهیدرات باید هسته درمان موثر برای PCOS باشد.

 

🔴یک مطالعه کوچک در سال 2005 با 11 زن مبتلا به PCOS همراه با رژیم کم کربوکسیل 6 ماهه ادامه یافت. 5 زن که این مطالعه را تکمیل کردند، وزنشان، وضعیت هورمونی و میزان موهای بدن را بهبود بخشید و با وجود مشکلات قبلی نازایی، دو نفر از آنها باردار شدند.

یک مطالعه 2013 نشان می دهد که حتی کاهش بسیار کمی در کربوهیدرات ها (از 55 تا 41 درصد) می تواند بهبود قابل توجهی در وزن، هورمون و عوامل خطر در زنان مبتلا به PCOS داشته باشد.

سرانجام، یک بررسی 2017 از مطالعات مربوطه نشان می دهد که رژیم های کم کربوهیدرات باعث “کاهش سطح سرمی انسولین، بهبود عدم تعادل هورمونی و بازگرداندن تخمک گذاری به بهبود میزان بارداری” می گردد.

 

حملات میگرنی کمتر

 

 

مصرف کربوهیدرات و حملات میگرنی ارتباط مستقیمی لاهم دارند که با توجه به استفاده افراد از رژیم لوکارب یا کتوژنیک این حملات از 3 الی 4 بار در هفته به 3 الی 4 بار در ماه میرسد و این یعنی راحتی بیشتر و فعالیت و زندگی بهتر.

 

 

 

چگونه به مرحله کتوز برسیم

دستیابی به کتوز بسیار ساده است، اما ممکن است به نظر پیچیده و گیج کننده برسد؛

 

1_کربوهیدرات خود را محدود کنید.

اکثر مردم تنها به کرب خالص تمرکز می کنند، اگر می خواهید نتایج عالی بدست آورید، هر دو را محدود کنید.

سعی کنید کمتر از 20 گرم کرب خالص و کمتر از 35 گرم کل کربوهیدرات در روز مصرف کنید. (کربوهیدرات کل همان مقدار اصلی در هر ماده غذایی هست ولی کرب خالص کربوهیدرات کل منهای مقدار فیبر است،بعدا بیشتر توضیح میدم)

 

2_مصرف پروتئین خود را محدود کنید.

بسیاری از مردم از رژیم اتکینز به حالت کتوز می روند و پروتئین خود را محدود نمی کنند، پروتئین بیش از حد می تواند به سطوح پایین کتوز منجر شود، به طور مطلوب برای کاهش وزن، شما از 0.6g و 0.8g پروتئین به ازای هر کیلو از بدن بدون احتساب چربی آن بخورید.

 

3_چربی

چربی منبع اصلی انرژی در کتوز است پس مطمئن شوید که مقدار کافی از آن را دریافت کنید، شما از طریق گرسنگی به وزن ایده آل خود نمی رسید. و البته چربی طبیعی که در این مقاله کامل توضیح دادیم.

 

4_آب بنوشید

سعی کنید سه لیتر آب در روز بخورید اطمینان حاصل کنید که بدن شما هیدراته شده و ادراری شفاف دارید، یکی از بزرگترین اشتباهات این رژیم کمبود آب است چون چربی برای سوختن و دفع شدن از بدن به آب احتیاج دارد و این مقدار از آب نه تنها برای تنظیم بسیاری از ارگانهای حیاتی بدن مفید است، بلکه همچنین به کنترل میزان گرسنگی کمک می کند.

 

5_میان وعده نخورید.

کاهش وزن بهتر زمانی رخ می‌دهد که تعداد دفعات ترشح انسولین کمتر باشد و میان وعده های غیر ضروری به نظر من در این مرحله سبب کند شدن یا حتی توقف روند کاهش وزن شود.

 

6_فستینگ ( روزه داری متناوب )

فستینگ می تواند یک ابزار عالی برای افزایش سطح کتون در طول روز باشد که راه های مختلفی برای انجام آن وجود دارد.

 

7_خوب و به اندازه بخوابید.

گرچه در اوایل رژیم خوابیدن کمی سخت هست و با توجه به عوارضی که حالت کتوز در ابتدا ایجاد میکند تا گلوکز موجود در بدن را تمام کند،خواب مختل شده ولی بعد چند روز عوارض آنفولانزای کتویی رفع و نیاز به خواب بصورت طبیعی در بدن ایجاد خواهد شد، شما هم با تمرین کردن و به رختخواب رفتن در ساعت ثابتی این کمک را به بدن خود کرده تا بهتر و بیشتر از فواید این رژیم بهره‌مند شود.

 

8_تمرین را اضافه کنید.

این یک واقعیت شناخته شده است که عقل سلیم در جسم سلیم است و جسمی که در شبانه‌روز هیچ فعالیت یا تحرکی ندارد نمی تواند سالم باشد حتی اگر وزن ایده آل باشد یا روند کاهش ادامه دارد، پس اگر می خواهید بهترین استفاده را از رژیم غذایی Ketogenic خود داشته باشید، اضافه کردن 20-30 دقیقه تمرین در روز را در نظر بگیرید، حتی یک پیاده روی کوچک میتواند به کاهش وزن و کاهش قند خون شما کمک کند.

 

توجه: همیشه به یاد داشته باشید، هوشیار باشید و مطمئن شوید که مواد تشکیل دهنده غذاها یا مواد مصرفی مجاز باشند و روی برچسب ها را بررسی کنید زیرا اغلب اوقات شما کربوهیدرات های پنهانی را در محصولاتی می یابید که کتویی نیستند.

انواع رژیم کم کربوهیدرات (کتوز چیست و چگونه به این مرحله برسیم)

 
برچسب : ,
نوشته شده در شنبه 11 شهريور 1402 توسط خاور نیوز | لينك ثابت |
ملافه چه رنگی بخرم؟
درباره :

 


انتخاب رنگ تخت شاید یکی از پیچیده ترین مسائل برای خریداران خواب باشد. با توجه به اینکه ست تانیل چوب برای  اتاق خواب از قسمت های زیادی مانند تخت، کشو، کمد و ... تشکیل شده است و قسمت اعظم دکوراسیون اتاق را در بر می گیرد و علاوه بر آن از شاخص ترین و ضروری ترین اتاق خواب محسوب می شود. رنگش خیلی مهم. و تاثیر زیادی در ظاهر و زیبایی اتاق خواب دارد.

آیا رنگ رختخواب روی الگوی خواب افراد تاثیر می گذارد؟

بله، رنگ تخت در روحیه و خواب فرد تاثیر زیادی دارد. در علم روانشناسی، یک موضوع کامل به مطالعه تأثیر رنگ ها بر ادراک، خلق و خو و حالات ذهنی ما اختصاص داده شده است، بنابراین قبل از اینکه شروع به تزئین اتاق خود و انتخاب رنگ برای اتاق خود کنید، در مورد امکانات بیشتر بدانید. رنگ ها

در مورد رابطه بین رنگ ها و بدن انسان بیشتر بدانید:

روانشناسی رنگ و واکنش بدن به آن پیچیده است. یک تغییر کوچک در رنگ، تغییر بزرگی در خلق و خوی ما ایجاد می کند. همه ما می دانیم که بدن ما در طول زمان به محرک های جدید واکنش متفاوتی نشان می دهد.

شناخت تاثیر رنگ ها و استفاده از آنها در جای مناسب یکی از نکات اصلی دکوراسیون داخلی است. زیرا رنگ ها بیشترین نقش را در طراحی داخلی و طراحی داخلی دارند. Hazelnut color bedding set

 
Community Verified icon


قبل از انتخاب رنگ تخت خواب خود بهتر است در مورد ویژگی های رنگ بیشتر بدانید.

رنگ ها معنادار هستند و احساسات ما را منعکس می کنند. اگر از چرخه رنگ استفاده کنید و آنها را با یکدیگر ترکیب کنید، به ایده خود نزدیک خواهید شد. برای تزیین و دگرگونی اتاقی که در آن هستید، لازم است توانایی انتخاب رنگ ها و ترکیب آن ها با یکدیگر را داشته باشید.

آشنایی کلی با رنگ ها:

رنگ ها به سه دسته گرم، سرد و خنثی تقسیم می شوند:

• رنگ های گرم مانند: قرمز، نارنجی، زرد، صورتی و ....

• رنگ های سرد به عنوان مثال: آبی، سبز، فسفری و...

• رنگ های خنثی مانند سیاه و سفید.

• بنفش بسته به تناسب رنگ های اجزای آن می تواند گرم یا سرد باشد. اگر آبی نزدیک به آبی باشد سرد است و اگر قرمز نزدیک به قرمز باشد گرم است.

رنگ های گرم با ترشح آدرنالین باعث افزایش فشار خون، افزایش تنفس و ایجاد گرما در بدن ما می شود.

رنگ های سرد ضربان قلب، دمای بدن را کاهش می دهند و احساس آرامش و خنکی ایجاد می کنند.

با توجه دقیق به عناصر فوق به راحتی می توان فهمید که رنگ های گرم احساسات بیشتری را ایجاد می کنند و رنگ های سرد باعث آرامش بیشتر افراد می شود. اکنون زمان آن است که از خواص رنگ به نفع خود در دکوراسیون منزل استفاده کنید.
 

بهترین سرویس خواب چه رنگی است؟!

قبل از پاسخ به این سوال، بهتر است در نظر داشته باشید که برای خرید ملحفه، انتخاب های متفاوتی دارید. ممکن است بخواهید ملافه نوجوان یا کودک تهیه کنید یا ملافه را برای جهیزیه خود جستجو کنید. پس روی استفاده از رنگ های مختلف تمرکز کنید.

رنگ سبز در دکوراسیون اتاق خواب:

رنگ سبز برای اتاق خواب مناسب است زیرا آرامش بخش است. ترکیب رنگ سبز با نقره ای یا بنفش این رنگ را موثرتر می کند و همچنین نشان دهنده فراوانی و ثروت است.

رنگ سبز را می توان با قرمز، زرد، صورتی ترکیب کرد.

استفاده از رنگ سبز برای فضای داخلی باعث آرامش، آرامش، آرامش، احتیاط، اعتدال، تعادل و آرامش اعصاب می شود.

قهوه ای هرگز از مد نمی افتد!

رنگ قهوه ای نشان دهنده خنکی، گرما، امنیت، اعتماد و آرامش است. زیبایی این رنگ به هماهنگی آن با سایر موارد موجود در اتاق بستگی دارد. ترکیب رنگ قهوه ای با صورتی کثیف بسیار جذاب است.

می توانید  از سرویس خواب فندقی رنگ تانیل چوب رکیبی از قهوه ای و سفید یا زرد کثیف یا صورتی انتخاب کنید.


خوبی قهوه این است که هرگز از مد نمی افتد.

آبی ساحل ایده آل است!

ترکیب رنگ آبی و زرد روی تخت، ساحل زیبایی را ایجاد می کند. همچنین ترکیب رنگ با زرد، سبز نعنایی، قرمز تیره محیطی آرام و آرامش کامل را به شما هدیه می دهد.

اگر رنگ تخت آبی باشد باعث کاهش تنفس، کاهش فشار خون، ایجاد محیطی آرام و بهبود خواب و همچنین افزایش حس وفاداری، مسئولیت پذیری و سنت می شود.
 

برچسب : ,
نوشته شده در جمعه 10 شهريور 1402 توسط خاور نیوز | لينك ثابت |
آیا زبان بدن شما این 4 ویژگی مهم را دارد؟
درباره :

 


برخی از مهارت های ارتباطی ما در زبان ما منعکس می شود. این مهارت زبان بدن است. طبق تحقیقات، نیمی از ارتباطات چهره به چهره ما «غیر کلامی» است. «زبان بدن» احساسات و رفتار را قبل از گفتار با هم ارتباط می دهد.

اکثر افرادی که در موقعیت‌های مکالمه  دوره فن بیان زهرا شیراحمدی خوبی قرار ندارند، متوجه نمی‌شوند که وضعیت بدنشان (دست‌ها روی سینه ضربدری می‌شوند، تماس چشمی برقرار نمی‌کنند، لبخند نمی‌زنند) عامل اصلی ارتباط ضعیف آنهاست. آنها ما را با اولین نشانه ها و نشانه های ما می فهمند و قضاوت می کنند.

لبخند نشانه صداقت، گشاده رویی و تمایل به صحبت است. پیام غیرکلامی موثری که به این امید منتقل می شود که طرف مقابل نیز لبخند بزند. وقتی شخصی لبخند شما را می بیند، آن را به عنوان یک تعریف می بیند و معمولاً از آن احساس خوبی دارد. نتیجه؟ طرف مقابل در ازای آن لبخندی به شما هدیه می دهد.

خنده نباید "مصنوعی" باشد. با این حال، این جمله به این معنا نیست که باید در همه موقعیت ها و زمان ها خوشحال باشید، بلکه وقتی با کسی که می شناسید یا کسی که می خواهید با او ارتباط برقرار کنید، لبخند بزنید. این نشانه شناخت مشترک شما از فرد است و او را به صحبت با شما علاقه مند می کند.

وقتی خود را با آغوش باز می بینید، احساس می کنید که دیگران آماده صحبت با شما هستند و از دیدن شما خوشحال می شوند. در یک مهمانی یا در محل کار، آغوش باز به این معنی است که شما برای گفتگو باز هستید.

نشستن یا ایستادن با دستان روی هم به این معنی است که شما علاقه ای به تماس ندارید، حالت تدافعی و بسته به مردم دارید. اگر دست خود را روی چانه و دهان خود بگذارید، ژست تفکر کلاسیک افراد را خواهید یافت. حالا این سوال را از خود بپرسید: "آیا وقتی کسی را در فکر عمیق خود می بینید حاضرید با او تماس بگیرید؟" به احتمال زیاد پاسخ منفی است. علاوه بر این، بازوهای ضربدری باعث می شود که شما عصبی، قضاوت کننده یا قضاوت کننده به نظر برسید. اینها دلایلی است که دیگران به سراغ شما نمی آیند و در را برای صحبت با شما باز نمی کنند.

برخی می گویند که فقط به این دلیل که دست هایشان دور یکدیگر است به این معنی نیست که به گفتگو علاقه ای ندارند، شاید به این دلیل است که به آن عادت کرده اند و راحت تر است. در پاسخ باید گفت که هیچکس نمی تواند ذهن ها را بخواند، اما می تواند زبان بدن را بخواند!

وقتی کسی با شما صحبت می کند و شما کمی به سمت او متمایل می شوید، نشان می دهید که جذب او شده اید. نشان دهید که گوش می دهید. طرف مقابل از اقدام شما استقبال می کند و شما را به ادامه گفتگو تشویق می کند. برعکس، گذاشتن دست روی دهان و تکیه دادن به پشت، قضاوت، قضاوت، بدبینی و بی تفاوتی را به شنونده منتقل می کند.

یکی از ویژگی های متمایز ارتباط غیرکلامی و زبان بدن مجری رادیو، پیامی است که از طریق چشم منتقل می شود. تماس چشمی نشانه توجه و علاقه شما به حرف های طرف مقابل است. به هر حال، بهتر است با یک لبخند دوستانه کوچک همراه چشمی خود باشید تا این پیام را منتقل کنید: دوست دارم با شما صحبت کنم. میخواهم بهتر بشناسمت.

تماس چشمی باید طبیعی باشد. مجبورش نکن، زیاده روی نکن. وقتی طرف مقابل لبخند می زند، به او لبخند بزنید. وقتی در حال صحبت با افراد هستید، نگاه کردن به افراد از زوایای مختلف کاملاً اشکالی ندارد و همچنین اشکالی ندارد که همیشه در چشمان طرف مقابل نگاه نکنید.

تماس چشمی بیش از حد نه تنها مفید است، بلکه می تواند به روابط نیز آسیب برساند. خیره شدن مداوم را می توان رفتار تهاجمی در نظر گرفت.
 

برچسب : ,
نوشته شده در شنبه 28 مرداد 1402 توسط خاور نیوز | لينك ثابت |
یاد بگیرید دقیقا چگونه پارگی دیسک کمر آخر ماه را ساختیم
درباره :

۴- عوارض کبدی: این داروها در دوز کم اثر زیادی بر روی کبد ندارند اما در دوز بالا ممکن است باعث صدمات کبدی نیز بشوند. در دیسک کمر خفیف، علایم و عوارض محدود و عمدتاً یک طرفه می باشند. این وضعیت به بیماران دچار عارضه دیسک کمر کمک خواهد کرد تا ستون فقرات را بهدرستی با بقیه اعضای بدن هماهنگ کنند تا باسن، لگن و ستون فقرات را در شرایط صحیح و مناسبی حفظ شود. خواب آرام و راحت، فشار وارد آمده بر اعصاب واقع در ستون فقرات فرد را به شدت کاهش میدهد. چرا که خواب آرام و راحت، به بدن اجازه میدهد که خود را التیام ببخشد. در انتخاب تشک بست و تشک کلبک مورد نظر خود، این نکته را در نظر بگیرید: زمانی که فشار و وزن بدن به صورت مساوی در تشک تقسیم شود، ستون فقرات در حالت تراز شده قرار میگیرد. به همین دلیل باید در انتخاب تشک خود، نهایت دقت را به خرج دهید. با شناخت درست وضعیت جسمانی خود، میتوانید تشک مناسب خواب خود را تهیه کنید. افرادی که به صورت پهلو می خوابند یک بالش کوچک بین زانوی خود قرار دهند.استراحت کردن در درمان دیسک کمر در منزل بسیار موثر میباشد و درد دیسک کمر شما را کاهش میدهد .

هنگام بلند کردن بارهای سنگین خم نشوید و به جای کمر از زانوها و لگنتان استفاده کنید. توجه داشته باشید که در این حالت همچنان از بالشت مناسب استفاده کنید. جهت تسکین کمر درد میتوانید از کمپرس سرد یا گرم استفاده کنید. مانیپولاسیون یا همان دست کاری حین بیهوشی، یکی دیگر از روشهایی است که برای جا انداختن دیسک کمر استفاده میشود. در این حالت کمترین فشار به ستون فقرات وارد میشود. معمولا در دو روز اول استراحت، فرد نباید کمترین تحرکی داشته باشد و تمامی کارها به کمک مددکار انجام شود و در تمام طول شبانه روز به حالت درازکش و به پهلو باشد. پس از این عمل افراد ظرف مدت چند روز توانایی شروع به کار را دوباره به دست می آورند. این اطلاعات در هنگام انتخاب تشک بست و تشک کلبک مورد نظر، شما را یاری میکند. چون شما سوال کرده بودید من هم پاسخ آن را دادم ولی در کل این جانب طرفدار دنیای مدرن هستم و قاعدتاً داروهایی هم که ما استفاده می کنیم برگرفته از روشهای صدها سال پیش است. خوشبختانه در صورتی که علت درد به درستی و در زمان مناسب شناخته شود، نیازی به استفاده از درمانهای تهاجمی مانند عملهای جراحی جهت درمان دیسک کمر نخواهد بود.

به بیمارانی که مایلند در منزل از درمانهای خانگی استفاده کنند توصیه میشود که در صورت بروز هرگونه علائم عصبی مانند این که نتوانند رو پاشنه پا یا روی پنجه پا راه بروند بلافاصله به پزشک مراجعه کنند. توصیه میشود در هنگام بلند کردن و برداشتن اجسام سنگین، از پاهای خود استفاده کنید. همانطور که شرایط و نحوه استراحت کردن در درمان دیسک کمر بسیار تأثر گذار است، برخی از عادات روزمره و همچنین نحوه زندگی هم میتواند در کاهش کمر درد نیز مؤثر واقع شوند. با گسترش حوزه نورو ساینس نوع نگاه به درد و نحوه کنترل آن تغییر کرد. نکته حائز اهمیتی که افراد مبتلا به دیسک کمر باید در نظر داشته باشند این است که توصیه میشود اصلاً به شکم دراز نکشند، چراکه این حالت موجب افزایش کمر درد شده و سبب فشار در عضلات پشت خواهد شد. فشار وارد آمده بر این اعضاء، در طول شب از روی آنها برداشته میشود.

عوامل زیادی وجود دارند که جهت جلوگیری از ابتلا به دیسک کمر، باید به آنها توجه داشت که در ادامه به آن خواهیم پرداخت. این مفاصل به ستون فقرات اجازه خمشدن و پیچخوردگی میدهند و از لغزش بیش از حد به جلو یا چرخش بدون محدودیت پشت جلوگیری میکنند. برای جلوگیری از آسیب مستقیم پوست، یک حوله یا یک پارچه را بین سطح پوست و کیسه یخ خود قرار دهید. یعنی حتی برای دستشویی بیمار از تخت خارج نشود و اگر امکان گرفتن لگن ندارد فقط برای دستشویی از تخت خارج شود و غذا را نیز در حال نیم نشسته بخورد . این دردها تا جایی فرد را تحت فشار قرار میدهند، که او خوابیدن در حالت نشسته را به مراتب ترجیح میدهد.اما نحوه استراحت پس از تشخیص بیماری، در درمان دیسک کمر ، و دیگر بیماریهای ستون فقرات، تاثیر به سزایی دارد. نحوه استراحت روی چنین صندلیهایی بسیار خشک و محدود است. تمرینات کششی (مثلا کشش همسترینگ ایستاده/خم شدن در ناحیه کمر/ رسیدن به انگشتان پا) که فشار غیرضروری را روی دیسک وارد میکند. در طب ایرانی نیز این بیماری با عنوان عرق النسا مطرح گردید و به معنی ریخته شدن مواد بیماری زا در مسیری با عنوان عرق النسا شناخته شد.

بنابراین همه افراد دیسک کمر دارند و منظور از دیسک کمر فتق یا بیرون زدگی دیسک کمر می باشد که البته یکی از صعب العلاج ترین بیماری های ستون فقرات می باشد که در عین حال قابل درمان است. تاکید می کنم در برخی مواقع فتق دیسک کمر دردی در کمر ایجاد نمی کند ولی دیسک باعث ایجاد درد پا و درد در ناحیه ساق پا و یا ران فرد شود. از صدها سال پیش هنگامی که یک فرد دچار کمر درد می شد اطبا و حکیمان شاخه های درخت بید را بر روی کمر بیمار قرار میدادند. در این شرایط، فرد برای درمان دیسک کمر، یا حتی درمان سیاتیک، روشهای بسیار کارآمد و ملایمتری را پیشرو دارد. در صورت نیاز فرد باید به عنوان اولین اقدام در درمان دیسک کمر، به دنبال انتخاب تشک راحت و مناسبی باشد. شما میتوانید برای اطلاعات بیشتر در مورد انواع درمان ها ، با کارشناسان کلینیک میر تماس گرفته و با بهترین متخصص ارتوپد ، قرار ملاقات تنظیم کنید تا وضعیت دیسک کمر و ناتوانی شما بررسی شود و نسبت به بهترین روش درمان دیسک کمر اقدام شود. اما بهترین موقعیت خوابیدن برای افراد مبتلا به دیسک کمر، خوابیدن به پهلو نیز میباشد.

اما چنانچه نمیتوانند در موقعیت دیگری بخوابند، بهتر است یک بالشت زیر شکم و پهلوی خود قرار دهند. ولی در کل بهتر است که بیماران از داروهای مدرن استفاده نمایند. استرس میتواند احساس درد را افزایش داده و بر کیفیت خواب نیز بسیار تأثیرگذار باشد؛ بنابراین پیشنهاد میشود از تکنیکهای آرامسازی برای مدت چند دقیقه در زمان عصر یا شب جهت رفع استرس استفاده کنید، چراکه انجام این کار میتواند در رفع استرس بسیار مفید باشد. اگر لگن پهنی دارید، باید تشک نرمتری را از میان نمونههای موجود انتخاب کنید. خم شدن فشار فراوانی را به دیسکهای بین مهرهای وارد میکند؛ بنابراین چنانچه سعی کنید در حالت خم شده جسم بسیار سنگینی را بلند کنید، نیروی وارده به احتمال قریب به یقین باعث پارگی دیسک کمر خواهید شد. دیسک ها باعث جذب و خنثی شدن نیروهای وارد شده به ستون فقرات می شوند. در صورتی که به پهلو می خوابید بهتر است یک بالش میان زانوهای خود قرار دهید تا کشش کمتری در ناحیه لگن اتفاق بیوفتد .اما بهترین وضعیت برای بدن خواب حالتی است که ستون فقرات در راستای خود قرار بگیرد و انحنای طبیعی خود را داشته باشد .

در بیمارانی که دردهای انتشاری دارند استفاده از داروی گاباپنتین ویا پره گابالین و یا براندهای خارجی آن ماند لیریکا، از بهترین داروها درمان دیسک کمر مطرح می باشند. در این شرایط توصیه میشود که از بهترین بالشت برای دیسک کمر استفاده کرده و آن را زیر زانو قرار دهید. به این صورت که بعد از درازکشیدن، پشت را خم کرده و در بهترین حالتی که در آن احساس راحتی میکنید قرار بگیرید و بالشت را میان دوزانو بگذارید. اگر تشک بیش از اندازه نرم باشد، وضعیت تراز را در ستون فقرات به هم می ریزد. دورههای طولانی دراز کشیدن، منحنی لوردوتیک طبیعی (شکل C معکوس) پایین ستون فقرات شما را تغییر میدهد و آن را صافتر میکند و مکانیک طبیعی ستون فقرات شما را تغییر میدهد. گرفتگی عضلات کمر، دردهای کمر و دیگر عارضههای به وجود آمده در ستون فقرات میتواند لذت یک خواب شیرین شبانه را به رویایی دست نیافتنی تبدیل کند.

و با دردهای شبانه ناشی از گرفتگی عضلانی و دردهای ستون فقرات بیگانه نیستیم. همین موضوع، گرفتگی عضلات کمر را برطرف میکند. همواره میتوانید با انتخاب یک تشک ارزان و استفاده از بالشتکهای کوچک وضعیت مناسب خواب را شبیه سازی کنید. البته استفاده از داروها باید تحت نظر پزشک تجویز شود. نکته اول اینکه این داروها جنبه درمانی داشته و برای تسکین صرف تجویز نمیشود. انجام این کار باعث از بین رفتن درد کمر و همچنین تسکین علائم دیسک کمر خواهد شد. در این حالت کمر درد شما ناشی از انقباض ناگهانی عضلات کمر است، نه دیسک بین مهره های کمر. مایع بین بافتی شامل مقدار زیادی کاتیون است . این حرکت باعث میشود که مایع دیسک کمر به قسمت میانی ستون فقرات هدایت شود. این سوالی است که همواره مطرح میشود. آووکادو: این میوه برای دیسک کمر عالی است. این کار کمک میکند تا ستون فقرات در یک راستا قرارگرفته و درد در ناحیه کمر به حداقل برسد. تحقیقات همچنین نشان داده است که مراقبت از کایروپراکتیک در درمان درد گردن و سردرد نیز مفید است. کمپرس گرم برای رفع اسپاسم عضلانی بسیار مؤثر بوده و همچنین کمپرس سرد نیز به رفع ورم و درد شدید کمک بسزایی خواهد کرد.

همچنین، تغذیه در کاهش وزن نیز مؤثر است. وزن سالم داشته باشید: وزن اضافی و رژیم غذایی نامناسب با التهاب و درد در بدن شما همراه است. کمربندهای طبی حرکات ریز اضافی در یک بخش خاص از ستون فقرات یا شکستگی مهره را محدود میکنند، در نتیجه درد ناشی از تنش عضلانی و مفاصل تحریک شده یا ریشههای عصبی کاهش مییابد. عفونت ایجادشده در دیسکها باعث التهاب و تورم شده و فشار بسیاری را بر روی دیسک وارد میکند که در نهایت منجر به درد شدید کمر میگردد. ماساژ درمانی باعث افزایش سرعت جریان خون، جذب مواد مغذی و اکسیژن توسط سلول های بدن، ترشح مسکن اندروفین و در نهایت تسکین درد های مزمن و کمردرد می شود. سلول هایی که در لایه های خارجی قرار گرفتن بیشتر شبیه فیبروبلاست و سلول هایی که در لایه های داخلی قرار گرفته اند بیشتر شبیه کندروسیت ها یا سلولهای غضروفی هستند. در شرایط عادی فقط ۲ میلیمتر از قسمت خارجی حلقه دیسک به وسیله اعصاب سمپاتیک دورعروقی عصب گیری می شود.

لطفا در این ورزش دقت کنید فقط باسن بچرخد ولی کمر از روی زمین بلند نشود . علیرغم شدت درد دیسک جابهجا شده، اکثر افراد فقط با چند هفته یا چند ماه مداومت بر روشهای خانگی، بهمراتب احساس بهتری خواهند داشت. نخستین قدم در درمان دیسک کمر و درد سیاتیک استفاده از تشک مناسب و اصلاح نحوه استراحت بیمار است. در افرادی که مبتلا به دیسک کمر هستند نحوه استراحت کردن یک نکته بسیار مهم در درمان این عارضه اما تنها راه درمان دیسک کمر استراحت نیست . از بلند کردن اجسام سنگین تا زمانی که دیگر فشار روی ریشه عصب وارد نشود باید خودداری کرد. زمانی که شما در حال استراحت هستید، بدن شما باید در آرامترین و راحتترین حالت ممکن باشد تا بیتوانید خستگی جسمانی و روحی خود را برطرف نمایید. به همین دلیل در انتخاب تشک مناسب این نکته را در نظر داشته باشید که تشک مناسب، تشکی است که فشار مضاعفی بر ناحیه لگن وارد نکند. در صورت ایستادن برای مدتزمان طولانی، یکی از پاهای خود را بر روی یک چهارپایه قرار دهید، با انجام این کار فشار واردشده به کمر کاهش پیدا خواهد کرد. اگر تشک بیش از اندازه سفت باشد نیز، فشار مضاعفی را بر ستون فقرات فرد وارد میکند.

برچسب : ,
نوشته شده در دوشنبه 23 مرداد 1402 توسط خاور نیوز | لينك ثابت |
آهنگ مجید خراطها به نام طوفان
درباره :

 متن آهنگ مجید خراطها طوفان

واسه بدی هاتم دلم تنگه !♫!

واسه بدی هاتم دلم تنگه دلتنگ خونسردیت هنوز هستم!♫!

هرچی که میگفتی نمیشنیدم رو تلخیات چشمامو میبستم!♫!

یادش بخیر هر بار تو میرفتی من برمیگشتم طبق عادت هام!♫!

وقتی که خوب دنیامو میدیدم حس میکردم هستی ولی تنهام!♫!

هرجا که حرفت میشه میخندم تا حس کنن پشتم بهت قرصه!♫!

حتی سکوتم زجره وقتی که یکی ازم حالت رو میپرسه!♫!

گرچه دلم تنگه برات اما از من نخواه پیش تو برگردم!♫!

وقتی شلوغ بود دور تو اونجا اینجا توی تنهایی سر کردم!♫!

 

 

 

هرجور تونستی من رو رنجوندی اما ازت خواستم که برگردی!♫!

میگفتی دوست داری باشی اما هرگز تلاشی هم نمیکردی!♫!

حالا که اون قلبت رو رنجونده بوی محبت میده باز حرفات!♫!

حالا که با سختی پذیرفتم پا رو دمم میذاره این زنگات!♫!

لعنت به من که درد و دل هامو با هر کی که میشناستت میگم!♫!

خیلی دلم تنگه برات اما دیر اومدی من با یکی دیگم!♫!

وقتی که اون دستامو میگیره حس میکنم دستت تو دستامه!♫!

اسمش رو گاهی اشتباه میگم اسمت هنوزم روی لبهامه!♫!

اینجا هوا هم بی تو داغونه چیزی شبیه حس همدردی!♫!

تو سیل اشکام غوطه ور بودم با رفتنت طوفان به پا کردی!♫!

آهنگ مجید خراطها به نام طوفان

برچسب : ,
نوشته شده در يکشنبه 25 تير 1402 توسط خاور نیوز | لينك ثابت |
هیوندای الکترونیک
درباره :

 


هیوندای الکتریک دارای حضور جهانی و شهرت عالی برای رضایت مشتری، ایمنی، قابلیت اطمینان و مسئولیت زیست محیطی است. این شرکت طیف گسترده ای از محصولات و خدمات از جمله ترانسفورماتور، تابلو برق، موتور، ژنراتور، کابل، سیستم های اتوماسیون و سیستم های انرژی تجدید پذیر را ارائه می دهد. در ادامه به بررسی چهار محصول هیوندای می پردازیم: کلید مینیاتوری هیوندای، کلید خودکار هیوندای، مبدل هیوندای و هیوندای بی متال. با ما بمان.

کلید مینیاتوری هیوندای

کلید های مدار مینیاتوری هیوندای دستگاه هایی هستند که از مدارهای الکتریکی در برابر جریان اضافی ناشی از اتصال کوتاه یا اضافه بار محافظت می کنند. این تجهیزات الکتریکی هیوندای به گونه ای طراحی شده است که جریان را در زمانی که از مقدار از پیش تعیین شده فراتر می رود، قطع می کند و در نتیجه از آسیب به مدار و تجهیزات مربوطه جلوگیری می کند.

فرم 1

مینی ون های هیوندای برای محیط های مسکونی، تجاری و صنعتی مناسب هستند و قابلیت اطمینان بالا، نصب و نگهداری آسان و طیف وسیعی از امکانات و لوازم جانبی را ارائه می دهند. قفل های کوچک هیوندای بسته به نحوه عملکرد و ویژگی های امنیتی در انواع مختلفی مانند ترمو مغناطیسی، الکترونیکی و هیبریدی موجود می باشند. این الکترونیک هیوندای را نیز می توان به صورت زیر دسته بندی کرد.

ظرفیت شکست

تعداد میله ها

حالت نصب

ویژگی های تعمیر

کلید مینی هیوندای چگونه کار می کند؟

گفتیم که مدار شکن های مینیاتوری هیوندای دستگاه هایی هستند که مدارهای الکتریکی را در برابر جریان های بیش از حد ناشی از اتصال کوتاه یا اضافه بار محافظت می کنند. ترانسفورماتورهای مینیاتوری هیوندای با تشخیص جریان جریان در مدار و مقایسه آن با مقدار از پیش تعیین شده تعیین شده توسط یک بریکر متر کار می کنند.

اگر جریان از این مقدار بیشتر شود، مینی سوئیچ هیوندای مدار را قطع می کند و مدار را از منبع تغذیه جدا می کند. برای جلوگیری از آسیب به مدار و تجهیزات مربوطه

هیوندای اتوماتیک Cle

سوئیچ‌های هیوندای دستگاه‌هایی هستند که مدارهای الکتریکی را در برابر اضافه بار، اتصال کوتاه و نشت زمین با قطع جریان جریان در هنگام بروز خطا محافظت می‌کنند.

این تجهیزات الکتریکی هیوندای برای کاربردهای صنعتی و دریایی طراحی شده اند که ایمنی و قابلیت اطمینان تجهیزات و سیستم های الکتریکی را تضمین می کنند. کلیدهای خودکار هیوندای در انواع مختلفی از جمله سری خلاء، سری هوا، کیس تراکمی و سری مینیاتوری تولید می شوند.

یک مرد جوان

انواع کلید ماشین هیوندای

هر کلید اتوماتیک هیوندای ویژگی ها و مزایای خاص خود را دارد. مثلا،

مدارهای وکیوم هیوندای دارای طول عمر بالا، هزینه نگهداری کم و عملکرد بالا برای مدارهای فشار متوسط ​​و فشار قوی هستند.

قطع کننده های مدار هوا دارای ساختاری نوآورانه، عملکردهای مختلف حفاظتی و عملکرد قابل اعتماد برای مدارهای ولتاژ پایین هستند.

کراوات شکن اتوماتیک هیوندای طراحی بهینه ای دارد که نصب آسان، انعطاف پذیری و عملکرد بالا را برای این لوازم الکتریکی هیوندای در مناطق سبک و متوسط ​​فراهم می کند.

کلیدهای مدار هیوندای از سری مینیاتوری با ظاهری پایدار و زیبا و گزینه های انتخاب متنوع راه حلی عالی برای محافظت در برابر اضافه بار الکتریکی، اتصال کوتاه و نشتی زمین در تجهیزات خانگی و تجاری است.

کلیدهای برق هیوندای مطابق با استانداردهای بین المللی مانند IEC و UL تولید می شوند و به طور گسترده در نیروگاه ها، تاسیسات صنعتی و کشتی ها در سراسر جهان استفاده می شوند و کیفیت و شهرت خود را ثابت می کنند.

اینورتر هیوندای

اینورتر هیوندای دستگاهی است که جریان مستقیم (DC) را به جریان متناوب (AC) برای کاربردهای مختلف مانند انرژی های تجدیدپذیر، ماشین آلات صنعتی، سیستم های آب و سیستم های ذخیره انرژی تبدیل می کند. اینورتر هیوندای برای کارایی بالا، ایمنی و دوام و نصب و نگهداری آسان طراحی شده است. هیوندای اینورتر بخشی از برند گرین تریک است که نشان دهنده محصولات سازگار با محیط زیست است که آینده جهان و محیط زیست را در نظر می گیرد. یکی از بهترین سرمایه گذاران در بازار ایران Inot Investor است.

محصولات Greentric مبتنی بر فناوری سازگار با محیط زیست هستند که انتشار گازهای گلخانه ای را کاهش می دهد، از آلودگی محیط زیست جلوگیری می کند و باعث رشد همه صنایع می شود. اینورتر هیوندای یکی از محصولات پیشرو تجهیزات الکتریکی هیوندای است که به تغییر محیط صنعت برق کمک می کند.

پرورش دهید

هیوندای بدون فلز

هیوندای بی متال یا رله اضافه بار حرارتی هیوندای الکتریک وسیله ای است که از موتورهای الکتریکی در برابر اضافه بار و آسیب محافظت می کند. با اندازه گیری جریان عبوری از موتور و مقایسه آن با مقدار تنظیم شده کار می کند.

اگر جریان برای مدت معینی از مقدار از پیش تعیین شده بیشتر شود، هیوندای بیمتال مدار را باز می کند و موتور را خاموش می کند. این کار باعث می شود که موتور قدرت بیش از حد مصرف نکند و گرمای بیش از حد تولید کند.

رله حرارتی الکتریکی هیوندای نسبت به سایر انواع دستگاه های حفاظت اضافه بار مزایای متعددی دارد. راه اندازی و نصب آن آسان است زیرا نیازی به سنسور یا سیم خارجی ندارد. همچنین قابل اعتماد و دقیق است زیرا به سرعت به تغییرات جریان و دما پاسخ می دهد.

این ماشین الکتریکی هیوندای را می توان با موتورهای تک فاز یا سه فاز استفاده کرد و سطوح فعلی و کلاس های مسافرتی زیادی دارد. رله اضافه بار حرارتی هیوندای بی متال یا هیوندای الکتریک برای کاربردهای مختلف مانند پمپ، فن، کمپرسور، نوار نقاله و سایر تجهیزات صنعتی مناسب است.

آخرین کلمه

تجهیزات الکتریکی هیوندای یک ارائه دهنده پیشرو در تجهیزات و راه حل های الکتریکی است که می تواند نیازهای متنوع و متغیر مشتریان و بازارها را برآورده کند. این شرکت در تلاش است تا محصولات و خدماتی با ارزش افزوده ارائه دهد که عملکرد و کارایی سیستم ها و برنامه های الکتریکی را بهبود بخشد. هیوندای مارکت محصولات هیوندای را به بازار عرضه می کند. هیوندای الکتریک متعهد به ایجاد آینده ای پایدار از طریق ابتکارات فناوری پیشرفته و سبز خود است.
 

منبع مقاله: https://www.tejaratefarda.com/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D9%88%D8%A8-%DA%AF%D8%B1%D8%AF%DB%8C-65/44688-%D8%AA%D8%AC%D9%87%DB%8C%D8%B2%D8%A7%D8%AA-%D8%A7%D9%84%DA%A9%D8%AA%D8%B1%DB%8C%DA%A9%DB%8C-%D9%87%DB%8C%D9%88%D9%86%D8%AF%D8%A7%DB%8C

برچسب : ,
نوشته شده در دوشنبه 19 تير 1402 توسط خاور نیوز | لينك ثابت |
ارتودنسی دندان های جلو؛ روش ها و هزینه ها
درباره :

 


ارتودنسی دندان جلو، اگرچه طول درمان کوتاه‌تر از ارتودنسی کامل است، اما می‌تواند با هزینه کم تأثیر شگرفی بر چهره و زیبایی طرح لبخند افراد بگذارد.

اگر می خواهید در مورد موقعیت هایی که نیاز به درمان ارتودنسی برای دندان های جلویی (به ویژه دندان های جلویی دو و چهار جلویی) دارند، اطلاعات بیشتری کسب کنید، این مقاله را از دست ندهید تا با این گزینه های درمانی و محدودیت های هزینه ارتودنتیست ها آشنا شوید.

ارتدوکس شرقی

تعداد افرادی که فقط چند دندان کج دارند اصلا کم نیست. افراد معمولاً برای رسیدن به لبخندی جذاب نیازی به روش های طولانی یا پیچیده ندارند. در چنین مواقعی قاعدتا با اصلاحات کوچک و تمرکز روی دو یا چهار دندان جلویی لبخند ایده آل فرد به واقعیت تبدیل می شود.

به عنوان مثال، دندان های جلو (چهار دندان جلویی در هر فک) یا فقط دو تا از آنها ممکن است کمی بیرون بزنند یا ممکن است فاصله بیشتری از هم داشته باشند. در این حالت بریس ها در مدت زمان نسبتاً کوتاهی دو دندان جلویی را به موقعیت صحیح خود برمی گردانند. پس از آن با نگهدارنده ها در جای خود ثابت می شوند تا لبخندی زیبا و ماندگار به فرد ببخشند.

در برخی موارد دندان های بالا و پایین با هم مطابقت ندارند. در اینجا نیز می توان موقعیت آنها را به صورت ارتودنسی روی چهار دندان جلویی اصلاح کرد. به گفته متخصصان، دندان های بالا و پایین را می توان همزمان اصلاح کرد و یا بهتر است روی اصلاح دندان های هر فک تمرکز کرد.

ارتودنسی دو دندان جلو یا چهار دندان جلو مورد نیاز است

از بریس ها برای درمان و اصلاح دندان های بیرون زده، آندربایت، دندان های نامرتب و کج و غیره استفاده می شود تا دندان های صاف، صاف و استاندارد آن ها ایجاد شود. ناهنجاری های ذکر شده نه تنها برای توصیف کلی دندان ها استفاده می شود، بلکه عمدتاً وضعیت دندان های جلویی را توصیف می کند.

ارتودنسی چهار یا فقط دو دندان جلویی اغلب به دلایل زیر انجام می شود:

ناهماهنگی دندان های جلو

زمانی که دو دندان جلویی در قوس رشد نکنند و به هم نرسند و یا با موقعیت دندان های دیگر مطابقت نداشته باشند، نه تنها زیبایی صورت به شدت تحت تاثیر قرار می گیرد، بلکه عملکرد جویدن دندان های جلویی نیز کاهش قابل توجهی دارد. .

دندان های زودرس

دو دندان جلویی بیشتر از سایر دندان های فک بالا بیرون زده اند. در صورت بیرون زدگی شدید، دندان های جلویی بالا و پایین در هنگام جویدن به درستی مطابقت ندارند و در نتیجه لقمه به هم ریخته و در جویدن مشکل ایجاد می شود. دندان های جلویی بیرون زده، طرح لبخند را جذاب تر می کند.

بین دندان های جلویی فاصله وجود دارد

فاصله بین دندان های جلو ممکن است مساوی یا خمیده باشد. به این ترتیب قسمت پایینی دندان ها از هم دورتر از بالاست. این وضعیت نه تنها زیبایی بصری را تحت تاثیر قرار می دهد، بلکه احتمال گیرکردن غذا در فضا و آسیب دیدن لثه را نیز به شدت افزایش می دهد. به خصوص اگر غذای سفت بجوید.

این مشکلات علاوه بر تاثیر بر ظاهر می تواند منجر به مشکلات گوارشی (به دلیل جویدن نامناسب غذا)، افزایش و تسریع پوسیدگی، کاهش مقاومت دندان ها و افزایش احتمال آسیب، جابجایی دندان های دیگر شود. ، بیماری لثه و مشکلات گفتاری.

ارتودنسی از دندان های جلو محافظت می کند

مانند ارتودنسی کامل، هزینه ارتودنسی برای برخی از دندان ها به وضعیت بیمار و ناهنجاری های دهان و دندان، نوع درمان انتخابی، طول درمان و گروه سنی بیمار بستگی دارد.

در محاسبه هزینه ها باید هزینه اقلام جانبی را نیز در نظر گرفت، به عنوان مثال گاهی اوقات بیمار دارای شرایط سلامتی است که قبل از شروع درمان باید به طور کامل برطرف شود یا هزینه های مربوط به عکاسی، قالب گیری، جرم گیری دندان و .... .

با توجه به عوامل متعددی که بر هزینه تأثیر می گذارند، نمی توان رقم دقیقی برای هزینه ارتودنسی دو دندان جلویی و یا قیمت ارتودنسی چهار دندان جلویی ارائه داد. هزینه های اعلام شده ارتودنسی حداقل برای یک فک بالا یا پایین اعلام می شود که بسته به عوامل ذکر شده نیز متفاوت است.

طبق آخرین آمار، هزینه دندان های جلویی بالا یا پایین به تنهایی با بریس های ثابت (فلزی) حداقل 10 میلیون تومان و بیشتر است. هزینه این ارتودنسی نامرئی به دلیل استفاده از پلاک های متعدد می تواند این مبلغ را تا 3 برابر افزایش دهد. ارتودنسی زبان حداقل 2 برابر بیشتر از بریس های سنتی.

اما ارتودنسی دندان های قدامی به دلیل تعداد کم دندان ها می تواند کاملا مقرون به صرفه باشد. به خصوص اگر گزینه های رایجی مانند بریس های فلزی را انتخاب کنید. چاره ای جز مراجعه به متخصص برای برآورد دقیق تر قیمت وجود ندارد.

گزینه های موجود برای ارتودنسی چهار یا دو دندان جلویی

گزینه های زیادی برای پیش ارتودنسی وجود دارد و متخصصان ارتودنسی مجرب بیماران را در انتخاب روش راهنمایی می کنند. این روش ها عبارتند از:

روش ارتودنسی برای دندان جلو

بریس های شش ماهه

اگر می خواهید هر دو فک را همزمان با تمرکز روی دندان های جلو صاف کنید، بریس شش ماهه انتخاب خوبی است. این روش ارتودنسی نه تنها با براکت ها و سیم های همرنگ دندان بلکه سبک و فشرده نیز قابل نصب است. بنابراین می توان ارتودنسی دندان های جلویی بالا و پایین را به طور همزمان انجام داد و در مدت زمان کوتاهی ناهنجاری ها را اصلاح کرد.

همانطور که از نام آن پیداست، دندان ها را می توان به طور متوسط ​​در مدت شش ماه ترمیم کرد. با این حال، برخی از درمان ها سریعتر هستند. برخی از درمان ها بسته به تعداد دندان ها بیشتر طول می کشد.

آسترهای شفاف

اغلب زمانی که فردی می خواهد دندان های قابل رویت را فقط در هنگام لبخند اصلاح کند و نمی خواهد از بریس های ثابت استفاده کند، ترازهای شفاف و متحرک توصیه می شود که محبوب ترین آنها اینویزیلاین یا اینویزیلاین است که به ارتودنسی نامرئی نیز معروف است.

این سینی‌های پلاستیکی قابل حمل علاوه بر تمیز کردن چهار دندان جلویی (یا فقط دو تای آن‌ها) در صورت ضعیف بودن، برای درمان کلی هر دو فک نیز قابل استفاده هستند. همانطور که دندان ها به موقعیت جدید خود می روند، الاینرها هر دو تا سه هفته یکبار تعویض می شوند تا زمانی که دندان ها در موقعیت صحیح قرار گیرند.

الاینرها با حرکات ملایم دندان ها را به آرامی و بدون نیاز به سیم و براکت به اطراف حرکت می دهند. از آنجایی که آنها تقریبا نامرئی هستند، آسترهای شفاف در میان بزرگسالانی که به ظاهر خود اهمیت می دهند بسیار محبوب هستند.

ارتز لینگوال

گزینه دیگر برای بیمارانی که دو دندان جلویی دارند بریس لینگوال است. این بریس ها از نوع ثابت هستند اما در پشت دندان ها قرار می گیرند. بنابراین هنگام خندیدن و صحبت کردن قابل مشاهده نیست.

برخی معتقدند این مدل نسبت به بریس‌های سنتی که راحت‌تر هستند، مزیت‌هایی دارد، زیرا سیم‌ها و براکت‌ها به داخل لب‌ها یا گونه‌ها برخورد نمی‌کنند و به آن آسیب نمی‌رسانند. اگرچه کمی زمان می برد تا به آنها عادت کنید و مثل قبل صحبت کنید.

اکثر متخصصین ارتودنسی از بریس های لینگوال برای اصلاح ارتودنسی قدامی و دندان هایی که هنگام لبخند زدن قابل مشاهده هستند استفاده می کنند. با این حال، موارد مهم و پیچیده تر را می توان با آنها درمان کرد.

ارتودنسی 2 دندان جلو به تنهایی نمی تواند؟

اگر مشکلی در فک، نیش یا لثه وجود نداشته باشد، فرد همیشه برای این نوع درمان مناسب است. پاسخ کلی این است که بهتر است در غیر این صورت عمل نکنید. زیرا در بهترین حالت درمان فقط از نظر بصری موثر است و مشکل فک و مشکلات خوردن برطرف نمی شود.

این به این دلیل است که هر فک بالا یا پایین به عنوان یک واحد متصل و یکپارچه شده است. بنابراین حرکت دادن تنها چند دندان روی همه آنها تأثیر می گذارد. بنابراین، متخصصان معمولاً توصیه می کنند یک بریس برای کل فک نصب کنید تا بهترین نتیجه و زیبایی صورت را به دست آورید.

همچنین وقتی فردی لبخند می زند، معمولاً 8 تا 10 دندان جلویی او قابل مشاهده است. گاهی اوقات تمام دندان های بالایی ممکن است در معرض دید قرار گیرند. بنابراین حتی ارتودنسی چهار دندان جلویی نیز خط لبخند را به طور کامل اصلاح نمی کند. در نهایت این سوالی است که با مراجعه به متخصص می توان به آن پاسخ داد.
 

چرا باید ارتودنسی دندان جلو را جدی گرفت؟

برخی از دندان های نامرتب معمولاً نتیجه شلوغی یا کوچکی دهان است. دلیل دیگر از دست دادن دندان های دوران کودکی است. اگر بیمار قبل از اینکه دهان و دهان بتواند دندان های بالغ را در خود جای دهد دندان های شیری خود را از دست بدهد، دندان های شیری در وضعیت نامناسبی قرار می گیرند.

علاوه بر این، ممکن است به دلیل بلع نامناسب یا فشار زبان، دندان های جلویی نامرتب باشند. عادات نادرست بلع باعث می شود که زبان روی دندان های جلویی فشار بیاورد و در نهایت آنها را حرکت دهد.

اگرچه ازدحام بیش از حد ممکن است یک مشکل سطحی به نظر برسد، اما تمیز کردن نامناسب دندان می تواند منجر به مشکلاتی مانند رشد بیش از حد باکتری ها و در نهایت پوسیدگی شود. همچنین اگر دندان های جلویی نامنظم باشند و تنها یک دندان بیشترین نیرو را تحمل کند، احتمال شکستگی وجود دارد که بسیار دردناک است.

سرانجام

امیدواریم زمانی که درک بهتری از ارتودنسی دو فرونتال و چهار فرونتال، گزینه های موجود و هزینه های آن داشته باشید، بتوانید با سرعت بیشتری نسبت به رفع مشکل اقدام کنید. حتی کوچکترین مشکلات دندانی و دهانی می تواند عوارض جدی ایجاد کند و هزینه بیشتری داشته باشد.

ادامه: https://realtimedentist.com/1401/12/متخصص-ارتودنسی-دندان-در-تهران/ 
 

برچسب : ,
نوشته شده در دوشنبه 19 تير 1402 توسط خاور نیوز | لينك ثابت |
مجسمه سازی چیست؟ | مزایا و معایب لیپومات
درباره :

 


مجسمه سازی چیست؟

بسیاری از افرادی که نمی توانند دردسرهای کاهش وزن اضافی را تحمل کنند، راه آسان را انتخاب می کنند، از جمله تکنیک های مختلف بدنسازی. صرف نظر از عوارضی که ممکن است رخ دهد، اکثر افراد حاضرند هر روشی را برای کاهش وزن انجام دهند. به همین دلیل، بهتر است قبل از اقدام، اطلاعاتی در مورد نکات کانتورینگ بدن کسب کنید.

به طور کلی پیکر تراشی به انواع روش های تهاجمی و غیرتهاجمی اطلاق می شود که با استفاده از آنها می توان قسمت های مختلف بدن را آرام کرد و شکل دلخواه را ایجاد کرد. دستگاه لیپوساکشن که عمل لیپولیز بدن را انجام می دهد یکی از دستگاه های لیپولیز می باشد. مجسمه سازی بدن برداشتن چربی زیر پوست است که به نام لیپولیز، لیپوساکشن، جت بدن یا لیپوساکشن شناخته می شود. این روش برای افرادی با توده بدنی بیش از 25 و 30 مناسب است.به طور کلی این جراحی برای افراد دارای چاقی پایین تنه مناسب است.

روش های مختلف کانتورینگ بدن یا حذف چربی به شرح زیر انجام می شود.

لیپولیز

لیپوماتیک

هواپیما

لیپوساکشن را می توان به صورت سرپایی انجام داد و معمولاً نیازی به بیهوشی ندارد، مقدار زیادی چربی در طول جلسه درمان با حداقل سختی برداشته می شود.

لازم به ذکر است که بیمار در این عمل پوست خود را از دست نمی دهد، لیپوماتیک نیز بدن را تقویت می کند، کاهش سایز به مدت طولانی ادامه می یابد و سلولیت را می توان از بین برد.

روش لیپوماتیک چگونه کار می کند؟

روش لیپوماتیک با استفاده از امواج اولتراسوند چربی را از بین می برد. در واقع امواج اولتراسوند بافت چربی را پس از برخورد به آن تخریب می کنند. استفاده از این روش بسیار دقیق و ظریف است و می توان از آن برای رفع تورم بالای سینه، اطراف زانو و اندازه قفسه سینه مرد استفاده کرد. به علاوه سلول های چربی در لیپوماتیک آسیب نمی بینند. بنابراین می توان از چربی خارج شده از بدن انسان برای تزریق در نواحی دیگر مانند سینه و ران استفاده کرد.

در لیپوماتیک از چه قسمت هایی از بدن استفاده می شود؟

لیپوماتیک در چه نقاطی از بدن استفاده می شود؟

تمام قسمت های بدن از جمله

شکم و پهلو

دست

احمق

باسن و پاها

بازگشت

مجسمه سازی بدن چربی و فواید آن

- رسوبات چربی زیر پوست و بر خلاف سایر دستگاه های ساکشن، چربی زیر پوست برداشته نمی شود.

- این جراحی کمتر از 2 هفته طول می کشد تا فرم صحیح بدن به دست آید

- سفت شدن و ترمیم پوست بهتر از جراحی است.

- در این عمل از بی حسی موضعی استفاده می شود.

- تورم و ترشح در این جراحی حداقل است.

- احتمال عفونت بسیار کم است.

- آمبولی چربی بسیار کم است و تاکنون موردی ثبت نشده است.

- فرد نیازی به بستری شدن ندارد و پس از درمان ترخیص می شود.

-خستگي و آسيب فيزيكي حين اين عمل نسبت به ساير عمليات كمتر است.

- ایمن، موثر و راحت.

- اگر کانولا هیچ بافت چربی را نبیند، سیستم ایمنی فعال توقف فوری را امکان پذیر می کند.

- درد کم یا بدون درد

- امکان انقباض بهتر پوست وجود دارد

- بازیابی سریع

- ديوار ديگه

معایب و عوارض لیپوماتیک

کبودی شدید: چند هفته طول می کشد.

تورم: تورم می تواند تا 6 ماه پس از لیپوساکشن ادامه داشته باشد. همچنین ترشح از زخم ها ممکن است برای مدت طولانی ادامه یابد.

ترومبوفلبیت: این شامل تشکیل لخته خون در داخل رگ است که باعث تورم و سایر عوارض می شود.

عدم تقارن در فرم دهی بدن: اگر خاصیت ارتجاعی پوست کم باشد و زخم ها به طور غیر طبیعی بهبود یابند یا چربی قسمت های مختلف بدن به طور دقیق و کافی برداشته نشود، پوست بدن پس از لیپوساکشن خشک، چروکیده و برجسته به نظر می رسد.

عیب: محل لیپوساکشن ممکن است متورم شود. آره، این حالت فقط موقتی است و به زودی از بین خواهد رفت.

عفونت: در موارد بسیار نادر، لیپوساکشن می تواند باعث عفونت پوستی شود در برخی موارد، مشکل تنها با جراحی قابل حل است و ممکن است بخیه ها در نتیجه باقی بمانند

سوراخ شدن اندام داخلی: این مشکل بسیار نادر است.

مرگ: بیهوشی به ندرت می تواند باعث مرگ شود.

مشکلات قلبی یا کلیوی: هنگامی که مایعات به بدن تزریق یا مکش می شوند، تغییراتی در سطح مایعات بدن ایجاد می شود که می تواند باعث مشکلات کلیوی یا قلبی شود.

آمبولی ریه: پس از لیپوساکشن، چربی می تواند وارد جریان خون شده و وارد ریه ها شود، جریان خون به ریه ها را مسدود کرده و در نهایت منجر به مرگ می شود.

ادم ریوی: تجمع مایع در بدن ناشی از تزریق می تواند باعث ادم ریوی شود.

واکنش آلرژیک: بیمار ممکن است به داروها یا موادی که در طی جراحی لیپوساکشن استفاده می شود حساسیت داشته باشد.

سوختگی پوست: حرکت کانولا (لوله مکش) می تواند باعث تحریک و سوختگی پوست و اعصاب شود.
 

تفاوت بین لیپوساکشن و لیپوساکشن

لیپوساکشن و لیپوساکشن هر دو روش خنک کننده موضعی هستند اما در لیپوساکشن از گرما استفاده نمی شود بلکه چربی از بین می رود و به طور کامل از بدن خارج می شود در حالی که در لیپوساکشن از گرما استفاده می شود. چربی ها از طریق دستگاه ساکشن سوزانده و از بدن خارج می شوند. تفاوت دیگر این دو روش کانتورینگ بدن این است که لیپوساکشن پتانسیل انتقال چربی به سایر قسمت های بدن را دارد در حالی که لیپوساکشن این مشکل را ندارد زیرا چربی سوزانده می شود.

تفاوت های جت و لیپوماتیک

همانطور که قبلا هم اشاره کردیم لیپوماتیک تنها با کمک تکان ها و امواج خاص چربی ها را از بدن خارج می کند اما با روش جت هوا تحت تاثیر فشار زیاد آب چربی شکسته شده و از بدن خارج می شود. با روش بادی جت علاوه بر تجربه درد کمتر، زمان نقاهت کوتاه تری خواهید داشت و عوارض کمتری را تجربه خواهید کرد.

تفاوت لیپولیز و لیپوماتیک

در فرآیند لیپولیز، چربی توسط امواج مافوق صوت حل و خارج می شود و از آنجایی که گرما باعث آب شدن چربی می شود، نمی توان از آن در سایر قسمت های بدن استفاده کرد، در حالی که در انجام لیپوماتیک، چربی از طریق امواج در بدن تجزیه می شود. . همچنین به نظر می رسد که اگرچه آب است، اما می توان از آن برای آلوده کردن سایر قسمت های بدن استفاده کرد.

ارزش لیپومیمتیک ها

قیمت لیپوماتیک می تواند تحت تاثیر عوامل زیادی باشد، از جمله عوامل موثر بر قیمت لیپوماتیک می توان به میزان چربی ناحیه مورد نظر که با استفاده از لیپوماتیک گرفته می شود اشاره کرد.

از جمله عوامل دیگری که می توان به آن اشاره کرد تعداد جلسات در نظر گرفته شده است. همچنین، ناحیه تحت درمان می تواند بر هزینه تأثیر بگذارد: به عنوان مثال، لیپوساکشن بازو کمتر از شکم و پهلوها هزینه دارد.

قبل از انجام لیپوماتیک مراحل زیر باید انجام شود

دو روز قبل و بعد از جراحی سیگار نکشید.

ده روز قبل از عمل از مصرف آسپرین، آسپرین، ویتامین E یا داروهای ضد التهابی خودداری کنید.

حداقل دو روز قبل از جراحی از داروهای گشادکننده برونش مانند افدرین یا داروهای آسم استفاده نکنید و در روز جراحی از داروهای تیروئید استفاده نکنید.

حداقل دو روز قبل از جراحی تمام رژیم های غذایی را متوقف کنید

لاک ناخن خود را پاک کنید.

قبل از جراحی صبحانه یا ناهار بخورید.

بعد از نیمه شب از مصرف کافئین خودداری کنید.

روز جراحی پماد را همراه خود ببرید. مصرف آنتی بیوتیک های خوراکی را از روز قبل از عمل، روز جراحی و روزانه بعد از عمل شروع کنید.

لباس های گشاد مانند شلوار بپوشید. آرایش یا جواهرات نپوشید و جوراب و لباس گرم به همراه داشته باشید. پس از جراحی، پوشیدن کفش راحت یا دمپایی راحت تر است.

مراقبت های بعد از لیپوماتیک

نگهداری و مراقبت های بعد از عمل برای حفظ نتیجه پس از لیپوساکشن بسیار مهم است. بعد از لیپوساکشن، ناحیه تحت درمان به اندازه قبل سلول های چربی ندارد. هنگامی که بزرگسالان به بلوغ جسمی می رسند، تعداد سلول های چربی در بدن آنها ثابت است. لیپوساکشن تعداد سلول های چربی را در یک ناحیه از بدن کاهش می دهد، اما در صورت افزایش وزن، سلول های باقی مانده همچنان می توانند پخش شوند. اگر کنترل خود را از دست بدهید و وزن زیادی اضافه کنید، نواحی درمان نشده مانند صورت، بازوها، باسن، گردن یا قفسه سینه ممکن است متورم شوند! همچنین سلول های چربی در ناحیه تحت درمان وجود دارد. بنابراین اگر بعد از عمل از بدن خود مراقبت نکنید (تغذیه و ورزش خود را کنترل کنید) نتیجه از بین می رود.
 

به خودتان زمان زیادی برای استراحت بدهید

چه در بیمارستان و چه به صورت سرپایی عمل جراحی داشته باشید، حداقل به چند روز استراحت نیاز خواهید داشت. به طور کلی می توانید پس از چند روز به محل کار یا مدرسه بازگردید.

در مورد استراحت احتمالی پاشنه با پزشک خود صحبت کنید.

زمان نقاهت مستقیماً با اندازه میدان جراحی و مقدار چربی که پزشک خارج می کند، ارتباط دارد. اگر ناحیه بزرگی را درمان کرده اید، ممکن است به زمان بیشتری برای بهبودی نیاز داشته باشید.

خانه و اتاق خواب خود را قبل و بعد از عمل آماده کنید. یک محیط راحت، از جمله یک تخت راحت، بالش و تشک، به شما کمک می کند تا به آرامش برسید و به طور موثرتری ریکاوری کنید.

مراقب زخمت باش

باید انتظار داشت که در 24 تا 48 ساعت اول پس از برداشتن چربی، مقدار زیادی خون و ماده بی حس کننده از برش ها خارج شود. هر چه مایعات بیشتری تخلیه شود، تورم و کبودی کمتر می شود. بنابراین لازم است با مالش سطح کار به سمت پایین در حمام به خارج شدن هرچه بیشتر مایع از سطح کار کمک کرد، زیرا مایع باقی مانده پس از بسته شدن منافذ باعث درد و افزایش حجم می شود و به تدریج از بدن خارج می شود. ترشحات تا 5 روز طبیعی است. اگر سوراخ ها قبل از اتمام مایع بسته شوند، مایع در ناحیه جمع می شود که به تدریج ناحیه عمل را بزرگ می کند، درد و گاهی قرمزی پوست را تشدید می کند و برش باید دوباره باز شود. اگر نمی توانید آنها را باز کنید، به پزشک خود اطلاع دهید. هنگامی که مایع تخلیه شده و به مدت 24 ساعت مایعی از محل برش خارج نمی شود، نیازی به تعویض پانسمان نیست. از وسایل گرمایشی یا کمپرس یخ استفاده نکنید. تا زمانی که منافذ کاملا بسته نشده اند، از نشستن در وان، استخر، سونا یا شنا در اقیانوس یا مواردی که ممکن است آلوده باشند، خودداری کنید.

هر چه زودتر پیاده روی کنید

مهم است که تا حد امکان آهسته راه رفتن را شروع کنید. پیاده روی می تواند جریان خون در پاها را محدود کند که می تواند کشنده باشد. اعتدال همچنین می تواند به شما کمک کند تا سریعتر بهبود پیدا کنید. اگرچه توصیه می شود در اسرع وقت راه بروید یا به آرامی راه بروید، اما یک ماه پس از جراحی می توانید فعالیت های شدید را از سر بگیرید.

مدیریت درد و تورم با دارو

ممکن است بعد از لیپوساکشن کمی درد، بی حسی و تورم داشته باشید. می توانید درد و تورم را با مسکن های بدون نسخه یا تجویزی کاهش دهید.

ناراحتی و سفتی و همچنین درد تا چند هفته پس از عمل طبیعی است. در این مدت ممکن است تورم و کبودی داشته باشید.

اکثر افراد 1-2 هفته طول می کشد تا بعد از لیپوساکشن احساس بهتری داشته باشند. ممکن است برای این مدت یا بیشتر به داروی مسکن نیاز باشد.

از داروهای بدون نسخه مانند ایبوپروفن یا استامینوفن استفاده کنید. ایبوپروفن می تواند به کاهش تورم مرتبط با جراحی کمک کند.

اگر مسکن‌های بدون نسخه برای شما مؤثر نبودند، پزشک می‌تواند مسکن‌هایی برای شما تجویز کند.

می توانید مسکن های بدون نسخه و نسخه ای را از داروخانه ها تهیه کنید.
 

 

برای جلوگیری از عفونت آنتی بیوتیک مصرف کنید.

پزشک ممکن است پس از لیپوساکشن آنتی بیوتیک تجویز کند تا خطر عفونت را کاهش دهد. مصرف تمام دوره های تجویز شده آنتی بیوتیک ها برای کاهش خطر عفونت مهم است. مطالعات اخیر نشان داده است که آنتی بیوتیک ممکن است پس از لیپوساکشن ضروری نباشد، بنابراین با پزشک خود مشورت کنید. ممکن است عوارضی مانند تبخال وجود داشته باشد که برای جلوگیری از عفونت یا شیوع بیماری نیاز به دارو داشته باشد.

لباس های فشرده بپوشید

پس از انجام لیپوماتیک، پزشک بانداژ و احتمالاً یک لباس فشاری اعمال می کند. استفاده از بانداژ و لباس های فشرده می تواند به حفظ فشار روی ناحیه، توقف خونریزی و حفظ خطوط به دست آمده توسط جراحی کمک کند.

برخی از پزشکان لباس های فشرده را توصیه نمی کنند. لباس های فشرده و بانداژ باید قبل و بعد از عمل لیپوماتیک خریداری شود. باند و لباس های کشسان را می توان از فروشگاه های لوازم پزشکی و داروخانه ها خریداری کرد.

پوشیدن لباس فشرده سازی مهم است. آنها از نواحی تحت درمان پس از لیپوساکشن حمایت می کنند و همچنین به کاهش تورم و کبودی و بهبود گردش خون کمک می کنند که می تواند باعث بهبودی شود.

احتمالاً می خواهید لباس های فشرده سازی بخرید که به طور خاص برای نواحی از بدن شما طراحی شده اند که لیپوساکشن انجام شده است. به عنوان مثال، اگر روی ران خود لیپوساکشن دارید، 2 لباس

شما می خواهید یک تناسب فشاری در اطراف هر ران داشته باشید.

بانداژ به مدت 2 هفته پس از عمل مورد نیاز است، در حالی که بیشتر افراد برای چندین هفته از لباس فشرده استفاده می کنند.

وزن خود را کنترل کنید

لیپوماتیک سلول های چربی را برای همیشه از بین می برد، اما در صورت افزایش وزن، ممکن است نتایج شما تغییر کند یا چربی به ناحیه ای که عمل انجام شده برگردد. وزن خود را حفظ کنید تا نتایج آن طور که می خواهید به نظر برسد.

بهترین راه ثابت نگه داشتن وزن است. در حالی که افزایش تنها 1 تا 2 پوند ممکن است تاثیر قابل توجهی بر بدن شما نداشته باشد، افزایش وزن بیشتر می تواند تفاوت زیادی در نتایج شما ایجاد کند.

فعال ماندن و حفظ یک رژیم غذایی سالم می تواند به شما در حفظ وزن کمک کند.

وعده های غذایی منظم و سالم بخورید

داشتن یک رژیم غذایی منظم، متعادل و سالم به شما کمک می کند وزن خود را حفظ کنید. به عنوان مثال، غذاهایی که حاوی چربی متوسط، کربوهیدرات های پیچیده و بسیاری از مواد مغذی هستند برای سلامت کلی مفید هستند.

یک رژیم غذایی سالم با ضخامت 1800 تا 2200 کالری بسته به میزان فعالیت خود دنبال کنید.

اگر غذاهایی از 5 گروه غذایی را در برنامه غذایی روزانه خود قرار دهید، مواد مغذی مناسبی دریافت خواهید کرد. پنج گروه غذایی: میوه ها، سبزیجات، غلات، پروتئین و محصولات لبنی.

به 2 تا 3 فنجان میوه در روز نیاز دارید می توانید آن را با خوردن میوه های کامل مانند تمشک، زغال اخته یا توت فرنگی یا با نوشیدن آب میوه های 100% طبیعی دریافت کنید. حتما میوه هایی را که انتخاب می کنید تغییر دهید تا مواد مغذی مختلفی دریافت کنید و هرگز تمام نشوند به عنوان مثال، خوردن یک فنجان توت پوره شده تمیزتر از خوردن توت روی کیک است

شما به 2.5 تا 3 فنجان سبزیجات در روز نیاز دارید. شما می توانید آن را با خوردن سبزیجات کامل مانند بروکلی، هویج، فلفل یا نوشیدن آب سبزیجات 100٪ طبیعی دریافت کنید. حتماً سبزیجات متنوعی را برای طیف گسترده ای از مواد مغذی انتخاب کنید.

میوه ها و سبزیجات منابع عالی فیبر هستند. فیبر همچنین به حفظ وزن کمک می کند.

شما بین 5 تا 8 اونس غلات در روز نیاز دارید که ½ آن باید غلات کامل و حبوبات باشد. می توانید حبوبات و غلات کامل را از غذاهایی مانند برنج قهوه ای، پاستا یا نان سبوس دار، بلغور جو دوسر یا غلات کامل دریافت کنید. غلات کامل ویتامین های B ضروری را به شما می دهند که می تواند به کند شدن هضم کمک کند.

شما به 5 تا 6.5 اونس پروتئین در روز نیاز دارید. شما می توانید پروتئین را از گوشت های بدون چربی مانند گوشت گاو، گوشت خوک یا مرغ دریافت کنید. لوبیای پخته؛ تخم مرغ کره بادام زمینی؛ یا آجیل و دانه ها را بگیرید. همچنین به ساخت و حفظ عضلات کمک می کند.

هر روز به 2 تا 3 فنجان یا 12 اونس لبنیات نیاز دارید. می توانید محصولات لبنی را از پنیر، ماست، شیر، شیر سویا یا حتی بستنی تهیه کنید.

از مصرف بیش از حد سدیم در رژیم غذایی خود که اغلب در غذاهای فرآوری شده یافت می شود، خودداری کنید. با افزایش سن، حس چشایی شما کاهش می یابد و ممکن است بخواهید به غذای خود نمک اضافه کنید. سعی کنید از ادویه جات دیگر مانند سیر یا گیاهان استفاده کنید تا از اضافه کردن بیش از حد سدیم و آب به وزن خود جلوگیری کنید.
 

از غذاهای ناسالم خودداری کنید

اگر در تلاش برای کاهش وزن هستید، بهتر است از خوردن غذاهای ناسالم و پرچرب و پر کالری اجتناب کنید. هنگام خرید، از خرید تنقلات و غذاهای ناسالم در فروشگاه مواد غذایی خودداری کنید. چیپس سیب زمینی، ناچو، پیتزا، همبرگر، کیک و بستنی به کاهش وزن کمک نمی کنند.

از غذاهای نشاسته ای، کربوهیدرات های تصفیه شده مانند نان، کراکر، پاستا، برنج، غلات و محصولات پخته شده خودداری کنید. حذف این غذاها می تواند به شما در حفظ وزن کمک کند.

مراقب قندهای پنهان در انتخاب های غذایی خود باشید که می تواند باعث افزایش وزن شما شود.

مشارکت در سلامت قلب و عروق

ورزش های قلبی عروقی با شدت متوسط ​​و کم تاثیر می تواند به شما کمک کند سالم بمانید و به کاهش وزن کمک کنید. قبل از شروع، با پزشک خود در مورد یک برنامه ورزشی قلبی عروقی صحبت کنید.

در تمام یا بیشتر روزهای هفته باید حداقل 30 دقیقه ورزش متوسط ​​داشته باشید.

اگر تازه شروع کرده اید یا به یک تمرین کم فشار نیاز دارید، پیاده روی و شنا گزینه های خوبی هستند.

برای کمک به کاهش وزن می توانید هر ورزش قلبی را انجام دهید. علاوه بر پیاده روی و شنا، دویدن، رانندگی، دوچرخه سواری یا استفاده از ویلچر را در نظر بگیرید.

تمرینات قدرتی انجام دهید

علاوه بر ورزش های قلبی عروقی، تمرینات قدرتی نیز می تواند به حفظ وزن و نتایج لیپوساکشن کمک کند.

قبل از شروع یک برنامه تمرین قدرتی، از پزشک خود در مورد بهترین برنامه برای توانایی ها و نیازهای خود بپرسید.

یوگا یا پیلاتس انجام دهید. این تمرینات کم تاثیر به شما کمک می کند تا عضلات خود را تقویت و کشش دهید و به شما کمک می کند وزن خود را حفظ کنید.
 

مطالعه بیشتر: https://payju.ir/content/پیکرتراشی-در-شیراز

برچسب : ,
نوشته شده در دوشنبه 29 خرداد 1402 توسط خاور نیوز | لينك ثابت |
افزونه بارگذاری تصویر jQuery Image Lazy Load WP
درباره :

 


افزونه بارگذاری تصویر jQuery Image Lazy Load WP. زیرا این افزونه مفید در بین بسیاری از وب مسترها و صاحبان وب بسیار محبوب است. به همین دلیل در مورد این افزونه وبلاگ می نویسم و ​​برخی از ویژگی های آن را توضیح می دهم. به همکاری با ما ادامه دهید. بودن.

WP

این یکی از افزونه های اصلی وردپرس است که برای بهینه سازی تصاویر و بهینه سازی سرعت بارگذاری وب سایت بسیار مفید است.این افزونه وردپرس به شما کمک می کند تا تصاویر را پس از اسکرول آپلود کنید و زمان را برای آپلود تمامی عکس ها در وب سایت از دست ندهید. با دانلود این افزونه و افزودن آن به افزونه های خود می توانید از امکانات آن استفاده کنید.
 

مشاهده متن کامل: https://blogten.ir/jquery-image-lazy-load-wp/

برچسب : ,
نوشته شده در شنبه 27 خرداد 1402 توسط خاور نیوز | لينك ثابت |
عناوين آخرين مطالب ارسالي
» تکنیک های بازنویسی محتوا
» وسواس چیست؟ انواع وسواس‌های فکری و عملی و درمان آن‌ها
» آزمایش مایع نخاعی ; عوارض آزمایش LP و یا پیونکسیون کمری
» آهنگ جدید سامان جلیلی به نام «جاده»
» آهنگ جدید سینا حجازی به نام «برمودا»
» برای تقویت اسپرم چه بخوریم؟
» رنگ کردن و استفاده از مو
» آهنگ جدید مجید رضوی به نام «این همه دوست دارم یادت میشه نره»
» خرید ملک در قبرس شمالی (بهترین قیمت ملک در قبرس)
» دما باید به دقت کنترل شود
» امنیت فیزیکی چیست؟ معرفی تهدیدات و ریسک های Physical Security
» انواع دستگاه فتوکپی
» تاثیر روانشناسی آموزشی در بهبود آموزش و پرورش
» آهنگ جدید معین زد به نام «من خوابم نمیبره دیگه خوابم نمیبره
» A - Z از فالوور اینستاگرام فالونیک
» آنچه باید از معلمان خود درباره باغ پرندگان اصفهان پرسیده داشته باشید
» دبی مال بد است. اما بهتر است به احتمال زیاد درباره آن اضافی بدانید.
» معایب و مزایای استفاده از مایکروفر
» دیگر هرگز روستای فیلبند خود را از دست ندهید
» A - Z راهنما خرید فالوور اینستاگرام ارزان

صفحات ديگر
صفحه قبل 1 2 3 4 5 6 صفحه بعد


درباره وبلاگ




آرشيو مطالب

1403
1402

نظر سنجی



آمار و امكانات

تعداد آنلاین : 0
بازدید امروز : 244
بازدید دیروز : 549
بازدید هفته : 2817
ماه گذشته : 11007
سال گذشته : 71894
بازدید کل : 212485
تعداد پست ها : 51
تعداد نظرات : 1
پیج رنک : PageRank 0 out of 10

0


پشتیبانی

RSS

POWERED BY
blogtez.com