تبلیغات متنی
آزمون علوم پایه دامپزشکی
ماسک سه لایه
خرید از چین
انجام پروژه متلب
حمل خرده بار به عراق
چت روم
ایمن بار
Bitmain antminer ks3
چاپ ساک دستی پلاستیکی
برتر سرویس
لوله بازکنی در کرج
یاد بگیرید دقیقا چگونه پارگی دیسک کمر آخر ماه را ساختیم

صفحه ی نخست

ایمیل مدیر

صفحه خانگی

مشخصات مدیر

RSS

علاقمندی کردن

ذخیره کردن صفحه

منوی اصلی

صفحه نخست
پروفایل مدیر وبلاگ
پست الکترونیک
آرشیو وبلاگ
عناوین مطالب وبلاگ
بزرگترین فروشگاه اینترنتی

خبرنامه



لينك باكس و بنر

پيام مديريت وبلاگ : با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، به سايت خاور نیوز خوش آمديد . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وبلاگ ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما در بهتر شدن كيفيت مطالب وبلاگ ياري رسانيد . براي سريع تر رسيدن به مطلب مورد نظر از آرشيو موضوعي استفاده كنيد همچنين ميتونيد به آرشيو مراجعه كنيد. براي تبادل لينك , لوگو ,بنر يا آر اس اس از طريق نظرات به ما اطلاع دهيد .
یاد بگیرید دقیقا چگونه پارگی دیسک کمر آخر ماه را ساختیم
درباره :

۴- عوارض کبدی: این داروها در دوز کم اثر زیادی بر روی کبد ندارند اما در دوز بالا ممکن است باعث صدمات کبدی نیز بشوند. در دیسک کمر خفیف، علایم و عوارض محدود و عمدتاً یک طرفه می باشند. این وضعیت به بیماران دچار عارضه دیسک کمر کمک خواهد کرد تا ستون فقرات را بهدرستی با بقیه اعضای بدن هماهنگ کنند تا باسن، لگن و ستون فقرات را در شرایط صحیح و مناسبی حفظ شود. خواب آرام و راحت، فشار وارد آمده بر اعصاب واقع در ستون فقرات فرد را به شدت کاهش میدهد. چرا که خواب آرام و راحت، به بدن اجازه میدهد که خود را التیام ببخشد. در انتخاب تشک بست و تشک کلبک مورد نظر خود، این نکته را در نظر بگیرید: زمانی که فشار و وزن بدن به صورت مساوی در تشک تقسیم شود، ستون فقرات در حالت تراز شده قرار میگیرد. به همین دلیل باید در انتخاب تشک خود، نهایت دقت را به خرج دهید. با شناخت درست وضعیت جسمانی خود، میتوانید تشک مناسب خواب خود را تهیه کنید. افرادی که به صورت پهلو می خوابند یک بالش کوچک بین زانوی خود قرار دهند.استراحت کردن در درمان دیسک کمر در منزل بسیار موثر میباشد و درد دیسک کمر شما را کاهش میدهد .

هنگام بلند کردن بارهای سنگین خم نشوید و به جای کمر از زانوها و لگنتان استفاده کنید. توجه داشته باشید که در این حالت همچنان از بالشت مناسب استفاده کنید. جهت تسکین کمر درد میتوانید از کمپرس سرد یا گرم استفاده کنید. مانیپولاسیون یا همان دست کاری حین بیهوشی، یکی دیگر از روشهایی است که برای جا انداختن دیسک کمر استفاده میشود. در این حالت کمترین فشار به ستون فقرات وارد میشود. معمولا در دو روز اول استراحت، فرد نباید کمترین تحرکی داشته باشد و تمامی کارها به کمک مددکار انجام شود و در تمام طول شبانه روز به حالت درازکش و به پهلو باشد. پس از این عمل افراد ظرف مدت چند روز توانایی شروع به کار را دوباره به دست می آورند. این اطلاعات در هنگام انتخاب تشک بست و تشک کلبک مورد نظر، شما را یاری میکند. چون شما سوال کرده بودید من هم پاسخ آن را دادم ولی در کل این جانب طرفدار دنیای مدرن هستم و قاعدتاً داروهایی هم که ما استفاده می کنیم برگرفته از روشهای صدها سال پیش است. خوشبختانه در صورتی که علت درد به درستی و در زمان مناسب شناخته شود، نیازی به استفاده از درمانهای تهاجمی مانند عملهای جراحی جهت درمان دیسک کمر نخواهد بود.

به بیمارانی که مایلند در منزل از درمانهای خانگی استفاده کنند توصیه میشود که در صورت بروز هرگونه علائم عصبی مانند این که نتوانند رو پاشنه پا یا روی پنجه پا راه بروند بلافاصله به پزشک مراجعه کنند. توصیه میشود در هنگام بلند کردن و برداشتن اجسام سنگین، از پاهای خود استفاده کنید. همانطور که شرایط و نحوه استراحت کردن در درمان دیسک کمر بسیار تأثر گذار است، برخی از عادات روزمره و همچنین نحوه زندگی هم میتواند در کاهش کمر درد نیز مؤثر واقع شوند. با گسترش حوزه نورو ساینس نوع نگاه به درد و نحوه کنترل آن تغییر کرد. نکته حائز اهمیتی که افراد مبتلا به دیسک کمر باید در نظر داشته باشند این است که توصیه میشود اصلاً به شکم دراز نکشند، چراکه این حالت موجب افزایش کمر درد شده و سبب فشار در عضلات پشت خواهد شد. فشار وارد آمده بر این اعضاء، در طول شب از روی آنها برداشته میشود.

عوامل زیادی وجود دارند که جهت جلوگیری از ابتلا به دیسک کمر، باید به آنها توجه داشت که در ادامه به آن خواهیم پرداخت. این مفاصل به ستون فقرات اجازه خمشدن و پیچخوردگی میدهند و از لغزش بیش از حد به جلو یا چرخش بدون محدودیت پشت جلوگیری میکنند. برای جلوگیری از آسیب مستقیم پوست، یک حوله یا یک پارچه را بین سطح پوست و کیسه یخ خود قرار دهید. یعنی حتی برای دستشویی بیمار از تخت خارج نشود و اگر امکان گرفتن لگن ندارد فقط برای دستشویی از تخت خارج شود و غذا را نیز در حال نیم نشسته بخورد . این دردها تا جایی فرد را تحت فشار قرار میدهند، که او خوابیدن در حالت نشسته را به مراتب ترجیح میدهد.اما نحوه استراحت پس از تشخیص بیماری، در درمان دیسک کمر ، و دیگر بیماریهای ستون فقرات، تاثیر به سزایی دارد. نحوه استراحت روی چنین صندلیهایی بسیار خشک و محدود است. تمرینات کششی (مثلا کشش همسترینگ ایستاده/خم شدن در ناحیه کمر/ رسیدن به انگشتان پا) که فشار غیرضروری را روی دیسک وارد میکند. در طب ایرانی نیز این بیماری با عنوان عرق النسا مطرح گردید و به معنی ریخته شدن مواد بیماری زا در مسیری با عنوان عرق النسا شناخته شد.

بنابراین همه افراد دیسک کمر دارند و منظور از دیسک کمر فتق یا بیرون زدگی دیسک کمر می باشد که البته یکی از صعب العلاج ترین بیماری های ستون فقرات می باشد که در عین حال قابل درمان است. تاکید می کنم در برخی مواقع فتق دیسک کمر دردی در کمر ایجاد نمی کند ولی دیسک باعث ایجاد درد پا و درد در ناحیه ساق پا و یا ران فرد شود. از صدها سال پیش هنگامی که یک فرد دچار کمر درد می شد اطبا و حکیمان شاخه های درخت بید را بر روی کمر بیمار قرار میدادند. در این شرایط، فرد برای درمان دیسک کمر، یا حتی درمان سیاتیک، روشهای بسیار کارآمد و ملایمتری را پیشرو دارد. در صورت نیاز فرد باید به عنوان اولین اقدام در درمان دیسک کمر، به دنبال انتخاب تشک راحت و مناسبی باشد. شما میتوانید برای اطلاعات بیشتر در مورد انواع درمان ها ، با کارشناسان کلینیک میر تماس گرفته و با بهترین متخصص ارتوپد ، قرار ملاقات تنظیم کنید تا وضعیت دیسک کمر و ناتوانی شما بررسی شود و نسبت به بهترین روش درمان دیسک کمر اقدام شود. اما بهترین موقعیت خوابیدن برای افراد مبتلا به دیسک کمر، خوابیدن به پهلو نیز میباشد.

اما چنانچه نمیتوانند در موقعیت دیگری بخوابند، بهتر است یک بالشت زیر شکم و پهلوی خود قرار دهند. ولی در کل بهتر است که بیماران از داروهای مدرن استفاده نمایند. استرس میتواند احساس درد را افزایش داده و بر کیفیت خواب نیز بسیار تأثیرگذار باشد؛ بنابراین پیشنهاد میشود از تکنیکهای آرامسازی برای مدت چند دقیقه در زمان عصر یا شب جهت رفع استرس استفاده کنید، چراکه انجام این کار میتواند در رفع استرس بسیار مفید باشد. اگر لگن پهنی دارید، باید تشک نرمتری را از میان نمونههای موجود انتخاب کنید. خم شدن فشار فراوانی را به دیسکهای بین مهرهای وارد میکند؛ بنابراین چنانچه سعی کنید در حالت خم شده جسم بسیار سنگینی را بلند کنید، نیروی وارده به احتمال قریب به یقین باعث پارگی دیسک کمر خواهید شد. دیسک ها باعث جذب و خنثی شدن نیروهای وارد شده به ستون فقرات می شوند. در صورتی که به پهلو می خوابید بهتر است یک بالش میان زانوهای خود قرار دهید تا کشش کمتری در ناحیه لگن اتفاق بیوفتد .اما بهترین وضعیت برای بدن خواب حالتی است که ستون فقرات در راستای خود قرار بگیرد و انحنای طبیعی خود را داشته باشد .

در بیمارانی که دردهای انتشاری دارند استفاده از داروی گاباپنتین ویا پره گابالین و یا براندهای خارجی آن ماند لیریکا، از بهترین داروها درمان دیسک کمر مطرح می باشند. در این شرایط توصیه میشود که از بهترین بالشت برای دیسک کمر استفاده کرده و آن را زیر زانو قرار دهید. به این صورت که بعد از درازکشیدن، پشت را خم کرده و در بهترین حالتی که در آن احساس راحتی میکنید قرار بگیرید و بالشت را میان دوزانو بگذارید. اگر تشک بیش از اندازه نرم باشد، وضعیت تراز را در ستون فقرات به هم می ریزد. دورههای طولانی دراز کشیدن، منحنی لوردوتیک طبیعی (شکل C معکوس) پایین ستون فقرات شما را تغییر میدهد و آن را صافتر میکند و مکانیک طبیعی ستون فقرات شما را تغییر میدهد. گرفتگی عضلات کمر، دردهای کمر و دیگر عارضههای به وجود آمده در ستون فقرات میتواند لذت یک خواب شیرین شبانه را به رویایی دست نیافتنی تبدیل کند.

و با دردهای شبانه ناشی از گرفتگی عضلانی و دردهای ستون فقرات بیگانه نیستیم. همین موضوع، گرفتگی عضلات کمر را برطرف میکند. همواره میتوانید با انتخاب یک تشک ارزان و استفاده از بالشتکهای کوچک وضعیت مناسب خواب را شبیه سازی کنید. البته استفاده از داروها باید تحت نظر پزشک تجویز شود. نکته اول اینکه این داروها جنبه درمانی داشته و برای تسکین صرف تجویز نمیشود. انجام این کار باعث از بین رفتن درد کمر و همچنین تسکین علائم دیسک کمر خواهد شد. در این حالت کمر درد شما ناشی از انقباض ناگهانی عضلات کمر است، نه دیسک بین مهره های کمر. مایع بین بافتی شامل مقدار زیادی کاتیون است . این حرکت باعث میشود که مایع دیسک کمر به قسمت میانی ستون فقرات هدایت شود. این سوالی است که همواره مطرح میشود. آووکادو: این میوه برای دیسک کمر عالی است. این کار کمک میکند تا ستون فقرات در یک راستا قرارگرفته و درد در ناحیه کمر به حداقل برسد. تحقیقات همچنین نشان داده است که مراقبت از کایروپراکتیک در درمان درد گردن و سردرد نیز مفید است. کمپرس گرم برای رفع اسپاسم عضلانی بسیار مؤثر بوده و همچنین کمپرس سرد نیز به رفع ورم و درد شدید کمک بسزایی خواهد کرد.

همچنین، تغذیه در کاهش وزن نیز مؤثر است. وزن سالم داشته باشید: وزن اضافی و رژیم غذایی نامناسب با التهاب و درد در بدن شما همراه است. کمربندهای طبی حرکات ریز اضافی در یک بخش خاص از ستون فقرات یا شکستگی مهره را محدود میکنند، در نتیجه درد ناشی از تنش عضلانی و مفاصل تحریک شده یا ریشههای عصبی کاهش مییابد. عفونت ایجادشده در دیسکها باعث التهاب و تورم شده و فشار بسیاری را بر روی دیسک وارد میکند که در نهایت منجر به درد شدید کمر میگردد. ماساژ درمانی باعث افزایش سرعت جریان خون، جذب مواد مغذی و اکسیژن توسط سلول های بدن، ترشح مسکن اندروفین و در نهایت تسکین درد های مزمن و کمردرد می شود. سلول هایی که در لایه های خارجی قرار گرفتن بیشتر شبیه فیبروبلاست و سلول هایی که در لایه های داخلی قرار گرفته اند بیشتر شبیه کندروسیت ها یا سلولهای غضروفی هستند. در شرایط عادی فقط ۲ میلیمتر از قسمت خارجی حلقه دیسک به وسیله اعصاب سمپاتیک دورعروقی عصب گیری می شود.

لطفا در این ورزش دقت کنید فقط باسن بچرخد ولی کمر از روی زمین بلند نشود . علیرغم شدت درد دیسک جابهجا شده، اکثر افراد فقط با چند هفته یا چند ماه مداومت بر روشهای خانگی، بهمراتب احساس بهتری خواهند داشت. نخستین قدم در درمان دیسک کمر و درد سیاتیک استفاده از تشک مناسب و اصلاح نحوه استراحت بیمار است. در افرادی که مبتلا به دیسک کمر هستند نحوه استراحت کردن یک نکته بسیار مهم در درمان این عارضه اما تنها راه درمان دیسک کمر استراحت نیست . از بلند کردن اجسام سنگین تا زمانی که دیگر فشار روی ریشه عصب وارد نشود باید خودداری کرد. زمانی که شما در حال استراحت هستید، بدن شما باید در آرامترین و راحتترین حالت ممکن باشد تا بیتوانید خستگی جسمانی و روحی خود را برطرف نمایید. به همین دلیل در انتخاب تشک مناسب این نکته را در نظر داشته باشید که تشک مناسب، تشکی است که فشار مضاعفی بر ناحیه لگن وارد نکند. در صورت ایستادن برای مدتزمان طولانی، یکی از پاهای خود را بر روی یک چهارپایه قرار دهید، با انجام این کار فشار واردشده به کمر کاهش پیدا خواهد کرد. اگر تشک بیش از اندازه سفت باشد نیز، فشار مضاعفی را بر ستون فقرات فرد وارد میکند.

برچسب : ,
نوشته شده در دوشنبه 23 مرداد 1402 توسط خاور نیوز | لينك ثابت |
عناوين آخرين مطالب ارسالي
» آهنگ جدید سامان جلیلی به نام «جاده»
» آهنگ جدید سینا حجازی به نام «برمودا»
» برای تقویت اسپرم چه بخوریم؟
» رنگ کردن و استفاده از مو
» آهنگ جدید مجید رضوی به نام «این همه دوست دارم یادت میشه نره»
» خرید ملک در قبرس شمالی (بهترین قیمت ملک در قبرس)
» دما باید به دقت کنترل شود
» امنیت فیزیکی چیست؟ معرفی تهدیدات و ریسک های Physical Security
» انواع دستگاه فتوکپی
» تاثیر روانشناسی آموزشی در بهبود آموزش و پرورش
» آهنگ جدید معین زد به نام «من خوابم نمیبره دیگه خوابم نمیبره
» A - Z از فالوور اینستاگرام فالونیک
» آنچه باید از معلمان خود درباره باغ پرندگان اصفهان پرسیده داشته باشید
» دبی مال بد است. اما بهتر است به احتمال زیاد درباره آن اضافی بدانید.
» معایب و مزایای استفاده از مایکروفر
» دیگر هرگز روستای فیلبند خود را از دست ندهید
» A - Z راهنما خرید فالوور اینستاگرام ارزان
» تشک فنری رویا بونل 1
» انواع رژیم کم کربوهیدرات (کتوز چیست و چگونه به این مرحله برسیم)
» ملافه چه رنگی بخرم؟

صفحات ديگر


درباره وبلاگ




آرشيو مطالب

1403
1402

نظر سنجی



آمار و امكانات

تعداد آنلاین : 1
بازدید امروز : 484
بازدید دیروز : 602
بازدید هفته : 1668
ماه گذشته : 5309
سال گذشته : 66196
بازدید کل : 206787
تعداد پست ها : 48
تعداد نظرات : 1
پیج رنک : PageRank 0 out of 10

0


پشتیبانی

RSS

POWERED BY
blogtez.com