تبلیغات متنی
آزمون علوم پایه دامپزشکی
ماسک سه لایه
خرید از چین
انجام پروژه متلب
حمل خرده بار به عراق
چت روم
ایمن بار
Bitmain antminer ks3
چاپ ساک دستی پلاستیکی
برتر سرویس
لوله بازکنی در کرج
مجسمه سازی چیست؟ | مزایا و معایب لیپومات

صفحه ی نخست

ایمیل مدیر

صفحه خانگی

مشخصات مدیر

RSS

علاقمندی کردن

ذخیره کردن صفحه

منوی اصلی

صفحه نخست
پروفایل مدیر وبلاگ
پست الکترونیک
آرشیو وبلاگ
عناوین مطالب وبلاگ
بزرگترین فروشگاه اینترنتی

خبرنامه



لينك باكس و بنر

پيام مديريت وبلاگ : با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، به سايت خاور نیوز خوش آمديد . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وبلاگ ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما در بهتر شدن كيفيت مطالب وبلاگ ياري رسانيد . براي سريع تر رسيدن به مطلب مورد نظر از آرشيو موضوعي استفاده كنيد همچنين ميتونيد به آرشيو مراجعه كنيد. براي تبادل لينك , لوگو ,بنر يا آر اس اس از طريق نظرات به ما اطلاع دهيد .
مجسمه سازی چیست؟ | مزایا و معایب لیپومات
درباره :

 


مجسمه سازی چیست؟

بسیاری از افرادی که نمی توانند دردسرهای کاهش وزن اضافی را تحمل کنند، راه آسان را انتخاب می کنند، از جمله تکنیک های مختلف بدنسازی. صرف نظر از عوارضی که ممکن است رخ دهد، اکثر افراد حاضرند هر روشی را برای کاهش وزن انجام دهند. به همین دلیل، بهتر است قبل از اقدام، اطلاعاتی در مورد نکات کانتورینگ بدن کسب کنید.

به طور کلی پیکر تراشی به انواع روش های تهاجمی و غیرتهاجمی اطلاق می شود که با استفاده از آنها می توان قسمت های مختلف بدن را آرام کرد و شکل دلخواه را ایجاد کرد. دستگاه لیپوساکشن که عمل لیپولیز بدن را انجام می دهد یکی از دستگاه های لیپولیز می باشد. مجسمه سازی بدن برداشتن چربی زیر پوست است که به نام لیپولیز، لیپوساکشن، جت بدن یا لیپوساکشن شناخته می شود. این روش برای افرادی با توده بدنی بیش از 25 و 30 مناسب است.به طور کلی این جراحی برای افراد دارای چاقی پایین تنه مناسب است.

روش های مختلف کانتورینگ بدن یا حذف چربی به شرح زیر انجام می شود.

لیپولیز

لیپوماتیک

هواپیما

لیپوساکشن را می توان به صورت سرپایی انجام داد و معمولاً نیازی به بیهوشی ندارد، مقدار زیادی چربی در طول جلسه درمان با حداقل سختی برداشته می شود.

لازم به ذکر است که بیمار در این عمل پوست خود را از دست نمی دهد، لیپوماتیک نیز بدن را تقویت می کند، کاهش سایز به مدت طولانی ادامه می یابد و سلولیت را می توان از بین برد.

روش لیپوماتیک چگونه کار می کند؟

روش لیپوماتیک با استفاده از امواج اولتراسوند چربی را از بین می برد. در واقع امواج اولتراسوند بافت چربی را پس از برخورد به آن تخریب می کنند. استفاده از این روش بسیار دقیق و ظریف است و می توان از آن برای رفع تورم بالای سینه، اطراف زانو و اندازه قفسه سینه مرد استفاده کرد. به علاوه سلول های چربی در لیپوماتیک آسیب نمی بینند. بنابراین می توان از چربی خارج شده از بدن انسان برای تزریق در نواحی دیگر مانند سینه و ران استفاده کرد.

در لیپوماتیک از چه قسمت هایی از بدن استفاده می شود؟

لیپوماتیک در چه نقاطی از بدن استفاده می شود؟

تمام قسمت های بدن از جمله

شکم و پهلو

دست

احمق

باسن و پاها

بازگشت

مجسمه سازی بدن چربی و فواید آن

- رسوبات چربی زیر پوست و بر خلاف سایر دستگاه های ساکشن، چربی زیر پوست برداشته نمی شود.

- این جراحی کمتر از 2 هفته طول می کشد تا فرم صحیح بدن به دست آید

- سفت شدن و ترمیم پوست بهتر از جراحی است.

- در این عمل از بی حسی موضعی استفاده می شود.

- تورم و ترشح در این جراحی حداقل است.

- احتمال عفونت بسیار کم است.

- آمبولی چربی بسیار کم است و تاکنون موردی ثبت نشده است.

- فرد نیازی به بستری شدن ندارد و پس از درمان ترخیص می شود.

-خستگي و آسيب فيزيكي حين اين عمل نسبت به ساير عمليات كمتر است.

- ایمن، موثر و راحت.

- اگر کانولا هیچ بافت چربی را نبیند، سیستم ایمنی فعال توقف فوری را امکان پذیر می کند.

- درد کم یا بدون درد

- امکان انقباض بهتر پوست وجود دارد

- بازیابی سریع

- ديوار ديگه

معایب و عوارض لیپوماتیک

کبودی شدید: چند هفته طول می کشد.

تورم: تورم می تواند تا 6 ماه پس از لیپوساکشن ادامه داشته باشد. همچنین ترشح از زخم ها ممکن است برای مدت طولانی ادامه یابد.

ترومبوفلبیت: این شامل تشکیل لخته خون در داخل رگ است که باعث تورم و سایر عوارض می شود.

عدم تقارن در فرم دهی بدن: اگر خاصیت ارتجاعی پوست کم باشد و زخم ها به طور غیر طبیعی بهبود یابند یا چربی قسمت های مختلف بدن به طور دقیق و کافی برداشته نشود، پوست بدن پس از لیپوساکشن خشک، چروکیده و برجسته به نظر می رسد.

عیب: محل لیپوساکشن ممکن است متورم شود. آره، این حالت فقط موقتی است و به زودی از بین خواهد رفت.

عفونت: در موارد بسیار نادر، لیپوساکشن می تواند باعث عفونت پوستی شود در برخی موارد، مشکل تنها با جراحی قابل حل است و ممکن است بخیه ها در نتیجه باقی بمانند

سوراخ شدن اندام داخلی: این مشکل بسیار نادر است.

مرگ: بیهوشی به ندرت می تواند باعث مرگ شود.

مشکلات قلبی یا کلیوی: هنگامی که مایعات به بدن تزریق یا مکش می شوند، تغییراتی در سطح مایعات بدن ایجاد می شود که می تواند باعث مشکلات کلیوی یا قلبی شود.

آمبولی ریه: پس از لیپوساکشن، چربی می تواند وارد جریان خون شده و وارد ریه ها شود، جریان خون به ریه ها را مسدود کرده و در نهایت منجر به مرگ می شود.

ادم ریوی: تجمع مایع در بدن ناشی از تزریق می تواند باعث ادم ریوی شود.

واکنش آلرژیک: بیمار ممکن است به داروها یا موادی که در طی جراحی لیپوساکشن استفاده می شود حساسیت داشته باشد.

سوختگی پوست: حرکت کانولا (لوله مکش) می تواند باعث تحریک و سوختگی پوست و اعصاب شود.
 

تفاوت بین لیپوساکشن و لیپوساکشن

لیپوساکشن و لیپوساکشن هر دو روش خنک کننده موضعی هستند اما در لیپوساکشن از گرما استفاده نمی شود بلکه چربی از بین می رود و به طور کامل از بدن خارج می شود در حالی که در لیپوساکشن از گرما استفاده می شود. چربی ها از طریق دستگاه ساکشن سوزانده و از بدن خارج می شوند. تفاوت دیگر این دو روش کانتورینگ بدن این است که لیپوساکشن پتانسیل انتقال چربی به سایر قسمت های بدن را دارد در حالی که لیپوساکشن این مشکل را ندارد زیرا چربی سوزانده می شود.

تفاوت های جت و لیپوماتیک

همانطور که قبلا هم اشاره کردیم لیپوماتیک تنها با کمک تکان ها و امواج خاص چربی ها را از بدن خارج می کند اما با روش جت هوا تحت تاثیر فشار زیاد آب چربی شکسته شده و از بدن خارج می شود. با روش بادی جت علاوه بر تجربه درد کمتر، زمان نقاهت کوتاه تری خواهید داشت و عوارض کمتری را تجربه خواهید کرد.

تفاوت لیپولیز و لیپوماتیک

در فرآیند لیپولیز، چربی توسط امواج مافوق صوت حل و خارج می شود و از آنجایی که گرما باعث آب شدن چربی می شود، نمی توان از آن در سایر قسمت های بدن استفاده کرد، در حالی که در انجام لیپوماتیک، چربی از طریق امواج در بدن تجزیه می شود. . همچنین به نظر می رسد که اگرچه آب است، اما می توان از آن برای آلوده کردن سایر قسمت های بدن استفاده کرد.

ارزش لیپومیمتیک ها

قیمت لیپوماتیک می تواند تحت تاثیر عوامل زیادی باشد، از جمله عوامل موثر بر قیمت لیپوماتیک می توان به میزان چربی ناحیه مورد نظر که با استفاده از لیپوماتیک گرفته می شود اشاره کرد.

از جمله عوامل دیگری که می توان به آن اشاره کرد تعداد جلسات در نظر گرفته شده است. همچنین، ناحیه تحت درمان می تواند بر هزینه تأثیر بگذارد: به عنوان مثال، لیپوساکشن بازو کمتر از شکم و پهلوها هزینه دارد.

قبل از انجام لیپوماتیک مراحل زیر باید انجام شود

دو روز قبل و بعد از جراحی سیگار نکشید.

ده روز قبل از عمل از مصرف آسپرین، آسپرین، ویتامین E یا داروهای ضد التهابی خودداری کنید.

حداقل دو روز قبل از جراحی از داروهای گشادکننده برونش مانند افدرین یا داروهای آسم استفاده نکنید و در روز جراحی از داروهای تیروئید استفاده نکنید.

حداقل دو روز قبل از جراحی تمام رژیم های غذایی را متوقف کنید

لاک ناخن خود را پاک کنید.

قبل از جراحی صبحانه یا ناهار بخورید.

بعد از نیمه شب از مصرف کافئین خودداری کنید.

روز جراحی پماد را همراه خود ببرید. مصرف آنتی بیوتیک های خوراکی را از روز قبل از عمل، روز جراحی و روزانه بعد از عمل شروع کنید.

لباس های گشاد مانند شلوار بپوشید. آرایش یا جواهرات نپوشید و جوراب و لباس گرم به همراه داشته باشید. پس از جراحی، پوشیدن کفش راحت یا دمپایی راحت تر است.

مراقبت های بعد از لیپوماتیک

نگهداری و مراقبت های بعد از عمل برای حفظ نتیجه پس از لیپوساکشن بسیار مهم است. بعد از لیپوساکشن، ناحیه تحت درمان به اندازه قبل سلول های چربی ندارد. هنگامی که بزرگسالان به بلوغ جسمی می رسند، تعداد سلول های چربی در بدن آنها ثابت است. لیپوساکشن تعداد سلول های چربی را در یک ناحیه از بدن کاهش می دهد، اما در صورت افزایش وزن، سلول های باقی مانده همچنان می توانند پخش شوند. اگر کنترل خود را از دست بدهید و وزن زیادی اضافه کنید، نواحی درمان نشده مانند صورت، بازوها، باسن، گردن یا قفسه سینه ممکن است متورم شوند! همچنین سلول های چربی در ناحیه تحت درمان وجود دارد. بنابراین اگر بعد از عمل از بدن خود مراقبت نکنید (تغذیه و ورزش خود را کنترل کنید) نتیجه از بین می رود.
 

به خودتان زمان زیادی برای استراحت بدهید

چه در بیمارستان و چه به صورت سرپایی عمل جراحی داشته باشید، حداقل به چند روز استراحت نیاز خواهید داشت. به طور کلی می توانید پس از چند روز به محل کار یا مدرسه بازگردید.

در مورد استراحت احتمالی پاشنه با پزشک خود صحبت کنید.

زمان نقاهت مستقیماً با اندازه میدان جراحی و مقدار چربی که پزشک خارج می کند، ارتباط دارد. اگر ناحیه بزرگی را درمان کرده اید، ممکن است به زمان بیشتری برای بهبودی نیاز داشته باشید.

خانه و اتاق خواب خود را قبل و بعد از عمل آماده کنید. یک محیط راحت، از جمله یک تخت راحت، بالش و تشک، به شما کمک می کند تا به آرامش برسید و به طور موثرتری ریکاوری کنید.

مراقب زخمت باش

باید انتظار داشت که در 24 تا 48 ساعت اول پس از برداشتن چربی، مقدار زیادی خون و ماده بی حس کننده از برش ها خارج شود. هر چه مایعات بیشتری تخلیه شود، تورم و کبودی کمتر می شود. بنابراین لازم است با مالش سطح کار به سمت پایین در حمام به خارج شدن هرچه بیشتر مایع از سطح کار کمک کرد، زیرا مایع باقی مانده پس از بسته شدن منافذ باعث درد و افزایش حجم می شود و به تدریج از بدن خارج می شود. ترشحات تا 5 روز طبیعی است. اگر سوراخ ها قبل از اتمام مایع بسته شوند، مایع در ناحیه جمع می شود که به تدریج ناحیه عمل را بزرگ می کند، درد و گاهی قرمزی پوست را تشدید می کند و برش باید دوباره باز شود. اگر نمی توانید آنها را باز کنید، به پزشک خود اطلاع دهید. هنگامی که مایع تخلیه شده و به مدت 24 ساعت مایعی از محل برش خارج نمی شود، نیازی به تعویض پانسمان نیست. از وسایل گرمایشی یا کمپرس یخ استفاده نکنید. تا زمانی که منافذ کاملا بسته نشده اند، از نشستن در وان، استخر، سونا یا شنا در اقیانوس یا مواردی که ممکن است آلوده باشند، خودداری کنید.

هر چه زودتر پیاده روی کنید

مهم است که تا حد امکان آهسته راه رفتن را شروع کنید. پیاده روی می تواند جریان خون در پاها را محدود کند که می تواند کشنده باشد. اعتدال همچنین می تواند به شما کمک کند تا سریعتر بهبود پیدا کنید. اگرچه توصیه می شود در اسرع وقت راه بروید یا به آرامی راه بروید، اما یک ماه پس از جراحی می توانید فعالیت های شدید را از سر بگیرید.

مدیریت درد و تورم با دارو

ممکن است بعد از لیپوساکشن کمی درد، بی حسی و تورم داشته باشید. می توانید درد و تورم را با مسکن های بدون نسخه یا تجویزی کاهش دهید.

ناراحتی و سفتی و همچنین درد تا چند هفته پس از عمل طبیعی است. در این مدت ممکن است تورم و کبودی داشته باشید.

اکثر افراد 1-2 هفته طول می کشد تا بعد از لیپوساکشن احساس بهتری داشته باشند. ممکن است برای این مدت یا بیشتر به داروی مسکن نیاز باشد.

از داروهای بدون نسخه مانند ایبوپروفن یا استامینوفن استفاده کنید. ایبوپروفن می تواند به کاهش تورم مرتبط با جراحی کمک کند.

اگر مسکن‌های بدون نسخه برای شما مؤثر نبودند، پزشک می‌تواند مسکن‌هایی برای شما تجویز کند.

می توانید مسکن های بدون نسخه و نسخه ای را از داروخانه ها تهیه کنید.
 

 

برای جلوگیری از عفونت آنتی بیوتیک مصرف کنید.

پزشک ممکن است پس از لیپوساکشن آنتی بیوتیک تجویز کند تا خطر عفونت را کاهش دهد. مصرف تمام دوره های تجویز شده آنتی بیوتیک ها برای کاهش خطر عفونت مهم است. مطالعات اخیر نشان داده است که آنتی بیوتیک ممکن است پس از لیپوساکشن ضروری نباشد، بنابراین با پزشک خود مشورت کنید. ممکن است عوارضی مانند تبخال وجود داشته باشد که برای جلوگیری از عفونت یا شیوع بیماری نیاز به دارو داشته باشد.

لباس های فشرده بپوشید

پس از انجام لیپوماتیک، پزشک بانداژ و احتمالاً یک لباس فشاری اعمال می کند. استفاده از بانداژ و لباس های فشرده می تواند به حفظ فشار روی ناحیه، توقف خونریزی و حفظ خطوط به دست آمده توسط جراحی کمک کند.

برخی از پزشکان لباس های فشرده را توصیه نمی کنند. لباس های فشرده و بانداژ باید قبل و بعد از عمل لیپوماتیک خریداری شود. باند و لباس های کشسان را می توان از فروشگاه های لوازم پزشکی و داروخانه ها خریداری کرد.

پوشیدن لباس فشرده سازی مهم است. آنها از نواحی تحت درمان پس از لیپوساکشن حمایت می کنند و همچنین به کاهش تورم و کبودی و بهبود گردش خون کمک می کنند که می تواند باعث بهبودی شود.

احتمالاً می خواهید لباس های فشرده سازی بخرید که به طور خاص برای نواحی از بدن شما طراحی شده اند که لیپوساکشن انجام شده است. به عنوان مثال، اگر روی ران خود لیپوساکشن دارید، 2 لباس

شما می خواهید یک تناسب فشاری در اطراف هر ران داشته باشید.

بانداژ به مدت 2 هفته پس از عمل مورد نیاز است، در حالی که بیشتر افراد برای چندین هفته از لباس فشرده استفاده می کنند.

وزن خود را کنترل کنید

لیپوماتیک سلول های چربی را برای همیشه از بین می برد، اما در صورت افزایش وزن، ممکن است نتایج شما تغییر کند یا چربی به ناحیه ای که عمل انجام شده برگردد. وزن خود را حفظ کنید تا نتایج آن طور که می خواهید به نظر برسد.

بهترین راه ثابت نگه داشتن وزن است. در حالی که افزایش تنها 1 تا 2 پوند ممکن است تاثیر قابل توجهی بر بدن شما نداشته باشد، افزایش وزن بیشتر می تواند تفاوت زیادی در نتایج شما ایجاد کند.

فعال ماندن و حفظ یک رژیم غذایی سالم می تواند به شما در حفظ وزن کمک کند.

وعده های غذایی منظم و سالم بخورید

داشتن یک رژیم غذایی منظم، متعادل و سالم به شما کمک می کند وزن خود را حفظ کنید. به عنوان مثال، غذاهایی که حاوی چربی متوسط، کربوهیدرات های پیچیده و بسیاری از مواد مغذی هستند برای سلامت کلی مفید هستند.

یک رژیم غذایی سالم با ضخامت 1800 تا 2200 کالری بسته به میزان فعالیت خود دنبال کنید.

اگر غذاهایی از 5 گروه غذایی را در برنامه غذایی روزانه خود قرار دهید، مواد مغذی مناسبی دریافت خواهید کرد. پنج گروه غذایی: میوه ها، سبزیجات، غلات، پروتئین و محصولات لبنی.

به 2 تا 3 فنجان میوه در روز نیاز دارید می توانید آن را با خوردن میوه های کامل مانند تمشک، زغال اخته یا توت فرنگی یا با نوشیدن آب میوه های 100% طبیعی دریافت کنید. حتما میوه هایی را که انتخاب می کنید تغییر دهید تا مواد مغذی مختلفی دریافت کنید و هرگز تمام نشوند به عنوان مثال، خوردن یک فنجان توت پوره شده تمیزتر از خوردن توت روی کیک است

شما به 2.5 تا 3 فنجان سبزیجات در روز نیاز دارید. شما می توانید آن را با خوردن سبزیجات کامل مانند بروکلی، هویج، فلفل یا نوشیدن آب سبزیجات 100٪ طبیعی دریافت کنید. حتماً سبزیجات متنوعی را برای طیف گسترده ای از مواد مغذی انتخاب کنید.

میوه ها و سبزیجات منابع عالی فیبر هستند. فیبر همچنین به حفظ وزن کمک می کند.

شما بین 5 تا 8 اونس غلات در روز نیاز دارید که ½ آن باید غلات کامل و حبوبات باشد. می توانید حبوبات و غلات کامل را از غذاهایی مانند برنج قهوه ای، پاستا یا نان سبوس دار، بلغور جو دوسر یا غلات کامل دریافت کنید. غلات کامل ویتامین های B ضروری را به شما می دهند که می تواند به کند شدن هضم کمک کند.

شما به 5 تا 6.5 اونس پروتئین در روز نیاز دارید. شما می توانید پروتئین را از گوشت های بدون چربی مانند گوشت گاو، گوشت خوک یا مرغ دریافت کنید. لوبیای پخته؛ تخم مرغ کره بادام زمینی؛ یا آجیل و دانه ها را بگیرید. همچنین به ساخت و حفظ عضلات کمک می کند.

هر روز به 2 تا 3 فنجان یا 12 اونس لبنیات نیاز دارید. می توانید محصولات لبنی را از پنیر، ماست، شیر، شیر سویا یا حتی بستنی تهیه کنید.

از مصرف بیش از حد سدیم در رژیم غذایی خود که اغلب در غذاهای فرآوری شده یافت می شود، خودداری کنید. با افزایش سن، حس چشایی شما کاهش می یابد و ممکن است بخواهید به غذای خود نمک اضافه کنید. سعی کنید از ادویه جات دیگر مانند سیر یا گیاهان استفاده کنید تا از اضافه کردن بیش از حد سدیم و آب به وزن خود جلوگیری کنید.
 

از غذاهای ناسالم خودداری کنید

اگر در تلاش برای کاهش وزن هستید، بهتر است از خوردن غذاهای ناسالم و پرچرب و پر کالری اجتناب کنید. هنگام خرید، از خرید تنقلات و غذاهای ناسالم در فروشگاه مواد غذایی خودداری کنید. چیپس سیب زمینی، ناچو، پیتزا، همبرگر، کیک و بستنی به کاهش وزن کمک نمی کنند.

از غذاهای نشاسته ای، کربوهیدرات های تصفیه شده مانند نان، کراکر، پاستا، برنج، غلات و محصولات پخته شده خودداری کنید. حذف این غذاها می تواند به شما در حفظ وزن کمک کند.

مراقب قندهای پنهان در انتخاب های غذایی خود باشید که می تواند باعث افزایش وزن شما شود.

مشارکت در سلامت قلب و عروق

ورزش های قلبی عروقی با شدت متوسط ​​و کم تاثیر می تواند به شما کمک کند سالم بمانید و به کاهش وزن کمک کنید. قبل از شروع، با پزشک خود در مورد یک برنامه ورزشی قلبی عروقی صحبت کنید.

در تمام یا بیشتر روزهای هفته باید حداقل 30 دقیقه ورزش متوسط ​​داشته باشید.

اگر تازه شروع کرده اید یا به یک تمرین کم فشار نیاز دارید، پیاده روی و شنا گزینه های خوبی هستند.

برای کمک به کاهش وزن می توانید هر ورزش قلبی را انجام دهید. علاوه بر پیاده روی و شنا، دویدن، رانندگی، دوچرخه سواری یا استفاده از ویلچر را در نظر بگیرید.

تمرینات قدرتی انجام دهید

علاوه بر ورزش های قلبی عروقی، تمرینات قدرتی نیز می تواند به حفظ وزن و نتایج لیپوساکشن کمک کند.

قبل از شروع یک برنامه تمرین قدرتی، از پزشک خود در مورد بهترین برنامه برای توانایی ها و نیازهای خود بپرسید.

یوگا یا پیلاتس انجام دهید. این تمرینات کم تاثیر به شما کمک می کند تا عضلات خود را تقویت و کشش دهید و به شما کمک می کند وزن خود را حفظ کنید.
 

مطالعه بیشتر: https://payju.ir/content/پیکرتراشی-در-شیراز

برچسب : ,
نوشته شده در دوشنبه 29 خرداد 1402 توسط خاور نیوز | لينك ثابت |
عناوين آخرين مطالب ارسالي
» آهنگ جدید سینا حجازی به نام «برمودا»
» برای تقویت اسپرم چه بخوریم؟
» رنگ کردن و استفاده از مو
» آهنگ جدید مجید رضوی به نام «این همه دوست دارم یادت میشه نره»
» خرید ملک در قبرس شمالی (بهترین قیمت ملک در قبرس)
» دما باید به دقت کنترل شود
» امنیت فیزیکی چیست؟ معرفی تهدیدات و ریسک های Physical Security
» انواع دستگاه فتوکپی
» تاثیر روانشناسی آموزشی در بهبود آموزش و پرورش
» آهنگ جدید معین زد به نام «من خوابم نمیبره دیگه خوابم نمیبره
» A - Z از فالوور اینستاگرام فالونیک
» آنچه باید از معلمان خود درباره باغ پرندگان اصفهان پرسیده داشته باشید
» دبی مال بد است. اما بهتر است به احتمال زیاد درباره آن اضافی بدانید.
» معایب و مزایای استفاده از مایکروفر
» دیگر هرگز روستای فیلبند خود را از دست ندهید
» A - Z راهنما خرید فالوور اینستاگرام ارزان
» تشک فنری رویا بونل 1
» انواع رژیم کم کربوهیدرات (کتوز چیست و چگونه به این مرحله برسیم)
» ملافه چه رنگی بخرم؟
» آیا زبان بدن شما این 4 ویژگی مهم را دارد؟

صفحات ديگر


درباره وبلاگ




آرشيو مطالب

1402

نظر سنجی



آمار و امكانات

تعداد آنلاین : 0
بازدید امروز : 162
بازدید دیروز : 605
بازدید هفته : 767
ماه گذشته : 4889
سال گذشته : 60491
بازدید کل : 201082
تعداد پست ها : 47
تعداد نظرات : 1
پیج رنک : PageRank 0 out of 10

0


پشتیبانی

RSS

POWERED BY
blogtez.com