تبلیغات متنی
آزمون علوم پایه دامپزشکی
ماسک سه لایه
خرید از چین
انجام پروژه متلب
حمل خرده بار به عراق
چت روم
ایمن بار
Bitmain antminer ks3
چاپ ساک دستی پلاستیکی
برتر سرویس
لوله بازکنی در کرج
ارتودنسی دندان های جلو؛ روش ها و هزینه ها

صفحه ی نخست

ایمیل مدیر

صفحه خانگی

مشخصات مدیر

RSS

علاقمندی کردن

ذخیره کردن صفحه

منوی اصلی

صفحه نخست
پروفایل مدیر وبلاگ
پست الکترونیک
آرشیو وبلاگ
عناوین مطالب وبلاگ
بزرگترین فروشگاه اینترنتی

خبرنامه



لينك باكس و بنر

پيام مديريت وبلاگ : با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، به سايت خاور نیوز خوش آمديد . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وبلاگ ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما در بهتر شدن كيفيت مطالب وبلاگ ياري رسانيد . براي سريع تر رسيدن به مطلب مورد نظر از آرشيو موضوعي استفاده كنيد همچنين ميتونيد به آرشيو مراجعه كنيد. براي تبادل لينك , لوگو ,بنر يا آر اس اس از طريق نظرات به ما اطلاع دهيد .
ارتودنسی دندان های جلو؛ روش ها و هزینه ها
درباره :

 


ارتودنسی دندان جلو، اگرچه طول درمان کوتاه‌تر از ارتودنسی کامل است، اما می‌تواند با هزینه کم تأثیر شگرفی بر چهره و زیبایی طرح لبخند افراد بگذارد.

اگر می خواهید در مورد موقعیت هایی که نیاز به درمان ارتودنسی برای دندان های جلویی (به ویژه دندان های جلویی دو و چهار جلویی) دارند، اطلاعات بیشتری کسب کنید، این مقاله را از دست ندهید تا با این گزینه های درمانی و محدودیت های هزینه ارتودنتیست ها آشنا شوید.

ارتدوکس شرقی

تعداد افرادی که فقط چند دندان کج دارند اصلا کم نیست. افراد معمولاً برای رسیدن به لبخندی جذاب نیازی به روش های طولانی یا پیچیده ندارند. در چنین مواقعی قاعدتا با اصلاحات کوچک و تمرکز روی دو یا چهار دندان جلویی لبخند ایده آل فرد به واقعیت تبدیل می شود.

به عنوان مثال، دندان های جلو (چهار دندان جلویی در هر فک) یا فقط دو تا از آنها ممکن است کمی بیرون بزنند یا ممکن است فاصله بیشتری از هم داشته باشند. در این حالت بریس ها در مدت زمان نسبتاً کوتاهی دو دندان جلویی را به موقعیت صحیح خود برمی گردانند. پس از آن با نگهدارنده ها در جای خود ثابت می شوند تا لبخندی زیبا و ماندگار به فرد ببخشند.

در برخی موارد دندان های بالا و پایین با هم مطابقت ندارند. در اینجا نیز می توان موقعیت آنها را به صورت ارتودنسی روی چهار دندان جلویی اصلاح کرد. به گفته متخصصان، دندان های بالا و پایین را می توان همزمان اصلاح کرد و یا بهتر است روی اصلاح دندان های هر فک تمرکز کرد.

ارتودنسی دو دندان جلو یا چهار دندان جلو مورد نیاز است

از بریس ها برای درمان و اصلاح دندان های بیرون زده، آندربایت، دندان های نامرتب و کج و غیره استفاده می شود تا دندان های صاف، صاف و استاندارد آن ها ایجاد شود. ناهنجاری های ذکر شده نه تنها برای توصیف کلی دندان ها استفاده می شود، بلکه عمدتاً وضعیت دندان های جلویی را توصیف می کند.

ارتودنسی چهار یا فقط دو دندان جلویی اغلب به دلایل زیر انجام می شود:

ناهماهنگی دندان های جلو

زمانی که دو دندان جلویی در قوس رشد نکنند و به هم نرسند و یا با موقعیت دندان های دیگر مطابقت نداشته باشند، نه تنها زیبایی صورت به شدت تحت تاثیر قرار می گیرد، بلکه عملکرد جویدن دندان های جلویی نیز کاهش قابل توجهی دارد. .

دندان های زودرس

دو دندان جلویی بیشتر از سایر دندان های فک بالا بیرون زده اند. در صورت بیرون زدگی شدید، دندان های جلویی بالا و پایین در هنگام جویدن به درستی مطابقت ندارند و در نتیجه لقمه به هم ریخته و در جویدن مشکل ایجاد می شود. دندان های جلویی بیرون زده، طرح لبخند را جذاب تر می کند.

بین دندان های جلویی فاصله وجود دارد

فاصله بین دندان های جلو ممکن است مساوی یا خمیده باشد. به این ترتیب قسمت پایینی دندان ها از هم دورتر از بالاست. این وضعیت نه تنها زیبایی بصری را تحت تاثیر قرار می دهد، بلکه احتمال گیرکردن غذا در فضا و آسیب دیدن لثه را نیز به شدت افزایش می دهد. به خصوص اگر غذای سفت بجوید.

این مشکلات علاوه بر تاثیر بر ظاهر می تواند منجر به مشکلات گوارشی (به دلیل جویدن نامناسب غذا)، افزایش و تسریع پوسیدگی، کاهش مقاومت دندان ها و افزایش احتمال آسیب، جابجایی دندان های دیگر شود. ، بیماری لثه و مشکلات گفتاری.

ارتودنسی از دندان های جلو محافظت می کند

مانند ارتودنسی کامل، هزینه ارتودنسی برای برخی از دندان ها به وضعیت بیمار و ناهنجاری های دهان و دندان، نوع درمان انتخابی، طول درمان و گروه سنی بیمار بستگی دارد.

در محاسبه هزینه ها باید هزینه اقلام جانبی را نیز در نظر گرفت، به عنوان مثال گاهی اوقات بیمار دارای شرایط سلامتی است که قبل از شروع درمان باید به طور کامل برطرف شود یا هزینه های مربوط به عکاسی، قالب گیری، جرم گیری دندان و .... .

با توجه به عوامل متعددی که بر هزینه تأثیر می گذارند، نمی توان رقم دقیقی برای هزینه ارتودنسی دو دندان جلویی و یا قیمت ارتودنسی چهار دندان جلویی ارائه داد. هزینه های اعلام شده ارتودنسی حداقل برای یک فک بالا یا پایین اعلام می شود که بسته به عوامل ذکر شده نیز متفاوت است.

طبق آخرین آمار، هزینه دندان های جلویی بالا یا پایین به تنهایی با بریس های ثابت (فلزی) حداقل 10 میلیون تومان و بیشتر است. هزینه این ارتودنسی نامرئی به دلیل استفاده از پلاک های متعدد می تواند این مبلغ را تا 3 برابر افزایش دهد. ارتودنسی زبان حداقل 2 برابر بیشتر از بریس های سنتی.

اما ارتودنسی دندان های قدامی به دلیل تعداد کم دندان ها می تواند کاملا مقرون به صرفه باشد. به خصوص اگر گزینه های رایجی مانند بریس های فلزی را انتخاب کنید. چاره ای جز مراجعه به متخصص برای برآورد دقیق تر قیمت وجود ندارد.

گزینه های موجود برای ارتودنسی چهار یا دو دندان جلویی

گزینه های زیادی برای پیش ارتودنسی وجود دارد و متخصصان ارتودنسی مجرب بیماران را در انتخاب روش راهنمایی می کنند. این روش ها عبارتند از:

روش ارتودنسی برای دندان جلو

بریس های شش ماهه

اگر می خواهید هر دو فک را همزمان با تمرکز روی دندان های جلو صاف کنید، بریس شش ماهه انتخاب خوبی است. این روش ارتودنسی نه تنها با براکت ها و سیم های همرنگ دندان بلکه سبک و فشرده نیز قابل نصب است. بنابراین می توان ارتودنسی دندان های جلویی بالا و پایین را به طور همزمان انجام داد و در مدت زمان کوتاهی ناهنجاری ها را اصلاح کرد.

همانطور که از نام آن پیداست، دندان ها را می توان به طور متوسط ​​در مدت شش ماه ترمیم کرد. با این حال، برخی از درمان ها سریعتر هستند. برخی از درمان ها بسته به تعداد دندان ها بیشتر طول می کشد.

آسترهای شفاف

اغلب زمانی که فردی می خواهد دندان های قابل رویت را فقط در هنگام لبخند اصلاح کند و نمی خواهد از بریس های ثابت استفاده کند، ترازهای شفاف و متحرک توصیه می شود که محبوب ترین آنها اینویزیلاین یا اینویزیلاین است که به ارتودنسی نامرئی نیز معروف است.

این سینی‌های پلاستیکی قابل حمل علاوه بر تمیز کردن چهار دندان جلویی (یا فقط دو تای آن‌ها) در صورت ضعیف بودن، برای درمان کلی هر دو فک نیز قابل استفاده هستند. همانطور که دندان ها به موقعیت جدید خود می روند، الاینرها هر دو تا سه هفته یکبار تعویض می شوند تا زمانی که دندان ها در موقعیت صحیح قرار گیرند.

الاینرها با حرکات ملایم دندان ها را به آرامی و بدون نیاز به سیم و براکت به اطراف حرکت می دهند. از آنجایی که آنها تقریبا نامرئی هستند، آسترهای شفاف در میان بزرگسالانی که به ظاهر خود اهمیت می دهند بسیار محبوب هستند.

ارتز لینگوال

گزینه دیگر برای بیمارانی که دو دندان جلویی دارند بریس لینگوال است. این بریس ها از نوع ثابت هستند اما در پشت دندان ها قرار می گیرند. بنابراین هنگام خندیدن و صحبت کردن قابل مشاهده نیست.

برخی معتقدند این مدل نسبت به بریس‌های سنتی که راحت‌تر هستند، مزیت‌هایی دارد، زیرا سیم‌ها و براکت‌ها به داخل لب‌ها یا گونه‌ها برخورد نمی‌کنند و به آن آسیب نمی‌رسانند. اگرچه کمی زمان می برد تا به آنها عادت کنید و مثل قبل صحبت کنید.

اکثر متخصصین ارتودنسی از بریس های لینگوال برای اصلاح ارتودنسی قدامی و دندان هایی که هنگام لبخند زدن قابل مشاهده هستند استفاده می کنند. با این حال، موارد مهم و پیچیده تر را می توان با آنها درمان کرد.

ارتودنسی 2 دندان جلو به تنهایی نمی تواند؟

اگر مشکلی در فک، نیش یا لثه وجود نداشته باشد، فرد همیشه برای این نوع درمان مناسب است. پاسخ کلی این است که بهتر است در غیر این صورت عمل نکنید. زیرا در بهترین حالت درمان فقط از نظر بصری موثر است و مشکل فک و مشکلات خوردن برطرف نمی شود.

این به این دلیل است که هر فک بالا یا پایین به عنوان یک واحد متصل و یکپارچه شده است. بنابراین حرکت دادن تنها چند دندان روی همه آنها تأثیر می گذارد. بنابراین، متخصصان معمولاً توصیه می کنند یک بریس برای کل فک نصب کنید تا بهترین نتیجه و زیبایی صورت را به دست آورید.

همچنین وقتی فردی لبخند می زند، معمولاً 8 تا 10 دندان جلویی او قابل مشاهده است. گاهی اوقات تمام دندان های بالایی ممکن است در معرض دید قرار گیرند. بنابراین حتی ارتودنسی چهار دندان جلویی نیز خط لبخند را به طور کامل اصلاح نمی کند. در نهایت این سوالی است که با مراجعه به متخصص می توان به آن پاسخ داد.
 

چرا باید ارتودنسی دندان جلو را جدی گرفت؟

برخی از دندان های نامرتب معمولاً نتیجه شلوغی یا کوچکی دهان است. دلیل دیگر از دست دادن دندان های دوران کودکی است. اگر بیمار قبل از اینکه دهان و دهان بتواند دندان های بالغ را در خود جای دهد دندان های شیری خود را از دست بدهد، دندان های شیری در وضعیت نامناسبی قرار می گیرند.

علاوه بر این، ممکن است به دلیل بلع نامناسب یا فشار زبان، دندان های جلویی نامرتب باشند. عادات نادرست بلع باعث می شود که زبان روی دندان های جلویی فشار بیاورد و در نهایت آنها را حرکت دهد.

اگرچه ازدحام بیش از حد ممکن است یک مشکل سطحی به نظر برسد، اما تمیز کردن نامناسب دندان می تواند منجر به مشکلاتی مانند رشد بیش از حد باکتری ها و در نهایت پوسیدگی شود. همچنین اگر دندان های جلویی نامنظم باشند و تنها یک دندان بیشترین نیرو را تحمل کند، احتمال شکستگی وجود دارد که بسیار دردناک است.

سرانجام

امیدواریم زمانی که درک بهتری از ارتودنسی دو فرونتال و چهار فرونتال، گزینه های موجود و هزینه های آن داشته باشید، بتوانید با سرعت بیشتری نسبت به رفع مشکل اقدام کنید. حتی کوچکترین مشکلات دندانی و دهانی می تواند عوارض جدی ایجاد کند و هزینه بیشتری داشته باشد.

ادامه: https://realtimedentist.com/1401/12/متخصص-ارتودنسی-دندان-در-تهران/ 
 

برچسب : ,
نوشته شده در دوشنبه 19 تير 1402 توسط خاور نیوز | لينك ثابت |
عناوين آخرين مطالب ارسالي
» آهنگ جدید سامان جلیلی به نام «جاده»
» آهنگ جدید سینا حجازی به نام «برمودا»
» برای تقویت اسپرم چه بخوریم؟
» رنگ کردن و استفاده از مو
» آهنگ جدید مجید رضوی به نام «این همه دوست دارم یادت میشه نره»
» خرید ملک در قبرس شمالی (بهترین قیمت ملک در قبرس)
» دما باید به دقت کنترل شود
» امنیت فیزیکی چیست؟ معرفی تهدیدات و ریسک های Physical Security
» انواع دستگاه فتوکپی
» تاثیر روانشناسی آموزشی در بهبود آموزش و پرورش
» آهنگ جدید معین زد به نام «من خوابم نمیبره دیگه خوابم نمیبره
» A - Z از فالوور اینستاگرام فالونیک
» آنچه باید از معلمان خود درباره باغ پرندگان اصفهان پرسیده داشته باشید
» دبی مال بد است. اما بهتر است به احتمال زیاد درباره آن اضافی بدانید.
» معایب و مزایای استفاده از مایکروفر
» دیگر هرگز روستای فیلبند خود را از دست ندهید
» A - Z راهنما خرید فالوور اینستاگرام ارزان
» تشک فنری رویا بونل 1
» انواع رژیم کم کربوهیدرات (کتوز چیست و چگونه به این مرحله برسیم)
» ملافه چه رنگی بخرم؟

صفحات ديگر


درباره وبلاگ




آرشيو مطالب

1403
1402

نظر سنجی



آمار و امكانات

تعداد آنلاین : 1
بازدید امروز : 315
بازدید دیروز : 602
بازدید هفته : 1499
ماه گذشته : 5140
سال گذشته : 66027
بازدید کل : 206618
تعداد پست ها : 48
تعداد نظرات : 1
پیج رنک : PageRank 0 out of 10

0


پشتیبانی

RSS

POWERED BY
blogtez.com