تبلیغات متنی
آزمون علوم پایه دامپزشکی
ماسک سه لایه
خرید از چین
انجام پروژه متلب
حمل خرده بار به عراق
چت روم
ایمن بار
Bitmain antminer ks3
چاپ ساک دستی پلاستیکی
برتر سرویس
لوله بازکنی در کرج
خاور نیوز

صفحه ی نخست

ایمیل مدیر

صفحه خانگی

مشخصات مدیر

RSS

علاقمندی کردن

ذخیره کردن صفحه

منوی اصلی

صفحه نخست
پروفایل مدیر وبلاگ
پست الکترونیک
آرشیو وبلاگ
عناوین مطالب وبلاگ
بزرگترین فروشگاه اینترنتی

خبرنامه



لينك باكس و بنر

پيام مديريت وبلاگ : با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، به سايت خاور نیوز خوش آمديد . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وبلاگ ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما در بهتر شدن كيفيت مطالب وبلاگ ياري رسانيد . براي سريع تر رسيدن به مطلب مورد نظر از آرشيو موضوعي استفاده كنيد همچنين ميتونيد به آرشيو مراجعه كنيد. براي تبادل لينك , لوگو ,بنر يا آر اس اس از طريق نظرات به ما اطلاع دهيد .
A - Z از فالوور اینستاگرام فالونیک
درباره :

در تمامی پلن های ربات ایران سوشال امکانات پایه ای ربات یکسان است اما مدت زمان اشتراک زمانی و خدمات جانبی آن متفاوت می باشد. بنابراین با خرید فالوورهای شبه واقعی در کنار بسته های لایک و بازدید می توانید تمامی تعاملات پیج تان را طبیعی نشان دهید. قبل از این من اعتمادی به ربات های اینستاگرامی نداشتم و همیشه می ترسیدم اکانتم بسته شود. 6- استفاده از روش های جذب فالوور پرطرفدار در شبکه های اجتماعی: مثلا قرار دادن لینک صفحه اینستاگرام خود در بیوگرافی توئیتر یا در پروفایل فیسبوک خود. فالوور ها اصلا کاربری ندارند که بخواهد پیج شما را پسند کند و یا نکند و در نتیجه هیچ واکنشی در برابر پیج شما بجز بالا بردن افزایش بازدید کاربردی دیگر نخواهد داشت. خرید فالوور فعال ایرانی تضمینی شما را قادر می سازد تا به نوعی صفحات فعلی خودتان را در اینستاگرام به هر تعدادی که در مالکیت داشته باشید مجهز نمایید. به طور کلی هر فعالیتی که بیش از حد معمول در اینستاگرام انجام شود خلاف قوانین اینستاگرام است. سایت خرید فالوور یک شرکت مشتری مدار است که در آن همیشه حق با مشتری است. اگر یک پیج تازه کار و یک کسب و کار نوپا هستید که هنوز درآمد خاصی نداشتهاید و نیاز دارید که تعداد دنبالکنندههای پیج خود را افزایش دهید، فالوور ارزان مناسبترین گزینه برای شما است. اینستاگرام آنالایتیکس اطلاعات بسیار ارزشمندی در اختیار شما قرار می دهد که برای جذب فالوور بیشتر و بالا بردن فالوور اینستاگرام به شما کمک زیادی می کند. مجموعه رادیب خدمات زیادی در حوزه دیجیتال مارکتینگ ارائه می کند که یکی از این خدمات مربوط به اینستاگرام است. امید از انجام چنین کاری این است که آن حساب های کاربری هم شما را فالو کنند. به این نکته توجه کنید که اگر بخواهیم محصولات و خدماتتان را به صورت اینترنتی بفروشید حتماً باید کاری کنید تا مخاطبان تان به شما اعتماد کنند.

محتوای اینفلوئنسرها محتوای ثابت و مشخصی نیست و شما ممکن است در طول روز با ویدئوهای عجیب و غریبی مواجه شوید که هیچگاه به ذهنتان خطور نمی کرده است تا کسی در مورد همچین موضوعی تولید محتوا کند. شخصا این ربات را تست کرده ام و از نظر قابلیت و امکانات چیزی کم و کثر ندارد. از طرفی اگر هرچه امکانات ربات اینستاگرام مد نظرتان بیشتر باشد هم تعامل با دیگر کاربران بیشتر می شود که مستقیما باعث افزایش فالوور بیشتر می شود و هم فعالیت اکانت شما در اینستاگرام طبیعی تر جلوه داده می شود. فروش فالوور کلاب هاوس در فالو جت به شکل خیلی سادهای انجام می شود و شما می توانید با انتخاب پلن افزایش فالوور کلاب هاوس که مدنظرتان هست، فقط با چند کلیک اقدام به ثبت سفارش کنید و با درگاه پرداخت مد نظرتان هزینه آن را پرداخت کنید تا در کمترین زمان ممکن فالوورهای کلاب هاوس به حساب شما اضافه شوند. یکی از مزیت های فالوجت زمان بندی ارسال پست در اینستاگرام برای هر تعداد اکانتی که مد نظرتان باشد است. یعنی شما اگر سه اکانت اینستاگرام نیز داشته باشید برای هر سه آن ها می توانید پست های زمانبندی شده برای انتشار تعیین کنید. یکی از بهترین ربات های اینستاگرام ربات اینستا ربات است که شخصا ازش استفاده کرده ام و همینطور مشتریان زیادی دارم که هم اکنون ازش استفاده می کنند. کایلی جنر (Kylie Jenner) معروف ترین زن اینستاگرام است که جز افرادی است که بالاترین فالوور اینستا را دارد! به همین دلیل نیاز است قبل از خرید لایک ارزان اینستاگرام از فروشنده سوالات لازم را بپرسید. زمانی که کاربری را در اینستاگرام فالو میکنید، احتمال زیادی وجود دارد که او نیمنگاهی به فید شما بیندازد. شخصا از این ربات هم استفاده نکرده ام و افرادی که تاکنون از این ربات استفاده کرده اند ناراضی نبوده اند.

وقتی از ربات حرف می زنیم دیگر بحث فالوورهای فیک از میان می رود و کاملا مطمئن هستید که آنهایی که شما را فالو کرده واقعی و به خواست خودشان بوده است. خیلی جای تعجب ندارد که او را در لیست پیج های با بیشترین فالوور اینستا ببینیم. نقشهای او در فیلمهایی مانند جومانجی، جزیره اسرارآمیز، رمپیج و هرکول در کنار موفقیتهای ورزشی، وی را به شهرت ویژهای رساند. فالوورهای ارزان قیمت دیجی ممبر با داشتن کیفیت بالا، کمترین ریزش را نیز دارند. پنل های فالوو فیک رایگان زیادی در سراسر وب وجود دارد ولی بعد از چند روز کار با آنها متوجه تفاوت کیفیت سرویس فالوور فالولند می شوید. همچنین میتوانید با شارژ مبلغ بالا، مقدار قابل توجهی شارژ رایگان از مدیریت دریافت نموده و در نتیجه هزینه هر کا برای شما ممکن هست نصف قیمت هم تمام شود. به طور متوسط، پاداش از یوتیوب برای 1000 دیدگاه (همچنین به عنوان CPM شناخته می شود - هزینه در هر هزار) بسته به مکان بینندگان و مخاطبان هدف از 0,5 تا 6 دلار متغیر است. یکی از راه ها ایجاد یک آدرس ایمیل خاص برای کارمندان است تا عکس ها، ویدئو های کوتاه،memes و hyperlapses و چیزهای دیگر خود را ارسال کنند. این کار بخصوص در فضای مجازی بسیار دشوار است زیرا شناخت این افراد با تاکتیک های زیادی امکان پذیر است که بصورت دستی قاعدتا امکان پذیر نیست. البته پیشنهادی که من برای تست ربات های اینستاگرام به شما می کنم این است که حتما از یک اکانت فیک برای این کار استفاده کنید. در پیج اینستاگرام این هنرمند کشورمان بیشتر تصاویری از حضور در جشنواره های مختلف ، گریم های مختلفش در نقش هایی که قرار است ایفا کند و تصویری از دخترش به چشم میخورد. تعدادی هشتگ تخصصی و پرجستجو برای کسب و کار خود پیدا کنید؛ البته نه به این معنا که برای همۀ پستهایتان فقط از این هشتگها استفاده کنید.

پس یک ربات خوب اینستاگرامی باید گزارش های دقیق را حتی به صورت لحظه ای به شما ارائه دهد و مهمتر از آن باید گزارش دقیقی از بازدهی اهداف مورد فعالیت را به شما نشان دهد تا متوجه شوید افراد هدف شما چقدر برای شما بازدهی داشته اند. من قبلا از ربات نینجاگرام دارای لایسنسش رو استفاده می کردم خیلی خوب بود. امکانات ربات اینستاگرام کاربر مجازی خیلی بیشتر از ربات های دیگر است، زیرا طی سال های اخیر، ربات های مختلف؛ به خاطر مشکلاتی که اینستاگرام برای آنها ایجاد کرده بود دست از فعالیت کشیده بودند اما ربات کاربر مجازی در این مدت فعال بوده و بخاطر مشتریان زیادی که جذب کرده است امکانات متعددی به ربات خود افزوده است. و این اتفاق بسیار خوبی برای شما خواهد بود چون بدون هیچ کار خاصی، فالوورهای روح را از پیج خود حذف می کنید. هشتگ ها یکی از راههای پیدا کردن شما توسط کاربران محسوب میشود، بنابراین اگر در کپشن پستهایتان بطور مناسب از آنها استفاده نکنید، یک شانس بزرگ برای دیده شدن را از دست میدهید. طبیعتاً هرچه تعداد کاربرانی که با این صفحات در تعاملند بیشتر باشد، باعث دیده شدن بیشتر این کسب و کارها خواهند شد. توجه کنید که با یادگیری اصول کسب درآمد از اینستاگرام آکادمی نوین، تعامل با مخاطبان برای رسیدن به فروش را یاد میگیرید. علاوه بر این در صورتی که با مخاطبان خود تعامل برقرار کنید و پاسخگوی آن ها باشید؛ می تواند کمک بزرگی به رشد کسب و کار خود و ایجاد یک اعتماد دوسویه کنید و در یک کلام فروش بیشتری را تجربه کنید. همانطور که می دانید هرچه تعامل افراد با استوری های شما بیشتر باشد، اینستاگرام استوری های شما را به افراد بیشتری نشان می دهد.

اگر هم می خواهید ویدیوهای شما بیشتر دیده شوند، حتما زیرنویس را به آنها اضافه کنید؛ چون اکثر افراد دوست ندارند با صدای بلند مخصوصا در مکانهای عمومی، ویدیو تماشا کنند. بهترین چیز در مورد اینستاگرام این است که به خودی خود مانند یک میکروبلاگ است که دارای یک جزء بصری عالی است که تعامل بالایی را به همراه دارد. در این قسمت هر تعداد لایکی که دوست دارید می توانید خریداری کنید. تبلیغات هر کسب و کار ، یکی از پرهزینه ترین بخش های آن کسب و کار به حساب می آید. با توجه به پشتیبانی خوب و قابلیت های ویژه ای که این ربات دارد و مشتریان راضی زیادی که حداقل من می شناسم دارد گزینه خوبی برای انتخاب بهترین ربات اینستاگرام است. اگر می خواهید بدون دردسر از یک ربات ایستاگرام خوب استفاده کنید این ربات را به شما پیشنهاد می کنم. در حال حاضر سایت های ایرانی نسخه کرک شده این ربات را در معرض فروش قرار داده اند که از امنیت پایینی برخوردار است و استفاده از نسخه کرک شده به هیچ وجه پیشنهاد نمی شود. اگر قصد استفاده از این ربات را دارید سعی کنید نسخه اصلی آن را از سایت سازنده اش به قیمت ماهانه 37 دلار خریداری کنید. در مجموع سعی کنید سرگرم کردن مخاطبان را یاد بگیرید تا بتوانید از این طریق نیز صدای خود را به مخاطبان بیشتری برسانید. در این مقاله سعی کردم بهترین ربات های موجود اینستاگرام برای افزایش فالوور را به شما معرفی کنم. بمرور که در اینستاگرام فعال باشید، پیج همکاران خود را میبینید، فقط به راحتی از کنار آنها عبور نکنید. به این صورت همیشه با مخاطبان خود در تعامل هستید حتی اگر زمانی که در مسافرت به سر ببرید و به اکانت اینستاگرام تان دسترسی نداشته باشید. به عنوان مثال اگر ربات شما فقط لایک و فالو کند فالوور زیادی نمی تواند برای شما جذب کند چون تعامل کمتری دارد.

سه ربات اولی که در این مقاله به شما معرفی کردم جزء بهترین ربات های اینستاگرام هستند و نظرات مثبت زیادی از کاربرانی که از این ربات ها استفاده کرده اند دیده ام. البته زمانی که بتوان بیشتر از 100 مدل دکوراسیون منزل را در کمتر از 10 دقیقه و در این شبکه اجتماعی مشاهده کرد، واقعا هم به سراغ وب سایت ها رفتن کار هوشمندانه ای به نظر نمیرسد. اگر شما برای پیج کاری خود، فالوور واقعی و فعال بخرید، نه تنها ضرر نخواهید کرد، بلکه در مدت زمان بسیار کوتاهی می توانید سود فراوانی از فالوور های واقعی پیج خود بدست آورید. صفحات کاری در این رسانهها، به معرفی و تبلیغ خدمات و محصولات خود پرداخته و با مخاطبان هدف خود به بهترین شکل ممکن در تعامل هستند. یکی از مزیت های ربات اینبو تشخیص دادن افراد آنلاین در اینستاگرام برای تعامل بیشتر با آن هاست. لایک کامنت به این معناست که افراد پس از مطالعه کامنت شما در اینستاگرام آن را لایک کنند البته در صورت تایید و مورد قبول بودن آن برای هر مخاطب … ۲۰ روزه ارسال تیکت زدم به پشتیبانی هر دو ربات هیچکدام جواب ندادن. را بررسی نماییم. لازم به ذکر است که فالوور خارجی به افرادی اطلاق می شود که واقعی و فعال بوده و از کشوری غیر از ایران می باشند. مثلا پنل ربات هوشمند اینستاگرام، پنل ربات فقط برای ارسال پیام دایرکت یا پنل ربات فقط برای ارسال کامنت تبلیغاتی که تعرفه ماهانه هر کدام 70 هزار تومان می باشد. در ادامه این محتوا بیشتر درمورد هر سلبریتی و میزان فالوور آن صحبت می کنیم. و از آنها بخواهید با لایک کردن، گذاشتن کامنت و یا ارسال پست برای دوستانشان به بازدید بیشتر محتوایتان کمک کنند و در عین حال جایزه بگیرند. حال این سؤال وجود دارد که به جای جذب فالوور بیشتر، پیج بخریم یا خیر؟

برچسب : ,
نوشته شده در سه شنبه 25 مهر 1402 توسط خاور نیوز | لينك ثابت |
آنچه باید از معلمان خود درباره باغ پرندگان اصفهان پرسیده داشته باشید
درباره :

Free photo overhead aerial drone shot of a narrow desert road with a car on the side of the road قدمت چهارباغ عباسی به دوران شاه عباس اول صفوی برمیگردد. کاروانسرای مادر شاه که همان هتل عباسی امروز است بههمراه بازار هنر و مدرسه شاه سلطان حسین (مدرسه چهارباغ) این مجموعه سهگانه را تشکیل میدهند. مجموعه امیرچخماق همه دیدنیها را در خودش دارد. شاید برات جالب باشه که بدونی این بازار طولانیترین بازار شهر یزد به حساب میاد و تو دل اون همه جور چیزی گیر میاد. امروزه به حوزه علمیه تبدیل شده است، ساختمانی دو طبقه با ۷۸ حجره است که جزو آثار ملی ثبت شده نیز میباشد. میباشد. امروزه از این بنا به عنوان چایخانه و رستوران سنتی استفاده می شه. معماری سنتی این فضا با وجود کاشیهای لاجوردی به کار رفته در آن، واقعا آرامبخش است و مسیر راه پله ورودی حمام و پاگردها، کاملا روشن و چراغانی است. حمام خان دالانی دارد که به سربینه ای میرسد. قدمت این بنا به حدود ۲۰۰ سال قبل برمیگردد، بنابراین باید آن را متعلق به دورهی ناصر الدین شاه دانست؛ دستور ساخت آن توسط حاکم یزد محمد تقی خان بافقی صادر شد و در سال 1212هجری قمری در زمینی به مساحت هزار و صد متر مربع کلنگ ساخت اینا به زمین زده شده که طی سال های آینده بخش های مختلفی به آن افزوده شده و در نهایت به محلی برای استحمام و نظافت، رفع خستگی، گذراندن اوقات فراغت و حتی گفتگو و حل مسائل و مشکلات روز تبدیل شد. ورود و خروج به حمام از طریق راهرویی به نام دالان صورت میگیرد که پس از آن به فضای بزرگی به نام سربینه وارد می شوید که سقف آن گنبدی شکل است و نور داخل حمام را تامین میکند، در این فضا سکوهایی برای نشستن وجود دارد و دیوارهای آن مزین به نقاشی های زیبایی شده که عمدتا مربوط به دورهی قاجار هستند سربینه در گذشته محلی برای تعویض لباس و آماده شدن برای ورود به گرم خانه بوده که برای رفتن به سمت این مکان باید از محلی به نام میان در عبور کنید؛ گرم خانه که محل اصلی استحمام بوده با ورود به آن سقف گنبدی شکل با ستون های متعدد و استخری بزرگ نظر شما را به خود جلب می کند، ازبخش های دیگر حمام خان میتوان به فضایی به نام تون اشاره کرد که دخمه ای برای سوزاندن هیزم و گرم کردن آب بوده، خزینه نیز سالنی سرپوشیده پر از آب گرم است.

بادگیر باغ دولت آباد بلندترین بادگیر جهان با ارتفاع 33 متر است که این توانایی را دارد که فضای اطاف را مانند یک کولر امروزی، خنک کند. گفته میشود که سنگهای مرمر سبز را به به دستور لطفعلیخان زند از مراغه به شیراز آوردهاند. اما در یزد به معنی کوچه هایی مسقف و سر پوشیده گفته می شود که بیشترین کوچه های به اصطلاح ساباط را می توانید در بخش بافت تاریخی مشاهده نمایید. به همین دلیل به این بنا، ساختمان تابستانه، عمارت بادگیر و یا کوشک گفته میشود. امروزه کافهای به نام کافه هوگو در این عمارت قدیمی فعالیت دارد. بین گل مربعی بربالای راهرو ودست راست کلمه " الله " به خطّ کوفی ، داخل آن نیز با همین خط (دوطرف مقابل هم ) سورهفاتحه وبر بالای کلمه مذکور در یک خط مستقیم " اعوذبالله من الشیطان الرجیم " و " بسم الله الرحمن الرحیم " نوشته شده است .مقابل کتیبه مذکور در فوق، کلمه "محمد" به خطّ کوفی قراردارد. این حمام نیز توسط شخص میرزا محمد تقی خان بافتی در سال ۱۱۷۰ تاسیس شد و نمایانگر معماری زیبا و شاخص عهد قاجاریه است. در عهد سلجوقیان تا عهد مغول هنر آجرکاری نقشی شاخص و بارز را در معماری اسلامی ایفا می کند.

آب انبار موجود در بازار دروازه مهریز، جزو آثار ملی ثبت شده ایران است و از حیث تاریخی و گردشگری بسیار شاخص و خود بنایی منحصر بفرد است. برخلاف نام آن که به نظر میرسد محصولات مرتبط با کاشی و کاشی کاری در آن موجود باشد، بازار کاشی گری در واقع راستهی آهنگران است که از حرفههای قدیمی و بومی یزد میباشد. توی بخش شمال شرقی این میدون هم مدرسهای به اسم مدرسه شفیعیه قرار داره که اون هم از بناهای دیدنی یزده. یزد از شهرهای باستانی ایران با فرهنگ و تمدن کهن که قدمت آن به بیش از سه هزار سال می رسد این شهر خشتی بعد از ونیز ایتالیا عنوان دومین شهر تاریخی جهان را دارد از این رو آثار تاریخی با معماری های منحصر به فرد فراوانی در یزد می توان پیدا کرد یکی از این بناهای تاریخی در آن حمام خان است که نام اصلی آن گرما به نور بوده، اما از آن جایی که این حمام بیشتر مورد استفادهی بزرگان شهر و خان و خانزاده ها بوده به این نام معروف شده، این حمام قدیمی با معماری ساده و زیبای خود نقش مهمی در شناخت تاریخ و معماری قدیم کشور داشته، که نمونه های آن نیز در جای جای کشورمان یافت می شود اما این حمام با معماری منحصر به فرد خود نه تنها یکی از مهم ترین آثار تاریخی یزد است بلکه توانسته به یکی از جاذبه های گردشگری یزد تبدیل شود که در فهرست آثار ملی کشور نیز به ثبت رسیده است. البته آنچه مسلم است در آن زمان، این مکان نقش حسینیه را نداشته، چون ساخت چنین فضاهایی از زمان صفویه به بعد در ایران رواج پیدا کرده است. پس از آن پادشاهان قاجار نیز به این میدان توجهی نداشتند زیرا اصفهان بعد از صفویه دیگر پایتخت ایران نبود. صفویه را می توان به عنوان شکوه و عظمت در معماری اصفهان دانست چرا که شاه عباس شکوه و معماری ویزه ای را به این شهر تقدیم کرد.

یکی دیگر از بخشهای بازار خان، راسته زرگران است که در آن طلا و جواهرات مبادله میشود. در راسته یا بازار قیصریه میتوان انواع پارچههای سنتی یزد را مشاهده و انتخاب نمود. در راسته کاشی گری انواع محصولات فلزی، مثل ابزارآلات به فروش میرسد. در این واحد بیمار زیر نظر دامپزشکهای خبره مداوا میشوند، همچنین واکسیناسیون کل پرندههای باغ و نظافت و بهداشت و ضدعفونی کل مجموعه باغ پرندگان نیز به عهده این واحد است. در پایان پیشنهاد میکنیم اگر تاکنون گذار شما به این باغ افتاده و خاطرههای خوشی از تماشای پرندگان و حیاتوحشِ این باغ دارید، در قسمت نظرات برای ما و دیگر خوانندههای ره بال آسمان از این خاطرههای خوش بگویید و تجربههای سودمند خود از بازدید از باغ پرندگان اصفهان را با ما و دیگر خوانندهها به اشتراک بگذارید. اگر به بازار خان یزد میروید، پیشنهاد میدهیم یک کاسه عدسی سنتی و خوشمزه نیز خودتان را مهمان کنید تا یزدگردی طعم دلچسبش را هم به شما نشان دهد. ق به حكمرانی یزد رسید - ساخته شده است. مدرسه ضیائیه در سلسله ایلخانیان بنا نهاده شد و در مورخ 23 اسفند ماه سال 1346 شمسی به ثبت ملی رسید. یکی از نکات قابل توجه در مورد این مسجد این است که قدیمی ترین کاشی کاری موجود در بنا در هشتی ورودی شرقی است و مربوط به سال 1364 شمسی است. هیئت عزاداران حسینی کوی چهار منار یکی از هیئتهای قدیمی یزد است که قدمت تأسیس و بنیاگذاری آن به حدود ۱۴۰ سال پیش میرسد و جمعیت فعلی عزاداران آن ۱۲۰۰ نفر است که آقایان علی فرهنگ دوست، علی محمد کوهپایهای زاده (مصدق)، علیرضا کریمی، عباس کفاش، رضا فرهنگ دوست به عنوان اعضاء هیئت امنا فعلی هیئت مشغول به کار هستند.

پارچه های مختلف دیگری مانند زر دوزی ها، مخمل، دارایی بافی یا ایکاک و غیره نیز در شهر یزد تولید میشوند. این مجموعه مشتمل بر مدرسه و قیصریه است که همگی آنها جزو نقاط دیدنى شهر محسوب مىشوند. یکی از مشهورترین دیدنیهای یزد که در زمان قاجار ساخته شده مجموعه خان هست. که بدون شک، ارزش تماشا و بازدید را دارند. در شرایط رقابتی، ارزش توسط سطح تعادل عرضه و تقاضا و یا قیمت تعادلی بازار تعیین می­گردد. البته سی و سه پل به جزء نام « پل الله وردی خان» نام های دیگری هم داشته است که در برخی از کتب و اسناد و مدارک قدیمی وجود دارد. این مسجد از قدیمی ترین مساجد ایرانی به حساب می آید که الگویی برای ساخت سایر مساجد چهار ایوانی بوده است. این مسجد باشکوه بر روی آتشکدهای در دوره ساسانیان بنا شده و یکی از زیباترین مساجد دوره تیموری است. مدرسه ضیائیه یزد، سازه باابهت و زیبایی دارد و گنبد بزرگ و باشکوه آن، بیش از هرچیز خودنمایی میکند. در نزدیکی بازار خان یزد واقع شده و از حیث معماری بسیار زیبا و باشکوه است. ۱۳ فروردین ۱۳۹۹ - آتشکده زرتشتیان از پرطرفدارترین بناهای تاریخی یزد به شمار میرود که در این گزارش به ماجرای آتش 1500 سالهی آن پرداختهایم. محمدتقی خان کار ساخت باغ را با ایجاد قناتی به طول ۶۵ کیلومتر آغاز کرد و آب را از مهریز به یزد و محل کنونی باغ دولتآباد انتقال داد.درنهایت این باغ با مساحتی درحدود هفتاد هزار مترمربع با مجموعه ای از ساختمانها، حوضها و آبنماها در میان باغی با گلها و درختان گوناگون ساخته شد.کوشک دولت آباد از مهم ترین بخشهای مجموعه به شمار میرود که بادگیر بلند دولت آباد بر روی آن قرار گرفته است که با ارتفاع ۳۳/۸ متر بلندترین بادگیر خشتی شناخته شده در جهان است. همان طور که اشاره شد، بازار خان بخشی از یک مجموعه است که با همین نام خوانده میشود.

بازارچه قیصریه دو در چوبی بزرگ و نفیس دارد که هنوز هم توسط آن باز و بسته میشوند. اگر تمایل دارید تمام حجرهها باز باشند، بهتر است بعد از ظهرها و پیش از غروب آفتاب به بازار بروید. این سردر یک بار فرو ریخته اما بعد ها مورد مرمت قرار گرفته و شکل امروزی به خود گرفته است. اکنون دیگر آتش مقدس زرتشتیان در آتشکده ای درون یک بنای بزرگ تاریخی که با کمک و و وقف و هدیه عده ای از زرتشتیان آن زمان ساخته شده، نگهداری می شود و توسط نگهبان آتش که هیربد نامیده می شود و برای روشن ماندن آتش هر بار باید چوبی را به درون آتش بیاندازد؛حفاظت می شود. میله قپق که دارای ارتفاعی حدود 40 متر بود ولی در دیگر اثری از آن در مرکز میدان دیده نمی شود. بعد از آن، از این میله ها برای پر کردن آب انبار مسجد برای وضو گرفتن استفاده شده است. مدرسه ضیائیه در سال 631 هجری قمری به وسیله عارف نامدار آن زمان، ضیاءالدین حسین رضی در ویرانه های زندان اسکندر تاسیس و بعد ها توسط پسرانش تکمیل گردید. حمام خان معروف به گرمخانه نور، حمامی است بنا شده توسط محمد تقی خان بافقی حاکم یزد به سال ۱۲۱۲ هجری قمری درمیدان خان و در کنار مجموعه خان یزد. مجموعه خان در تاریخ ۲۱ اردیبهشت ۱۳۶۵ با شماره ثبت ۱۷۰۹ به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

محله فهادان یکی از کهنترین و اصیل ترین محله های شهر یزد است که در گذشته از محلات اعیان نشین شهر یزد بوده است. البته که برخی از این حمامها نیز در گذر زمان تخریب و فرسوده شدهاند. آمدهاست. (البته بعدها عده ای خواستهاند در اصل کتیبه دست ببرند و جملاتی را در رد و لعن ابابکر و عمر و عثمان و…در کنار کتیبه افزوده اند.) محراب مسجد از دو بخش تشکیل شدهاست که در قسمت پایینی متصل به کف محراب و در قسمت بالای محراب کلمات «الله احد» و «الله صمد» به خط کوفی مشهود است. می شد. متاسفانه عمر او به دنیا وفادار نبود و همسرش این مجموعه ارزشمند را به اتمام رساند و از همان زمان نام امیرچخماق(امیرچقماق) با این مجموعه گره خورد. مجموعه خان یزد در خیابان امام خمینی، خیابان قیام و محلهی لب خندق قرار گرفته است. ایسنا/یزد معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد در خصوص تداوم برنامه بلند مدت و پیشگیرانه در برابر آسیب عوامل بیولوژیک آتشکده یزد، گفت: تزریق محلول سمی در قسمتهایی از سالن بازدید کنندگان و گهنبارخانه آتشکده یزد اجرا شد. با توجه به جدول (3) مشاهده می­شود که متغیرهای تحصیلات، درآمد، تمایل به حفاظت از میراث فرهنگی و متغیر تأثیر مبلغ ورودی، بر تمایل به پرداخت برای بازدید از مجموعه بناها شامل کاخ عالی قاپو، مسجد جامع عباسی و مسجد شیخ لطف الله و متغیرهای سن، تحصیلات، درآمد و تمایل به حفاظت از میراث فرهنگی بر تمایل به پرداخت برای حفاظت از میدان نقش جهان اثر معنی­دار دارند. زنجیر چینابی طلای یزد، در لیست میراث ناملموس ایران ثبت شده است. طلای شهر یزد 20 عیار است و این دلیل زردی و درخشش بالای آن است. طلای شهر یزد نیز به دلیل کیفیت، دوام و زیبایی آن در ایران مشهور بوده است. حمام خان در خیابان قیام شهر یزد واقع شده است.

ورودی حمام به همراه یک لیوان نوشیدنی چای یا شربت 1500 تومن بود. در مورد باغ چهلستون خوب است بدانید این باغ به تمامی باغهای اطراف خود در آن زمان از جمله باغ های محدوده خیابان چهارباغ و میدان نقش جهان دسترسی داشت و عمارت میانی آن،کاخ چهلستون، از طریق تونلی به همه کاخ های آن دوره اصفهان یعنی کاخ هشت بهشت اصفهان و عالی قاپو متصل بود. سه بنای اصلی این باغ عمارت هشتی، طنبی، سر در می باشد.این بنا از سه شاه نشین با درهای مشبک، اتاقک بادگیر، هشتی و دو اتاق پستو تشکیل شده و شکل کلی بنا به یک هشت ضلعی شبیه است. در رو به روی بادگیر، حوضی وجود دارد که زیبایی خاصی به محیط باغ دولت آباد می بخشد، اگر درانتهای باغ دولت آباد بایستیم میتوانیم تمام بادگیر را در انعکاس آب حوض ببینیم. امروزه اثر خاصی از زندان اسکندر در مدرسه ضیائیه به چشم نمیخورد و تنها یک گودال فرو رفته در بنا وجود دارد که به نظر برخی از تاریخ نویسان سیاهچال زندان اسکندر بوده است. هر کدام از بخشها و تیمچهها نام خاصی دارند. مسجد عتیق اصفهان دارای دو گنبد است که هر کدام از ساختار و ویژگیهای مخصوص به خود برخوردار میباشد.

برچسب : ,
نوشته شده در يکشنبه 23 مهر 1402 توسط خاور نیوز | لينك ثابت |
دبی مال بد است. اما بهتر است به احتمال زیاد درباره آن اضافی بدانید.
درباره :

 

همچنین این مرکز خرید برند های پوشاک معروفی را برای فروش دارد مانند H&M و Sephora، Waitrose. آن ها در کنار خرید اسباب بازی از آکواریومی با ۴۸ متر تونل و تماشای انواع کوسه ها و ماهی های رنگی و عروس دریایی لذت می برند. ولی اگر این هم راضی تان نکرد می توانید به کمک غواصان وارد آکواریوم شوید و در کنار کوسه های آکواریوم، یکی از بی نظیرترین تجربه های زندگیتان را داشته باشید. طراحی زیبای این محوطه به کمک نورهای نئونی رنگی و فضاهای سبز جذاب محیط مناسبی را جهت گذراندن لحظاتی شاد در کنار خانوادهتان فراهم میکند. از دیگر اماکن تاریخی دبی، دهکده میراث هاتا میباشد که ارگ و قلعه 200 ساله ای در آن قرار دارد که بازدید از آن بسیار جذاب است. به طور کلی این مرکز خرید، حدود 140 فروشگاه دارد که گردشگران زیادی همه ساله آن را بازدید می کنند. منطقه بستکیه فعلی دبی نماد حضور چندصد ساله ایرانیان در این شهر است. اگر شما می خواهید به سبک رنگارنگ و آذین شده قدم نهاد قدم بگذارید بهتر است به این پاساژ بروید. البته در بسیاری از فروشگاههای کوچک میتوان با چانه زدن قیمتها را تعدیل کرد اما در فروشگاههایی که به سبک غربی فعالیت میکنند، با توجه به قیمتهای اکثرا متعادل چانه زدن تاثیری در قیمتها نخواهد داشت. برخی از جاذبههای اصلی خرید در اینجا عبارتاند از فروشگاههای بزرگ لنگر، Centrepoint و Debenhams. جاذبههای این دنیا اونقدر زیاده که شاید نتونم همه رو از نزدیک ببینم، ولی بازم برای اون روز رویا پردازی میکنم و همین رویا پردازی باعث شده که موقع نوشتن جوری جزئیات رو توی ذهنم مجسم کنم که انگار قبلا اونجا بودم. سینما ریل دبی مال یکی از ۴ شعبه سینما ریل دبی است که با داشتن ۲۲ پرده سینمایی، امکان به تماشا کشیدن همزمان فیلمهای مطرح روز دنیا را دارد.

در این مرکز خرید لوکس دبی میتوانید انواع کالاهای لوکس را بخرید و یا در سینمای 21 صفحهای آن، فیلمهای مشهور دنیا را تماشا کنید. میتوانید با تور دبی علاءالدین تراول همراه شوید یا سفری شخصی به این شهر داشته باشید و گشت و گذاری بینظیر در بهترین مراکز خرید دبی را تجربه کنید. دبی مال در کنار برج خلیفه که بلندترین برج دنیا است قرار دارد و هر سال بیش از ۸۰ میلیون گردشگر از طریق تورهای گردشگری و یا شخصی را به سمت خود می کشاند. عین دبی نقشی استراتژیک در حمایت از چشمانداز بلندمدت دبی برای تقویت موقعیت جهانی خود بهعنوان یک مرکز کلیدی گردشگری و ادامه ساختن شهرت امارت به عنوان پیشرو در موقعیت های تفریحی و سرگرمی جهانی را ایفا میکند. اگر این قطعه کثیف است و نیاز به تمیز کردن دارد ، بهتر است آن را به یک کارگاه جواهرات ببرید. برای دسترسی به سطح 125، شما نیاز دارید بلیط ورودی برج خلیفه، که همچنین به شما امکان می دهد از سطح 124 بازدید کنید. در حقیقت این مرکز خرید بخشی از پروژه برج خلیفه دبی میباشد. یک باغ وحش و یک محل بازی برای کودکان نیز در مرکز خرید مرکاتو وجود دارد. نام این محل برگرفته ااز یک جهانگرد معروف عرب به اسم ابن است. مرکز خرید ابن بطوطه شامل ۲۷۵ فروشگاه، فان سیتی مخصوص کودکان سالن بولینگ، مجموعه سینمایی با ۲۱ پرده و۵۰ رستوران سنتی و محلی است و یک سالن نمایشگاه بزرگ به نام چاینا کورت نیز دارد که سالانه رویدادهای مهمی را در آن برگزار می کنند. علاوه بر این ها، یک هتل جذاب به نام هتل لاپتیا دبی نیز در این مجموعه چند منظوره به چشم می خورد. یکی از لوکس ترین و مدرن ترین شهرهای جهان، دبی می باشد و دارای جاذبه های گردشگری زیادی از جمله مراکز خرید است زیرا جذاب ترین قسمت هر سفر، خرید و گشت و گذار در مراکز خرید است.

این مکان پس از دبی مال و سیتی استارز بزرگ ترین فروشگاه خاورمیانه است، این مرکز سه طبقه دارد که هر سطح آن به قسمت پارکینگ اتومبیل ها راه دارد، از قسمت های مهم امارات مال علاوه بر فروشگاههای متنوع و جذاب می توان به موارد زیر اشاره نمود:شهربازی،سالن اسکی ،سالن تئاتر، سینما و نمایشگاه های هنری و رستوران، کافه و … اتوبوسهای سریعالسیر بین این سه ترمینال هر نیم ساعت یکبار حرکت میکنند اگرچه برای رفتن به ترمینال شماره دو بهترین راه استفاده از تاکسی است. آثاری که در این دو بخش وجود دارند مطمئنا متفاوت بوده و هر گردشگری بنا به علاقه و میل خود میتواند از هرکدام بازدید کند.بخش تاریخی دبی شامل آثاری تاریخی است که البته قدمت برخی از آنها به زحمت به یکصد سال میرسد. از زمان آغاز به کار در سال ۱۹۷۱، اقتصاد امارات متحده عربی تا حد زیادی به صادرات نفت و گاز آن وابسته بوده است، با این حال، تلاشهای مترقی دولت این امکان را برای سایر بخشها مانند املاک و گردشگری فراهم کرده است. آکواریوم دبی از مشهورترین جاذبههای گردشگری این کشور است که در دبی مال، یکی از بزرگترین پاساژهای خرید دنیا قرار دارد. اسکی دبی دارای ۵ پیست اسکی است که از نظر سختی،ارتفاع و شیب با هم تفاوت دارند.طولانی ترین پیست آن ۴۰۰ متر طول دارد و بیش از ۶۰ متر ارتفاع دارد که باعث میشود این پیست اولین پیست سرپوشیده در دنیا در نوع خود باشد.اسکی بازان و اسنوبورد سواران با هر سطح توانایی از این شیب های مختلف لذت خواهند برد و همچنین اسنوبورد سواران میتوانند با استفاده از لوله ی ۹۰ متری ای بر روی مهارت های نمایشی شان تمرین کنند.کودکان و والدین مشتاق هم میتوانند در پارک برفی که بزرگترین پارک برفی سرپوشیده در دنیا با مساحت ۳۰۰۰متر است،تفریح کنند.

ناحیه بستکیه: ناحیهای تاریخی در دبی که به همراه الشندغه جزء قدیمیترین نواحی امارات محسوب شده و امروزه حکام امارات سعی میکنند این محله را به پارکی تاریخی تفریحی تبدیل کنند. برج کایان که دومین برج مارپیچ بلند جهان است، در محله دبی مارینا قرار دارد؛ علاوه بر آن، برج الیت رزیدنت که در زمان تکمیل ساخت آن در سال ۲۰۱۲،سومین برج بلند مسکونی دنیا محسوب میشد، یکی از جذابیتهای دبی مارینا محسوب میشود. مرکز خرید دبی: بزرگترین مرکز خرید جهان از نظر وسعت کلی و ششمین مرکز از نظر مساحت قابل تجارت است که در کنار برج خلیفه دبی قرار داشته و دارای بیش از ۱۲۰۰ فروشگاه است. مرکز خرید دبی (دبی مال): بزرگترین مرکز خرید دبی است که در سال ۲۰۰۸ افتتاح گردیده و دارای بیش از ۱۲۰۰ مغازه و خردهفروشی است. خط ۵ کیلومتری مونوریل نیز بین هتل آتلانتیس و جومیرا تأسیس گردیده اما به سبب متصل نبودن به خط مترو محدودیت زیای دارد. عبور از برجالعرب و وادی وحش و بسیاری از هتلها و فروشگاهها از خصوصیات این خط است. رو داخل محفظه شیشه ای ببینیند که مشغول شنا کردن ، راه رفتن و یا غذا خوردن هستند ، البته شما اگر از دیدن مارها نمیترسید در قسمت دیگر از این باغ وحش میتوانید انواع مارهای خزنده ، مارمولکها ، سوسمارها کوچک و بزرگ و انواع حیوانات دو زیست را هم از نزدیک مشاهده نمایید . اتومبیل: راه زمینی این کشور از طریق عمان و عربستان صعودی است بنابراین امکان سفر زمینی از طریق ایران میسر نیست. شما پس از مراجعه به این مرکز خرید، با نمادها، معماری ها، هنر و شگفتی های 6 منطقه ای که ابن بطوطه به آن جا سفر کرده است و وصف سفر را مکتوب کرده است، اشنا خواهید شد. در این مرکز خرید، رستوران ها و فودکورت های مجلل به نام The Eatery وجود دارد و در طبقه فوقانی آن، فودکورتی به نام Rooftop وجود دارد که رستوران های فضای باز را شامل می شود.

در این ساحل امکاناتی از جمله خدمات غریق نجات، زمین بازی برای کودکان، محوطه مخصوص باربیکیو و پیکنیک، فضای سبز و یک کتابخانه رایگان وجود داشته گردشگران میتوانند یک روز از سفر خود را در کنار جمیرا بیچ سپری کنند. ابن بطوطه یکی از لوکس ترین مراکز خرید دبی است که با کاشیکاریهای زیبا و باغهای چای سرسبز در فضای باز، تزئین شده است. هر چند جا به جا شدن با مترو در دبی و رسیدن به این نقطه راحت ترین و سریع ترین روش است اما لذتی را در طول جهت برای شما به عنوان گردشگر نخواهد داشت. یک ایستگاه مترو در نزدیکی مرکز خرید امارات مال دبی وجود دارد که بهترین راه برای رسیدن به این مرکز خرید محسوب می شود. اگر ترمز اضطراری قطار را بکشید و دلیلی نداشته باشید، یک هزار درهم جریمه خواهید شد. نام این مرکز خرید از جهانگرد بزرگ عرب (ابن بطوطه) گرفته شده است که ۶۰۰ سال پیش از دنیا رفته و یادآور ارزش های قوی اسلامی است.اگر در تابستان به این مرکز خرید در دبی سر بزنید شاهد کالاهای مخصوص و محلی در زمینه لباس و هنر نیز خواهید بود. آب و هوای این شهر گرم و بیابانی است بطوریکه تابستانهای شرجی و داغی با درجه حرارتی گاه تا ۵۰ درجه را نیز شاهد بوده است.

در ماه های جولای و آگوست نرخ های ارزان تری خواهید یافت، اگرچه این ماه ها به دلیل دمای خفه کننده ای که می تواند به 48 درجه سانتی گراد برسد، زمان خوبی برای سفر به دبی نیست. شهر دبی که به دلیل سرگرم کننده بودن آن شناخته شده است، دارای پارک های آبی زیادی است که تجربیات هیجان انگیزی را به کودکان و بزرگسالان ارائه می دهد. همچنین برای کودکان ، یک مرکز مراقبت از کودکان و همچنین یک پارک سرگرمی و تفریحی شناخته شده به عنوان سیاره جادویی وجود دارد که همه می توانند از آن در تور ارزان لذت ببرند. Breaker’s Bay که بزرگترین استخر موج در خاورمیانه است، یک سرسره آبی ۳۲ متری بهنام Jumeirah Sceirah و Masters Blaster از امکانات این پارک آبی هستند. این مجموعه 250 هزار مترمربع است و در آن 25 نوع سرسره متفاوت وجود دارد. این پارک دارای 7 مدل سرسره است. هنگامی که میخواهید به دبی سفر کنید، بسیار نادر است که به مراکز خرید دبی از جمله بازار طلای این شهر نروید. این پاساژ محل شگفت انگیزی است که پس از گشت و گذار و لذت از خرید خود در یک کافی شاپ نشسته و یک فنجان قهوه اسپرسو سفارش دهید و در سفر تور دبی خرداد 98 لذت ببرید. سپس با سرمایهگذاری در صنعت توریسم، توانست خود را به عنوان یک شهر تجاری موفق در منطقه و حتی جهان، معرفی کند. مرکز دیرا: مرکز تجاری تفریحی بزرگ دیرا که سالانه نزدیک به ۲۰ میلیون نفر از آن بازدید نموده و از امکانات تفریحی آن بهره میبرند. به محض ورود از درب وردی قلعه، یک در بزرگ با میخهای آهنی وجود دارد و دیوارها و برجهای جنگ زده آن گواه منازعات گذشته هستند.هدف اصلی از پیدایش آن عرضه و ثبت زندگی سنتی بود که بخش عمده ای از آن با سرعت در حال محو شدن است.در ورودی موزه، بازدید کننده می توانند مجموعه ای از نقشه های قدیمی خلیج فارس و امارات را همراه با عکسهای هوایی که توسعه شهری قابل ملاحظه دبی را بین سالهای 1960 و 1980 نشان می دهند، مرور نمایند.

جالب است بدانید هرکدام از کابین های این چرخ و فلک، اندازه ای برابر با یک مینی بوس دارند! دبی دینو در واقع نام اسکلتی است که در بخش مرکزی طبقه همکف دبی مال قرار دارد. مال امارات در منطقه البرشا واقع شده است و حدود 630 برند بینالمللی را در خود جای داده است. فستیوال سیتی دبی در نزدیکی ساحل نهر قرار دارد و میزبان بیش از 500 برند و فروشگاه است. مرکز خرید دبی، دارای برند های معروفی مانند گوچی، لوئیز ویتون و غیره است و چندین فروشگاه معروف دیگر را دارد که مخصوص به فروش لوازم آرایش بریتانیا نیز می باشد. مرکز خرید دراگون مارت ۲ (Dragon Mart 2) نیز همچون دراگون مارت اصلی، مرکز خریدی چینی است که در آن انواع کالا از انواع پوشاک و کیف و کفش گرفته تا لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم برقی و الکترونیکی، اثاثیه منزل و… از برندهای چینی عرضه میشود. مراکز خرید دبی، تنها برای خرید نیستند و شامل مجموعه ای از رستوران ها، کافه ها، مراکز تفریح، کالا های شگفت انگیز، بازی، سرگرمی و غیره نیز می باشد که مسافران و گردشگران را شگفت زده خواهد کرد. مرکز خرید دبی مال، از لوکس ترین و بزرگ ترین مراکز خرید در دبی است و فروشگاه های زیادی را شامل می شود و نزدیک به 1200 فروشگاه را دارد. یکی از سرگرمیهای محبوب گردشگران، گشت و گذار در لوکس ترین مراکز خرید دبی است. یک سینمای 22 صفحهای، پیست اسکیت روی یخ و آکواریوم از دیگر امکانات تفریحی این مرکز خرید لوکس است. این فرودگاه دارای سه ترمینال مجهز است که ترمینال شماره یک و شماره سه مستقیما به یکدیگر متصل هستند. همچنین فروشگاه های مواد غذایی زیادی مانند لادوره و کارخانه chese cake در مرکز خرید دبی مال وجود دارد که از خصوصیات این مرکز خرید است.

در این شهر تقریبا برای هر سلیقه و هر مزاجی و البته هر قیمتی میتوان غذایی پیدا کرد! ولی نگران نباشید، تمامی کوسهها در محفظهای مخصوص در داخل آکواریوم، و با برنامه ی غذایی مرتبی نگهداری شده و آسیبی به کسی نمیرسانند. شرکت کشتیرانی ایرانی والفجر هر روزه سرویسهایی بین بندر رشید در دبی و بندر لنگه در برنامه خود دارد. دبی شهری است که با ساخت بلندترین ساختمانها، بزرگترین بازارها، مرتفع ترین رستوران جهان و بزرگ ترین آکواریوم دنیا همواره در پی ثبت نام خود در کتاب گینس بوده است. گفته میشود که طول این زیپ لاین برابر طول ۲۸ زمین فوتبال است و به دلیل این تمایزها توانسته در کتاب گینس نام خود را ثبت کند. در مرکز خرید سیتی سنتر، فروشگاه هایی تخفیفی وجود دارد که به آن Mumuso، Daiso گفته می شود. جای خوشبختی است که اطلاع دهیم در دبی انواع و اقسام هتل ها از دو ستاره تا 7 ستاره را می توانید رزرو نمایید. به دلیل تعداد زیاد بالای فروشگاه های این مرکز، باید از سیستم حمل و نقل استفاده اجاره ماشین در دبی نمایید. بازار السطوة: این بازار شامل تعداد زیادی مغازه کوچک واقع در جنوب غربی بر دبی و نزدیک جاده شیخ زاید است که اغلب مشغول فروختن پارچههای رنگارنگ و لباسهای متنوع هستند. مرکز دیرا: مرکز تجاری دیرا که برای اولین بار در سال ۱۹۹۵ افتتاح گردیده شامل بخش بزرگی از فروشگاهها و خرده فروشیها و نیز چندین هتل و رستوران است بطوریکه مقصد اول بسیاری از گردشگران و علاقه مندان خرید بشمار میرود. اما خط سبز یا Green Line که بعد از خط قرمز راه اندازی گردیده به مرکز شهر و نقاط مرکزی دبی متصل است. بهترین راه برای دسترسی به آکواریوم لاست چمبرز دبی استفاده از مونوریل یا اتوبوس است. مصر، هند، چین، اندلس، پارس و تونس که معماری هر یک از این قسمتها برگرفته از کشورهایی است که ابن بطوطه به آنها سفر کرده است .

برچسب : ,
نوشته شده در دوشنبه 17 مهر 1402 توسط خاور نیوز | لينك ثابت |
معایب و مزایای استفاده از مایکروفر
درباره :



مزایای مایکروفر

استفاده از مایکروفر برای پخت و پز در حفظ خواص غذایی غذا موثر است. این روش پخت مواد معدنی و ویتامین های بیشتری را نسبت به سایر روش های پخت حفظ می کند، زیرا پخت در مایکروویو زمان کمتری برای گرم کردن غذا می برد، پخت و پز در داخل خانه انجام می شود و نیازی به آب نیست. مدت زمان بسیار طولانی در مقادیر کم.مصرف شناخته شده است که آب زیاد، حرارت سطح و پختن بیش از حد مواد مغذی موجود در غذا را از بین می برد.

مایکروویو برای یخ زدایی غذاهای منجمد مانند گوشت، مرغ یا سبزیجات ایده آل است که در چند دقیقه انجام می شود و یکی از مطمئن ترین روش های یخ زدایی است. مزیت دیگر پخت و پز در مایکروویو این است که طعم طبیعی غذا را حفظ می کند، به این معنی که دیگر نمک یا شکر اضافه نمی شود. مایکروویو غذا را با رطوبت خودش می پزد، بنابراین نیازی به اضافه کردن چربی اضافی مانند کره یا روغن نیست.

لوازم جانبی مایکروویو بوش. این ماکروویو غذا را در مدت زمان کوتاهی بدون اضافه کردن آب یا چربی می‌پزد، بنابراین ویتامین‌های بیشتری را حفظ می‌کند و چربی موجود در آن کاهش می‌یابد یا به طور کامل حذف می‌شود. از طرفی در مایکروفر تمام انرژی صرف پخت و پز می شود نه برای گرم کردن ظروف یا کف فر، بنابراین مایکروفر وسیله ای سازگار با مصرف بهینه انرژی است و در صورت نیاز به پخت مقدار زیادی غذا یا فر معمولی شما کاملا پر است، استفاده از مایکروفر مقرون به صرفه تر است.

مزایای مایکروفر

پختن غذا در مایکروویو کوتاه است و میکروب های موجود در غذا نمی میرند و برای سلامتی مضر هستند.  نمایندگی رسمی خدمات لوازم خانگی بوش در ایران به گفته مخالفان، استفاده از مایکروویو در این دستگاه می تواند علاوه بر ضایعات مواد غذایی، افراد را تحت تاثیر قرار دهد و به بدن آنها نیز آسیب برساند. امواج کوتاه مایکروویو باعث انفجار و شکستن ذرات غذا می شود و این مولکول های مضر توسط بدن انسان شناسایی نمی شوند و در متابولیسم بدن شرکت نمی کنند که می تواند باعث سرطان های مختلف شود.

 

برچسب : ,
نوشته شده در يکشنبه 16 مهر 1402 توسط خاور نیوز | لينك ثابت |
دیگر هرگز روستای فیلبند خود را از دست ندهید
درباره :

 

آبشار ایج یکی از جاهای دیدنی رامسر است که به آن آبشار ده قلو هم می گویند. آباد شوید که در آن جادهای فرعی به طول ۵۰ کیلومتر وجود دارد و دارای چندین روستای متصل به هم شامل روستاهای طویر، مرس، کنسدره، فشکور، بیجدنو، ناتر، دالیر و الیت میباشد. همچنین رودی در این روستا جریان دارد که از قسمت جنوبی روستا جریان یافته و سرچشمه رودخانه چالوس میباشد. بنابراین بهترین زمان سفر به فشکور از نظر آب و هوایی فصل تابستان میباشد. ❌❌ چرا باید فشکور را دید؟ ایران ، دهکده رویایی فشکور است. کوه سرد و کوهستانی میباشد، به طوریکه در فصل تابستان نیز برای گرم کردن بدن و منازل از بخاری هیزمی استفاده میشود و در اکثر مواقع دارای پوشش مه غلیظ است که مناطق بسیار زیبا و رویایی را بوجود میآورد و همچنین بارش برف در زمستان گاهی به بیش از یک متر میرسد که باز هم به زیبایی طبیعت این منطقه میافزاید اما روستا خالی از سنکه اجاره ون برای شمال با راننده میشود. در دالخانی شما بیشتر اوقات می توانید مه غلیظی را ببینید که جنگل را فرا گرفته و صحنه ای رویایی و بی نظیر را بوجود آورده است. در دیلمان، گونه های مختلفی از حیوانات مانند پلنگ، گربه وحشی، شغال، گراز، خرس قهوه ای، سمور و چندین مورد دیگر زندگی میکنند و با خیال راحت می توانید در این منطقه بدون هیچ ممنوعیتی بازدید کنید، فقط توجه داشته باشید که اینجا منطقه ای شکار ممنوع است.

بر اساس آثار مختلفی نظیر ابزار و ظروف مسی، مفرغی و سفالی که در این منطقه یافت شده است میتوان پی برد که زندگی غارنشینی از ۲۰۰۰ سال پیش از میلاد در این منطقه وجود داشته است. هر قدر، ارتفاع بیشتر میشود، میتوان خنکی هوا را نسبت به گرگان و حتی پایین دست ناهارخوران هم احساس کرد. از هر سو که به دیدن آبشار آب پری رویان بروید، باید از جادههای اطراف آن گذر کنید. دریاچه سقالکسار فقط ۶۴ متر از سطح دریا ارتفاع دارد و مساحت آن نیز ۱۵ هکتار است که در پشت یک سد خاکی واقع شده است. این عمق حتی محرک آنهاییست که دلشان میخواهد از ارتفاع زیاد به داخل آب شیرجه بزنند. موقعیت قلعه مارکوه به آن چشمانداز بیمانندی رو به دریای خزر، مزارع برنج، مرکبات و باغهای چای ،تپه ها و ارتفاعات سرسبز البرز و روستاهای اطراف و رودخانه نسارود بخشیده است که میتوان ازین ظرفیت بهتر بهره گرفت. در واقع ناهارخوران را میتوان نوعی پارک به شمار آورد که برخلاف پارکهای جنگلی طبیعی، قبل از مطالعه، طراحی و تجهیز به صورت خودجوش برای بهرهمندی از مواهب طبیعی و مناظر موجود آن توسط مردم از زمانهای قدیم استفاده شده است. در این منطقه نقطهای وجود دارد که از بالای آن میتوان تمام تنکابن را دید. پس از عبور از این راهرو محوطهی قلعه نمایان میشود و از آنجا با پشت سر گذاشتن چند پلهی سنگی میتوان به سمت پشت بام بالای دروازه رفت. توجه کنید که این جاده در ناحیه ی شمالی کشور قرار دارد پس بارش باران در بیشتر فصول سال دیده میشود. یکی از آبشارهای خزهای ایران در 5 کیلومتری علیآباد کتول قرار دارد.

با رسیدن به سیاهکل باید مسیر ۴۵ کیلومتری را به سمت دیلمان از میدان بسیج سیاهکل طی کنید که مسیری بسیار پر پیچ و خم است. این پارک به قدری در میان گردشگران شهرت و محبوبیت دارد که سازمان گردشگری آن را هفتمین پارک جنگلی مهم کشور می داند! آبشار لونک به خصوص در سالهای اخیر محبوبیت بیشتری هم پیدا کرده است. همچنین از سال 1373 تا به امروز هر ساله مسابقاتی هم در زمینه ماهی گیری در دریاچه سد لار برگزار میشود و شرکت کنندگان بسیاری در آن حضور پیدا میکنند. کفش و لباس راحتی، از ضروریترین وسایل هر سفر است. اما در فصلهای بهار و تابستان، میتوانید سبکتر سفر کنید. به همین دلیل بهتر است در فصلهای پاییز و همینطور اوایل بهار برای بازدید از این شهر بروید. به همین خاطر اگر در پاییز و بهار به اینجا بروید سفری راحتتر خواهید داشت. بهترین زمان برای بازدید از این دشت بی نظیر در فصل بهار است که بی شک چنین منظره ای را در هیچ جایی از جهان پیدا نخواهید کرد. به جرات می توان گفت منظره این دشت به گونه ای است که گویا به کارت پستال نگاه می کنید و باورتان نمی شود که در منطقه شمالی کشورمان چنین جایی وجود دارد.

گرگان، مرکز استان گلستان، در شمال شرق کشورمان واقع شده است. کندلوس، روستایی است از توابع بخش کجور شهرستان نوشهر در استان مازندران است. روستای فیلبند در مناطق شمال شرقی استان مازندران قرار گرفته است و از دیدنیهای شهرستان بابل به شمار میآید. سال ها بعد نیز این حمام توسط سازمان میراث فرهنگی مرمت شده و اکنون در فهرست آثار میراث فرهنگی قرار دارد. این قلعه در طول سالیان دراز تخریب شده است و بخش های زیادی از آن باقی نمانده است اما با این حال جزو آثار باستانی به شمار می رود و بسیاری از علاقمندان به تاریخ و آثار باستانی از قلعه مارکوه بازدید می کنند. از نظر تاریخ سکونت، دیلمان یکی از قدیمیترین سکونتگاههای بشر در ایران به شمار میآید؛ بهطوری که آثار زندگی غارنشینی و ابزار و ظروف مسی و مفرغی و سفالی نشان میدهد که از ۲۰۰۰ یال پیش از میلاد مسیح در این منطقه زندگی وجود داشته است. این منطقه سالم ترین و دست نخورده ترین جنگل های میان بند (جنگل های دامنه کوه) را در شمال ایران دارد و گفته می شود تنها منطقه ای در کشور است که ببرها می توانند به راحتی در آن زندگی کنند. یکی دیگر از توریستی ترین جاذبه های گردشگری چمخاله، ساحل چمخاله است که می توان آن را به عنوان یکی از مهمترین مکان های دیدنی این شهر معرفی کرد. درواقع شما می توانید در روستای فیلبند تفریحات جذابی را تجربه کنید که در ادامه برخی از بهترین آن ها را نام برده ایم. در نزدیکی امامزاده میهمانپذیری وجود دارد که در صورت حضور متولیِ آن می توانید در آنجا توقف و استراحت کنید. در این دریاچه میتوانید تفریحاتی مثل قایقسواری، ماهیگیری و در فضای اطراف آن از اسبسواری لذت ببرید. محیط انسانی این منطقه شامل بخش مسکونی، اداری، خدماتی، تفریحی و بخش باغ و فضای سبز خصوصی است.

اماکن تفریحی این منطقه عبارتند از : گاو سرای زردک، شیر کوه، ارن، هوکوتو و مناطق جنگلی مثل دوهال دره، صاف سر، الاتک، سنگ سرک، خارس، چماز چال، گزنا کوتی، آبشار عالی رو، آبشار لاس دره و… این آبشار از ارتفاعات کوهستان به یک دره ای عمیق سرازیر می شود و به دلیل اینکه در مسیر خود چند شاخه می شود به آبشار ده قلو هم معروف است. این بوستان جنگلی انواع درختان مانند افرا، راش، ون و ممرز را دارد و به علت اینکه این درختان قدمت بالایی دارند بسیار بزرگ و تنومند است. استان گلستان آبشارهای بسیار زیبایی را در خود جای داده است. آبشار لوه گلستان چه امکانات اقامتی دارد؟ اگر چه هتل در گیسوم وجود ندارد، اما اگر هتل را برای اقامت ترجیح میدهید میتوانید از هتلهای رضوانشهر، تالش و بندر انزلی که فاصله کمی با گیسوم دارند استفاده کنید. مسیرهای صعود به قله های جواهرده کمی سخت و پیچیده است و برای افراد حرفه ای مناسب می باشد. جواهرده در فاصله بیست و هفت کیلومتری شهر رامسر واقع گردیده است. قلعه و برج گرماور در ۳ کیلومتری روستای دیلمان قرار دارد و قدمت این قلعه به دوران پیش از اسلام بر می گردد و به عنوان قلعه ای بزرگ و گسترده بوده که فقط برج دیدبانی از آن باقی مانده است.

Humpback Whale - with Octane Support آبشار اوبن یکی از آبشارهای بسیار بکر و زیبای ایران است که در جنگل دودانگه ساری قرار گرفته است. جنگل گلستان به خصوص در فصول بهار و تابستان بسیار سرسبز و دیدنی است. درختان تا خود آسمان قد کشیدهاند و برگهای آنها در بهار و پاییز هر کدام به رنگی زیبا دیده میشود. اگر قصد جنگل گردی دارید، باید قبل از هر چیزی به فکر تهیه یک کفش مناسب باشید. ارتفاع آن نسبت به دریای خزر چیزی در حدود 64 متر است. ارتفاع متوسط بیشتر این منطقه حدود 400 تا 450 متر از سطح دریا است که در برخی نواحی به 700 تا 900 متر نیز میرسد. به هر حال این نیز بخشی از تاریخچه ی بنا می باشد که نمی توان از آن چشم پوشی کرد. پارک جنگلی کشپل از جمله جاذبه های گردشگری شمال ایران است که هر ساله مسافران و گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می کند. آبشار آب پری که از چشمه یکی از کوه های مازندران سرچشمه می گیرد،دارای آبی بسیار گوارا بوده و به همین خاطر بسیاری از گردشگران مسیری ۲۰ کیلومتری از رویان تا آبشار را طی می کنند تا از این آب برای مصرف خانگی و شرب استفاده کنند. برای رفتن به جاده اسالم به خلخال کافی ست، از سمت تالش به غرب استان گیلان حرکت کنید تا به مسیر کیلومتری برسید. این خیابان که به جاده ناهارخوران مشهور است، مسیری برای پیادهروی و نیز، تفریح مردم است. محیط این رستوران به صورت باغی بوده که در آن آلاچیق هایی با ظرفیت های متفاوتی وجود دارند که مشتریان با توجه به تعداد نفرات خود به سراغ یکی از آن ها می روند. این کاخ حدود ۶۰۰ متر دارد و در میان باغی به مساحت ۶۰ هزار متر ساخته شده است. در غروب روزهای تابستان و ساعات اولیه شب گاهی تعداد مردم در محدودهای به وسعت دو سه کیلومتر مربع به بیش از ۳۰ هزار نفر میرسد.

عده ای دیگر عقیده دارند که چون زمین های دامداری و جنگل های اولیه تبدیل به چمنزار و سبزه زار شد و زیبایی سبزه ها و چشمه سارها و مرغوبیت زمین برای کشت و کار مفید بود از آن رو این محل را جواهر دشت گفته اند. جنگلهای ناهارخوران بازماندهیی از جنگلهای کهن هیرکانی است و هنوز هم میتوان، باوجود جنگل زداییها اراضی متراکمی را آنجا شاهد بود. در روستای جواهرده رامسر علاوه بر جاذبه های طبیعی، جاذبه های تاریخی هم وجود دارند که مسجد آدینه یکی از آن ها است. با همکاری استانداری و دادستان بر آن شدیم تا به محض اتمام اعتبار زمان مجوز هریک از این معادن، دیگر مجوز آنها تمدید نشود. درحالی که در برهه دیگر به عنوان برجهای راهنما یا دیدبانی و یا حتی جایی برای علامت دادن از آن استفاده میشد. جذابیت این پارک از مسیر آن آغاز میشود؛ مسیری پرپیچ و خم اما رویایی: درختان تنومند مسیر را در آغوش کشیدهاند و تابش نور خورشید از لابلای شاخهها آن را رویاییتر میکند. پس از رسیدن به این آبشار از صدای شر شر آب، تلالو نور خورشید بر پهنه آبشار و نشستن ذرات ریز آب روی پوستتان غرق در لذت خواهید شد. یکی از چیزهایی که توجه شما را به هنگام ورود به بوستان جنگلی صفارود جلب می کند صدای رود است که هرچه به آن نزدیک تر می شوید صدای آن بیشتر و بیشتر می شود و حسی تازه و شعف انگیز را در شما بوجود می آورد.

در ۹ کیلومتری جاده جواهرده، بوستانی بزرگ وجود دارد که رود صفارود از میان آن عبور می کند. سپس در لاهیجان وارد جاده جنوبی یا همان جاده ۱۵ کیلومتری سیاهکل شوید که در این ناحیه با جنگل های انبوه و زیبایی روبرو خواهید شد. در حیاط کاخ مرمر درختان کم یاب میوه و انواع مرکبات وجود دارد و گونه های گیاهی متفاوتی که بعضا از کشورهای دیگری وارد شده اند به چشم می خورد. وقتی به پارک رسیدید وارد بازی رنگ و نور میشوید. رانندگی و گوش دادن به آهنگ مورد علاقه اتان در جاده ای که دو طرف آن را درختان بلندی پوشانده است، به طوری که نور خورشید از لابلای شاخ برگ های درختان و سقف آسمان، راه خود را به جاده باز می کند حس و حال دیگری دارد. در این مقاله از معرفی جاهای دیدنی ایران یکی از جاذبه های بسیار زیبای نور یعنی آبشار آب پری را به شما معرفی خواهیم کرد که یکی از جاهای دیدنی بسیار زیبا و دیدنی محسوب می شود. همچنین پیشنهاد میکنیم خودتان را یک چای دبش و داغ یا یک کاسه آش خوشمزه مهمان کنید تا لذت پیاده روی در این مسیر دو چندان شود. اگر دوست داشتید، می توانید یک وعده غذایتان را در این رستوران میل کنید.

شما می توانید برای اجاره ویلا در رامسر و یا استفاده از ویلاهای دنج و تفریحی به وب سایت باباسفر مراجعه کرده و سفری دلچسب در شهر رامسر و یا سایر شهرهای ایران را تجربه کنید. خزهها روی صخره گسترده شدهاند و زیبایی آن را چند برابر کردهاند. زمستانهای آن برفی اما تماشایی و تابستانهای آن گرم و مرطوب است. منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: Ali)پارک ملی گلستان آبوهوای ثابتی ندارد، در نتیجه زمانی که بار سفر برای بازدید از جنگل گلستان میبندید، چندین دست لباس گرم و معمولی همراه داشته باشید. در دانشنامه گلستان آمده است: ناهارخوران با مساحت تقریبی ۳۰۰ هکتار به منطقهای گفته میشود که بیشتر شامل جنگلهای حاشیه جاده بوده اما مساحت پارک جنگلی ناهارخوران که مدیریت آن را شهرداری مرکز استان گلستان بر عهده دارد حدود ۱۶۸ هکتار است. در واقع، سیاهکل در شمال آبشار با فاصلهای حدود ۲۱ کیلومتر و دیلمان در جنوب آن با فاصلۀ ۲۴ کیلومتر قرار گرفتهاند؛ همچنین رشت در شمال غربی این آبشار واقع شده است و در حدود ۶۰ کیلومتر با آن فاصله دارد. این بازار در کنار اسکله قرار دارد و دوشنبه بازارهای آن بسیار معروف است. ناهارخوران و منطقه جنگلی آن که مطالعات نشان میدهد با ۴۰ میلیون سال قدمت در زمره مجموعه جنگلهای هیرکانی بوده و به عصر ژوراسیک بازمیگردند، اقلیمی معتدل و نیمهمرطوب دارند. مراسم سال مج با فرارسیدن سال نو، همراه با انتخاب نام چند کودک از خانواده و استخاره گرفتن از نام آنها آغاز می شود، هرکدام که خوب آمد به عنوان سال مج انتخاب میشود. هنگاميكه در سال 1316 عمليات ساخت «پل ورسك» بر روي درهي 110 متري « ورسك » توسط شركت «كامپساكس» آلماني به پايان رسيد هيچ كس باور نميكردكه قطار از رويآن بگذرد، يا جرأت ديدنآن را نداشت. دیوار قرمز رنگی که از سمت دریای خزر به طرف کوه های گلیداغ زیبایی را امتداد داده است.

در میان جنگلهای منطقه سیاهمزگی گیلان، آبشاری جوان و پرشکوه، از بلندای صخرهها به پایین کوه روان شده است. در فصل زمستان روستاهای این ناحیه شبیه به یک نقاشی می مانند. آبشاری در فاصله ۲۲ کیلومتری دیلمان در میان درختان جنگلی قرار دارد که به عنوان استراحتگاه در این ناحیه به شمار می رود. از لحاظ آب و هوایی، ناحیه ناهارخوران گرگان جزو نواحی معتدل و نیمه مرطوب خزری است که آب و هوای آن مطبوع و ملایم است و به دلیل افزایش ارتفاع، هوای خنک تری نسبت به شهر گرگان بویژه در فصل تابستان دارد. معمولاً شبهای پنجشنبه و جمعه مردم شهر به این نقطه آمده و از هوای تازه و ملایم آن استفاده میکنند. به همین خاطر امروزه پل ورسک را به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری شمال مورد استقبال گردشگران تور شمال بوده است و نام آن برای همه به عنوان یکی از دیدنی های سوادکوه مازندران شناخته شده است. آب آبشار در انتها به درون حوضچه کوچکی می ریزد که خیلی از گردشگران را برای شیرجه زدن در آب وسوسه می کند. امامزاده عبدالله علاوه بر اینکه زیارتگاهی راحت و آرام است، مناظر زیبا و شادی را برای شما به ارمغان می آورد. هنگام سفر به دالخانی می توانید همراه خود آذوقه ی چند ساعته ای ببرید و بدون اینکه به محیط زیست آسیب بزنید چند ساعتی را در این جنگل های زیبا بگذرانید و روح خود را تازه کنید. اما اگر به دنبال اقامتگاهی به صورت دربست با امکانات مناسب هستید، می توانید به سراغ سوئیت هایی بروید که در این روستا وجود دارند. اگر میخواهید در سفرتان، اقامتی در خوشآبوهواترین منطقه رودسر داشته باشید و به این ییلاق زیبا هم نزدیک باشید، سراغ اجاره اقامتگاه بوم گردی الاسوسو رودسر بروید و در خانهای بمانید که گوشهگوشه آن رنگوبوی محلی دارد.

در گذشته به این قلعه سعادت کوه و قلاچکوه هم می گفتند اما هم اکنون به آن مارکوه می گویند. از آن جا که روستا در دامنه کوهی به همین نام واقع شده است می توانید از آن جا شاهد چشم اندازی از دریا و جنگل باشید. در حال حاضر تور آبشارهای گلستان را داریم که می توانید از بهترین آبشارهای استان گلستان دیدن کنید و در جنگل های استان قدم بزنید. وجود جنگل گیسوم باعث شده است که روستای گتگسر در کنار آن به یک روستای مهمان پذیر با خانه های ویلایی تبدیل شود و اهالی این منطقه به دلیل حضور بیش از حد مسافران خانه های خود را تبدیل به سوئیت های مهمان پذیر کنند، این پارک با امکاناتی نظیر: پارکینگ داخلی محوطه، مسیرهای پیاده روی، کمپینگ طبیعی، مناطق پیکنیک روزانه، پلاژ، هتل، پارک کودکان و… همانند سایر روستاهای پلکانی، سقف این خانه، حیاط خانه بالایی است. دیلمان، روستایی در شرق گیلان و نزدیک شهر سیاهکل است که با ارتفاع بیشتر از ۲ هزار متر خود مورد توجه گردشگران زیادی قرار می گیرد، برای رسیدن به این روستا باید از جاده جنگلی عبور کنید. در کف طاقچه به فاصله 20 سانتیمتری از لبه آن کف چینی پله مانندی به ارتفاع 20سانتی متر ساخته اند که قسمتهایی از آن تخریب شده است .

حمام تاریخی دیلمان از جاهای دیدنی سیاهکل است که حتما در شهر دیلمان باید از آن دیدن کنید. لطفا سایت دالاهو را دنبال کنید. چشمانتان را ببندید و تصور کنید در روستایی خوش آب و هوا هستید. در بالای آبشار، جنگلی سرسبز با امکانات رفاهی عالی برای تفریح و گشت و گذار مسافران فراهم شده است تا یکی از زیباترین مناظر طبیعی را از نزدیک تماشا کنید. این شهر در تمام فصلهای سال جذابیتهای خودش را دارد. آب این آبشار در فصلهای بارش باران و برف زیاد میشود و با سرعت زیادی به پایین میریزد و تمام فضا مهآلود میشود؛ انگار آن فضا را دود پوشانده است! اینجا، میتوانید معماری رازی که بارزترین ویژگی آن استفاده از آجرهای با کیفیت است را مشاهده کنید. این شهر به لحاظ شرایط اقلیمی بسیار متنوع است؛ به این صورت که شما در گوشهای از این شهر اقلیم جنگلی و در گوشه دیگر اقلیم بیابانی را میتوانید ببینید. استان گلستان، یکی از دیدنی ترین استان های ایران با جاذبه های طبیعی فراوان است؛ که هرساله، مسافران زیادی را از سراسر ایران به سمت خود می کشاند. از سیاهکل تا دیلمان حدود ۴۵ کیلومتر مسافت وجود داشته که این مسافت را نیز حدود ۱ ساعت می توانید طی کنید و در طول مسیر خود از سیاهکل به دیلمان از زیبایی های طبیعت اطراف خود نهایت لذت را ببرید. برای سفر به روستای دیلمان می توانید از شهر رشت مسیری ۴۲ کیلومتری را به سمت لاهیجان بروید. بنابراین سعی کنید با تجهیزات مناسب و آمادگی کامل به این منطقه بروید و در مسیر به تابلوها و علایم هشدار دهنده دقت کنید. از آنجایی که این جنگل یکی از پارکهای عمومی مازندران است و امکانات زیادی دارد، جمعیت زیادی به آنجا می روند، بنابراین اگر به دنبال جای خلوت هستید، پارک جنگلی کشپل شاید انتخاب خوبی نباشد.

برچسب : ,
نوشته شده در جمعه 14 مهر 1402 توسط خاور نیوز | لينك ثابت |
A - Z راهنما خرید فالوور اینستاگرام ارزان
درباره :

Iran Tehran 4K , Milad Noor Shopping Center - مرکز خرید میلاد نور شهرک غرب تهران ایران هشت برچسب در واقع برچسبی است که برای دسته بندی و به اشتراک گذاری پست های بزرگ در اینستاگرام و به طور کلی شبکه های اجتماعی استفاده می شود. با گذشت زمان ، ممکن است بخواهید عکس ها را براساس تاریخ آنها دسته بندی کرده و مثلاً در آخر هفته یا تعطیلات آنها را جمع آوری کنید. بنابراین حتما از آنها استفاده کنید. بنابراین تنها راه موفقیت تلاش و پشتکار و تولید محتوای باکیفیت است. 7. مکالمه را شروع کنید: طبق شاخص اجتماعی Sprout 2020 ، کاربران با محتواهای بصری مانند ویدیو و عکس ارتباط بیشتری به نسبت محتوای متنی برقرار می کنند. حتی در مواردی که با روش های طبیعی فالوورها جذب می شوند و یا با خرید فالوور اینستاگرام ارزان، کابران وارد پیج می شوند بازهم ممکن است با گذشت زمان تعداد محدودی از فالوورها ریزش کنند. دیگه صبر نکنید و با خرید فالوور ایرانی اینستاگرام با قیمت مناسب، موفقیت پیج خودتون رو تضمین کنید. اگر دوست داشتید، میتوانید آنها را فالو کنید، سکه بگیرید و با همان سکهها، درخواست افزایش Follower ثبت کنید. این فرایند در مورد سفارشات خرید ویو برای استوری، IGTV و پست های ویدیویی شما نیز اعمال شده و پس از ثبت سفارش، به سرعت تعداد بازدید اینگونه پست های شما را افزایش می دهد.

پس با عملکرد اینگونه اپ ها آشنا بوده و بخوبی می دانید کلیه پروفایل هایی که از این نرم افزار ها که با نام هایی همچون فالوورگیر اینستاگرام، فالوور بگیر و … اینستاگرام همیشه فرصتی را برای ارسال عکس های زیبا و جذاب برای نشان دادن نام تجاری خود ارائه می دهد. در حالی که نمونه کارهای وی در اینستاگرام عکس های زیبا و حرفه ای از یوگا را نشان می دهد. شما بهتر است که بیشترین وقت خود را بر روی تولید محتوای جذاب و حرفه ای بگذارید و بالا آمدن صفحه تان را به ما بسپارید.بدون اینکه نیاز باشد ماه ها یا حتی سال ها بر روی یک پیج سرمایه گذاری کنید تا رشد کند. در حالی که برخی از مارک ها از عکس های حرفه ای برای عکس های اینستاگرام خود استفاده می کنند ، بیشتر آنها از تلفن های هوشمند استفاده می کنند. به همین دلیل امکان خرید فالوور جعلی و فیک در آن زمان وجود داشت؛ اما امروزه اگر یک کاربر فالوور جعلی خریداری کند، فوراً الگوریتمهای هوشمند اینستاگرام به آن پی میبرند و فالوورهای جعلی را از حساب او حذف میکنند. این ها کاربران واقعی هستند اما اینکه فعالیت داشته باشند یا نداشته باشند به خود آن ها بستگی دارد. اگر نتیجه رضایت بخش بود، به راحتی می توانید به آن ها اعتماد کنید و سرویس موردنظر خود را خریداری کنید.

فضای اینستاگرام و صفحه خود را خوب شناسایی کنید. زمانی که کاربری را در اینستاگرام فالو میکنید، احتمال زیادی وجود دارد که او نیمنگاهی به فید شما بیندازد. به خصوص اگر مخاطبان خود را در یک منطقه زمانی متفاوت هدف قرار دهید. خرید فالوور ایرانی واقعی کمترین میزان ریزش را در پیج شما دارد؛ به خصوص زمانی که از سایت معتبر مای ممبر خریداری می کنید با توجه به کیفیت خدمات این ریزش کاهش بیشتری خواهد داشت. اگر تیم شما یک حساب Box یا Dropbox برای اشتراک دارد ، می توانید یک پوشه مشترک ایجاد کنید که در آن افراد بتوانند به طور خودکار عکس ها و فیلم های خود را بارگذاری کنند. داستان در اینستاگرام برای افراد بی تجربه مبهم و خشک است. آیا فالوور واقعی اینستاگرام وجود دارد یا خیر؟ خیر ما این راه را به شما پیشنهاد نمیکنیم. در یک کلام خیر! تصور کنید یک اکانت شخصی یا یک شرکت یا فروشگاه کوچک در همان شروع فعالیت خود در فضای فیزیکی یا مجازی با حجم انبوهی از فالوور رو به ور شود در این حالت قطعا می توان به درستی فعالیت این اکانت شک کرد و نتیجه عکس بر اعتبار شما در فضای مجازی خواهند گذاشت. شروع به تیراندازی کنید تا جنبه انسانی برند شما بیشتر نشان داده شود. شما میتونید هشتگی برای برند خود ایجاد کنید. شما میتوانید در استوریها نیز از هشتگ استفاده کنید. می توانید درخواست لایک عکس هایی با هشتگ خاص داشته باشید. مثلاً اگه در فشن لباس، برند خاصی دارید با انتشار ویدیویی کوتاه از کالکشن جدید خودتون در پلتفرم دیگه از مخاطب درخواست کنید برای دیدن کامل کالکشن شما به صفحهی شما در اینستاگرام بیاد. گزینه “علاقه مند نیستم” را لمس کنید.

2. مجددا رمز خود را در کادر مربوطه وارد کنید و کادر آبی موجود در پایین صفحه را لمس کنید. خواه تولد گروهی باشد ، هم یک جلسه کاری یا یک حیوان سرگرم کننده ، پیروان فداکار شما می خواهند همه چیزهایی را که روزانه به روز می کنید مشاهده کنند. از یه طرف پیج های زیادن هستن که یه مدت فعالیت خوبی داشتن ولی در ادامه تصمیم گرفتن تا مسیر کاری خودشون رو تغییر بدن. در ادامه به این پرسشها پاسخ خواهیم داد. این را در صفحه خود بخاطر داشته باشید. مسیری که قرار است در آن حرکت داشته باشید را از همان ابتدا مشخص کنید تا علاوه انتخاب قدمهای درست برای رسیدن به هدف بتوانید ارزیابی درستی از دستاوردهای خود داشته باشید. با ۲۷ روش ساده و کاربردی افزایش ، ۱۰۰۰ فالوور وفادار را در اینستاگرام جذب کنید. مگر در مواردی که فالوور ارزشمند و تقریبا یکسان داشته باشید، در غیراین صورت نباید از کسی بخواهید که با شما S4S انجام دهد. فالوکمپ یکی از معروف ترین این اپلیکیشن ها را در اختیار دارد و سرور افزایش فالوور اینستاگرام ما مستقیما از طریق API موجود در اپلیکیشن، سفارشات خرید فالوور ثبت شده در سایت را به صورت فوری مدیریت می کند.

اگر همراه ما باشید و از طریق راه های ارتباطی کم و کاستی ها رو بهمون یادآوری کنین، روز به روز بهتر خواهیم شد. ما تمام تلاشمون رو میکنیم که برای محصولی که توی سایت بیکو قرار میگیره، کمترین قیمت رو میان فروشگاههای آنلاین داشته باشیم. یکی از بهترین راهها برای بیشتر دیده شدن ویدیوها، اضافه کردن زیرنویس یا متن به تمام پستها و استوریهایی است که صدا دارند. یکی از روش هایی که به سرعت و بدون دردسر میتوان به تعداد فالوور های اینستاگرام افزود خرید فالوور واقعی است. با استفاده از مشاورههای دقیق و هوشمندانه، میتوان به راهکارهای امن، کم هزینه و پرسود برای این خرید ایدهآل، دست یافت. خرید فالوور ارزان قیمت برای بسیاری از کسب و کارهای مختلف و نوپا، مفید و ارزشمند خواهد بود. در نتیجه باز هم عواقب سختی در انتظار اکانت شما خواهد بود. انتظار زیادی نداشته باشید که این فالوورها برای تعامل بیشتر پیج ایسنتاگرام شما کاری انجام دهند. دقیقا چه کاری انجام میدهید و قرار است درباره چه چیزهایی در صفحه خود صحبت کنید؟ متفاوت بودن به معنای خاص بودن نیست ، به معنای خلاقیت و ابتکار در کاری است که قصد انجام آن را دارید. اگر جزو کاربران فعال این شبکه اجتماعی هستید و از آن بعنوان یک ابزار به معنای واقعی قدرتمند و رایگان در جهت توسعه کسب و کار خود بهره می برید، قطعا روش های مختلف افزایش دنبال کنندگان پیج خود را آزموده و نتایج مختلفی نیز بدست آورده اید. و نتایج را ترکیب کنید تا به نتیجه نهایی برسید. سعی کنید مطالعهٔ کپشنها را برای خواننده جذاب کنید و از هرگونه لحنی که بین شما و مشتری فاصله ایجاد میکند، دوریکنید. پس از مدتی فضای تولید محتوا در اینستاگرام حرفهای تر از گذشته شد و این روزها فضای اینستاگرام فارسی نیز مملو از محتواهای مختلف و جذاب شده است.

البته بی بی سی فارسی او را نگه داشته و شاید در روزها و ماه های آینده انتقامش را بگیرد اما او با نفر اول مهناز افشار یک میلیون و 600 هزار نفر فاصله دارد. اما امروز دیگر، نگاه مخاطبان تنها به رنگ و لعاب تصاویر نیست و به محتوای متنی نیز، اهمیت زیادی میدهند. ایموجیها به ذهن مخاطب استراحت میدهند و باعث افزایش فهم مطلب میشوند. به بیانی دیگر، مطالبی که به اشتراک گذاشته میشوند از اهمیت بالایی برخوردارند. اگر صفحه شخصی برای خود دارید ، عکس ها و مطالبی را که درباره خودتان ارسال می کنید در صفحه قرار دهید تا برای مخاطبان شما جذاب تر شود. از قسمت لوکیشن هم برای دیده شدن پستهای خود استفاده کنید. هم از هشتگهای بسیار محبوب استفاده کنید و هم از هشتگهای دقیقتر و کوچکتری که پستهای کمتری در آنها منتشر شده. از آنجا که اینستاگرام یک برنامه موبایل است ، احتمالاً بیشتر عکس هایی را که با تلفن همراه خود ارسال می کنید گرفته اید. با این حال ، از آنجا که اینستاگرام در درجه اول برنامه ای است که در دستگاه های تلفن همراه مورد استفاده قرار می گیرد ، کاربران تمایل دارند هر وقت خواستند از آن استفاده کنند.

یکی از اصلیترین و مهمترین مزایای افزایش فالوور در اینستاگرام این است که هر چه فالوور بیشتری داشته باشید، قطعاً میزان شهرت و معروفیت شما هم بیشتر خواهد شد چرا که افراد بیشتری با شما آشنا میشوند. در آخر ، اعلان ها را فعال کنید تا بتوانید ببینید وقتی افراد عکس های شما را به اشتراک می گذارند یا در مورد آن نظر می دهند. اگر مخاطبان شما از یک سن و گروه اجتماعی خاص هستند ، ارسال عکس ها و محتوای غیر مرتبط با علاقه و انگیزه ای که آنها را به صفحه شما پیوند می دهد به شما امکان می دهد ردیابی را متوقف کنید. غیر فعال کردن اینستاگرام با گوشی هم امکان پذیر است. حالا برخی با چندین اکانت فرعی و یک اکانت اصلی و برخی دیگر مستقیما و تنها با یک پروفایل و آن هم اکانت اصلی خود در حال استفاده از اپ می باشند. در ادامهی این مقاله قصد داریم به دلایل کم شدن فالوورهای اینستاگرام و روش های جلوگیری از آن بپردازیم. در این مقاله قصد داریم با چند راهکار عالی برای افزایش فالوور اینستاگرام آشنا شویم. اگر می خواهید با طرز کار این ربات ها آشنا شوید مقاله «ربات اینستاگرام چگونه می تواند باعث افزایش فالوور پیج شما شود» را مطالعه نمایید. حتما با دیگران تعامل داشته باشید، عکسهای دیگران را لایک کنید و برای آنها نظر بنویسید. با استفاده از این نرم افزار می توانید به راحتی عکس، ویدئو، هشتگ و متن های اینستاگرام یا همان کپشن را دانلود کنید. همچنین ، هنگامی که افراد عکس خود را ارسال می کنند و از هشتگ ویژه ای برای ردیابی حساب شما استفاده می کنند.

معمولا افراد برای اینکه موضوع خاصی را در اینستاگرام پیدا کنند، آن را جستجو میکنند. در حال حاضر یکی از بهترین و قوی ترین ربات های اینستاگرام، ربات نینجاگرام است که یک ربات خارجی است و خرید آن به صورت دلاری می باشد. نحوه فعالیت الگوریتم اینستاگرامی به این صورت است که وقتی شما عکس و یا ویدئویی را در پیج اینستاگرام خود منتشر میکنید، اینستاگرام پست شما را تقریبا به 10 درصد از فالوور های شما نشان داده میشود. این طبیعی ترین روش برای جلب توجه دیگران و افزایش فالوور در اینستاگرام است. آنها علاوه بر افزایش دید شما، این پتانسیل را دارند که مشتریان بیشتری را به خود جلب کرده و نتیجه نهایی کسب و کار شما را بهبود بخشند. این ممکن است گاهی اوقات آنها را ناراحت کند و نه تنها فرد را با برچسب خراب کند و دوستانش را به خود جلب نکند ، بلکه از پیگیری صفحه شما منصرف می شود. ابتدا ، وقتی اعلان هایی دریافت می کنند که شما آنها را دنبال می کنید ، می توانند حساب شما را بررسی کنند و تصمیم بگیرند که شما را دنبال کنند یا نه. نام کاربری اینستاگرام خود را وارد کنید. پیروان شما می خواهند احساس مسئولیت و شناخته شده کنند و شما می توانید با استفاده از داستان ها یک برنامه وفاداری به نام تجاری داشته باشید که فقط به کسانی که محتوای شما را مرور می کنند پاداش می دهد. جنبه های داستان های بعد از مرحله او متن انسانی زیادی را برای وبلاگ نام تجاری او فراهم می کند و همه این مدل فیلم های خوب را دوست دارند. بعد از اینکه توسط این برنامه فالوورهای پیج افزایش یافت، برای عکس ها و ویدئوها نیز به طور خودکار لایک اینستاگرام افزایش می یابد.

اگر شما در شروع کار هستید، برای اینکه مردم به شما عتماد کنند باید و حتما از فالوور های خریدنی استفاده کنید تا میزان فالوورهای شما به حد قابل قبولی برسد. از زیاده روی در آن پرهیز کنید. چون 90 درصد آن ها اکانت های فیک هستند که تحت هیچ شرایطی با شما تعامل نخواهند داشت. اگر فالوور واقعی اینستاگرام بخرید به هیچ وجه برای پیج تان ضرر نخواهد داشت چون فالوورها فعال و ایرانی هستند. خلاقانه ترین هشتگهای مبتنی بر کسب و کار و هدف شما در اینستاگرام همیشه راهی برای موفقیت بیشتر هستند. من در این مقاله میخواهم هر راهی که میتواند باعث پیشرفت شما و پیج شما شود و همچنین روش های افزایش فالوور را بگویم. یکی از پارامتر های بسیار مهم در هر پیج اینستاگرام، فالوور های آن می باشد. با این حساب اگر کسی بخواهد پیجی در اینستاگرام راه اندازی کند که فالوورهای فعال زیادی داشته باشد و از آن به درآمد برسد، باید چند سال تلاش کند و بعد از آن کسب درآمد کند؟ بدیهی است بعد از تکمیل و جذب فالوور های خریداری شده، شما می توانید این گزینه را به حالت قبلی برگردانید. آیا میتوانیم فالوورهای ایرانی واقعی را از یک قشر یا شهر خاص خریداری کنیم؟ اما برای اینکه اینفلوئنسر اینستاگرام شوید خرید فالوور به تنهایی کفایت نمیکند زیرا باید تعداد فالوورها با تعداد لایک یا ویو مطاقبت داشته باشد ، فرض کنید شما 100کا فالوور خریداری کرید ولی نهایت لایک های شما 200 است ، در اینجا دیگران متوجه فیک بودن فالوورهای شما میشوند. این عدم اعتماد آسیب جدی به کسب و کار در این فضا میزد اما امروزه با روی کار آمدن فالوور واقعی تمامی این مشکلات رهسپار نیستی شده اند. این پلتفرم قابلیت پخش ویدیوهای طولانی با مدت زمان حداکثر یک ساعت رو داره.

۴. لیست پیشنهادی اینستاگرام رو ببینید. در ساعت تنها تعداد مشخصی از افراد را می توان در اینستاگرام فالوو کرد. شبکه اجتماعی اینستاگرام یکی از بهترین پلتفرم های شبکه مجازی است که برای کاربران محبوبیت زیادی دارد و تقریبا اغلب افراد دارای اکانت يا همان حساب كاربری در اینستاگرام هستند. ۷- کمپین های تبلیغاتی با حساب های مشابه انجام دهید. اگر با محصولی مانند فروش لباس و بسته های تبلیغاتی و گل و سایر نیازهای عمومی و روزمره ارائه دهنده خدمات هستید ، از آمادگی که در طول روز برای او انجام داده اید عکس بگیرید و آن را در صفحه قرار دهید. به گفته تالیا کورن متخصص رشد رسانه های اجتماعی، ایجاد یک دنبال کننده سالم در هر بستر رسانه های اجتماعی یک تعهد بزرگ است و به دست آوردن آن علاقمندان و طرفداران گرانقدر به استراتژی، مهارت و زمان زیادی نیاز دارد. در صورتی که از این راهکارها به درستی و آگاهانه استفاده کنید، بدون شک نتیجه خواهید گرفت و هدفتان در این رسانه اجتماعی محقق خواهد شد. علاوه بر آن نتیجه بررسیهای مختلف نشان میدهد ساعات شلوغ اینستاگرام حوالی ده شب است. در نتیجه به شما امکان می دهد بیشتر دیده شوید. فقط یک یا دو نفر می توانند حساب اینستاگرام شما را مدیریت کنند. برای مثال، جاستین بیبر کانادایی، بیش از ۱۶۴ میلیون نفر فالور در این شبکه اجتماعی دارد، ولی کل جمعیت کانادا حدود ۳۷ میلیون نفر است!

برچسب : ,
نوشته شده در پنجشنبه 6 مهر 1402 توسط خاور نیوز | لينك ثابت |
تشک فنری رویا بونل 1
درباره :



در تمام دنیا تشک فنری  تانیل چوب را موجودی زنده در خواب می دانند. این تشک یکی از پرطرفدارترین انواع تشک در دنیا از نظر راحتی است.

تشک های رویا در انواع و مدل های مختلف با استفاده از آخرین تکنولوژی روز دنیا تولید می شوند. چارچوب این تشک ها از فنرهای بافته شده و پیوندی تشکیل شده است. بنابراین بسیار مقاوم و بادوام است.ساخت و استفاده از اسکلت فنری این تشک ها وزن بدن را به طور یکنواخت در تمام لبه تشک توزیع می کند. این بیماری ها خفیف تر از انواع بیماری های بهاری هستند. در عین حال اولین بیماری های این گروه بیشتر برای افراد با وزن بالا مناسب است.

اگر نگران خواب و سلامتی خود هستید و مدت زیادی است که به دنبال تشکی با ویژگی های خاص هستید، توصیه می کنیم از تشک مرغوب استفاده کنید. dream mattress


ویژگی های اصلی

زمان تحویل بسته به مقصد متفاوت است.

نوع تشک رویا تانیل چوب فنری

ارتفاع 1 ± 24 سانتی متر

کشوری که ایران را پایه گذاری کرد

6 سال ضمانت کیفیت

خدمات پس از فروش 6 سال پشتیبانی چادر خواب و خدمات پس از فروش

ابعاد فوق با تلورانس 2± سانتی متر می باشد

مشخصات فنی

درجه سختی (از 10 امتیاز) 7 (نسبتا سخت)

فریم تشک رویا بونل 1 دارای قاب کامل فنری است که به یک اسکلت فلزی و فنرهای مسطح تقویت شده در طرفین دارد.

جنس: سه لایه پارچه گلدوزی شده

جنس بیرونی با سه لایه پارچه بافته شده گلدوزی شده است

لایه های نرم با تراکم های مختلف

الیاف ضد حساسیت با خاصیت ارتجاعی

ویژگی خاص

با اسفنج پس انداز (فشرده)

 

برچسب : ,
نوشته شده در يکشنبه 12 شهريور 1402 توسط خاور نیوز | لينك ثابت |
انواع رژیم کم کربوهیدرات (کتوز چیست و چگونه به این مرحله برسیم)
درباره :

ابن روزها اکثر افراد درگیر اضافه وزن و چاقی هستند و در صدد کاهش وزن رژیم های متفاوتی رو تست میکنند بیشتر رژیم های موقت مثل رژیم شیر یا رژیم میوه و .. در وهله اول شاید خوب به نظر برسند اما آسیب زیادی به بدن وارد میکنند. بهترین رژیم با توجه به تجربه خودم رژیمی هست که به عنوان لایف استایل زندگیتون بشه و در طولانی مدت هم بدنتون رو سالمتر میکنه هم بعد از کاهش وزن، وزنتون مجدد برنمیگرده. من خودم شخصا از وقتی خودم رو شناختم درگیر چاقی بودم و به جرات میگم که تعداد رژیم هایی که امتحان کردم واقعا حسابشون از دستم رفته اما بهترین و اخرین رژیمی که دیگه واقعا لایف استایلم شد و الان چندین ساله که ناخوداگاه و بدون محاسبه کردن رعایتش میکنم همین رژیم کم کربوهیدرات هست. بریم ببینم این رژیم چی هست و چطوری باید شروع بشه؟

 

خب من اول انواع رژیم های لوکارب را بهتون معرفی کنم و تفاوت هایی که باهم دارند تا بتونید راحت تر تصمیم بگیرید که چطور میتونید از این رژیم بعنوان لایف استایل استفاده کنید.

این رژیم ها قدمتی به قدمت پیدایش انسان ها دارد، چون ما انسانها در ابتدا نه کشاورزی میدانستیم نه کارخانه و مغازه ای بود که ازش مواد مورد نیازمون را تهیه کنیم. چه چیزهایی اطرافمان بود به غیر از حیوانات، گیاهان و میوه های خودرو در جنگلها؟

پس انسان اولیه از انواع گوشتها و گیاهان استفاده میکرد چون طبیعت جسم اش همین بود و هست.

 

 

 

انواع رژیم کم کربوهیدرات ( low carb )

 رژیم پالئو یا پارینه سنگی

 رژیم دوکان

 رژیم اتکینز

 رژیم کتوژنیک

 رژیم لوکارب

 

رژیم پالئو یا پارینه سنگی

شامل مصرف انواع پروتئین(گوشت قرمز،مرغ،ماهی..)، میوه ها، آجیل(بادام زمینی ممنوع)و چربیهای مفید هستش.

مصرف شکر، لبنیات، غلات، سبزیجات نشاسته ای، نمک و ادویه زیاد، کافئین و انواع روغنهای صنعتی ممنوع است.

 

رژیم دوکان

این رژیم، یک رژیم با پروتیین بالا و کربوهیدرات کم هست که بصورت 4 مرحله ای انجام میشه،در دو مرحله اول شخص وزنش رو کاهش میده و در دو مرحله دوم وزن رو به تثبیت میرسونه

 

در مرحله اول (حمله) فقط پروتئین خالص حیوانی بدون چربی و حداقل سبزیجاتبه مدت یک هفته

 

مرحله دوم (کروز)   به صورت یک روز در میان پروتئین خالص بدون چربی و یک روز پروتئین بهمراه سبزیجات سبز و مجاز و روزانه تا دو قاشق غذاخوری سبوس جو دو سر هم اضافه میشود به رژیم، مصرف میوه ها ممنوع است مگر تا مرحله سوم که مرحله تثبیت است و به ازای هر کیلو کاهش در مراحل قبل باید ده روز در این مرحله بمانید.

 

مرحله سوم (تحکیم) که بصورت ترکیب دو مرحله ی قبلی بعلاوه مقدار کمی نان و پنیر و میوه هایی مانند طالبی و پرتقال و ..

 

مرحله چهارم (تثبیت) در این مرحله همه ی مواد غذایی مجاز هستند اما بهتره مرحله سوم رو ادامه بدید تا کاهش وزنتون ماندگار بشه

 

رژیم اتکینز

محبوب ترین رژیمی هست که تجربه کردم چون شامل چهار مرحله هست که کاهش وزن و تغییر لایف استایل و سپس برگشت به سفره خانواده را دارد. البته کاهش کمتری نسبت به رژیم کتوژنیک دارد.

در مرحله اول رژیم اتکینز حداکثر کربوهیدرات خالص مصرفی حدود 15 تا 20 گرم خواهد بود که از سبزیجات مجاز و پنیرهای چرب باید تامین بشود بهمراه مقدار پروتئین مورد نیاز بدن و 65 درصد از بشقاب چربی مفید.

به مرور از مقدار چربی کاسته و به مقدار کربوهیدرات افزوده میشود، بهمراه کاهش وزن. اگر کاهش وزن متوقف شد مجددا از مقدار کربوهیدرات کاسته و به مقدار چربی افزوده میشود.

در کل چهار مرحله دارد که هر مرحله مواد غذایی مجاز مربوط به خود را دارد.

 

رژیم لوکارب

این رژیم با اینکه باز هم بر پایه پروتئین و چربی مفید است اما بدن وارد کتوز نمیشود و مصرف 100 تا 120 گرم کربوهیدرات در روز مجاز است اما بیشتر از میوه‌ها و سبزیجات و لبنیات پرچرب باید باشد، کاهش خیلی کمتر از رژیم های فوق است اما خیلی راحت تر و نزدیکتر به سفره خانواده ایرانی است.

حبوبات، غلات، شکر و آردهای سفید و روغنهای صنعتی همچنان ممنوع است. البته چربی فقط از آجیل و گوشتها و تخم‌مرغ تامین میشود و حداکثر روغن مصرفی در حد چند قاشق در روز بصورت حرارت ندیده است.جوان ایرانی (irjavan.com)

 

رژیم کتوژنیک

این رژیم بر پایه پروتئین و چربی زیاد است و حداکثر مقدار کربوهیدرات از 5 تا 15 گرم در روز است. مصرف انواع پروتئین، چربی مفید، سبزیجات برگ سبزیجات و انواع پنیر چرب و فقط مقدار کمی از توت ها مجاز است. در مورد این رژیم ما خیلی صحبت کردیم که میتونید در این مقاله بخونید.

 

همه ی رژیم های فوق بدن را وارد حالت کتوز کرده که برای تولید انرژی به جای مصرف گلوکز مصرف کتون را شروع میکنه که از سوختن چربیهای ذخیره شده در بدن تولید میشود.

 

 

 

کتوز چیست؟

برخی از افراد فکر می کنند که کتوز بسیار خطرناک است البته ممکه که کتوز را با کتواسیدوز اشتباه بگیرند که کاملا متفاوت هستند.

در حالی که کتواسیدوز یک بیماری جدی ناشی از دیابت کنترل نشده است، کتوز یک حالت متابولیکی طبیعی است.

در واقع، کتوز و رژیم غذایی کتوژنیک به طور گسترده مورد مطالعه قرار گرفته است و نشان داده شده که مزایای عمده ای برای کاهش وزن دارد. رژیم غذایی کتوژنیک اثرات درمانی دره که صرع، دیابت نوع 2 و چند بیماری مزمن دیگر دارد.

کتوز به طور کلی برای بسیاری از افراد ایمن در نظر گرفته شده است.  با این حال، ممکن است به ویژه در ابتدا به چند عوارض جانبی منجر شود.

 

بررسی اجمالی کتوز؛

کتوز یک بخش طبیعی از سوخت و ساز بدن است و زمانی این حالت اتفاق می افتد که مصرف کربوهیدرات بسیار کم باشد مانند گرفتن یک رژیم غذایی کتوژنیک، یا زمانی که شما برای یک مدت طولانی چیزی نخورده باشید.

در هر دو حالت سطح انسولین کاهش می یابد، که باعث می شود چربی بسیار زیادی از سلول های چربی به بیرون منتشر شود، هنگامی که این اتفاق می افتد، کبد چربی ها را گرفته و بخش بزرگی از آن را به کتون تبدیل می کند.

در طول کتوز، بسیاری از بخش های بدن کتون را به جای کربوهیدرات برای تولید انرژی می سوزانند و این حالت شامل بخش بزرگی از مغز می شود.

با این حال، این حالت بلافاصله اتفاق نمی افتد.  بدن و مغز شما در بعضی اوقات برای “انطباق” این وضعیت به زمان طولانی نیاز دارد.

در طول این مرحله سازگاری، شما ممکن است برخی عوارض جانبی موقتی را تجربه کنید. که معمولا از این مرحله به عنوان “آنفولانزای کم کربوهیدرات” یا “آنفلوآنزای کتو” اشاره می شود.

 

آنفولانزای کم کربوهیدرات یا کتو

در آغاز کتوز، شما ممکن است طیف وسیعی از علائم منفی را تجربه کنید.

که اغلب به عنوان “آنفولانزای کم کربوهیدرات” یا “آنفلوآنزای کتو”  یاد می شوند چرا که آنها شبیه علائم آنفولانزا هستند.

این علایم شامل:

 

سردرد

خستگی

ابهام مغز

افزایش گرسنگی

خواب بد

حالت تهوع

کاهش عملکرد فیزیکی

این مسائل ممکن است مردم را از ادامه پیروی از یک رژیم غذایی کتوژنیک، قبل از شروع تمام مزایا منصرف کنند.  با این حال، “آنفولانزای کم کربوهیدرات”  معمولا بیش از چند روز طول نمی کشد. البته اینم بگم که من هیچکدوم از این عوارض رو اصلا تجربه نکردم و اتفاقا خیلی انرژی و نشاط داشتم

 

بوی بد دهان

 

 

یکی از عوارض جانبی شایع کتوز بوی بد دهان است، که اغلب به عنوان میوه ای و کمی شیرینی توصیف است.علت بوی بد دهان استون است، که یک کتون است که از محصول جانبی سوخت و ساز چربی ایجاد می شود.

سطح استون خون در کتوز بالا می رود، بدن برای خلاص شدن از شر آن از طریق تنفس آن را از بدن خارج می کند.

گاهی اوقات، عرق و ادرار نیز شروع بوی استون می دهند.برای اکثر مردم، این بو غیر معمول نفس چند هفته طول می کشد.

کتو در کلمه کتوز از آنجا معنی میگیره که بدن باعث تولید مولکول های سوختی کوچک به نام “کتون” می شود، این یک سوخت جایگزین برای بدن است، زمانی که قند خون (گلوکز) به حداقل می‌رسد.

کتون ها زمانی تولید می‌شوند که شما مقدار بسیار کمی از کربوهیدرات (که به قند خون تجزیه می شوند)و فقط مقدار متوسط از ​​پروتئین می خورید چون پروتئین بیش از حد می تواند به قند خون تبدیل شود.

همانطور که گفتم کتون ها در کبد، از چربی تولید می شوند سپس به عنوان سوخت در بدن مصرف می شوند از جمله در مغز، زیرا مغز یک عضو گرسنه است که هر روز مقدار زیادی انرژی مصرف می کند و نمی تواند به طور مستقیم برای خود انرژی تولید کند و این اتفاق فقط می تواند توسط گلوکز و یا کتون ها اجرا شود.

 

 

 

فواید کتون

کاهش وزن

بهبود دیابت نوع دوم

تمرکز بیشتر

افزایش استقامت فیزیکی

کنترل صرع

 عادی کردن فشار خون

آکنه کمتر و پوستی بهتر

رفع سوزش سر دل

رفع بیماریهای گوارشی مزمن

رفع تمایل و اعتیاد به شکر

رفع سندرم تخمدان پلی کیستیک

حملات میگرنی کمتر

کاهش وزن

 

 

با رسیدن به حالت کتوز بدن به یک دستگاه چربی سوز برای کاهش وزن تبدیل می‌شود.

چربی سوزی به طرز چشمگیری افزایش می یابد، در حالی که انسولین(هورمون ذخیره سازی چربی) در سطح بسیار کاهش می یابد و این شرایط ایده آل ایجاد می کند که در آن از دست دادن چربی بدون گرسنگی رخ می دهد.

حدود 20 پژوهش علمی بالاترین درجه ( RCTs ) نشان می دهد که در مقایسه با سایر رژیم های غذایی، رژیم های کم کرب و کتوژنیک باعث کاهش وزن می شوند.

 

بهبود دیابت نوع دوم

 

 

مشکل اصلی در دیابت، سطح بالای قند خون است و قند خون از کربوهیدرات هایی است که ما می خوریم.

بنابراین، اگر شما کربوهیدراتهای کمتری مصرف کنید، بسیار منطقی است که بدن کنترل قند خون برای خود را آسانتر می کند.

بسیاری از افرادی که رژیم های کم کربوهیدرات را برای کنترل دیابت نوع دو خود در پیش گرفته اند موفق به تغییر مثبت در این زمینه شده‌اند، و بسیاری از پزشکان تجربه درمان بیماران خود را با نتایج باور نکردنی در این رژیم ثبت کرده‌اند.

 

تمرکز بیشتر

 

 

کتوز باعث جریان ثابت سوخت (کتون) به مغز می شود و از نوسانات در قند خون جلوگیری می کنید که این امر غالباً باعث افزایش تمرکز و تمرکز بیشتر می شود، بسیاری از افراد از رژیم های کتو مخصوصا برای افزایش عملکرد ذهنی استفاده می کنند.

یک تصور غلط رایج وجود دارد که خوردن مقدار زیادی کربوهیدرات برای عملکرد مناسب مغز مورد نیاز است اما این فقط زمانی درست است که کتون ها(که غذای ممتاز مغز هستند) در دسترس نباشند.

بعد از چند روز (تا یک هفته) از تطابق کتوئید – که در آن ممکن است افراد دچار تمرکز مشکل شوند، سردرد داشته باشند و به راحتی تحریک شوند(که نتیجه تخلیه گلوکز از جسم است) بدن و مغز می توانند به راحتی با استفاده از کتون ها کار کنند، در این حالت بسیاری از افراد انرژی بیشتری دریافت می کنند و تمرکز ذهنی را بهبود می بخشند.

 

افزایش استقامت فیزیکی

 

 

با رژیم غذایی کتوژنیک می توانید به میزان قابل توجهی استقامت فیزیکی خود را افزایش دهد، به شما اجازه دسترسی مداوم به چربی های ذخیره شده را می دهد.

مصرف کربوهیدرات ذخیره شده (گلیکوژن) تنها برای چند ساعت تمرین شدید یا کمتر انجام می شود، اما چربی های ذخیره ی شما انرژی کافی برای صرفه جویی در هفته ها یا حتی ماه ها دارند .

هنگامی که شما به سوزاندن کربوهیدرات ها عادت دارید(همانند اکثر مردم امروز) ذخیره چربی شما به راحتی در دسترس نیست و آنها نمی توانند برای مغز شما سوخت لازم را تامین کنند، این امر به طور مداوم نیاز به خوردن قبل، در طول و بعد از جلسات تمرین طولانی است، یا حتی فقط برای تقویت فعالیت های روزانه خود و اجتناب از گرسنگی و تحریک پذیر شدن.

در یک رژیم Ketogenic این مشکل حل شده است، همانطور که بدن و مغز شما به راحتی می توانند به وسیله چربی های ذخیره شده شما تغذیه شوند.

این که آیا شما در یک رویداد استقامتی فیزیکی رقابت می کنید یا فقط تلاش برای رسیدن به اهداف دیگری متمرکز شده اید، بدن شما سوختی دارد که شما برای ادامه در دسترس دارید.

 

کنترل صرع

 

 

رژیم کتوژنیک یک درمان پزشکی اثبات شده برای صرع است که از دهه 1920 استفاده شده است و  به طور سنتی، به خصوص در کودکان مبتلا به صرع کنترل نشده موثر است.

اخیرا هم آزمایش روی بزرگسالان مبتلا به صرع موفقیت آمیز بوده و نتایج مشابه خوبی داشت، بسیاری از آزمایشات تصادفی کنترل شده ای که اثربخشی رژیم کتوژنیک را در کاهش تشنج در بیماران مبتلا به صرع نشان می دهد وجود دارد.

استفاده از رژیم کتوژنیک در صرع به این صورت است که معمولا به افراد اجازه می دهد داروهای ضد صرع کمتری مصرف کنند، در حالی که تشنجات غیر معمول ندارند و حتی بتوانند به طور کامل از مصرف داروها جلوگیری کند.

همانطور که همه داروهای ضد تشنج دارای عوارض جانبی مانند خواب آلودگی، کاهش تمرکز، تغییر شخصیت و یا حتی کاهش IQ هستند – داشتن داروهای کمتر و یا بدون مصرف دارو می تواند بسیار سودمند باشد.

 

رفع سندرم تخمدان پلی کیستیک

 

 

سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) بسیار شایع است، که تا 10٪ زنان در سن بارداری را تحت تاثیر قرار می دهد و فراتر از مشکلات قاعدگی و سایر علائم جسمی، علت اصلی ناباروری است.

 

🔴شایع ترین نشانه های PCOS ؛

بی نظمی های قاعدگی مانند دوره های نامنظم، خفیف یا سنگین بودن خونریزی، ناتوانی در باردار شدن، آکنه، موی بیش از حد در صورت و بدن(از جمله لب بالا، چانه و قفسه سینه) و چاقی.

 

🔴 علت و درمان ؛

در زنان با وزن بیش از حد دیابت نوع دو ،یابت بارداری قبلی و سندرم تخمدان پلی کیستیک از نتایج مقاومت انسولین و انسولین بیش از حد ، علاوه بر فشار خون بالا و اختلالات کلسترول است.

بسیاری معتقدند که PCOS مستقیما با مقاومت به انسولین و سطوح انسولین بالا مانند سایر مشکلات ذکر شده در بالا ایجاد می شود.

به خوبی متوجه شدیم که تغییرات شیوه زندگی باعث کاهش وزن شده و می تواند علائم PCOS را بهبود بخشد، و بنابراین دیابت نوع 2 را درمان کند .

با توجه به ارتباط مستقیم وزن اضافی با سطوح انسولین بالا و سایر مشکلات متابولیکی، رژیم کم کربوهیدرات راه حل ایده آلی برای درمان است.

رژیم کم کربوهیدرات تنها درمانی است که به طور مداوم و قابل اطمینان سطح انسولین را کاهش می دهد و مسائل متابولیکی را که PCOS شامل آنهااست را بهبود بخشد، بنابراین یک رژیم کم کربوهیدرات باید هسته درمان موثر برای PCOS باشد.

 

🔴یک مطالعه کوچک در سال 2005 با 11 زن مبتلا به PCOS همراه با رژیم کم کربوکسیل 6 ماهه ادامه یافت. 5 زن که این مطالعه را تکمیل کردند، وزنشان، وضعیت هورمونی و میزان موهای بدن را بهبود بخشید و با وجود مشکلات قبلی نازایی، دو نفر از آنها باردار شدند.

یک مطالعه 2013 نشان می دهد که حتی کاهش بسیار کمی در کربوهیدرات ها (از 55 تا 41 درصد) می تواند بهبود قابل توجهی در وزن، هورمون و عوامل خطر در زنان مبتلا به PCOS داشته باشد.

سرانجام، یک بررسی 2017 از مطالعات مربوطه نشان می دهد که رژیم های کم کربوهیدرات باعث “کاهش سطح سرمی انسولین، بهبود عدم تعادل هورمونی و بازگرداندن تخمک گذاری به بهبود میزان بارداری” می گردد.

 

حملات میگرنی کمتر

 

 

مصرف کربوهیدرات و حملات میگرنی ارتباط مستقیمی لاهم دارند که با توجه به استفاده افراد از رژیم لوکارب یا کتوژنیک این حملات از 3 الی 4 بار در هفته به 3 الی 4 بار در ماه میرسد و این یعنی راحتی بیشتر و فعالیت و زندگی بهتر.

 

 

 

چگونه به مرحله کتوز برسیم

دستیابی به کتوز بسیار ساده است، اما ممکن است به نظر پیچیده و گیج کننده برسد؛

 

1_کربوهیدرات خود را محدود کنید.

اکثر مردم تنها به کرب خالص تمرکز می کنند، اگر می خواهید نتایج عالی بدست آورید، هر دو را محدود کنید.

سعی کنید کمتر از 20 گرم کرب خالص و کمتر از 35 گرم کل کربوهیدرات در روز مصرف کنید. (کربوهیدرات کل همان مقدار اصلی در هر ماده غذایی هست ولی کرب خالص کربوهیدرات کل منهای مقدار فیبر است،بعدا بیشتر توضیح میدم)

 

2_مصرف پروتئین خود را محدود کنید.

بسیاری از مردم از رژیم اتکینز به حالت کتوز می روند و پروتئین خود را محدود نمی کنند، پروتئین بیش از حد می تواند به سطوح پایین کتوز منجر شود، به طور مطلوب برای کاهش وزن، شما از 0.6g و 0.8g پروتئین به ازای هر کیلو از بدن بدون احتساب چربی آن بخورید.

 

3_چربی

چربی منبع اصلی انرژی در کتوز است پس مطمئن شوید که مقدار کافی از آن را دریافت کنید، شما از طریق گرسنگی به وزن ایده آل خود نمی رسید. و البته چربی طبیعی که در این مقاله کامل توضیح دادیم.

 

4_آب بنوشید

سعی کنید سه لیتر آب در روز بخورید اطمینان حاصل کنید که بدن شما هیدراته شده و ادراری شفاف دارید، یکی از بزرگترین اشتباهات این رژیم کمبود آب است چون چربی برای سوختن و دفع شدن از بدن به آب احتیاج دارد و این مقدار از آب نه تنها برای تنظیم بسیاری از ارگانهای حیاتی بدن مفید است، بلکه همچنین به کنترل میزان گرسنگی کمک می کند.

 

5_میان وعده نخورید.

کاهش وزن بهتر زمانی رخ می‌دهد که تعداد دفعات ترشح انسولین کمتر باشد و میان وعده های غیر ضروری به نظر من در این مرحله سبب کند شدن یا حتی توقف روند کاهش وزن شود.

 

6_فستینگ ( روزه داری متناوب )

فستینگ می تواند یک ابزار عالی برای افزایش سطح کتون در طول روز باشد که راه های مختلفی برای انجام آن وجود دارد.

 

7_خوب و به اندازه بخوابید.

گرچه در اوایل رژیم خوابیدن کمی سخت هست و با توجه به عوارضی که حالت کتوز در ابتدا ایجاد میکند تا گلوکز موجود در بدن را تمام کند،خواب مختل شده ولی بعد چند روز عوارض آنفولانزای کتویی رفع و نیاز به خواب بصورت طبیعی در بدن ایجاد خواهد شد، شما هم با تمرین کردن و به رختخواب رفتن در ساعت ثابتی این کمک را به بدن خود کرده تا بهتر و بیشتر از فواید این رژیم بهره‌مند شود.

 

8_تمرین را اضافه کنید.

این یک واقعیت شناخته شده است که عقل سلیم در جسم سلیم است و جسمی که در شبانه‌روز هیچ فعالیت یا تحرکی ندارد نمی تواند سالم باشد حتی اگر وزن ایده آل باشد یا روند کاهش ادامه دارد، پس اگر می خواهید بهترین استفاده را از رژیم غذایی Ketogenic خود داشته باشید، اضافه کردن 20-30 دقیقه تمرین در روز را در نظر بگیرید، حتی یک پیاده روی کوچک میتواند به کاهش وزن و کاهش قند خون شما کمک کند.

 

توجه: همیشه به یاد داشته باشید، هوشیار باشید و مطمئن شوید که مواد تشکیل دهنده غذاها یا مواد مصرفی مجاز باشند و روی برچسب ها را بررسی کنید زیرا اغلب اوقات شما کربوهیدرات های پنهانی را در محصولاتی می یابید که کتویی نیستند.

انواع رژیم کم کربوهیدرات (کتوز چیست و چگونه به این مرحله برسیم)

 
برچسب : ,
نوشته شده در شنبه 11 شهريور 1402 توسط خاور نیوز | لينك ثابت |
ملافه چه رنگی بخرم؟
درباره :

 


انتخاب رنگ تخت شاید یکی از پیچیده ترین مسائل برای خریداران خواب باشد. با توجه به اینکه ست تانیل چوب برای  اتاق خواب از قسمت های زیادی مانند تخت، کشو، کمد و ... تشکیل شده است و قسمت اعظم دکوراسیون اتاق را در بر می گیرد و علاوه بر آن از شاخص ترین و ضروری ترین اتاق خواب محسوب می شود. رنگش خیلی مهم. و تاثیر زیادی در ظاهر و زیبایی اتاق خواب دارد.

آیا رنگ رختخواب روی الگوی خواب افراد تاثیر می گذارد؟

بله، رنگ تخت در روحیه و خواب فرد تاثیر زیادی دارد. در علم روانشناسی، یک موضوع کامل به مطالعه تأثیر رنگ ها بر ادراک، خلق و خو و حالات ذهنی ما اختصاص داده شده است، بنابراین قبل از اینکه شروع به تزئین اتاق خود و انتخاب رنگ برای اتاق خود کنید، در مورد امکانات بیشتر بدانید. رنگ ها

در مورد رابطه بین رنگ ها و بدن انسان بیشتر بدانید:

روانشناسی رنگ و واکنش بدن به آن پیچیده است. یک تغییر کوچک در رنگ، تغییر بزرگی در خلق و خوی ما ایجاد می کند. همه ما می دانیم که بدن ما در طول زمان به محرک های جدید واکنش متفاوتی نشان می دهد.

شناخت تاثیر رنگ ها و استفاده از آنها در جای مناسب یکی از نکات اصلی دکوراسیون داخلی است. زیرا رنگ ها بیشترین نقش را در طراحی داخلی و طراحی داخلی دارند. Hazelnut color bedding set

 
Community Verified icon


قبل از انتخاب رنگ تخت خواب خود بهتر است در مورد ویژگی های رنگ بیشتر بدانید.

رنگ ها معنادار هستند و احساسات ما را منعکس می کنند. اگر از چرخه رنگ استفاده کنید و آنها را با یکدیگر ترکیب کنید، به ایده خود نزدیک خواهید شد. برای تزیین و دگرگونی اتاقی که در آن هستید، لازم است توانایی انتخاب رنگ ها و ترکیب آن ها با یکدیگر را داشته باشید.

آشنایی کلی با رنگ ها:

رنگ ها به سه دسته گرم، سرد و خنثی تقسیم می شوند:

• رنگ های گرم مانند: قرمز، نارنجی، زرد، صورتی و ....

• رنگ های سرد به عنوان مثال: آبی، سبز، فسفری و...

• رنگ های خنثی مانند سیاه و سفید.

• بنفش بسته به تناسب رنگ های اجزای آن می تواند گرم یا سرد باشد. اگر آبی نزدیک به آبی باشد سرد است و اگر قرمز نزدیک به قرمز باشد گرم است.

رنگ های گرم با ترشح آدرنالین باعث افزایش فشار خون، افزایش تنفس و ایجاد گرما در بدن ما می شود.

رنگ های سرد ضربان قلب، دمای بدن را کاهش می دهند و احساس آرامش و خنکی ایجاد می کنند.

با توجه دقیق به عناصر فوق به راحتی می توان فهمید که رنگ های گرم احساسات بیشتری را ایجاد می کنند و رنگ های سرد باعث آرامش بیشتر افراد می شود. اکنون زمان آن است که از خواص رنگ به نفع خود در دکوراسیون منزل استفاده کنید.
 

بهترین سرویس خواب چه رنگی است؟!

قبل از پاسخ به این سوال، بهتر است در نظر داشته باشید که برای خرید ملحفه، انتخاب های متفاوتی دارید. ممکن است بخواهید ملافه نوجوان یا کودک تهیه کنید یا ملافه را برای جهیزیه خود جستجو کنید. پس روی استفاده از رنگ های مختلف تمرکز کنید.

رنگ سبز در دکوراسیون اتاق خواب:

رنگ سبز برای اتاق خواب مناسب است زیرا آرامش بخش است. ترکیب رنگ سبز با نقره ای یا بنفش این رنگ را موثرتر می کند و همچنین نشان دهنده فراوانی و ثروت است.

رنگ سبز را می توان با قرمز، زرد، صورتی ترکیب کرد.

استفاده از رنگ سبز برای فضای داخلی باعث آرامش، آرامش، آرامش، احتیاط، اعتدال، تعادل و آرامش اعصاب می شود.

قهوه ای هرگز از مد نمی افتد!

رنگ قهوه ای نشان دهنده خنکی، گرما، امنیت، اعتماد و آرامش است. زیبایی این رنگ به هماهنگی آن با سایر موارد موجود در اتاق بستگی دارد. ترکیب رنگ قهوه ای با صورتی کثیف بسیار جذاب است.

می توانید  از سرویس خواب فندقی رنگ تانیل چوب رکیبی از قهوه ای و سفید یا زرد کثیف یا صورتی انتخاب کنید.


خوبی قهوه این است که هرگز از مد نمی افتد.

آبی ساحل ایده آل است!

ترکیب رنگ آبی و زرد روی تخت، ساحل زیبایی را ایجاد می کند. همچنین ترکیب رنگ با زرد، سبز نعنایی، قرمز تیره محیطی آرام و آرامش کامل را به شما هدیه می دهد.

اگر رنگ تخت آبی باشد باعث کاهش تنفس، کاهش فشار خون، ایجاد محیطی آرام و بهبود خواب و همچنین افزایش حس وفاداری، مسئولیت پذیری و سنت می شود.
 

برچسب : ,
نوشته شده در جمعه 10 شهريور 1402 توسط خاور نیوز | لينك ثابت |
آیا زبان بدن شما این 4 ویژگی مهم را دارد؟
درباره :

 


برخی از مهارت های ارتباطی ما در زبان ما منعکس می شود. این مهارت زبان بدن است. طبق تحقیقات، نیمی از ارتباطات چهره به چهره ما «غیر کلامی» است. «زبان بدن» احساسات و رفتار را قبل از گفتار با هم ارتباط می دهد.

اکثر افرادی که در موقعیت‌های مکالمه  دوره فن بیان زهرا شیراحمدی خوبی قرار ندارند، متوجه نمی‌شوند که وضعیت بدنشان (دست‌ها روی سینه ضربدری می‌شوند، تماس چشمی برقرار نمی‌کنند، لبخند نمی‌زنند) عامل اصلی ارتباط ضعیف آنهاست. آنها ما را با اولین نشانه ها و نشانه های ما می فهمند و قضاوت می کنند.

لبخند نشانه صداقت، گشاده رویی و تمایل به صحبت است. پیام غیرکلامی موثری که به این امید منتقل می شود که طرف مقابل نیز لبخند بزند. وقتی شخصی لبخند شما را می بیند، آن را به عنوان یک تعریف می بیند و معمولاً از آن احساس خوبی دارد. نتیجه؟ طرف مقابل در ازای آن لبخندی به شما هدیه می دهد.

خنده نباید "مصنوعی" باشد. با این حال، این جمله به این معنا نیست که باید در همه موقعیت ها و زمان ها خوشحال باشید، بلکه وقتی با کسی که می شناسید یا کسی که می خواهید با او ارتباط برقرار کنید، لبخند بزنید. این نشانه شناخت مشترک شما از فرد است و او را به صحبت با شما علاقه مند می کند.

وقتی خود را با آغوش باز می بینید، احساس می کنید که دیگران آماده صحبت با شما هستند و از دیدن شما خوشحال می شوند. در یک مهمانی یا در محل کار، آغوش باز به این معنی است که شما برای گفتگو باز هستید.

نشستن یا ایستادن با دستان روی هم به این معنی است که شما علاقه ای به تماس ندارید، حالت تدافعی و بسته به مردم دارید. اگر دست خود را روی چانه و دهان خود بگذارید، ژست تفکر کلاسیک افراد را خواهید یافت. حالا این سوال را از خود بپرسید: "آیا وقتی کسی را در فکر عمیق خود می بینید حاضرید با او تماس بگیرید؟" به احتمال زیاد پاسخ منفی است. علاوه بر این، بازوهای ضربدری باعث می شود که شما عصبی، قضاوت کننده یا قضاوت کننده به نظر برسید. اینها دلایلی است که دیگران به سراغ شما نمی آیند و در را برای صحبت با شما باز نمی کنند.

برخی می گویند که فقط به این دلیل که دست هایشان دور یکدیگر است به این معنی نیست که به گفتگو علاقه ای ندارند، شاید به این دلیل است که به آن عادت کرده اند و راحت تر است. در پاسخ باید گفت که هیچکس نمی تواند ذهن ها را بخواند، اما می تواند زبان بدن را بخواند!

وقتی کسی با شما صحبت می کند و شما کمی به سمت او متمایل می شوید، نشان می دهید که جذب او شده اید. نشان دهید که گوش می دهید. طرف مقابل از اقدام شما استقبال می کند و شما را به ادامه گفتگو تشویق می کند. برعکس، گذاشتن دست روی دهان و تکیه دادن به پشت، قضاوت، قضاوت، بدبینی و بی تفاوتی را به شنونده منتقل می کند.

یکی از ویژگی های متمایز ارتباط غیرکلامی و زبان بدن مجری رادیو، پیامی است که از طریق چشم منتقل می شود. تماس چشمی نشانه توجه و علاقه شما به حرف های طرف مقابل است. به هر حال، بهتر است با یک لبخند دوستانه کوچک همراه چشمی خود باشید تا این پیام را منتقل کنید: دوست دارم با شما صحبت کنم. میخواهم بهتر بشناسمت.

تماس چشمی باید طبیعی باشد. مجبورش نکن، زیاده روی نکن. وقتی طرف مقابل لبخند می زند، به او لبخند بزنید. وقتی در حال صحبت با افراد هستید، نگاه کردن به افراد از زوایای مختلف کاملاً اشکالی ندارد و همچنین اشکالی ندارد که همیشه در چشمان طرف مقابل نگاه نکنید.

تماس چشمی بیش از حد نه تنها مفید است، بلکه می تواند به روابط نیز آسیب برساند. خیره شدن مداوم را می توان رفتار تهاجمی در نظر گرفت.
 

برچسب : ,
نوشته شده در شنبه 28 مرداد 1402 توسط خاور نیوز | لينك ثابت |
عناوين آخرين مطالب ارسالي
» تکنیک های بازنویسی محتوا
» وسواس چیست؟ انواع وسواس‌های فکری و عملی و درمان آن‌ها
» آزمایش مایع نخاعی ; عوارض آزمایش LP و یا پیونکسیون کمری
» آهنگ جدید سامان جلیلی به نام «جاده»
» آهنگ جدید سینا حجازی به نام «برمودا»
» برای تقویت اسپرم چه بخوریم؟
» رنگ کردن و استفاده از مو
» آهنگ جدید مجید رضوی به نام «این همه دوست دارم یادت میشه نره»
» خرید ملک در قبرس شمالی (بهترین قیمت ملک در قبرس)
» دما باید به دقت کنترل شود
» امنیت فیزیکی چیست؟ معرفی تهدیدات و ریسک های Physical Security
» انواع دستگاه فتوکپی
» تاثیر روانشناسی آموزشی در بهبود آموزش و پرورش
» آهنگ جدید معین زد به نام «من خوابم نمیبره دیگه خوابم نمیبره
» A - Z از فالوور اینستاگرام فالونیک
» آنچه باید از معلمان خود درباره باغ پرندگان اصفهان پرسیده داشته باشید
» دبی مال بد است. اما بهتر است به احتمال زیاد درباره آن اضافی بدانید.
» معایب و مزایای استفاده از مایکروفر
» دیگر هرگز روستای فیلبند خود را از دست ندهید
» A - Z راهنما خرید فالوور اینستاگرام ارزان

صفحات ديگر
صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد


درباره وبلاگ




آرشيو مطالب

1403
1402

نظر سنجی



آمار و امكانات

تعداد آنلاین : 0
بازدید امروز : 132
بازدید دیروز : 619
بازدید هفته : 3911
ماه گذشته : 12101
سال گذشته : 72988
بازدید کل : 213579
تعداد پست ها : 51
تعداد نظرات : 1
پیج رنک : PageRank 0 out of 10

0


پشتیبانی

RSS

POWERED BY
blogtez.com